Jump to content

Volanta usurata


babanu

Recommended Posts

Ma bate gandul sa-mi usurez volanta, daca este cineva care foloseste pe masina o volanta usurata il rog sa-mi spuna si mie parerea lui daca merita sau nu operatiunea :)

Eventual daca stiti un atelier care ofera astfel de servicii (bucuresti sau imprejurimi)

Va multumesc :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eu mi-am pus volanta usoara(de urs) pe 2.8 24valve si e ok. Multi ziceau ca nu o sa tina dar pana acum s-a descurcat de minune. :)

Vezi ca daca ii pui volanta usoara pe motor de 24valve o sa trebuiasca sa schimbi si electromotorul fiindca nu atinge pe volanta.

Link to comment
Share on other sites

eu mi-am pus volanta usoara(de urs) pe 2.8 24valve si e ok. Multi ziceau ca nu o sa tina dar pana acum s-a descurcat de minune. :)

Vezi ca daca ii pui volanta usoara pe motor de 24valve o sa trebuiasca sa schimbi si electromotorul fiindca nu atinge pe volanta.

 

Ce avantaje ai daca pui o volanta usoara?

Link to comment
Share on other sites

Depinde cat de usoara fata de original

 

Efecte (la reduceri drastice)

 

- acceleratie mai rapida in trepte mici, turatii mari, unde inertia volantei are un rol important.

(cam aici se termina plusurile din cate stiu eu)

 

- ralanti (mai) neregulat

- la plecarea de pe loc (mai ales la motoare mici) trebuie controlata mai mult din acceleratie

- sensibilitate mai mare la cresterea momentana a sarcinii la mers constant

Inafara de ralanti, situatiile se compara (la alte proportii) cu diesel vs benzina in comportament, principalul dezavantaj al dieselului este volanta, dar e necesara pentru a "netezi" pulsatiile mari ale puterii livrate mai ales in turatii joase.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
babanu, stiu ca ai schimbat volanta cu una de m20.

 

si eu vreau sa fac aceeasi schimbare.

si probabil mai sunt si altii. nu vrei sa ne expui aici toata afacerea?

ce piese, ce modificari, probleme intalnite...

deci........ iti trebuie volanta usoara, ambreiaj in functie de volanta aleasa, electromotor de 12 valve si gata :twoup:

Link to comment
Share on other sites

deci........ iti trebuie volanta usoara, ambreiaj in functie de volanta aleasa, electromotor de 12 valve si gata :twoup:

da, dar pe langa astea, care sunt evidente, mai e vorba de distantoare, suruburi si alte chestii mici la care nu te gandesti din prima.

 

toate detaliile oferite de o persoana cu experienta sunt importante.

 

eu unul nu prea prea am unde sa tin masina intrun service prea mult, de asta ar fi de mare ajutor ca toate temele sa fie facute inainte.

Link to comment
Share on other sites

deci........ iti trebuie volanta usoara, ambreiaj in functie de volanta aleasa, electromotor de 12 valve si gata :twoup:

da, dar pe langa astea, care sunt evidente, mai e vorba de distantoare, suruburi si alte chestii mici la care nu te gandesti din prima.

 

toate detaliile oferite de o persoana cu experienta sunt importante.

 

eu unul nu prea prea am unde sa tin masina intrun service prea mult, de asta ar fi de mare ajutor ca toate temele sa fie facute inainte.

eu cand am luat volanta, am luat-o cu tot cu suruburi, am mai pus ambreiajul si dupa electromotorul ca sa porneasca din cheie.

Asta e tot ce-ti trebuie.

mai exact ce inseamna volanta usurata? Tehnic vorbind.

eu cand am spus volanta usoara, faceam referire la volanta care s-a pus pe motoarele de 12 valve , volanta cu masa simpla.

Link to comment
Share on other sites

e o volanta mai usoara decat standard. Se foloseste la masinile track-day benzina aspirat mai ales, unde tii masina in zona de putere maxima mult si vrei sa a jungi acolo cat mai repde. Si o volanta mai usoar asta face, urci in ture mai repede.

Multi pur si simplu i-au la strung din ea. Mi se pare mai simplu asa decat sa schimbi cu totul si cu ambreiaj si mai stiu eu ce. Bineinteles ca nu toate modelele permit asta.

Link to comment
Share on other sites

Ca idee. Se numeste VOLANT ca e un disc. Poate vreodata nu o sa mai cultivam proasta informare si exprimare.

 

http://dictionare.edu.ro/definitie/volant

http://ro.wikipedia.org/wiki/Volant

 

 

P.S. DOMI, ca ai postat ultimul. Ce zic eu nu se refera la postul tau ci la toate forumurile din Romania unde TOATA lumea foloseste in mod gresit VOLANTA in loc de volant. In afara de vwforum unde am vazut ca exista atentie la exprimarea corecta, in rest... varzaaaaaaa.

Link to comment
Share on other sites

Un volant ( :twoup: ) mai usor se simte doar in gol, cand masa sa inertiala este importanta, raportata la inertia arborelui si a celorlaltor piese in miscare.

 

In sarcina insa se adauga multe alte mase inertiale (cutie de viteze, cardan, diferential, planetare, discuri de frana, jante si anvelope) si inertia volantului nu mai are o pondere atat de importanta. Ca urmare efectul usurarii este aproape nesemnificativ.

 

La o masina normala nu ajuta prea mult usurarea volantului. Ba chiar ajuta sa ai volantul mai greu daca vrei sa pleci cu scart. Turezi motorul pana la 3000-4000 rpm si dai drumul brusc la ambreiaj. Daca volantul este mai greu, acumuleaza mai multa energie pe are o poate ceda cand eliberezi brusc ambreiajul.

Link to comment
Share on other sites

am vreo 2 optiuni prin bucuresti, eu fiind din craiova.

acum cum fac sa ma asigur ca volanta gasita e si buna?

 

Din 81 pana in septembrie 84 pe M20 s-a pus o volanta de 6,5kg, dupa 84 are 8,5 kg. In primul rand afla din ce an este masina donatoare si ca sa fi sigur 100% cantareste-o inainte sa o cumperi

 

asta e cea de 6,5 http://bmwfans.info/parts/catalog/11221264517/

asta e cea de 8,5 http://bmwfans.info/parts/catalog/11221706573/

 

si daca tot iei volanta ia si electromotorul (nu ar trebui sa coste mai mult de 100 ron fiecare). Eventual cum ti-am spus si pe PM daca vrei sa scazi costurile si mai mult, ia si kit-ul de ambreiaj SH daca se prezinta ok

 

Am tot zis de multe luni ca fac un "documentar" despre volanta de M20 dar tot nu am apucat :twoup:

 

Si sa nu uit, "La o masina normala nu ajuta prea mult usurarea volantului", eu din propria experienta spun ca ajuta foarte mult daca vrei performanta. Daca vrei o parere obiectiva despre aceasta modificare incearca sa o ceri cuiva care intradevar are experienta, asa cu teoria stam bine toti, practica ne omoara...

 

Cea mai buna dovada a performantei este ca motorul meu de 1,9 M44 sta langa un 2,5 M50 pe trapta 1 la plecarea de pe loc, altceva cred ca nu mai trebuie spus

 

daca nu gasesti in Craiova poti veni la Bucuresti pentru o zi, de dimineata pana seara e gata si poti pleca spre casa intr-un timp util

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

Si sa nu uit, "La o masina normala nu ajuta prea mult usurarea volantului", eu din propria experienta spun ca ajuta foarte mult daca vrei performanta. Daca vrei o parere obiectiva despre aceasta modificare incearca sa o ceri cuiva care intradevar are experienta, asa cu teoria stam bine toti, practica ne omoara...

 

Cea mai buna dovada a performantei este ca motorul meu de 1,9 M44 sta langa un 2,5 M50 pe trapta 1 la plecarea de pe loc, altceva cred ca nu mai trebuie spus

OK, o sa vorbim un pic mai concret :twoup: .

Nu am zis ca nu are niciun efect, ci doar ca la o masina normala, adica una cu turatia maxima de 6500 rpm, si cu un volant pe care il usurezi doar cu 30%, nu vei simti mare lucru si nu prea merita efortul.

 

Oricum, cresterea aparenta de putere se simte doar pe durata accceleratiei in treptele mici, pana in treapta a 2-a.

Cu cat turatia este mai mare, cu atat efectul e mai evident. Deja incepand cu treapta a 3-a nu se mai simte mai nimic.

 

La motorul tau, avand in vedere cu cat de putin ai micsorat volantul - vreo 2-3 Kg, deci vreo 30% si luand in calcul ca oricum motorul nu urca mai mult de 6500 rpm, plecand de la puterea initiala de 140 cp, ai putea obtine o crestere aparenta de putere de maxim 5, hai sa zicem ultraoptimist 10 cp. Cu cei 10 cp in plus nu ai nicio sansa in fata unui M50 de 2.5 in toate mintile, deoarece acesta are 192 cp. Nu compensezi tu diferenta de 52 de cai nici daca scoti de tot volantul. Tine cont ca nu obtii o crestere aparenta de putere de 54 de cp nici macar la un M3!

Poti sa castigi doar daca tu ai vreun seria 3 si ala un seria 5, motorul tau este OK al lui e cam uzat, tu ai experienta si ala este un sofer modest.

 

Prin comparatie, la un M3 caruia i s-a redus masa volantului de la 13Kg la 5,2 kg, cresterea aparenta de putere a fost astfel :

treapta 1 - 34 cp

treapta 2 - 13 cp

treapta 3 - 6.9 cp

treapta 4 - 4.6 cp

treapta 5 - 3.6 cp

treapta 6 - 3 cp

 

Tine cont ca acel motor are 343 de cp, ca turatia maxima este de 7900 rpm, si ca volantul a fost usurat de 2.5 ori! Ca sa se obtina o asemenea scadere a greutatii volantul a fost facut din aluminiu.

 

Cel mai mult se simte la masinile de formula 1, deoarece acestea ajung la 18.000 rpm si inertia volantului este intradevar o piedica. Tocmai de aceea aceste masini nu au deloc volant.

http://www.grandprix.com/ft/ftpw005.html

 

La o masina de strada insa este mai mult placebo, cresterea este atat de mica incat nu merita efortul. Mai ales daca ai un motor mic si cu turatie maxima mica.

 

Cresterea aparenta de putere nu inseamna ca a crecut puterea motorului. In regim normal, in mers cu viteza constanta, puterea este identica. In schimb la acceleratii brutale in treptele mici masina se comporta ca si cand ar avea cativa cai in plus.

 

Sa nu uitam insa nici de dezavantaje. Ca ceva trebuie sa se piarda, altfel fabricantul nu ar fi facut volantii asa de grei degeaba. Daca i-ar fi putut usura ar fi facut-o macar pentru economia de fier, daca nu pentru cresterea de performanta :).

Dezavantajele sunt : un ralanti mai neregulat, motorul se poate opri mai usor, masina devine mai dificil si mai neplacut de condus mai ales in aglomeratie cand sunt multe opriri si plecari.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa castigi doar daca tu ai vreun seria 3 si ala un seria 5, motorul tau este OK al lui e cam uzat, tu ai experienta si ala este un sofer modest.

De fapt vad ca tu ai un Z3, deci o masina extrem de usoara, cu o greutate de aproximativ 1290 Kg.

Un seria 3 are cam 1460 kg. Deci intre voi este o diferenta de 170Kg. Enorm!

Daca vorbim de un seria 5, atunci diferenta este si mai mare in avantajul tau.

Diferenta de greutate este probabil motivul pentru care ai reusit tu sa te tii aproape de un 2.5 l in treapta 1, nu usurarea volantului!

Link to comment
Share on other sites

treapta 1 - 34 cp

treapta 2 - 13 cp

treapta 3 - 6.9 cp

treapta 4 - 4.6 cp

treapta 5 - 3.6 cp

treapta 6 - 3 cp

Cresterea aparenta de putere nu inseamna ca a crecut puterea motorului. In regim normal, in mers cu viteza constanta, puterea este identica. In schimb la acceleratii brutale in treptele mici masina se comporta ca si cand ar avea cativa cai in plus.

 

Vezi ca e cam de porc asta... As fi inteles sa vad niste timpi, dar castig de putere aparenta?! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

stai putin ca vorbim lucruri diferite, usurarea volantului este facuta sa recupereze o parte din cuplul "pierdut" cand accelerezi. Intadevar poti calcula caii putere in functie de cuplu si de rotatie dar asta e altceva.

Cand accelerezi de pe loc este mult mai important sa ai cuplu mare decat cai putere. Daca vorbim de cai putere intradevar E36 325 se duce spre 230Km/h iar Z3 1.9 doar 200Km/h, dar sa revenim la cuplu si plecarea de pe loc. O volanta usurata nu iti va da cai putere in plus la mers constant, masina mea are tot 140 (daca ii mai are si pe aia :D ) doar ca va ajunge la puterea maxima mai repede.

Hai sa dau un exemplu imaginar sa putem intelege toti ce se intampla defapt. Daca am stabilit deja ca puterea este in legatura cu rotatia motorului, sa presupunem ca motorul meu ajunge la puterea maxima de 140 de cai in 2 secunde pe treapta 1 datorita faptului ca motorul poate urca in turatii mai repede. Degeaba acel 325 are 192 de cai daca pe treapta 1 ii trebuiesc 4 secunde sa ajunga la ei, pare logic, nu? Mie nu imi trebuiesc 52 de cai in plus cum spuneai tu, imi este suficient daca ajung la cei 140 originali mult mai repede decat poate el ajunge la 192. Deci pare deja posibil ca un 1,9 sa stea langa un 2,5 nu? :(

Daca tot am ajuns pana aici, poate unii isi vor pune intrebarea de ce acest fenomen apare doar pe treapta 1. Acest lucru are legatura cu raportul cutiei de viteza (in cazul nostru amandoi avem Getrag 250), daca in prima treapta avem un raport de multiplicare de 4.23, in treapta a 2-a avem 2.52 si deci putinul cuplu recuperat nu mai face o asa mare diferenta inmultit cu un numar mai mic.

"Un seria 3 are cam 1460 kg. Deci intre voi este o diferenta de 170Kg. Enorm!" Din ce stiu eu E36 325 ar avea 1295Kg iar Z3-ul meu este trecut ca avand 1250kg in talon si daca iti mai spun ca eu mai aveam inca o persoana de 55Kg cu mine in masina iar acel 325 are si diferential de 3,45 deja pare total incredibila povestea mea :)

"La o masina de strada insa este mai mult placebo, cresterea este atat de mica incat nu merita efortul." Parerea mea este ca merita efortul si nu este placebo, chiar se intampla ce am relatat mai devreme. Bine, pentru cineva care nu este interesat de modificarea motorului si de obtinerea performantei atunci intradevar nu merita efortul. Dar cred ca acele persoane nu citesc acest thread oricum :)

"In regim normal, in mers cu viteza constanta, puterea este identica." Corect, in schimb cat de repede ajungi la puterea aceea conteaza!

"In schimb la acceleratii brutale in treptele mici masina se comporta ca si cand ar avea cativa cai in plus" Nu tocmai, masina chiar are ceva cuplu in plus

discutand strict cazul meu pe motor M44:

"un ralanti mai neregulat" Fals, este identic

"motorul se poate opri mai usor" Corect, desi e chestie de obisnuinta sa faci balansul intre ambreiaj si acceleratie cum trebuie astfel incat sa nu se opreasca la plecarea de pe loc

"masina devine mai dificil si mai neplacut de condus mai ales in aglomeratie" Nu e adevarat si oricum, orice masina este neplacut de condus in aglomeratie :(

 

 

roby_m: normal ca iti trebuie cea mai usoara, de aici si ideea de volanta usurata :D

Te pot pune in legatura cu mecanicul si mai departe daca accepta proiectul te voi asista in ziua aceea la el la garaj :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Hai sa dau un exemplu imaginar sa putem intelege toti ce se intampla defapt. Daca am stabilit deja ca puterea este in legatura cu rotatia motorului, sa presupunem ca motorul meu ajunge la puterea maxima de 140 de cai in 2 secunde pe treapta 1 datorita faptului ca motorul poate urca in turatii mai repede. Degeaba acel 325 are 192 de cai daca pe treapta 1 ii trebuiesc 4 secunde sa ajunga la ei, pare logic, nu? Mie nu imi trebuiesc 52 de cai in plus cum spuneai tu, imi este suficient daca ajung la cei 140 originali mult mai repede decat poate el ajunge la 192. Deci pare deja posibil ca un 1,9 sa stea langa un 2,5 nu? :twoup:

Stai incet ca sa nu ametim cifrele.

O putere mai mare se manifesta exact printr-o acceleratie mai rapida. Tu nu ai cum sa accelerezi mai repede un motor daca nu ai o putere mai mare decat celalalt motor. Ma refer la puterea aparenta obtinuta prin usurarea volantului.

 

In aceleasi conditii, un motor de 192 cp va ajunge mai repede la turatia de 6000 rpm decat un motor de 140 cp. Exact asta obtinem cu un motor de 192 cp, un timp de acceleratie mai scurt :) .

 

Ce zici tu e doar gimnastica cu cuvintele. Tu presupui ca teoretic motorul tau ajunge mai repede la 6000 rpm decat cel de 192 cp. Ar ajunge DOAR daca puterea reala sau cea reala plus cea aparenta ar fi mai mare decat 192 cp. Ceea ce nu se intampla in realitate.

 

Daca motorului de 140 cp ii usuram volanta, obtinem o crestere de putere aparenta de maxim 10 cp.

In aceste conditii avem motorul de 192 cp versus cel de 140+10=150 cp. Deci va castiga tot cel de 192 cp. Tu nu ai cum usura volantul atat de mult incat cresterea de putere aparenta sa compenseze diferenta de 52 cp! Nici daca renunti de tot la volant.

 

Ca urmare, poti sta alaturi de un m50 de 192 cp doar daca soferul respectiv este mai putin experimentat sau daca motorul lui nu mai dezvolta puterea respectiva.

 

"un ralanti mai neregulat" Fals, este identic

Probabil nu ai simtit diferenta deoarece motorul avea oricum un ralanti neregulat si inainte.

 

"motorul se poate opri mai usor" Corect, desi e chestie de obisnuinta sa faci balansul intre ambreiaj si acceleratie cum trebuie astfel incat sa nu se opreasca la plecarea de pe loc

"masina devine mai dificil si mai neplacut de condus mai ales in aglomeratie" Nu e adevarat si oricum, orice masina este neplacut de condus in aglomeratie :)

Daca motorul tinde sa se opreasca mai usor si daca trebuie sa te concentrezi sa faci balansul intre acceleratie si ambreiaj este evident ca masina este mai dificul de condus, mai ales in aglomeratie. La asta ma refeream.

 

Repet ce am spus mai sus : Fabricantul nu a facut volantii asa de grei degeaba. Daca i-ar fi putut usura ar fi facut-o macar pentru economia de fier, daca nu pentru cresterea de performanta.

Link to comment
Share on other sites

Are dreptate Paul.

 

Am mers cu un E30 cu volantĂŁ mai uÂşoarĂŁ, cumpĂŁratĂŁ de pe eBay.

 

Ralanti-ul era neregulat.

 

DupĂŁ pĂŁrerea mea, astfel de modificĂŁri au sens doar dacĂŁ le combini cu alte modificĂŁri mai mari, adicĂŁ supraalimentare.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea inteleg modificarile astea la o masina de zi cu zi, la ce te ajuta? Eu toate modificarile facute la partea mecanica la o masina care nu are un motor mare le vad fara rost. Spre exemplu eu am un 2.0 M52, de ce sa ii pun admisie de M50, evacuare de nu stiu care, volant usurat, nu stiu ce axe cu came, oricum un 2.5 M50 sau un 2.8 M52 va matura pe jos cu mine, daca ai un 2.8 inteleg sa investesti in performanta, deasupra este numai M3-ul care e cam scump si de intretinut si ca pret de achizitie. Sa fac toate modificarile alea numai sa imi creasca consumul cu 5 - 10 litri nu are nici un rost. Sper ca nu am fost foarte tare off topic.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.