Jump to content

Volanta usurata


babanu

Recommended Posts

  • 2 years later...
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

OK, o sa vorbim un pic mai concret :twoup: .

Nu am zis ca nu are niciun efect, ci doar ca la o masina normala, adica una cu turatia maxima de 6500 rpm, si cu un volant pe care il usurezi doar cu 30%, nu vei simti mare lucru si nu prea merita efortul.

 

Oricum, cresterea aparenta de putere se simte doar pe durata accceleratiei in treptele mici, pana in treapta a 2-a.

Cu cat turatia este mai mare, cu atat efectul e mai evident. Deja incepand cu treapta a 3-a nu se mai simte mai nimic.

 

La motorul tau, avand in vedere cu cat de putin ai micsorat volantul - vreo 2-3 Kg, deci vreo 30% si luand in calcul ca oricum motorul nu urca mai mult de 6500 rpm, plecand de la puterea initiala de 140 cp, ai putea obtine o crestere aparenta de putere de maxim 5, hai sa zicem ultraoptimist 10 cp. Cu cei 10 cp in plus nu ai nicio sansa in fata unui M50 de 2.5 in toate mintile, deoarece acesta are 192 cp. Nu compensezi tu diferenta de 52 de cai nici daca scoti de tot volantul. Tine cont ca nu obtii o crestere aparenta de putere de 54 de cp nici macar la un M3!

Poti sa castigi doar daca tu ai vreun seria 3 si ala un seria 5, motorul tau este OK al lui e cam uzat, tu ai experienta si ala este un sofer modest.

 

Prin comparatie, la un M3 caruia i s-a redus masa volantului de la 13Kg la 5,2 kg, cresterea aparenta de putere a fost astfel :

treapta 1 - 34 cp

treapta 2 - 13 cp

treapta 3 - 6.9 cp

treapta 4 - 4.6 cp

treapta 5 - 3.6 cp

treapta 6 - 3 cp

 

Tine cont ca acel motor are 343 de cp, ca turatia maxima este de 7900 rpm, si ca volantul a fost usurat de 2.5 ori! Ca sa se obtina o asemenea scadere a greutatii volantul a fost facut din aluminiu.

 

Cel mai mult se simte la masinile de formula 1, deoarece acestea ajung la 18.000 rpm si inertia volantului este intradevar o piedica. Tocmai de aceea aceste masini nu au deloc volant.

http://www.grandprix.com/ft/ftpw005.html

 

La o masina de strada insa este mai mult placebo, cresterea este atat de mica incat nu merita efortul. Mai ales daca ai un motor mic si cu turatie maxima mica.

 

Cresterea aparenta de putere nu inseamna ca a crecut puterea motorului. In regim normal, in mers cu viteza constanta, puterea este identica. In schimb la acceleratii brutale in treptele mici masina se comporta ca si cand ar avea cativa cai in plus.

 

Sa nu uitam insa nici de dezavantaje. Ca ceva trebuie sa se piarda, altfel fabricantul nu ar fi facut volantii asa de grei degeaba. Daca i-ar fi putut usura ar fi facut-o macar pentru economia de fier, daca nu pentru cresterea de performanta :).

Dezavantajele sunt : un ralanti mai neregulat, motorul se poate opri mai usor, masina devine mai dificil si mai neplacut de condus mai ales in aglomeratie cand sunt multe opriri si plecari.

 

Salut Paul,

 

Suze pt deranj, am vazut un comment al tau in leg cu volanta(?) usurata si mi s-a parut foarte la obiect asa ca as vrea sa-ti cer cateva sfaturi in leg cu un BMW E46-2,2litri benzina, 170cai, vis-a-vis de cateva imbunatatiri ce vreau sa i le aduc:

-schimb motor cu 3 litri-231 cai: ar trebui schimbata si cutia de viteze?

Am primit o multime de sfaturi, care mai de care mai "experte" in leg cu swap-ul asta. De facut tot fac pasul catre un motor mai mare insa, sunt anumiti pasi pe care chiar nu-i cunosc.. de la achizitionarea motorului plus anexe(ce reprezinta toate anexele ce trebuie sa vina cu acest motor, nimeni nu stie 100%... ca dupa ce-l achizitionez sa ma trezesc ca mi se va spune.. stii, trebuia sa iei si diferentialul, cardanul sau mai stiu eu ce alta piesa...

-fenomenul de tramlining in urma schimbarii jantelor standard pe 16 cu unele pe 17: cum se poate combate acest lucru si daca bucsile mai "performante" gen powerflex au vre-un rol in diminuarea acestuia(daca da, care din ele?); mentionez ca tocmai am achizitionat un kit suspensii H&R cup kit ce inca nu e pe masina... jantele(OZ superlegera) pe 17 plus cauciucurile(yokohama) sunt noi, geometria facuta... ma gandesc ca suspensiile plus niste bucse bune ar putea diminua tramliningul.

Daca ai avea timp sa-mi dai un sfat, mi-ar fi de mare ajutor.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.