Jump to content

Vreti un tuning ieftin si bun pentru suspensie?


Mario Marius

Recommended Posts

Am testat-o eu, am din vara pe masina o suspensie TA-TECHNIX fixa, pana acuma nu am avut probleme cu ea si am facut in jur de 20.000 km. E foarte rigida dar stabilitatea in curbe lasa de dorit, cel putin asta e parerea mea, mentionez ca inainte am avut suspensie normala, nu sport, si parca statea mai bine pe drum. :)

 

hmm interesant se pare ca tot daia very expensive trebuie sa iei

Link to comment
Share on other sites

adica dupa 2 ani imi arunc amortizoarele ca au expirat ? hai ca asta e tare

 

arunci ca ti-a terminat drumul de Romania , cand treci deja granita deja incepe sa zdrangane tot de la gropi , pana nu termina astia cu reparat cat de cat nici nu am curajul sa imi pun caucicurile de vara dune is alea de iarna ca is inalte

Link to comment
Share on other sites

eu nu am vazut amortizoare aftermarket bilstein reglabile niciodata. Pe site la Bilstein DE bagi codul masinii si daca apare ceva reglabil eu il mananc.Am vazut doar pentru Touring-uri cu Autoleveling sau ce alte cateva modele de la BMW care au optiunea asta de autoleveling (M5 e34 de exemplu) si bat undeva la 2-3000 de euro o perechea de pe spate...

Ca idee cu tinutul 2 ani un amortizor, eu le am pe alea originale, adica au 16+ ani si am trecut TUV anul trecut fara probleme...

Cu siguranta ca sunt cam varza si masina acum e cam barca, dar sunt inca in parametri de functionare.

O suspensie sport decenta nu e sub 600 de euro cu montaj inclus nici in cele mai umezi vise...( arcuri+amortizoare)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

eu nu am vazut amortizoare aftermarket bilstein reglabile niciodata. Pe site la Bilstein DE bagi codul masinii si daca apare ceva reglabil eu il mananc.Am vazut doar pentru Touring-uri cu Autoleveling sau ce alte cateva modele de la BMW care au optiunea asta de autoleveling (M5 e34 de exemplu) si bat undeva la 2-3000 de euro o perechea de pe spate...

Ca idee cu tinutul 2 ani un amortizor, eu le am pe alea originale, adica au 16+ ani si am trecut TUV anul trecut fara probleme...

Cu siguranta ca sunt cam varza si masina acum e cam barca, dar sunt inca in parametri de functionare.

O suspensie sport decenta nu e sub 600 de euro cu montaj inclus nici in cele mai umezi vise...( arcuri+amortizoare)

 

Da insa cand mi-am adus masina din Germania si eu am avut suruburile inca intepenite , nu-ti fa frica in Romania nu va fi ca aici una doua se termina viata elementelor de directie .Apropo de mers mergea si ale mele insa cand l-am pus pe un banc de test de suspensie si mi-a zis ca ii sub valoare eu am preferat sa schimb decat sa ma plimb cu barcuta

 

Cat despre suspensie reglabila de Bilstein pentru E36-E46 pe gama B14 este peste 1000 de euro toate fara doar si poate pe B16 depasesti 1500 euro .

Edited by horguemtuning
Link to comment
Share on other sites

Fixa de la TA TECHNICS am si eu si vreu sa va zic k eu merg rar cu masina,si am grija de ea,adica foarte rar am ceva in porbagaj si in spate.Sunt doar eu si sotia .Are sa zic cateva luni de cnd am montat-o si pe spate (curios de ce pe spate) a inceput sa scartaie dc ma apas .Pe fata nu scoate nici un sunet,amortizoare sunt ok ,nu se lasa,in schimb pe spate desi nu am carat nimic scartaie.Poate o fi prins mizerie ceva, o sa incerc cu wd-40 zilele astea si va impartasesc dc a disparut sunetu sau amortizoarele s-au dus.In ansamblu e bun raportu pret calitate .
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu amortizoarele fata si bucsi bascula fata iar acum sta mai ridicata de bot. Cum o cobor? Acum coltul pragului fata e cu 1 cm mai ridicat decat coltul pragului spate... :) Amortizoarele au fost montate corect. Tai din arcuri sau le schimb?

 

Pune un coilover si reglezi cum vrei

http://www.youtube.com/watch?v=PeIq-dxDA18

unde vad si eu asa ceva in romania??? coilover suna bine dar eu am luat deja amortizoare Sachs.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu amortizoarele fata si bucsi bascula fata iar acum sta mai ridicata de bot. Cum o cobor? Acum coltul pragului fata e cu 1 cm mai ridicat decat coltul pragului spate... :) Amortizoarele au fost montate corect. Tai din arcuri sau le schimb?

 

Pune un coilover si reglezi cum vrei

http://www.youtube.com/watch?v=PeIq-dxDA18

unde vad si eu asa ceva in romania??? coilover suna bine dar eu am luat deja amortizoare Sachs.

 

Las ca eu am arcuri H&R cu amortiozare FK High Tec si azi am dat cu mijlocul masinii pe jos cand sa intru intr-un service cand cei de acol incercau sa ma convinga ca Porscheul intra peste bordura asta fara sa se frece pe jos si asta nu se poate sa nu si ma gandeam un coilover lasat jos la maxim oare cum ar fi ? si sunt cica arcuri 55/30

Edited by horguemtuning
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
http://www.youtube.com/watch?v=PeIq-dxDA18

unde vad si eu asa ceva in romania??? coilover suna bine dar eu am luat deja amortizoare Sachs.

arcuri delea de la Eybach am eu pe a mea dar sunt sport si sunt foarte multumit de ele pana acum (15k) sta bine pe drum in curbe nu se lasa aproape deloc si nu sunt nici foarte rigide, dar am numai arcurile , telescoapele sunt cele originale

Link to comment
Share on other sites

Ce stiu eu este ca suspensiile TA TECHNICS, JOM, FK, TRD, SSUPERSPORT etc.. (in general cele ieftine), sunt facute in china, producatorul are un birou inchiriat in germania si de accea spune ca sunt made in germani (probabil ca firma respectiva poate chiar este inregistrata si in gemania).

Calitatea lor este reflectata in pret, cei 250 euro reprezinta costul de fabricatie plus comisioanele intermediarilor.

Cautand pe net am gasit suspensii jom si fk sh si erau foarte ruginite!!!! arcurile mele de pe masina cele originale dupa 15 ani inca nu sunt ruginite, la fel si cele eibach pe care le-am luat sh (cel care le-a vandut isi pusese suspensie JOM :) )

 

http://img714.imageshack.us/img714/2812/dscn6565.th.jpg

 

Inca un aspect care ma nelamureste, daca vreau sa cumpar un amortizor Bilstein am de ales intre zeci de modele tinand cont de motor, sasiu..., cele ieftine sunt o apa si un pamant pentru toate tipurile de motorizari si caroserie.

 

Vorbind de Bilstein am sunat la Compa Sibiu (fabrica Bilstein din Romania) la magazinul de desfacere si am cerut un pret pentru un amortizor fata de e36 din gama B8 monotubular pt suspensie M-tech (atentie nu de M doar M-tech) care este mai scurt din fabrica special pentru arcuri sport. 913 ron o bucata :) , iar pe spate 546 ron din aceiasi gama. Deci 913x2 + 546x2=2918 ron :D . Desigur un amortizor standard este undeva la 450 de ron dar nu este pentru arcuri sport.

 

Fiind peste posibilitatile mele am cautat alternative acestea fiind sachs sau kayaba. De sachs stie toata lumea ca face echipamente de prima dotare, kayaba (made in japan) este mai putin cunoscut dar am avut o experineta buna cu ele. Pretul pt un amortizor monotubular m-tech spate 250 ron :( , deci cel mai probabil o sa cumpar 4 KYB.

 

Concluzie, daca ti masina mai mult in parcare faci max 5000 km pe an si iti pasa mai mult de aspect decat de functionalitate cumpara "ieftinache" mergi incet si trantesteo la pamant :).

Daca iti pasa cum se comporta masina, vrei sa ai o tinuta de drum excelenta, nu ai cd in parbriz, iti place sa conduci sport cumpara ceva probat si supra probat :twoup: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.