Jump to content

Curatarea filtrului de la electrovalva EGR- E46 fl 320d


ionatan

Recommended Posts

  • 11 months later...
Salutare, vin si eu cu o problema la e90 m47 163 cp, lipsa de putere pana in 200 0ture ,am avut egr blocat -lam curata si masina trage mult mai bine, am verificat axul la turbo jocul este aproape nesesizabil. Cand e rece motorul merge ceas, nu scoate fum deloc nu am oscilatii in relanti. Vreau sa va ibtreb acel senzor de pe tubulatura de la intercooler se poate inlocui, cum se acoate sau cum stim daca e dus? Actuatorul functioneaza corect. Singura eroare pe care o am este bujii arse. Ce sa mai verific?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nimeni? Vreau si eu sa fac aceasta operatiune la un e90 M47N2, electrovalva de la EGR am identificat-o dar nu stiu despre ce sita/filtru este vorba. Ceva poze ar fi mai mult ca perfecte. Multumesc.

In poza am incercuit portiunea filtrului. Acolo e de fapt un capacel care se da jos cu o surubelnita, pe urma o sa vezi filtrul. Incearca sa nu rupi acel capacel, e sensibil oricum.

post-50883-0-99395500-1449483752_thumb.jpg

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

In poza am incercuit portiunea filtrului. Acolo e de fapt un capacel care se da jos cu o surubelnita, pe urma o sa vezi filtrul. Incearca sa nu rupi acel capacel, e sensibil oricum.

Da, mersi mult. Am reusit pana la urma sa identific singur. Intrebarea e, acel capacel, trebuie sa inchida etans? Pentru ca s-a cam "cracanat" putin cand am bagat surubelnita sa il scot. Ma gandeam ca daca e nevoie sa fie etans, sa inchid capacelul pe niste mastic de etansare. Mersi.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Va salut!

 

Constat ca e destul de vechi postul dar sper sa ma lumineze cineva si pe mine :)

 

La fel ca majoritatea,am curatat egr ul,l am verificat facand vid cu un furtun,e totul ok,nu scapa aer iar pistonasul lucreaza!

Problema vine de la electrovalva,nu face vacuum deloc spre egr cu toate ca in ea intra un furtunas care face depresiune(trage aerul)!

Are o mufa electrica,o iesire in partea de jos unde este pus un filtru iar in partea de sus are doua iesiri : un furtunas care intra in ea si face vacuum(cel de care ziceam mai sus) si unul care merge spre egr dar e mort!

Am testat si cu motorul cald,si rece,egr ul nu se deschide,pe furtunasul de vacuum care trebuie sa deschida egr ul nu este nici un vacuum!

Intrebarea mea este,cum pot testa electrovalva?

Daca suflu sau trag aer pe una dintre cele doua iesiri de sus,merge in ambele directii iar pe cealalta iesire,deloc!

Inainte sa ajung la tester ca sa vad daca e o problema electrica/ECU,vreau sa stiu cum trebuie sa se comporte aceasta electrovalva in momentul in care suflu/trag aer pe cele 2 iesiri sau intrari de sus!

Astept un raspuns,multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Curatarea filtrului de la electrovalva EGR

 

Am decis sa fac aceasta operatiune ca sa inlatur o posibila cauza a smunciturilor pe intervalul 1800-2200rpm.

 

Pana acum am curatat supapa EGR, galeria, senzorul de pe galerie, shimbat furtunase vacum, filtru epurator, dar fara nici un succes.

 

Pe un topic despre problema amintita unii colegi au zis ca s-a rezolvat problema dupa ce au inlocuit electrovalva(300lei noua - OEM -Pierburg), sau dupa ce s-a curatat filtrul.

 

Am mers pe varianta curatarii.

 

 

A. Scule necesare:

 

Imbus de 5 pentru indepartarea capacului de pe motor.

 

-O tubulara de 10 cu patrat mic + o cheie cu clichet cu patrat mic + prelungitor mic. (eu nu am avut prelungitorul si m-am chinuit). Pe langa astea am avut inelara cu cot de 10, si tubulara mare de 10 cu clichet (clichetul mare a fost inutil) spatiu de acces la cele 2 suruburi cu cap de 10 e mic.

 

-Surubelnite drepte de diverse marimi (se desface capacul de protectie al filtrului si filtrul de pe electrovalva)

 

- Dispozitiv cu magnet pentru intamplarea nefericita in care veti scapa vre-un surub sau siguranta de la mufa electrica in compartimentul motor.

 

B. Operatiune:

 

1. Se indeparteaza capacul de la motor. Cred ca e destul de simplu cine nu stie cum se face sa apeleze mai bine la mecanic caci operatiunea de curatare a filtrului necesita oarecare indemanare si cunostinte tehnice.

 

2. In partea stanga a masinii sub pompa servo si deasupra alternatorului se regaseste electrovalva EGR, are o mufa de comanda si 2 furtune -unul de la EGR si celalalt de pe admisie.

 

http://img716.imageshack.us/img716/5964/image01441.jpg

 

http://img716.imageshack.us/img716/3575/image0143o.jpg

 

3. Se indeparteaza din suport cablul de alimentare cu curent (cel care traverseaza motorul spre dreapta in apropierea filtrului de aer),

 

- se indeparteaza mufa electrica, prin ridicarea sigurantei metalice (atentie sa nu o scapati in compartimentul motor)

 

- se desfac cele 2 suruburi (cat sa poata fi indepartate) sunt fixate prin intemediul unor cleme pe suport deci nu trebuie desfacute pana la capat.

 

4. Odata desfacuta electrovalva se indeparteaza furtunele.

 

ATENTIE! Tineti minte cum ati desfacut furtunele sunt 2 la fel. Trebuie pozitionate in acelasi fel la remontare.

 

http://img443.imageshack.us/img443/360/image01451.jpg

 

5. Demontarea capacului de protectie a filtrului. Cu o surubelnita dreapta se desface capacul de pe clipsurile de prindere. Odata desfacut capacul aveti aces la filtru. Acum puteti sa va faceti o impresie cat de imbacsit este.

 

Atentie: sunt 4 clipsuri in care sta fixat capacul, nu forta inutil.

 

http://img511.imageshack.us/img511/8985/image0146.jpg

 

http://img144.imageshack.us/img144/5414/image01471.jpg

 

6. Se demonteaza si filtrul de pe corpul electrovalvei tot prin impingere cu ajutorul unei surubelnite.

 

http://img687.imageshack.us/img687/3913/image0150.jpg

 

http://img706.imageshack.us/img706/9102/image0149.jpg

 

7. In functie de posibilitati pentru curatarea filtrului:

 

 

a. Sapalat cu apa si cu o periuta apoi suflat din partea opusa pana se usuca.

 

b. Daca ai compresor poti sa il sufli cu aer din partea opusa sensului de admisie.

 

Eu am observat o diferenta apreciabbila fata de cum trece aerul inainte si dupa operatiunea de curatre.

 

8. Se monteaza totul in ordine inversa.

 

 

Sper sa fie de folos!

Salutare,

Se poate sa mai incarci odata pozele?

As vrea si eu sa incerc aceasta operatiune.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Se poate sa mai incarci odata pozele?

As vrea si eu sa incerc aceasta operatiune.

Multumesc!

Nu e mare inginerie.

Nu ai nevoie de poze.

Scrie aici ce nu ai inteles din ce a explicat in scris si iti spun eu.

E vorba de o sita foarte foarte foarte fina care se gaseste sub capacul (patrat)al electrovalvei EGR (..o chestie mica, patrata, care e tinuta in loc de patru clipsuri foarte mici), deci acel ceva cu 3 furtune pe el, care comanda valva EGR (chestia aia metalica, rotunda care are o teava deasupra ei indreptata spre exteriorul ..rotundului (membrana) metalic..).

De acolo pleaca un furtun negru mic spre electrovalva in cauza.

 

Altceva l-as intreba pe DIYist.

Cum adica sa sufli invers (sau in sens opus) prin sita cand de fapt sita este lipita (nituita) de corpul electrovalvei!??

 

Oricum, nu cred ca o sa capat raspuns prea curand.. Asa ca nu ramane de fapt decat sa cureti fara sa strici sita(!) doar dintr-o directie; din afara. Adica in directie in care mizeria s-a adunat, nu invers cum e de dorit!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.