Jump to content

Curatarea filtrului de la electrovalva EGR- E46 fl 320d


ionatan

Recommended Posts

Am facut si eu azi operatinea, nu era sita asa de imbacsita, dar totusi avea ceva. Sant curios maine dimineata daca mai face, pt ca la mine facea numai cand era motorul rece.

Insa nuprea am fost atent cu siguranta de la mufa si am scapat-o in scut, :), ma poate ajuta cineva cu un cod pt ea, sa pot sa-mi cumpar alta, daca nu incerc sa o recuperez din scut ?!

Ce am mai observat..e ca, furtunul de vacum ce intra in valva egr(chiar unde intra in tija de la valva) pare cam slabit, se prea misca usor, am suflat in el, dar din cauza invelisului nu prea pot sa-mi dau seama daca e crapat sau nu! Aici as avea doua intrebari:.. daca tai din el 2-3 cm are ceva, sau mai bine sa-l schimb? si.. ar putea din cauda acestui furtun, sa-mi scoata fum negru cand bag piciorul in ea?

Inca o data.. GOOD JOB Ionatan !!! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa cred ce modificari au aparut in comportamentul masinii de la curatarea sitei respective ! :)

Cum stateau 1600 kg si un motor de 2000 cmc in sita aia de 1 cm!

 

Mai exact.

- 1000-1500 ture; daca doream sa plec de pe loc la aceasta turatie masina dardaia la greu

- 1500-2000 ture; daca doream sa plec de pe loc la aceasta turatie masina dardaia la rece dupa care se ameliora

- 2000-2500 ture; masina pleca de pe loc OK.

Am pus eu diagnostic gresit ca o fi volanta sau ambreiajul sau ceva pe acolo.

In mers daca ajungeam in vit. 2 la 1000-1500 de ture de exemplu si acceleram iar o apuca dardaitul. Asa ca o bagam in mers in vit 1 ca sa plece liniar fara dardaiala.

 

De ieri sunt posesorul unui BMW 320D care pleaca de pe loc fara dardaiala indiferent de turatie si care lasat in vit 2 chiar si la 800 ture pleaca liniar cand accelerez.

 

Eu am dat pe sita cu pulverizatorul si uscam cu compresorul pentru curatare. (am dat pana a devenit aproape alba)

 

PS: tot ieri am schimbat si galeria dar sunt 99% convins ca nu de acolo este schimbarea; ar mai putea fi de la senzorul de pe galerie care avea multa mizerie pe el - curatat cu aceeasi ocazie.

 

http://img689.imageshack.us/img689/206/20100325o0082.jpg

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

PS: tot ieri am schimbat si galeria dar sunt 99% convins ca nu de acolo este schimbarea; ar mai putea fi de la senzorul de pe galerie care avea multa mizerie pe el - curatat cu aceeasi ocazie.

 

la tine sigur a fost senzorul de presiune dupa admisie la cat de murdar era

Link to comment
Share on other sites

Sita nu am pozat-o dar nici aia nu stralucea de curatenie. Era inegrita si aerul trecea greu initial prin ea.

Realitatea este ca nu stiu care din cele 2 sonde a determinat modificarea in bine a comportamentului masinii.

 

Nici nu stiu ce face una si ce face cealalta ca sa gasesc o explicatie.

 

Singurul lucru verificat dupa ce am terminat treaba a fost sa verific daca tija de sub galerie lucreaza (furtunasele erau destul de coapte si aveam dubii). Din fericire lucreaza foarte bine.

 

Apoi a urmat drive testul si modificarea amintita (masina facea la fel de cand am luat-o din germania).

 

Mama lor de mecanicosi nemti care nu citesc bmwclub :)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

http://picasaweb.google.ro/lh/photo/OwA1AM...feat=directlink

 

http://picasaweb.google.ro/lh/photo/rFsX4R...feat=directlink

 

 

Restul le gasiti aici (nu le mai pun individual). http://picasaweb.google.ro/silviubb/ElectrovalavaEGR#

 

Atentie doar sa nu patiti ca mine - eu cand am culisat piesa un surub a iesit cu tot cu brida si a cazut pe scut. :)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

colegului ionatan inca ii mai face ,deci nu cred ca problema e de la sita aia.sunt mai multe care atrag buba asta,furtune coapte,egr murdar si galerie,filtru ala mic,etc.

 

Mai face, dar e incomparabil mai bine decat inainte. Inainte masina parca te scutura, acum e doar o mica "balbaiala" aproape insesizabila daca nu esti atent.

Link to comment
Share on other sites

colegului ionatan inca ii mai face ,deci nu cred ca problema e de la sita aia.sunt mai multe care atrag buba asta,furtune coapte,egr murdar si galerie,filtru ala mic,etc.

 

Mai face, dar e incomparabil mai bine decat inainte. Inainte masina parca te scutura, acum e doar o mica "balbaiala" aproape insesizabila daca nu esti atent.

Te scutura la plecarea de pe loc, sau in mers?

Am curata si eu sita, dar o mai am si pe cealalta de la turbo si senzorul de la galerie.

Vacum control-EGR si cea de la turbo, au acelesi cod,sunt la fel ? Daca le-as inversa ,ar avea ceva?

Link to comment
Share on other sites

colegului ionatan inca ii mai face ,deci nu cred ca problema e de la sita aia.sunt mai multe care atrag buba asta,furtune coapte,egr murdar si galerie,filtru ala mic,etc.

 

Mai face, dar e incomparabil mai bine decat inainte. Inainte masina parca te scutura, acum e doar o mica "balbaiala" aproape insesizabila daca nu esti atent.

Te scutura la plecarea de pe loc, sau in mers?

Am curata si eu sita, dar o mai am si pe cealalta de la turbo si senzorul de la galerie.

Vacum control-EGR si cea de la turbo, au acelesi cod,sunt la fel ? Daca le-as inversa ,ar avea ceva?

 

NU ARE NIMIC DAR DUPA AIA O CURETI SI PE CEALALTA

Link to comment
Share on other sites

La mine de cand am luat masina ma scutura la plecarea de pe loc (problema 1). Am zis ca e masina mai grea si trebuie sa accelerez mai mult, sau o fi volanta descentrata sau, sau.... Adica de 2 ani vechima de cand am cumpaar masina.

 

Ceea ce a descris Ionatan am patit si eu timp de 2-3 zile. (in ultima zi chiar foarte evident) - problema 2.

Adica in mers daca tineam pedala in acelasi loc incercand sa merg constant avea niste intreruperi ciudate (evidente la turatii mici 1800-2000). La mine a disparut spontan, fara sa fac nimic (nici macar combustibilul nu apucasem sa il schimb).

Am mers un pic mai turat decat de obicei 3000-4000 de ture pe unde apucam si a disparut. (nu stiu daca are legatura cu mersul mai turat sau nu - poate fi o coincidenta).

 

La mine dupa curatarea filtrului si senzorului de pe galerie a disparut problema 1.(veche si impamantenita ca sa zis asa - problema pe care eu o asociasem gresit pana la acel moment cu volanta dezechilibrata, uzata neuniform).

 

Altii pentru aceeasi problema (am citit chiar pe bmwclub) au schimbat si kitul de ambraiaj si volanta si tampoanele la motor si erau nemultumiti ca tot persista trepidatia. Erau 2-3 nu unul singur. Simptomele asa pareau - si pe mine m-au indus in eroare grav...

Bine ca nu m-am apucat sa schimb piese aiurea.

 

Unde dai si unde crapa...

 

Avem DIY despre curatarea EGR-ului, a facut Ionatan si cu filtrul de la electrovalva EGR; o sa mai fac eu unul cu pozitia pe galerie a senzorului si cu galeria in sine; Am poze si tot ce imi trebuie. Maine o sa fie gata cred.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

colegului ionatan inca ii mai face ,deci nu cred ca problema e de la sita aia.sunt mai multe care atrag buba asta,furtune coapte,egr murdar si galerie,filtru ala mic,etc.

 

Mai face, dar e incomparabil mai bine decat inainte. Inainte masina parca te scutura, acum e doar o mica "balbaiala" aproape insesizabila daca nu esti atent.

Te scutura la plecarea de pe loc, sau in mers?

Am curata si eu sita, dar o mai am si pe cealalta de la turbo si senzorul de la galerie.

Vacum control-EGR si cea de la turbo, au acelesi cod,sunt la fel ? Daca le-as inversa ,ar avea ceva?

 

NU ARE NIMIC DAR DUPA AIA O CURETI SI PE CEALALTA

..le curat, binenteles!

 

La mine de cand am luat masina ma scutura la plecarea de pe loc (problema 1). Am zis ca e masina mai grea si trebuie sa accelerez mai mult, sau o fi volanta descentrata sau, sau.... Adica de 2 ani vechima de cand am cumpaar masina.

 

Ceea ce a descris Ionatan am patit si eu timp de 2-3 zile. (in ultima zi chiar foarte evident) - problema 2.

Adica in mers daca tineam pedala in acelasi loc incercand sa merg constant avea niste intreruperi ciudate (evidente la turatii mici 1800-2000). La mine a disparut spontan, fara sa fac nimic (nici macar combustibilul nu apucasem sa il schimb).

Am mers un pic mai turat decat de obicei 3000-4000 de ture pe unde apucam si a disparut. (nu stiu daca are legatura cu mersul mai turat sau nu - poate fi o coincidenta).

 

La mine dupa curatarea filtrului si senzorului de pe galerie a disparut problema 1.(veche si impamantenita ca sa zis asa - problema pe care eu o asociasem gresit pana la acel moment cu volanta dezechilibrata, uzata neuniform).

 

Altii pentru aceeasi problema (am citit chiar pe bmwclub) au schimbat si kitul de ambraiaj si volanta si tampoanele la motor si erau nemultumiti ca tot persista trepidatia. Erau 2-3 nu unul singur. Simptomele asa pareau - si pe mine m-au indus in eroare grav...

Bine ca nu m-am apucat sa schimb piese aiurea.

 

Unde dai si unde crapa...

 

Avem DIY despre curatarea EGR-ului, a facut Ionatan si cu filtrul de la electrovalva EGR; o sa mai fac eu unul cu pozitia pe galerie a senzorului si cu galeria in sine; Am poze si tot ce imi trebuie. Maine o sa fie gata cred.

cu ce ai curatat senzorul de pe galerie? Trebuie tinut cont de ceva, sa nu intre solutie pe undeva....???

Link to comment
Share on other sites

cu ce ai curatat senzorul de pe galerie? Trebuie tinut cont de ceva, sa nu intre solutie pe undeva....???

 

Cu o carpa curata sau hartie - nu mai stiu exact. Murdaria aia era moale (nu a fost necesar diluant, solvent sau ceva similar).

Eu am avut noroc ca pe gaurica aia din centru era curat (doar deasupra era mizerie cum se vede si in poza).

Link to comment
Share on other sites

Am facut si eu aceasta operatiune, cu toate ca nu era necesar dar am zis sa vad ce e pe acolo. Intradevar era ceva praf pe sita aia dar am curatat-o asa ca nu am reusit sa o dau jos, mi-a fost frica sa trag mai tare de ea. Dar toata operatiunea am facut-o fara sa dau capacu la motor jos, a fost un pic mai greu de lucrat acolo dar nu imposibil. Am avut noroc si nu am scapat nimic in scut, era cat pe ce sa imi cada o clema cu surub cu tot, dar am vazut-o la timp. Acum as vrea sa dau EGR jos sa vad ce e pe acolo, ca, cam scoate fum cand ii dau talpa.
Link to comment
Share on other sites

L am curatat si eu astazi.de fapt,nici nu prea era murdar,avea doar putin praf.concluzia ......tot face.

 

deci problema nu se remediaza curatand filtrul asta.

 

mai sapam,trebuie sa o rezolvam,suntem atatia care au intreruperea asta.

Link to comment
Share on other sites

L am curatat si eu astazi.de fapt,nici nu prea era murdar,avea doar putin praf.concluzia ......tot face.

 

deci problema nu se remediaza curatand filtrul asta.

 

mai sapam,trebuie sa o rezolvam,suntem atatia care au intreruperea asta.

 

Ai verificat furtunele de vacum, un test-dagnoza ai facut?

 

La mine masina se comporta vizibil mai bine, intreruperile au scazut in intensitate sunt aproape imperceptibile si nu se mai manifesta decat foarte rar.

 

Eu am fost multumit de rezultat, mai ales ca nu am curatat senzorul de pe galerie inca.

 

Cei cu turbina actionata vacumatic tre sa curate si sita de la electrovalva EGR.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

am facut diagnoza,de 2 ori chiar,la useri diferiti.masina nu are nimic.am curatat si senzorul de pe galerie.degeaba.la furtune nu stiu sa ma uit.

 

Trebuie verifcate pot fi fisurate din cauza ca s-au "copt" si atuni prind aer fals

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.