Jump to content

735I / 1988 Senzori placute


7500rpm

Recommended Posts

Sonda lambda este un dispozitiv neliniar, simpla masurare a tensiunii nu poate da indicatii exacte. Este necesar un osciloscop pentru vizualizarea formei de unda si a tranzitiilor.

Tensiunea de iesire nu sta la o anumita valoare, ci variaza continuu si destul de rapid intre 0,2 si 0,8V.

 

Pot exista 3 cazuri de defectare a sondei lambda:

1. Tensiunea de iesire sta in jur de 0,2V - sonda este probabil defecta. Crede ca amestecul este prea sarac.

2. Tensiunea de iesire sta in jur de 0,8 V - sonda este probabil defecta. Crede ca amestecul este prea bogat.

3. Tensiunea de iesire variaza, dar prea lent - sonda lambda este uzata si trebuie schimbata.

 

Tensiunea de iesire nu poate fi masurata cu un multimetru digital. Acesta are o constanta de timp mult prea mare si nu poate urmari variatiile tensiunii de iesire. Ajuta la identificarea defectarii totale a sondei, atunci cand tensiunea este prea mare sau prea mica, dar nu permite identificarea uzurii sondei.

 

ECU-rile actuale pot identifica destul de precis starea sondei lambda, asa ca un tester este de folos.

Link to comment
Share on other sites

MulĂžumesc de informaĂžii!

 

ECU-rile actuale pot identifica destul de precis starea sondei lambda, asa ca un tester este de folos.

 

ªtiu asta, Însã la fel de bine ºtii ºi tu cã majoritatea celor cu tester, pânã ºi reprezentanÞele, strâmbã din nas când vii pentru tester cu o maºinã mai veche decât E46 sau E39.

Link to comment
Share on other sites

mai mult ca sigur ai un fir intrerupt pt mesajul din bord;ridica bancheta si vezi langa baterie trebuie sa ai o mufa,verifica starea firelor.

daca te referi la mufa in Y de la plus am rezolvat o acum o saptamina restul sint ok ca si cablaje am verificat.Cred ca ala de la service a montat gresit senzori de placute si cred ca ia mincat discu iar tre sa desfac si sa ma uit din nou.

Link to comment
Share on other sites

Da, o sonda lambda de obicei e 'narrow band' si daca e functionala, sa vede oscilatie de voltaj. Pot sa incerci sa mergi fara sonda cuplata, ca o proba. Daca ai motor M30, e o mufa rotunda jos pe bloc, sub admisie, langa electromotor, de unde pleaca un fir spre cutie/podea. Are 4 pin-uri. Ala e mufa de la sonda lambda.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Da, o sonda lambda de obicei e 'narrow band' si daca e functionala, sa vede oscilatie de voltaj. Pot sa incerci sa mergi fara sonda cuplata, ca o proba. Daca ai motor M30, e o mufa rotunda jos pe bloc, sub admisie, langa electromotor, de unde pleaca un fir spre cutie/podea. Are 4 pin-uri. Ala e mufa de la sonda lambda.

 

Senzori Placute

 

Am rezolvat cu senzorii am lipit cu pistolul cite 1buc lita la fiecare senzor adica 2 :twoup:) + ca mufa de conectare facea figuri si era oxidata am curatat o si am pus vasilina siliconica sa nu mai oxideze nu imi mai apare mesaj de eroare.

 

Pierderea puterii cind e cald motorul

Lambda cica e OK.

Banuiesc ca e de la compresie.

 

E cineva prin Bucuresti care se baga la Clima de 735 din 88" imi da caldura pe una din parti si pe cealalta imi da rece dar numai la intins in trafic imi da cald pe ambele parti ,am mai observat ca ventilatorl de la radiatorul de A/C nu porneste nici daca las masina pe loc pornita 15-30 MIN.

 

merci

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.