Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Pierderi inexplicabile de ulei - o solutie


florin02

Recommended Posts

... in ajutorul celor ce ar putea avea o problema similara cu a mea...

Am un BMW 316ti E46 din 2002 la venerabila varsta de 100.000 km :) . La ultimele doua schimburi de ulei am constatat ca il consuma din ce in ce mai mult ajungand la o completare cu 2L+ de la schimb la schimb iar in urma cu o luna dupa ce am facut ultima completare cu cca. 600g in aproape 2000 km l-a papat :).

M-am uitat sa vad daca pierde pe undeva dar nici urma, masina e parcata mereu in acelasi loc si nu apare nici o pata de ulei. Fum nu scoate de nici o culoare... si totusi .... il mananca (zici ca-i motor de drujba... amestec benzina ulei :twoup: ). Dpdv al performantelor, nimic schimbat, masina trage si nimic deosebit in rest. Totusi se evidentiaza un consum mai mare cu aproape 1,5 l/100km.

Dupa ce am dus masina la mecanic am aflat cauza si explicatia.

La demontarea admisiei mi-a gasit vre-o 1/4l ulei pe galerie. De ce? Filtrul epurator carter (breather) imbibat cu ulei.

Nu sunt expert in explicatii de ordin tehnic dar din documentarile facute am inteles ca acest filtru este raspunzator pentru filtrarea gazelor rezultate din ardere dar nu cele aflate in camera de ardere ci in partea inferioara a pistonului. Aceste gaze dupa filtrare sunt reintroduse in admisie deci recirculate pentru reducerea emisiilor de noxe. Intrucat filtru nu-si mai facea treaba, uleiul era reintrodus in stare lichida in admisie de unde ..... pufff....

Teoretic dupa ce inlocuiesc filtru (masina e in service inca) ar trebui sa observ si la consum si la performante o schimbare in bine.... dar o sa revin cu detalii.

In cazul in care exista persoane mai avizate sa dea explicatii privind cele de mai sus .... va rog sa o faceti.

Sper totusi sa fie de ajutor macar ca informatie.

Link to comment
Share on other sites

Acel filtru epurator o sa il gasesti imbibat cu ulei oricand !!! Gazul acela care trece pe acolo...este cu aburi de ulei. Pe acel filtru TREBUIE sa se depuna uleiul iar gazul trece mai departe. Uleiul scurs de pe filtru se decanteaza.

 

Daca schimbul de ulei se face la 15.000-20.000km atunci acel filtru este imbacsit cu ulei negru si cu span. NU mai permite trecerea gazului pe acolo, iar uleiul nu mai ajunge sa se decanteze. O sa observi ulei pe la etansari sau la cei cu turbo pe la furtunase.

 

Ce fel de ulei folosesti ?

Link to comment
Share on other sites

Uleiul l-am schimbat al 10000 km doar BMW 5W30 LL04. Iar filtrul epurator este si pe motorizarile benzina, iar daca filtrul respectiv este cel original, la 100000 km este foarte posibil sa fie prea "imbacsit" ca sa-si mai faca treaba. A mentionat cineva o valva PVC aici... intr-adevar valva PVC joaca un rol important in filtrarea gazelor.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15

Cand scot masina din service am sa va dau detaliile.

Edited by florin02
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Deci.... in concluzie am schimbat PCV-ul si am trecut pe 5W40 (de la 5W30) ... inca nu am facut asa multi km ca sa observ nivelul de ulei daca are variatii sau nu, dar am observat urmatoarele: - mototrul merge ceva mai uniform, cu un sunet placut (mai ales in sarcina); - consumul de carburant a scazut f mult :) :) inainte faceam cu un rezervor cam 450km in oras... acum am facut deja 300 si n-am ajuns nici la juma` de rezervor.
Link to comment
Share on other sites

Deci.... in concluzie am schimbat PCV-ul si am trecut pe 5W40 (de la 5W30) ... inca nu am facut asa multi km ca sa observ nivelul de ulei daca are variatii sau nu, dar am observat urmatoarele: - mototrul merge ceva mai uniform, cu un sunet placut (mai ales in sarcina); - consumul de carburant a scazut f mult :) :) inainte faceam cu un rezervor cam 450km in oras... acum am facut deja 300 si n-am ajuns nici la juma` de rezervor.

S-a redus consumul la jumate?!?

 

Nu prea cred...

Link to comment
Share on other sites

Deci.... in concluzie am schimbat PCV-ul si am trecut pe 5W40 (de la 5W30) ... inca nu am facut asa multi km ca sa observ nivelul de ulei daca are variatii sau nu, dar am observat urmatoarele: - mototrul merge ceva mai uniform, cu un sunet placut (mai ales in sarcina); - consumul de carburant a scazut f mult :twoup: :) inainte faceam cu un rezervor cam 450km in oras... acum am facut deja 300 si n-am ajuns nici la juma` de rezervor.

S-a redus consumul la jumate?!?

 

Nu prea cred...

 

Pai no`... nu stiu exact, eu spun doar ce am observat... Dupa ce fac iar plinu` (sa intre salariu prima data :) ) fac un calcul exact si va transmit....

Ar mai fi varianta ca fix acu sa se strice litrometrul :( ceea ce ar fi chiar o prea mare coincidenta.... dar nimic nu e exclus... la urm plin adik pe vineri dau verdictu` .....

Link to comment
Share on other sites

Deci.... in concluzie am schimbat PCV-ul si am trecut pe 5W40 (de la 5W30) ... inca nu am facut asa multi km ca sa observ nivelul de ulei daca are variatii sau nu, dar am observat urmatoarele: - mototrul merge ceva mai uniform, cu un sunet placut (mai ales in sarcina); - consumul de carburant a scazut f mult :twoup: :) inainte faceam cu un rezervor cam 450km in oras... acum am facut deja 300 si n-am ajuns nici la juma` de rezervor.

S-a redus consumul la jumate?!?

 

Nu prea cred...

 

Pai no`... nu stiu exact, eu spun doar ce am observat... Dupa ce fac iar plinu` (sa intre salariu prima data :) ) fac un calcul exact si va transmit....

Ar mai fi varianta ca fix acu sa se strice litrometrul :( ceea ce ar fi chiar o prea mare coincidenta.... dar nimic nu e exclus... la urm plin adik pe vineri dau verdictu` .....

oricum faci maxim 700 km in regim extra urban cu un plin asa ca 450 prin oras mi se pare un consum bun, iar 700 ii faci la un mers normal nicidecum mai sportiv.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa fac un consum... mi-a iesit 9.7 in oras comparativ cu 11 inainte de interventie. Asadar o schimbare semnificativa. Totusi si litrometrul are probleme... pozitia acului variaza constant intre 1/2 si 3/4 de la o pornire la alta. Daca aveti cunostinte despre situatii similare si posibila rezolvare ... postati.
Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa fac un consum... mi-a iesit 9.7 in oras comparativ cu 11 inainte de interventie. Asadar o schimbare semnificativa. Totusi si litrometrul are probleme... pozitia acului variaza constant intre 1/2 si 3/4 de la o pornire la alta. Daca aveti cunostinte despre situatii similare si posibila rezolvare ... postati.

 

e o problema la sonda litrometru , apare sporadic sau se manifesta mereu , si eu aveam problema asta la e46 . Dar nu aparea mereu si nu ma deranja, de obicei la pornire facea figuri

Link to comment
Share on other sites

candvaamavut probleme si eu cu consum de ulei. Am facut schimb de ulei si am bagat 10w40 si manca la 2000km cam 500 ml . Am bagat 10w40 pt ca nu stiam ce ulei sa bag in masina si aia de la schimb ulei au zis 10w40. M-am speriat ca la inceput cu manca ulei si am fost la un mecanic de bmw care a zis sa schimb iar uleiul cu 5w40 ca ala era uleiul pt masina asta si a avut dreptate .... odata schimbat nu am mai avut probleme cu consumul de ulei. dupa manca cam 500ml la 10.000 km cand ii faceam schimbul
Link to comment
Share on other sites

eu am avut initial 5W30 ... dupa carte.... acuma m-a bagat pe 5W40 si se pare ca e totul in regula... Am facut 1000 km si nu am vazut nici o modificare de nivel de ulei... mai vedem mai incolo... dupa inca vre-o 4000 eventual.... Probabil pentru motoarele cu o anumita uzura si in conditiile climatice de la noi, combinat cu regimul de mers (n-avem autostrazi sa mergem cu motorul turat constant si pe distante mari) se preteaza mai bine 5W40.
Link to comment
Share on other sites

Deci.... in concluzie am schimbat PCV-ul si am trecut pe 5W40 (de la 5W30) ... inca nu am facut asa multi km ca sa observ nivelul de ulei daca are variatii sau nu, dar am observat urmatoarele: - mototrul merge ceva mai uniform, cu un sunet placut (mai ales in sarcina); - consumul de carburant a scazut f mult :) :) inainte faceam cu un rezervor cam 450km in oras... acum am facut deja 300 si n-am ajuns nici la juma` de rezervor.

cat te-a costat pcv-ul si mai exact unde se afla?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.