Jump to content

M5 diesel


dvdcore

Recommended Posts

M54 are ceva bube celebre :

-sondele lambda

-vasul de expansiune

-garnitura capac culbutori

-valva PCV

-senzorii axe cu came

astea pleaca pe la 100-150 mii km

apoi se duc furtune, radiator...

ma rog furtunele si PCV cred ca intra totusi la consumabile,cat sa tina si cauciucul ala,de fapt cred ca mai degraba timpul si nu nr de km le omoara.

PS:sondele lambda cred ca mai decedeaza si din cauza combustibilului prost?(sau asa era un mit)

ce nu ar trebui sa pice din punctul meu de vedere sunt senzorii axe cu came si vasul de expansiune

a,la 65k am schimbat si eu rolele si pompa de apa,nu aveau nimic dar na sa stau eu linistit :)

 

iar edit:furtunele si valva PCV le-am luat,senzor axa cu came evacuare am luat,o sa mai iau si vasul de expansiune :)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 501
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

E36 ar trebui sa nu se puna, fiindca sunt mult mai fiabile decat e46, e90 etc.

 

Am facut 55.000 km cu motorul asta, nu a fost niciodata schimbat pe el nicio piesa importanta de catre proprietarul precedent, asadar la 240.000 km, motorul rula cu sondele stock, debitmetru, role, etc.

 

Am schimbat eu sondele, fiindca una dadea eroare sporadica pe tester, le-am schimbat amandoua.

Si am mai schimbat un intinzator nou, fiindca scartaia.

Si debitmetru am inteles ca mai sarea din valori, nu am fost sigur ca e asa, insa l-am luat si pe el nou.

 

Nu ma intelegeti gresit, masina nu mergea prost, nu era praf, nu asta e motivul pentru care am schimbat piesele de mai sus, motorul mergea cel putin la fel de bine cum merge cam orice e36 de pe la noi.

Insa cu schimbarea lor, consumul a scazut foarte frumos.

 

 

In rest am mai schimbat eu multe piese cu noi, nu din cauza ca au picat, ci preventiv, sa nu imi pice cand imi e lumea mai draga, fiindca masina e veche.

 

Mai am cumparat kitul complet de reparatie vanos, cand se face vreme, merg sa-l schimb.

 

In incheiere tin sa mentionez faptul ca de masina asta se trage, vede foarte des zona rosie, un drift pe ici pe colo, sta bine la transmisie, nu bate cardanul, nu curge cutia, nu curge grupul, nimic.

 

Eu cam termin un ulei, prin stilul meu de mers, sub 6000km.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

pai tocmai ce am zis mai sus, sondele lambda sunt trecute la inspectia de 100k pentru schimbare. Asa am citit in manualul Bentley si am vazut si intr-un TIS, asa ca din punctul meu de vedere sunt consumabile.
Link to comment
Share on other sites

DIESELUL renta prin 2001-2002, cand nu devenise inca o obsesie pt cumparatorii romani, pretul motorinei era avantajos iar dealerii nu te taxau mai mult pt un motor diesel.

 

acum atat la pompa cat si in showroom, motorul diesel l-a depasit la taxe pe benzinar, insa inca este avantajos dpdv al economiei, in special in oras si pe drumuri scurte. (vorbesc dim punctul meu de vedere, ca posesor de diesel si de benzina)

 

mie imi ia cam intre 10 si 14l% in oras (2.0 tdi/140 cp pe Tiguan) si intre 7 si 9 afara

 

benzinarul imi ia mai nou intre 17 si 25 in oras si 11l% in afara

 

astfel prefer iarna si in oras sa merg pe diesel, afara alegand benzinarul

 

din perspectiva mea un M5 diesel nu ar ajuta prea mult la consum (ar fi peste 15%) deci ar fi cam inutil. insa M5-ul actual, daca as avea bani, eu l-as lua pt drumuri lungi, extraurbane

Link to comment
Share on other sites

la 75 mii a picat senzorul axa cu came eu a facut doar 16 mii cu ea dar oricum era cel original,am schimbat si bujiile preventiv,a picat si un senzor nivel ulei (ma rog asta pica si la dizel cred).Cam atat in ceea ce priveste motorul.

 

Concluzie 16.000 senzor axa + senzor nivel ulei.

 

 

Am facut 55.000 km cu motorul asta, nu a fost niciodata schimbat pe el nicio piesa importanta de catre proprietarul precedent, asadar la 240.000 km, motorul rula cu sondele stock, debitmetru, role, etc.

 

Am schimbat eu sondele, fiindca una dadea eroare sporadica pe tester, le-am schimbat amandoua.

 

Si debitmetru am inteles ca mai sarea din valori, nu am fost sigur ca e asa, insa l-am luat si pe el nou.

 

Nu ma intelegeti gresit, masina nu mergea prost, nu era praf,

 

Nu trebuie sa astepti sa fie praf. Sa varieze turatia si sa ai consum de 22%. E normal sa le schimbi. Poate un pic exagerat schimbarea ambelor sonde in conditiile in care una dadea sporadic erori. Una este de reglaj - alta e de diagnostic.

 

3 sonde in 55.000 km.

Ref. la sondele lambda:

Treaba cu schimbatul la 100.000 nu e trecuta in service plan - e cutuma. Se stie ca pe la 100.000-120.000 pica.

 

 

Eu am mers cu diesel (diferite modele) cumulat 180.000 km si am schimbat o sonda de temperatura. Atat.

Am schimbat si 2 bujii incandescente - arse tot din cauza senzorului stricat; au mers si vara si iarna.

 

Poate am avut eu noroc. Dar din punctul meu de vedere (bazat pe experienta personala) dieselul este mult mai fiabil chiar si decat o benzina aspirata.

E adevarat ca eu am luat masinile de noi (cu exceptia BMW-ului cumparat la 140.000 si le-am tinut pana la maxim 100.000 km si 6 ani).

Desi BMW-ul are acum ~170.000 nu am schimbat nici o piesa care sa nu fie consumabil. (am curatat eu din propie initiativa: EGR-ul, electrovalva si un senzor de pe galerie.

Tot preventiv am schimbat galeria de admisie. (cea veche functiona perfect).

Seatul e inca tanar cu 60.000 si 4 ani.

 

Ref. la 5 gear si M5-ul diesel. Au testat M5-ul benzina: au spus ca sunt incantati de sunet, de motor, de tinuta de drum - nu si de opritul din 2 in 2 ore la benzinarie in regim de mers pe autostrada mai sportiv. Au spus ca afisat in bord era un consum de 14% dar la pompa au calculat mult mai mult.

 

Asta apropo de paginile in care spuneati ca sunt exagerate observatiile noastre referitoare la autonomia foarte mica a benzinarelor forjate in raport cu dieselul forjat. Este exact ce am observat si eu cand am mers cu un benzinar o leaca mai disperat pe autostrada. Era suficient sa nu ma uit 30 de minute la rezervor si constatam ca un sfert de rezervor s-a dus.

 

Daca nu ai mers suficient si cu dieselul si cu un benzinar nu iti dai seama de diferenta. :)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Pai pot sa-ti spun eu la a mea ca am facut 25.000 pana acu de cand o am si n-am avut nici o problema... masina luata la 183.000 si acu are 208.000 km .... 320i e36

Singurele probleme au fost ca s-a blocat contactu odata, si ca mi s-au dus electrovalvele de la clima, dar asta se poate intampla si la un disesel...

 

+1 eu am luat-o la 187.000km acum are 217.000km si in afara de consumabile am schimbat un arc pe spate si la fel acum cateva zile s-a blocat contactul dar contrar spuselor se poate repara si nu trebuie schimbat neaparat.

 

Si roco are dreptate. E36 e mai fiabil ca si cele mai noi.

Edited by michael
Link to comment
Share on other sites

30.000 e foarte putin pentru un motor. Am mers mai mult cu Dacia SuperNova 40.000 fara sa schimb nimic. Pentru un motor e foarte putin. Aici se discuta de la 60.000-100.000 km in sus.

 

Eu in calcul nici nu am pus un diesel cu care am mers 15.000 km (la care evident nu am facut decat revizii). BMW-ul e bagat doar pe cumulat si pentru ca are multi km.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

E adevarat ce spui tu. Ma refer ca la noi 30.000km inseamna in alta tara dublu. Drumuri proaste, praf, noroi, sare, service-uri de 2 bani...si totusi masina mai avea 187.000km invartiti. Asa spunea bordul...si in realitate tind sa cred ca era pe acolo la cum arata. Si totusi e o masina de 14 ani...si nu ma refer la a mea neaparat. Asa in general vorbind. Edited by michael
Link to comment
Share on other sites

Cred ca diesel-ul in momentul de fata are doar dezavantajul istoric, stie lumea ca erau lenese, galagioase si aveau probleme la pornire iarna.

 

Cate din aceste probleme mai persista azi? Atentie! vorbim de motoare in conditii tehnice bune.

 

Astazi motorul diesel este aprox. la fel de silentios are performante de top comparabile cu motoarele de cilindree similara pe benzina. Iar pornirea iarna nu mai e demult o problema. Singurul dezavantaj ar fi intretinrea ceva mai costisitoare dar raportand la o economie de combustibil se poate spune ca doar gusturile raman cele care pot determina alegerea unui motor sau altul.

 

Cum spune si colegul sunt marci care au motoare diesel in competitii, Audi, Peugeot au castigat si trofee asa ca nu e chiar un sacrilegiu.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca diesel-ul in momentul de fata are doar dezavantajul istoric, stie lumea ca erau lenese, galagioase si aveau probleme la pornire iarna.

 

Cate din aceste probleme mai persista azi? Atentie! vorbim de motoare in conditii tehnice bune.

 

Astazi motorul diesel este aprox. la fel de silentios are performante de top comparabile cu motoarele de cilindree similara pe benzina. Iar pornirea iarna nu mai e demult o problema. Singurul dezavantaj ar fi intretinrea ceva mai costisitoare dar raportand la o economie de combustibil se poate spune ca doar gusturile raman cele care pot determina alegerea unui motor sau altul.

 

Cum spune si colegul sunt marci care au motoare diesel in competitii, Audi, Peugeot au castigat si trofee asa ca nu e chiar un sacrilegiu.

 

Diesel Turbo vs Benzina Aspirat la cilindree aproximativala sunt egale . Dar este o comparatie proasta . Comparatia este Diesel aspirat vs Benzina aspirat . Benzinarul nici nu discuta cu diesel . Iar la Turbo Diesel vs Turbo Benzina clar nici aici benzinarul nu discuta cu dieselul . Acestea sunt comparatiile.

 

TDI vs benzina aspirat este o prostie de comparatie :)

Link to comment
Share on other sites

Inca nu are performante asemanatoare benzinarului...

 

2.0 benzina, aspirat= 240cp pe honda s2000.

2.0 diesel turbo=177 cp.

 

Nu mai zic de turbo benzina...

Un rahat de 1.4 de la grupul VAG scoate 170 cp...

 

 

Dar ai dreptate, a progresat enorm motorul diesel.

Link to comment
Share on other sites

Motanul, sa stii ca treaba cu sondele lambda la 100k. e adevarata. E trecuta in manualul bentley si in TIS, inclusiv in regulamentele de inspectii periodice din manuale. La mine am vazut si in manualul bentley si in TIS, cel putin pana la motoarele M54. La astea mai noi nu stiu, or fi ca si cutiile de viteza, lifetime pana la 160k cand pica...
Link to comment
Share on other sites

Inca nu are performante asemanatoare benzinarului...

 

2.0 benzina, aspirat= 240cp pe honda s2000.

2.0 diesel turbo=177 cp.

 

Nu mai zic de turbo benzina...

Un rahat de 1.4 de la grupul VAG scoate 170 cp...

 

 

Dar ai dreptate, a progresat enorm motorul diesel.

 

 

chiar 180 cp+250nm are mai nou 1.4 tsi

trebuie mentionat ca acel motor are si compresor pt turatii mici cat si turbo pt cele inalte.

daca tinem cont ca are doua elemente care il ajuta sa scoata acei 180 cp, ar trebui sa luam in calcul si un diesel potent in 4 cilindri cu doua turbine cum ar fi cel de la bmw(204cp si 400 nm ) si mercedes (204cp si 500nm)

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

dieselul ala are vpeste 2l totusi. Oricum, e fun motorasul ala TSI pus pe golf. Fratele meu are unul. Cand mergi normal sau in oras chiar se simte la consum fata de un motor de cilindree mare. Cand dai in el in schimb consuma exact cat unul aspirat de aceasi cai... dar tot e mai fun, sunetul in schimb lasa de dorit,

Oricum as mi-as dori de la BMW mai degraba niste motoare mici turo pe benzina mai degraba, decat decat un diesel M5...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

1.4 TSI 180cp nu il poti compara cu 2.3d 200cp . Chit ca ambele sunt bi-turbo . Vorbeam de masini de cilindree asemanatoare. Compara 2.0 TFSI cu 2.3 D , ambele 200cp . Ca feeling , fun , placerea de a conduce benzinarul este peste . Nu mai vorbim de taxe , impozit si RCA , care pentru 1996cm3 e o suma , iar pentru 2.3d e dublu aprox (cel putin la impozit) . Nu mai vorbim de costurile de intretinere ale dieselului !
Link to comment
Share on other sites

3 ani e un motor nou. Ciclul de viata e la care se schimba motoarele in general e de vreo 8 ani. De multe ori se intampla sa fie niste evolutii relativ timide a altor motoare anterioare. Asta e chiar ceva complet nou si o necunoscuta. Si cati km crezi ca are un 1.4TSI facuti in 3 ani ? doar nu e pus pe taxiuri si masini de curierat. Al fratelui meu are aproape 2 si masina are 17k km...Cred ca e primul motor din lume de serie mare cu compresor si turbo. Cand sunt multe care sar de 150k cu bine iti poti forma o parere de fiabilitate, costuri s.a.m.d.

Cand a cumparat masina de exemplu la reprezentata nici nu au putu sa ii spuna in ce vor consta reviziile de la peste 50k km, ca nu stiau nici ei..

Link to comment
Share on other sites

Nu mai vorbim de taxe , impozit si RCA , care pentru 1996cm3 e o suma , iar pentru 2.3d e dublu aprox (cel putin la impozit) .

123d are tot pana in doi litri. eu sunt de parere ca tot ce e pana in doi litri , rca-ul, impozitul si alte costuri se mentin in limite suportabile. sa ai un motor de doi litri de peste 200 cp mi se pare perfect in locul unuia de cilindree mare care te usuca.

Link to comment
Share on other sites

De fapt wikipedia zice asa:

 

1.4 R4 16v TSI/TFSI 90-133kW

 

Based on the EA111, this new engine was announced at the 2005 Frankfurt Motor Show, to be first used in the Mk5 Golf GT, the 125 kW 1.4 litre TSI engine is a "Twincharger", and uses both a turbocharger and a supercharger. Its displacement downsizing leads to improved fuel economy, with 14% more power than the 2.0 FSI, but consuming 5% less fuel. The mechanical supercharger compressor, driven at 1.5 times the speed of the crankshaft, mainly operates at low engine speeds from tick-over up to 2,400 revolutions per minute (rpm) to increase low-end torque. At engine speeds just above idle, the belt-driven supercharger provides a boost pressure of 1.2 bars (17.4 psi). The turbocharger assumes full effectiveness at middle revs, and the engine map disengages the clutch-controlled supercharger at a maximum upper limit of 3,500 rpm; the supercharger will then be bypassed once the turbocharger spools up and reaches sufficient speed to provide adequate boost in the upper rev-ranges. This engine is made at Volkswagen-Motorenfertigung, Chemnitz.

 

In 2007, Volkswagen announced the 90 kW model which will replace the 1.6 FSI 85 kW (116 PS; 114 bhp) engine. This engine differs from the 103 kW and 125 kW models in several ways. It uses only one method of forced induction - a turbocharger (and not a supercharger), and has water-cooled intercooler. The engine has reduced frictional losses, optimised camshafts, new intake ports, and new high-pressure injector valves. It is also 14 kilograms (31 lb) lighter than the 125 kW model, in order to improve fuel economy and reduce emissions.

Link to comment
Share on other sites

Dieselul are limitari care s-au atins acum zeci de ani: turatia=> cantitatea de aer limitata la care se aduga faptul ca dieselul functioneaza cu EXCES de aer, pentru o ardere \"curata\".

Motoarele se pot impinge muuult mai mult ca putere, in industrie, turbine de 3-4 bari nu sunt o exceptie. Ce ar insemna asta? Pentru un otto - lejer 250Cp/litru!

Dupa parerea mea comparatia pe capacitati, puteri e una ideologica, pe mine ma intereseaza concret: cat platesc/ce obtin , nu ca am 2l si ala de la VAG ma depaseste cu motor de 1.4

Acum consider ca la banii care i-am avut am obtinut mai mult cu diesel turbo, dar pentru ce am vrut eu erau maxim 3 candidati, nu mi-as fi luat orice diesel turbo.

Toata evolutia auto e un joc de sah in care strategiile sunt gandite pe ani de zile inainte.

 

Faptul ca dieselul de top era mai lent decat benzina de top, era o strategie de marketing.

Sunt 99% sigur ca Mdiesel va fi o ideea mai lent ca M5 din aceleasi motive, dar vor fi mult mai apropiate ca varfurile de pana acum.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

+1 lucian.

Sincer eu chestia asta o aplic la calculatoare.. aveam clienti care veneau la mine ca vor aia, ca chestia ai e cea mai tare s.a.m.d... si tot asa. Incercam sa le explic ca normal calculul se face ceva de genul. cati teraflops am/100$, cati terflops am /W consumat, cati pe TPD, cat ma costa sa racesc incaperea aia...si ca restul se scaleaza in functie de nevoi. Performanta o calculam raportat la 100 de dolari nu ceva abstract, pentru ca e frumos ce citesti prin reviste, dar cand incepi sa scoti banul din buzunar e altceva...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.