Jump to content

M5 diesel


dvdcore

Recommended Posts

  • Replies 501
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poate nu, eu incã n-am stricat nici o turbinã, nici la benzinã, nici la diesel. ªi merg, nu mã uit la ele. Dar aºtept sã se Încãlzeascã, sã se rãceascã, fac reviziile des, fãrã cerculeÞe, plecãri În forÞã.

La benzinã turbo am renunÞat pt. cã ajunsesem sã consum +25% afarã În mod curent ºi ce câºtigam pe drum, pierdeam la pompã. Tot atunci mergeam in paralel cu un diesel si mai puÞin puternic, care consuma de vreo 3 ori mai puÞin ºi care nu era foarte mult sub. (da m-aº Întoarce iar de fun la un STI sau EVO mãcar un an).

 

Iar mĂŁ repet, ĂŽn cazul unui M5 nu ar fi cazul, iei maÂşina tocmai pt. cĂŁ e un M5, nu sĂŁ consume puĂžin. Dar dacĂŁ piaĂža o cere. Probabil sunt destui care vor o maÂşinĂŁ puternicĂŁ, care sĂŁ consume puĂžin Âşi sa scrie M pe ea.

 

Legat de Honda, presupun cã te referi la vechiul 2.0 aspirat de 160 de cai, care "puÞin" modificat nu poate fi mai bun decât Type R-ul de 200 de cai (EP3), care de altfel fãrã nici un turbo, dar cu alte modificãri la interne ºi un ambreiaj ºmecher plus o uºurare ceva mai agresivã e o bombã. Modelele turbo deja sunt prea rele pt. un ºofer normal, chiar ºi cu ceva experienÞã. FWD cu mama LSD-ului ºi suspensia pietrificatã are totusi limitãrile sale. Dar mãcar e foarte uºoarã. Pe Ring era incredibil cum se punea EP3 pe viraj.

 

La 535d poĂži lua orice timp doreÂşti, maÂşina are alt public. Faptul cĂŁ pot fi mĂŁcar comparate, tunate sau nu, e deja un plus pt. BMW.

Link to comment
Share on other sites

Iar cat despre intretinere , un diesel turbo este MULT mai costisitor si problematic ca o benzina aspirata . Sunt mult prea multe piese care pot sa cada si cad la un anume interval , sunt mai pretentioase . In schimb la benzina aspirat nu !

 

Hai sa vedem cate sonde/senzori au schimbat cei cu benzina aspirata per nr. de km efectuati. Si va spun si eu dupa asta per nr. de km cate am schimbat.

 

Ca sa vedem care este mai fiabila. Turbina este mai mult sau mai putin fiabila. La vw sunt cazuri fericite in care a picat la 600.000 km. Alte 2 la 400.000.

Regula ar fi 150.000-250.000; Ma refer acum la geometrie fixa. Cele cu variabila sunt mai putin fiabile.

A mea (la BMW) are 170.000 si lucreaza in parametrii proiectati - nu are nicio problema.

Ori sondele lambda la benzina pica la ~100.000. (mai sunt si altele cate pica intre 100.000-150.000).

 

Mai costisitor este un diesel. Mai problematic nu (este sigur mai fiabil). Se strica mai rar dar e mai scump de reparat.

 

 

 

 

Se poate spune cĂŁ ai fost norocos.

 

Eu am fost si mai norocos. Eu in 180.000 km de mers cu diesel am schimbat o sonda de temperatura care comanda incalzirea la bujii. ATAT.

Sub 100 ron a costat - nu mai stiu exact.

 

Iar mĂŁ repet, ĂŽn cazul unui M5 nu ar fi cazul, iei maÂşina tocmai pt. cĂŁ e un M5, nu sĂŁ consume puĂžin. Dar dacĂŁ piaĂža o cere. Probabil sunt destui care vor o maÂşinĂŁ puternicĂŁ, care sĂŁ consume puĂžin Âşi sa scrie M pe ea.

 

GTD-ul de la VW arata mai bine decat GTI-ul si e si mult mai scump (desi are putere mai mica).

Nu vad de ce nu ar face si un M diesel mai bine accesorizat decat M-ul pe benzina. (cu un standard/design particular - nu la fel ca M-ul benzina).

Link to comment
Share on other sites

Dacã piaÞa o cere, sã facã orice pânã la urmã. Dacã renunÞau la M5 normal ºi exista numai unul diesel, atunci aveam o problemã, dar altfel, pt mine diesel e mult mai util zilnic. Nu spun cã e mai bun, ci mai util. Nu aº lua maºina a doua sport ceva diesel, bine, nici mãcar M5, deci poate au ei ceva la bazã de fac un diesel. ªi pânã la urmã ce mai conteazã, acum câÞiva ani BMW declara cã nu va exista niciodatã un X M ºi acum avem 2, ba chiar unii zic cã va exista ºi X1M.

 

Porsche declara cã nu va exista niciodatã un motor diesel pe maºinile companiei ºi uite cã au scos una pânã la urmã, sã fie acolo. Asta e cererea, deºi cred cã nu prea au vândut aºa de multe, a ieºit Într-o perioadã nepotrivitã.

Link to comment
Share on other sites

Problema cu X5 M si X6 M este ca aveau bani blocati in proiecte investitii si nu preconizau criza aceasta mondiala, asa ca au finalizat ce au mai putut. Dar asta este alta discutie.

Eu cred ca M5 d ar fi fost mult mai reusit decat suratele sale cu X in frunte.Dc?pentru ca benzina au tot dezvoltat-o au imprumutat din F1 tehnologie in prostie dar la dizel resursele au ramas neexploatate pana la stadiul 335d 535d Xe X5 X6 sd.

 

PS: eu vreau sa vad motorul de pe fostul 745d , ca de-aia nici nu l-au mai pus pe noul 7 .bi-turbo pe la vreo 400 de cai gata de atac.aaa da si pe la vreo 850 Nm asa de dragul cifrelor.ca asta e trendul.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Cand intra v-tec la hondele alea, se cam incheie jucaria, iti aduc un banal 1.6 160 cp la baza, care iti mucifica 535d.

 

S2000 care ar cel mai puternic VTEC si anume 2.0 240 cai are 100-200km/h in ~16s, asa ca nush pe cine mucifica. Cam asa scoate si un 535d stock. A mea cam 13s.

Si comparam o limuzina de 1750kg cu un roadster... E senzational sunetul produs de S2000 si e rapida mai ales la plecarea de pe loc, diesel avand treapta 1 scurta si fiind grea, dar in rest ....

 

Ai dreptate rocco dar nu e proiectata pentru viteze mari decat pentru distante scurte, tine-o la blana 230-240 vreo cativa zeci de km si-ai sa-i vezi fiabilitatea.

VTEC de pe S2000 e unul dintre cele mai fiabile motoare de pe piata.

Link to comment
Share on other sites

parerea mea e ca in zilele de azi motoarele dizal sunt stoarse la maxim, nu stiu cat o sa mai poata baga tehnologie in ele...

ma mir ca inca nu au aparut si monoposturi F1 cu motoare alimentate cu motorina :)

 

daca ma gandesc bine, diferentele de tehnologie intre motoarele diesel de acum 20 de ani si cele de acum este enorma insa la cele pe benzina abia daca sunt diferente, intotdeauna m-am intrebat daca s-ar investi tehnologie in motoare otto cat s-a investit in cele diesel ..ce s-ar intampla??? :)

Link to comment
Share on other sites

Am ramane fara petrol iti spun eu ....de fapt nu iti spun chiar se intampla in timp ce vorbim acum.

Im dizel s-a investit mai mult pentru ca este o alternativa mai economica pentru viata de zi cu zi decat o benzinara cu autonomie scazuta.

 

Sincer singura benzinara cu autonomie decenta cred ca este ....pai nu este ..nici una ca am un 1.6i si consuma mai mult decat 3.0d de la bmw. :) numai zic diferenta de putere.

 

In afara de pretul de pornire mai ridicat pe care al platesti datorita nivelului tehnologizat mai mare fata de benzina ,altceva nu prea mai ai ce sa-i reprosezi.

Ca si la Porsche platesti tehnologia , m-am dat de la 911 carrera 4s pana la turbo 997 (exceptant cayenne turbo) si nici unu nu a consumat peste 19 urban cu mici reprize in forta.Asta inseamna eficienta.Prin comparatie M-urile cu o cilindree mai mare nu reusesc eficienta Porschelui nici la performanta nici la consum nici la nimic , de asta va ramane taticul lor mereu(chiar daca se mai aproprie uneori) porsche au fost mereu cu o generatie in fata bmw, cei din urma egaland performantele generatiei precedente si nu actuale niciodata..End of discussion.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate rocco dar nu e proiectata pentru viteze mari decat pentru distante scurte, tine-o la blana 230-240 vreo cativa zeci de km si-ai sa-i vezi fiabilitatea.

Un 535d iti merge 250 constant multi km pentru ca asa a fost proiectat.

 

Stefan in afara de turbo ambreiaj si volanta nu prea are ce sa-ti cada, care la orice masina daca abuzezi cad, mai putin la kompressor pentru ca sunt mai fiabile.

 

Turbo aspirat pe benzina nu exista . Daca vorbesti de DIESEL TURBO iti fac eu o lista intreaga la ce poate sa cada la ele si cat de sensibile sunt .

 

Cat despre benzina turbo poate doar turbina sau ambreiaj (depinde de forja) !

Link to comment
Share on other sites

Poate nu, eu incã n-am stricat nici o turbinã, nici la benzinã, nici la diesel. ªi merg, nu mã uit la ele. Dar aºtept sã se Încãlzeascã, sã se rãceascã, fac reviziile des, fãrã cerculeÞe, plecãri În forÞã.

La benzinã turbo am renunÞat pt. cã ajunsesem sã consum +25% afarã În mod curent ºi ce câºtigam pe drum, pierdeam la pompã. Tot atunci mergeam in paralel cu un diesel si mai puÞin puternic, care consuma de vreo 3 ori mai puÞin ºi care nu era foarte mult sub. (da m-aº Întoarce iar de fun la un STI sau EVO mãcar un an).

 

Probabil ai avut mai ales maÂşini luate noi.

 

Hai sa vedem cate sonde/senzori au schimbat cei cu benzina aspirata per nr. de km efectuati. Si va spun si eu dupa asta per nr. de km cate am schimbat.

 

Nu se face astfel un sondaj relevant.

Ca sĂŁ obĂžii niÂşte cifre relevante trebuie sĂŁ participe un numĂŁr mare de posesori de BMW la sondaj.

ĂnsĂŁ nici mĂŁcar nu e nevoie, se vede treaba dacĂŁ te uiĂži puĂžin la probleme tehnice.

Foarte mulĂži au avut probleme costisitoare cu maÂşini diesel.

 

 

Mai costisitor este un diesel. Mai problematic nu (este sigur mai fiabil). Se strica mai rar dar e mai scump de reparat.

Nu are cum sĂŁ fie mai fiabil din moment ce este mai complex.

 

Eu am fost si mai norocos. Eu in 180.000 km de mers cu diesel am schimbat o sonda de temperatura care comanda incalzirea la bujii. ATAT.

Sub 100 ron a costat - nu mai stiu exact.

Este mai bine sĂŁ te iei dupĂŁ o medie, nu dupĂŁ un exemplu singular.

Majoritatea celor pe care-i cunosc ºi care au diesel au avut toÞi mãcar câte o problemã costisitoare.

 

Nu vad de ce nu ar face si un M diesel mai bine accesorizat decat M-ul pe benzina. (cu un standard/design particular - nu la fel ca M-ul benzina).

Dar de ce sĂŁ fie mai bine accesorizat?

Astea sunt tehnici folosite de VAG, la BMW nu se practicĂŁ astfel de lucruri.

 

 

Im dizel s-a investit mai mult pentru ca este o alternativa mai economica pentru viata de zi cu zi decat o benzinara cu autonomie scazuta.

Sincer singura benzinara cu autonomie decenta cred ca este ....pai nu este ..nici una ca am un 1.6i si consuma mai mult decat 3.0d de la bmw. :) numai zic diferenta de putere.

In afara de pretul de pornire mai ridicat pe care al platesti datorita nivelului tehnologizat mai mare fata de benzina ,altceva nu prea mai ai ce sa-i reprosezi.

 

Consum, nu autonomie.

E vorba de consum, nicidecum de dificultatea alimentĂŁrii, aceastĂŁ dificultate nefiind existentĂŁ ĂŽn viaĂža realĂŁ.

Cu alte cuvinte, e vorba de bani.

 

 

parerea mea e ca in zilele de azi motoarele dizal sunt stoarse la maxim, nu stiu cat o sa mai poata baga tehnologie in ele...

 

La fel cred Âşi eu.

Ăn orice caz, eu n-aÂş avea tupeu sĂŁ cumpĂŁr un BMW diesel mai vechi de 4-5 ani, cam toate au probleme dupĂŁ un anumit prag.

Mult mai de ĂŽncredere este un motor pe benzinĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu: iti spun drept ca deja cand am bagat 2 drumuri de austria si unu de turcia, drumuri facute in timp dublu deoarece in coloana trebuie sa stai dupa taota lumea si sa astepti sa alimenteze toata lumea... Conteaza autonomia.

 

Cel putin ptr mine personal, autonomia e foarte importanta.

 

Iti spun eu.. e nasol sa stai dupa cutarica, ca el trebuie sa alimenteze din 400 in 400 de km... si te gandesti ca masina aia e de 2 lei.. vrei sa mergi si tu undeva si pe cand conduci mai bine, tre sa opresti sa alimentezi

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Eu n-am ieÂşit ĂŽncĂŁ din cartier cu maÂşina tocmai din cauza autonomiei.

Câtã dreptate ai. :)

 

SĂŁ fim serioÂşi, astea sunt inepĂžii.

 

ExistĂŁ cursele Gumball 3000.

N-am vĂŁzut diesel-uri sau oameni cĂŁzuĂži ĂŽn depresie din cauza autonomiei supercar-ului din dotare. :)

 

DacĂŁ n-ai chef sĂŁ stai dupĂŁ cineva, pleacĂŁ singur cu maÂşina ta cu super autonomie. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Cristi, deja aduci in discutie un fapt strain lui Ciupanezu. El nu parcurge astfel de drumuri / distante. Cu toate astea, nu scrie nimeni tampenii despre el de genul: "Nu are bani sa calatoreasca cu masina inafara tarii, nici macar din Bucuresti nu iese decat ocazional."

 

 

 

Edit: Na, ca a scris el :)

Edited by BOGDANIEL
Link to comment
Share on other sites

Ca de obicei, ai adus o tentĂŁ psihiatricĂŁ topicului.

FelicitĂŁri!

 

Cu maÂşina mea am fĂŁcut un drum BucureÂşti - Viena, Viena BucureÂşti acum 2 ani Âşi jumĂŁtate.

 

ÂŞi am mers destul prin ĂžarĂŁ.

E adevĂŁrat cĂŁ nu m-am dus ĂŽn Suedia sĂŁ culeg cartofi aÂşa cum ai fĂŁcut tu, Âşi nici nu m-a lĂŁsat maÂşina in drum, ĂŽnsĂŁ ce sĂŁ faci, ai avut tu parte de onoarea asta.

Link to comment
Share on other sites

Asta ti-au spus vocile sau iar dai crezare imbecililor alora?

 

 

Mentioneaza perioada in care ai facut drumurile alea de Austria si o sa iti demonstrez ca MINTI.

 

 

 

 

Edit: Nu este o rusine sa te lase masina, ca doar este fier si poate sa se intample orice. M-a mai lasat si alternatorul in Elvetia si nu am cersit. L-am inlocuit cu unul nou, in reprezentanta BMW si am continuat concediul, deci ironia ta este ca nuca in perete.

Edited by BOGDANIEL
Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu: nu este vorba de bani nu trebuie sa te simti complexat, nicaieri nu am spus ca e vorba de bani, de exemplu seria 6 se dorea un fel de semi GT.... deci la M6 cu un rezervor de 70 de l , ce faci ?

 

Eu vorbesc din punctul meu de vedere: deci eu nu fac corespondenta intre M5 si circuit, ci fac corespondenta intre M5 si un drum spre portugalia mai distractiv... deci la un drum de 3000 si de km... conteaza cate opriri faci...

 

Este absurd sa vorbim de consum, cand mergi dincolo si dai 3-5 euro pe o doza de cola... cat economisesti la consum platesti pe suc.. si aia e... daca vrei sa pricepi bine daca nu , nu am ce sa fac, eu spun ca si autonomia conteaza .... pentru ca M5 nu este vre-un monopost de formula 1... Tinand cont ca l-au facut si touring sa mai cari bagajele pe ici pe colo, deci au vrut sa-l faca si practic, atunci trebuie luata in considerare si autonomia...

 

Eu n-am nici o treaba, sa-l faca pe benzina, dar atunci sa-i puna rezervor calumea....

 

PS: Nu stiu de ce te apuci din nou sa vorbesti obraznic cu mine, cand eu vorbesc frumos...

 

deci GT cu autonomie de 350 km... = FAIL

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Vara trecuta cand am fost de mai multe ori la mare, am prins pe parcursul drumului un Porsche Cayenne Turbo( simlar cu al lui Pole).Nu stiu daca avea plinul facut dar omul a forjato destul de mult pe sosea .Dupa Cernavoda a oprit sa alimenteze in timp ce eu imi continuam drumul. :)

La benzinar ca sa ai un consum scazut trebuie sa fi foarte gentil cu acceleratia petru ca orice scapare mai brutala se repercuteaza negativ asupra consumului.

Ei bine la dizel nu trebuie sa faci nici un compromis pentru ca la acelasi stil de condus vei avea mereu un consum mai mic.

Nu vorbesc ca sa ridic in slavi dizelul dar nu cred ca te-ar deranja nici pe tine Ciupanezule daca ai putea sa parcurgi cel putin dublul distantei pe care al faci cu un benzinar.Adica din 100 de km cu 12 litri sa faci 150-170 de km.(si nu cu 80 la ora).

 

Aici vorbim de lucruri reale .Daca ne raportam la supercar e foarte logic ce spui , ce naiba pot trai cu un consum de 30% pentru ca de asta mi-am luat masina, dar majoritatea masinilor de pe strada aspirate consuma nejustificat de mult in comparatie cu performantele pe care le ofera.Asta este si unul din motivele adoptarii turbo pe benzina , asa au mai reusit sa indulceasca situatia.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Autonomia este un parametru foarte important in alegerea unei masini, fie ea si M5.

 

Ciupanezule, si zi, tu nu te certi cu nimeni ai? Lumea iti spune ca e popa si tu nu, Batman-Batman...

 

Era bun de facut un poll unde sa se voteze daca e nimerit un M5 diesel. Cu toate ca eu cred ca iesea benzinarul si nu dieselul in ciuda multor dezavantaje evidente alte benzinarului. Toti ar vota emotional, cu sufletul si de asta ar iesi benzina ca daca ar fi sa votezi rational in conditiile de performante identice, ar iesi diesel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.