Jump to content

M5 diesel


dvdcore

Recommended Posts

Cât timp vouã vã consumã puÞin, nu mai conteazã altceva. Eu nu pot generaliza, experienÞa de 4 ani pe comparative directe pornind de la 1.5 (vs 1.6 benzinã), 2.0, 2.5 (3.0bmw) 3.0, aspirat ºi turbo benzinã vs. turbo diesel au dat diferenÞe mereu În favoarea diesel pe distanÞe mari, Între jumãtate ºi dublu În mod normal.

 

Ăn oraÂş e irelevant consumul, prea multe variabile, dacĂŁ eu ajungeam cu 2.0TDI Âşi cu 25% pe bord mediu, dar Âşi cu 8%. Media pe mulĂži km era ĂŽnsĂŁ undeva pe la 9.

 

La X3 media de oraº e undeva sub 13 acum. Evident cã dacã resetezi ºi mergi 10km, aratã 20%, dar e simplu sã-Þi faci consum la pompã, iar dupã o vreme va scãdea semnificativ, cu cât mergi mai mult. Dar dacã ai media de vitezã 1km/h, diesel-ul unde sã-ºi arate eficienÞa? Asta nu Înseamnã cã nu existã difereÞe Între ele.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 501
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cât timp vouã vã consumã puÞin, nu mai conteazã altceva. Eu nu pot generaliza, experienÞa de 4 ani pe comparative directe pornind de la 1.5 (vs 1.6 benzinã), 2.0, 2.5 (3.0bmw) 3.0, aspirat ºi turbo benzinã vs. turbo diesel au dat diferenÞe mereu În favoarea diesel pe distanÞe mari, Între jumãtate ºi dublu În mod normal.

 

Ăn oraÂş e irelevant consumul, prea multe variabile, dacĂŁ eu ajungeam cu 2.0TDI Âşi cu 25% pe bord mediu, dar Âşi cu 8%. Media pe mulĂži km era ĂŽnsĂŁ undeva pe la 9.

 

Din punctul meu de vedere la aceasi putere si ~ aceeasi greutate (marca si model identic) diferenta intre diesel si benzina este de 20-30% in favoarea dieselului.

Sunt multe variabile dar privind in mare - pe aici se invart.

 

In Bucuresti sunt prea multe variabile (agresivitate sofer, traseu mai aglomerat sau mai liber, traseu de 2-3 km sau traseu de 15 km lungime) ca sa faci o comparatie corecta.

 

Eu de cand am masina am notat de cate ori am facut plinul si am resetat kilometrajul. (cu 2-3 exceptii in care am avut ceva mai important de facut).

Per total de cand am masina nu am consum mai mare de 10% in bucuresti (si am avut plinuri parcurse exclusiv in Bucuresti).

masina mea BMW320D are 150 CP si 1580 kg.

Cu Golful 4 de 75 CP si ~ 1200 kg (comparatie dezechilibrata si ca putere si ca greutate) mergeam in medie cu 50-100 km mai putin. (evident avand idei putine si fixe notam si la golf)

Pe acelasi traseu, aceleasi ore, acelasi stil in mare. Evident cu BMW-ul merg un pic mai tare.

 

Concluzia 2: Dieselul consuma mai putin (o sa fiu marinimos si zic 15% ca sa evit polemicile) la performante identice cu benzina sau 95% din performantele benzinei (iar ca sa fiu marinimos).

 

Vezi Golf GTD 2.0 TDI 170 CP Accelera]ie, 0 - 100 km/h 8.1s / 1404 kg

Golf 1.4 TSI 160 CP Accelera]ie, 0 - 100 km/h 8.0s / 1346 kg

 

Amandoua cu performante de fabrica. Dieselul mai scump asa cum era de asteptat..

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Ok,dieselul consuma mai putin logic,insa daca facem o comparatie intre motoare mari: sa zicem Touareg V10 TDI care consuma 26% si un Cayenne turbo care consuma 30%,care mai este logica sa cumperi un astfel de motor diesel ca de economie nu mai poate fi vorba.La fel si cu M5-ul asta diesel imaginar,care ar fi rostul sa fabrici asa ceva pt. ca oriccum va consuma enorm,deci nu mai vad logica.

De adevrata economie putem vorbi dc comparam motoare mici gen 1.6D vs 1.6i,ori 2.0d vs. 2.0 i,insa de la 2500cmc in sus dieselul deja isi pierde din avantaj pt ca nu prea mai este atat de economic.

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

Vezi Golf GTD 2.0 TDI 170 CP Accelera]ie, 0 - 100 km/h 8.1s / 1404 kg

Golf 1.4 TSI 160 CP Accelera]ie, 0 - 100 km/h 8.0s / 1346 kg

 

Amandoua cu performante de fabrica. Dieselul mai scump asa cum era de asteptat..

 

Sunt relativ recente motoarele astea mici supra-alimentate. Am mai discutat contextul ĂŽn care au apĂŁrut.

 

ªi chiar ºi TFSI sau TSI 2.0, ba chiar ºi 3.0 TFSI neforÞate, consumã foarte foarte decent, chiar sub 10% pe afarã (pt. 3.0TFSI e ceva fenomenal, un motor care stock poate fi urcat la 435 de cai, Încã e scump, dar mã atrage serios). Totuºi, cam de câte ori crezi cã poate creºte consumul la 2.0TFSI pe un circuit? O estimare. Nici proprietarilor nu cred cã le venea sã creadã de câte ori a crescut.

 

Un 2.0 TDI e drept urcat cu greu la aceeaÂşi putere (2.0TFSI are rezerve imense, destul de simplu il urci in +300 de cai Âşi consumul de bazĂŁ se menĂžine, un motor excepĂžional), Âşi-a mĂŁrit consumul cu doar ... 10%.

ML 4.2 CDI tunat Brabus cu Power Box, 350 de cai Âşi 800Nm, mers preponderent pe autostradĂŁ cu 180-200 consumĂŁ cam 10-11%, de nu-ti vine sĂŁ crezi Âşi e ditamai V8-ul.

Din pĂŁcate nu orice motor diesel are alternativĂŁ. De ex la mine la X3, 3.0si nu m-a convins cu nimic.

 

Depinde foarte mult ce motoare comparãm, ce maºini, 2.5, 2.7 sau 3.0TDI nu vor consuma niciodatã cât un 2.5T boxer, indiferent ce Îi faci, inclusiv 3.0TDI dus În +300 de cai. Problema e cã nu le ai pe aceeaºi maºinã, deci comparaÞiile sunt inutile.

DacĂŁ diesel nu era economic semnificativ, nu prindea. Problema e cĂŁ la noi se justificĂŁ destul de greu, mai ales ca maÂşinĂŁ nouĂŁ pt. ±10-15k€ pe an Âşi mai ales pt. oraÂş unde nu apuci sĂŁ mergi, stai foarte mult, foarte des motorul nici nu ajunge la temperatura de funcĂžionare optimĂŁ Âşi ai ajuns.

 

Eu nu ºtiu ce face BMW cu un diesel mare ºi foarte puternic triturbo, dar dacã e un 3.0, ar fi o treabã serioasã la taxe. Asta pe hârtie, nu cred cã un client de M5 se uitã la aºa ceva. Dar iar or fi ceva sondaje ºi maºina se cere, cine ºtie. Probabil va fi mai cãutat motorul pe X5 ºi X6. S-ar putea sã vinã ºi cam târziu, Încã e crizã, A8 4.2 TDI (tot biturbo :)) se vindea bine În trecut, deºi era scump cu draci ºi ca putere nu excela (dacã Þin bine minte ei au avut un 4.0 TDI la 275 de cai ºi mai slab).

 

ĂncĂŁ aÂştept de la BMW acel turbo benzinĂŁ care sĂŁ fie un concurent serios pt. 2.0 TSI. PânĂŁ atunci parcĂŁ vĂŁd cĂŁ audi scoate 3.0 TDI biturbo de la 300 de cai.

Link to comment
Share on other sites

pai au un motor mic turbo dezvoltat cu peugeot, parca, de pe mini cooper S. 1.6L, 211 cai.

sa ziceti sa vorbim de Romania, vorbim de Romania.

Imi pare rau sa o spun, dar impozitele in ROmania la motoare de peste 3L sunt foarte mari, mai mari ca in Germania si Luxembourg. Nu stiu de alte tari. Asigurarile vor fi decuplate de cilindree incet incet si cuplate cu soferul mai mult, pe sistemul bonus malus introdus in prezent, cilindreea va fi un facotr minor in mai putin de 5 ani la calculul RCA.

 

Motorina in ROmania e mai scumpa decat cea din cateva tari din Europa deja. Va fi si mai scumpa cred, in timp ce in Vest de regula e o diferenta de 20 de centi cel putin in favoarea motorinei.

Sunt de acord cu ce s-a zis mai sus, la motoarele de peste 2.5l diferentele de consum intre diesel si benzina incep sa se estompeze. In romania sunt inca destul mari datorita conditiilor specifice.

Eu nu urasc diesel, cel putin motarele mici sunt cu adevarat eficiente, mai ales in oras. Dar de aici la pretentia ca sunt rachete spatiale, culmea tehnologieie si a performantei mai e mult....

Sincer as prefera sa scoata un M5 pe LPG mai degraba, ala l-as cumpara. Ai performante si sound aproape identice cu versiunea pe benzina.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

apropo de consumuri

 

Golf V 2dti 4 motion 10% bucuresti Octavia tour 1,9 tdi la fel

la mine a scazut catre 13%

Golful merge fix pe acelasi traseu ca mine,avand in vedere cei 500 cm si 50 cai in plus care ai am diferenta de 3-4 litri mi se pare justificata.

Link to comment
Share on other sites

Neah, pe mine chiar mĂŁ distreazĂŁ :) Mi se pare irelevant aspectul general dacĂŁ ĂŽn particular fiecare e mulĂžumit.

 

apropo de consumuri

 

Golf V 2dti 4 motion 10% bucuresti Octavia tour 1,9 tdi la fel

la mine a scazut catre 13%

Golful merge fix pe acelasi traseu ca mine,avand in vedere cei 500 cm si 50 cai in plus care ai am diferenta de 3-4 litri mi se pare justificata.

 

 

Da ºtii bine cã tot atât consumã indiferent ce-i faci pe afarã :)

 

Hai sĂŁ mai vorbim Âşi noi, dacĂŁ ai timp.

Link to comment
Share on other sites

Un Golf 6 highline ca nivel de echipare cu 1.4 160cp porneste de la vreo 15500e , iar un GTD 2.0 170cp de pe la 21 000 . Asta pe siteul oficial VW . Este totusi cu 30% mai scump dieselul . Renteaza asa mult ?

 

Un Golf 6 highline ca nivel de echipare cu 1.4 160cp porneste de la vreo 15500e , iar un GTD 2.0 170cp de pe la 21 000 . Asta pe siteul oficial VW . Este totusi cu 30% mai scump dieselul . Renteaza asa mult ?

Link to comment
Share on other sites

Normal ca nu renteaza la un om normal la cap... dar pentru roman... moaa diesel consuma putin ... gata p-asta il lom...iauz 5,5 in oras pfff parfum...

 

 

Si cam pe principiu asta merg toti producatorii de diesel... ca daca era dieselu mai scump ca benzinaa ... cum era inainte pe vremea lu ceasca si prin '90 ... nu cred ca mai erau asa incantati... sau daca benzinarele consumau cu 0.5 litri mai mult ca diesel-u... sa vezi ce scadeau preturile ca nu mai era cerere..

 

Dar asa... cand 70% din bmw-urile din romania sunt numai diesel... cum sa nu mentina pretu... si nu numai bmw-uri.... mertz, vwagine, skode, logane pe uruiala... samd..

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar cum sa nu renteze un diesel, cand eu am un amic care de merge cu un ford focus 1.8td, sau 1.9, nu stiu exact motorul de 90cp, aproximativ 170km cu 50ron, in oras, iar eu cu 318i nu merg nici 100km. imi ia cam 12, si nu e vb de bucuresti.

 

focusul asta are si turbina cu geometrie fixa, aproape nicio problema n-a avut cu ea. normal ca e mai rentabil.

a, da face cu 2 sec in plus 0-100, dar pe bune ca nu e relevant in oras.

Link to comment
Share on other sites

Deci toti posesorii de diesel nu-s normali la cap, asta ai vrut sa zici?

 

Nu cred ca la asta s-a referit . Eu vorbeam strict de pretul e pornire al aceleiasi masini , cu performante similiare , mai ieftina de intretinut si ca impozite/asigurari in favoarea benzinarului . Dar dieselul este cu 5500 EUR mai scumpa din start . Iar benzinarul este HIGHLINE , nu vreo echipare slaba.

 

Cine cumpara masini diesel second/noi diesel in defavoarea benzinei inseamna ca circula de la 50-60 000 km / an in sus . Asta ca sa renteze si sa aibe logica dieselul . Sunt convins ca nici macar 20% din posesorii de diesel nu fac aceasta suma . Dar se bucura ca masina consuma mai putin ca un benzinar . Nu mai conteaza ca la achizitie , fie ca e sh , fie ca e noua e cu cateva mii de euro mai scumpa .

 

Nici nu mai conteaza ca decat sa dea banii toti la un diesel inainte , isi lua benzinar si de diferenta de pret (minim 1000-2000e, depinde de model) o baga in diferenta de benzina-diesel in circa 2-3 ani (asta daca tinea atata masina) . Dar mai bine da o suma mare la inceput si pe urma mai putin , decat sa dea o suma mai mica la inceput sa ramana si cu bani :)

 

Acolo se refera ca nu sunt oamenii normali la cap !

Edited by Stefann
Link to comment
Share on other sites

dieselurile mici pana in 2 l maxim sunt chiar rentabile si SH.. dar deviem oricum. Totusi ce ati zice de un M5 LPG ? mie imi suna chiar OK, sunt cateva cu instalatii aftermarket. Ai sunet, performanta si comportament de benzinara V mare ...ce mai vrei, la bani la pompa cu 20-30 % mai putin.

Ca pana la urma asta ar fi rolul unui M5 diesel.. economie de combustibil..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@ Stefann - Multumesc frumos pentru completarea reply-ului meu ... EXACT la acel lucru ma refeream...

 

@Increatul - da mestere nu mai e diferenta , dar , acu la modelele sh care este diferenta de km intre cele diesel si cele pe benzina.. din acelasi an..?!?! la un benzinar acelasi model dotari, motorizari aprox la fel ai mult mai putini km decat la un diesel... ca sa nu mai zic ca neamtu acu mai nou s-a modernizat si romanu de altfel.. si cand e sa dea masina ... o curata umpic si o lasa asa... cazuta... deci riscu e mult mai mare la un diesel sa-l iei cu probleme decat un benzinar... deci investitie mai mare..

 

 

Da sincer un M5 cu GPL ar fi interesant :)))

Edited by Sorin Enache
Link to comment
Share on other sites

Da, Stefann, dar la sh deja nu se mai simte o diferenta atat de mare la pretul de achizitie, in primul rand pentru ca producatorii au produs tot mai mult si mai mult dieseluri, iar in al doilea pentru ca romanii sunt fani diesel si e plina piata.

Diferentele nu mai sunt asa mari, insa un benzinar aspirat este mai fiabil decat un diesel. Motoarele diesel sunt mult mai pretentioase!

Link to comment
Share on other sites

Un Golf 6 highline ca nivel de echipare cu 1.4 160cp porneste de la vreo 15500e , iar un GTD 2.0 170cp de pe la 21 000 . Asta pe siteul oficial VW . Este totusi cu 30% mai scump dieselul . Renteaza asa mult ?

 

Raspunsul este NU. Cei care fac aceasta alegere in cunostinta de cauza - vor alege dieselul din alte motive.

 

Pai eu asta incerc sa explic aici; Sa educ mentalul colectiv (in parte am si reusit)

 

1. Un diesel este mai scump per total decat un benzinar (cost de nou, casco - mai scump pentru ca se face la valoarea de nou, revizii mai scumpe, RCA si impozit mai scump - de obicei cilindree mai mare la diesel). Doar combustibilul este mai ieftin la diesel - dar nu acopera toate costurile mai mari de mai sus.

 

De obicei diferenta de pret este mai mica ~2000 euro (10-15%). Dar chiar si la acest nivel dieselul este mai scump per total decat benzina.

Nivelul de echipare GTD este similar sau superior GTI-ului (adica f . bun).

 

 

 

Da sincer un M5 cu GPL ar fi interesant :)))

 

Financiar vorbind este cea mai buna solutie. In teorie cel putin.

Exista o mare conditie aici: sa nu se strice piesele mai repede ca la benzina. (am eu ceva argumente ca se strica mai repede - cel putin sondele lambda).

 

 

Diferentele nu mai sunt asa mari, insa un benzinar aspirat este mai fiabil decat un diesel. Motoarele diesel sunt mult mai pretentioase!

 

Cati km ai facut tu per total cu benzinarul aspirat si cate probleme ai avut? Ca sa vad daca e asa fiabil sau nu...

 

Fara consumabile - la benzina bujiile/uleiul intra la consumabile. Restul nu... (senzori, sonde etc)

Link to comment
Share on other sites

Pai pot sa-ti spun eu la a mea ca am facut 25.000 pana acu de cand o am si n-am avut nici o problema... masina luata la 183.000 si acu are 208.000 km .... 320i e36

Singurele probleme au fost ca s-a blocat contactu odata, si ca mi s-au dus electrovalvele de la clima, dar asta se poate intampla si la un disesel...

Link to comment
Share on other sites

Nu au legatura cu motorul - deci nici o problema practic. Dar 25.000 nu inseamna mare lucru in viata unui motor.

As vrea sa posteze cineva cu >150.000 daca se poate; sau 200.000 km. Sa vedem daca lucrurile stau la fel.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Am luat masina la 152k km, 525i, luata din germania. Nu stiu daca au fost reali. Acum am peste 180 k km. Masina are cam 16 ani. Am schimbat la ea garnitura de capac chiulasa, curele auxiliare si ceva role presoare(astea ar intra la consumabile) In rest probleme comune la e34, adica cot la radiator fisurat, ceva furtune mai coapte, tampoane la toba, chestii dinastea.. (probleme de care stiam cand am cumparat-o, au venit la pachet cu masina :) ).

Te contrazic cu o chestie insa. Nu stiu daca la toate modelele dar pana la M54 sigur, sonda lambda la benzinare se recomanda schimbarea la 100k km. Deci e consumabila. Majoritatea nu o fac sau nu stiu de chestia asta, asteapta pana creste consumul sau au alte simptome.

De exemplu si eu deja ma pregatesc sa cumpar una, avand in vedere ca ma apropii de 200k.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.