Jump to content

M5 diesel


dvdcore

Recommended Posts

Cuplul de camion al unui diesel nu este dat de faptul cĂŁ maÂşina e diesel ci de faptul cĂŁ maÂşina este SUPRAALIMENTATĂ.

Nu chiar. Motoarele diesel au intotdeauna cuplu mai mare decat cele pe benzina, chiar daca nu sunt supraalimentate. E vorba de principiul de functionare.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 501
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Diferenta de cuplu este la fel de mare si fara supraalimentare.

Diferenta se pastreaza si in cazul supraalimentarii : motoarele diesel supraalimentate au intotdeauna cuplu mai mare decat cele pe benzina supraalimentate.

Link to comment
Share on other sites

http://www.automarket.ro/stiri/bmw-pregate...-50d-29324.html

 

Se pare ca BMW a inceput sa diversifice gama de modele la maxim.

Mai intai tractiune fata, acum M pe diesel....

 

Eu nu vad nici o problema; Chiar am evidentiat ca motorul diesel de la BMW e orientat prea mult catre consum redus si prea putin catre performanta si raspuns prompt la acceleratie comparativ cu concurenta.

 

E momentul ca BMW sa abordeze o setare sport la un motor diesel. (ca sa nu ramana in urma concurentei).

Din pacate partea cu tri-turbo nu este pe gustul meu. Deja am vazut semnale pe forumul bmwclub ca noile tubine cu geometrie variabila sunt destul de slabe comparativ cu cele vechi. (lucru observat de mine cam la toate marcile).

3 x 1 piesa cu fiabilitate mica = :)

 

Pentru gustul meu biturbo este maxim ce as cumpara! Eu prefer lucrurile care deja au demonstrat ceva si au fost verificate in timp.

La marketing o suna bine; Concurenta are 1 sau 2 turbine noi avem 3!. Pentru mine suna prost.

 

Ref. la tractiune fata la seria 0 e normal. Tractiunea spate presupune un pic de greutate pe puntea respectiva. La o masina mica pe puntea spate nu prea ai de unde sa scoti greutate.

Link to comment
Share on other sites

Este adevãrat, Însã diferenÞa de cuplu nu ar fi atât de mare fãrã supraalimentare.

 

La aceeasi putere (evident nu si la aceeasi cilindree) un diesel aspirat are cuplu mai mare decat un benzinar aspirat. Deci dieselul are cuplu mai mare si aspirat versus aspirat si supraalimentat versus supraalimentat - conditia sa plecam de la putere similara.

 

Este logic - avand in vedere ca randamentul la motorul diesel este mai bun - nu descoperim nimic nou.

 

 

De ex. la VW:

1.4 bezina aspirat de pe vw are 75 CP si 126 NM

1.9 SDI are 68 CP si 133 NM

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=81169

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=81202

Link to comment
Share on other sites

Este adevãrat, la fel cum plaja de turaÞii este mai restrânsã la diesel.

Iar ca sã fim corecÞi, posesorii de diesel nu au fãcut aceastã alegere pentru cã au vrut ca motorul lor sã aibã randament mai bun, ci pentru un consum mai mic de combustibil decât la maºinile pe benzinã.

 

 

E momentul ca BMW sa abordeze o setare sport la un motor diesel. (ca sa nu ramana in urma concurentei).

 

535d, X5 3.0sd, X3 3.0sd, X6 3.0sd, 335d cum Ăži se par?

Link to comment
Share on other sites

Este adevãrat, la fel cum plaja de turaÞii este mai restrânsã la diesel.

Iar ca sã fim corecÞi, posesorii de diesel nu au fãcut aceastã alegere pentru cã au vrut ca motorul lor sã aibã randament mai bun, ci pentru un consum mai mic de combustibil decât la maºinile pe benzinã.

 

Posesorii de diesel in general. Eu in mod particular am ales diesel pentru ca din punctul meu de vedere sunt mult mai fiabile. Au costuri de intretinere / exploatare mai mari daca nu mergi multi km. Deci consumul la mine nu a fost factorul determinant (mai ales avand in vedere ca per total ies mai scump).

 

 

 

 

E momentul ca BMW sa abordeze o setare sport la un motor diesel. (ca sa nu ramana in urma concurentei).

 

535d, X5 3.0sd, X3 3.0sd, X6 3.0sd, 335d cum Ăži se par?

 

Nu imi place sa ma dau cu parerea. Nu am mers cu nici una din masinile descrise si nici nu imi doresc. Eu am comparat seat 1.9 TDI 2006 si BMW 320D 2004.

Plaja mea de interes se invarte undeva in jurul lui 2000 cmc. Pe acest interval am tot zis ca o sa fac un drive test cu seria 1 123D adica motorul biturbo de 2000 cmc si 204 CP.

Nu am inteles de ce nu au pus acest motor si pe seria 3 (poate ma lumineaza cineva). Seria 1 e prea mica pt. gustul si dimensiunile mele.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Naspa, aveam pretentii mai mari de la tine .

 

Ăn ce privinÞã?

 

Posesorii de diesel in general. Eu in mod particular am ales diesel pentru ca din punctul meu de vedere sunt mult mai fiabile. Au costuri de intretinere / exploatare mai mari daca nu mergi multi km. Deci consumul la mine nu a fost factorul determinant (mai ales avand in vedere ca per total ies mai scump).

ExistĂŁ Âşi excepĂžii, ĂŽnsĂŁ majoritatea aleg diesel-ul pentru consum.

Nu vãd cum ar putea fi un diesel supraalimentat mai fiabil decât un benzinar aspirat, dar asta e altã discuÞie.

 

 

Nu imi place sa ma dau cu parerea. Nu am mers cu nici una din masinile descrise si nici nu imi doresc. Eu am comparat seat 1.9 TDI 2006 si BMW 320D 2004.

Plaja mea de interes se invarte undeva in jurul lui 2000 cmc. Pe acest interval am tot zis ca o sa fac un drive test cu seria 1 123D adica motorul biturbo de 2000 cmc si 204 CP.

Nu am inteles de ce nu au pus acest motor si pe seria 3 (poate ma lumineaza cineva). Seria 1 e prea mica pt. gustul si dimensiunile mele.

PĂŁi atunci de ce spui cĂŁ e momentul ca BMW sĂŁ facĂŁ diesel-uri mai sportive?

BMW face deja diesel-uri foarte sportive.

E46-le tĂŁu e de generaĂžie mai veche, nu e etalon pentru motorizĂŁrile BMW din prezent.

Link to comment
Share on other sites

Nu vãd cum ar putea fi un diesel supraalimentat mai fiabil decât un benzinar aspirat, dar asta e altã discuÞie.

E simplu, dieselul lucreaza la turatii mai mici. Cu o intretinere corespunzatoare poate ajunge la durata dubla de viata comparabil cu benzinarul.

Asta teoretic pentru ca practic, e greu sa ai doua motoare sa le compari si sa le folosesti/exploatezi identic.

 

Totusi, in discutia asta intra atat de multe variabile incat e gresit ca cineva sa spuna ca e asa sau invers si de ce...

 

Cuplul de camion al unui diesel nu este dat de faptul cĂŁ maÂşina e diesel ci de faptul cĂŁ maÂşina este SUPRAALIMENTATĂ.

Io cand iti spun ca mai ai de crescut te superi si zici ca am ceva cu tine. Asa iti place sa iti dai cu parerea ca un ruginit motorist de fro 70 ani care toata viata lui a mancat numai ulei si vaselina cu paine... brrrr, rau e ca mai sunt unii copii pe aici care te citesc si mai iau si de bun ce debitezi cateodata...

 

Cuplul nu vine din faptul ca e turbo pentru ca motoarele diesel si fara turbo au cuplu foarte bun. Cuplul vine din cauza raportului de comprimare care era dublu la diesel fata de benzinare. Acum a scazut la cca 60-70% mai mare la diesel fata de benzina.

Link to comment
Share on other sites

Blocul motor este mai fiabil, ĂŽnsă acest lucru este irelevant ĂŽn discuţie.

 

Dacă-ţi pică turbina + nişte injectoare, senzori, pompe de combustibil, galerie de admisie sau evacuare aşa cum se ĂŽntâmplă la E39, respectiv E60, ai sărit cu mult peste costurile de reparaţie ale unui motor pe benzină aspirat.

 

Din punctul de vedere al unui posesor de diesel, ceea ce contează este fiabilitatea motorului cu tot cu anexe, nu doar a blocului.

Motivul este evident, repari totul din propriul buzunar.

 

Nu e nici o variabilă când compari fiabilitatea unui benzinar aspirat cu fiabilitatea unui motor diesel cu turbină.

Motoarele aspirate sunt mai fiabile pentru că sunt mai simple, există mult mai puţine costisitoare care pot pica, e la mintea cocoşului.

 

La fel cum motoarele diesel aspirate sunt mai fiabile decât motoarele diesel moderne, aceeasi logică se aplică ĂŽn cazul motoarelor otto aspirate.

 

Io cand iti spun ca mai ai de crescut te superi si zici ca am ceva cu tine. Asa iti place sa iti dai cu parerea ca un ruginit motorist de fro 70 ani care toata viata lui a mancat numai ulei si vaselina cu paine... brrrr, rau e ca mai sunt unii copii pe aici care te citesc si mai iau si de bun ce debitezi cateodata...

Aşează-te pe canapea.

Spune-mi ce vezi ĂŽn avatarul meu.

Ăţi scriu imediat reţeta.

 

 

Cuplul nu vine din faptul ca e turbo pentru ca motoarele diesel si fara turbo au cuplu foarte bun. Cuplul vine din cauza raportului de comprimare care era dublu la diesel fata de benzinare. Acum a scazut la cca 60-70% mai mare la diesel fata de benzina.

 

Diferenţa imensă de cuplu se simte mai ales din cauza supraalimentării.

Am mers şi cu maşini diesel fără turbină, ştiu ce ĂŽnseamnă.

Da, motoarele diesel au cuplu mai mare decât cele pe benzină, ĂŽnsă dacă faci comparaţie ĂŽntre un diesel cu turbină şi un motor pe benzină cu turbină, ambele având aceeaşi cilindree, diesel-ul este dezavantajat de plaja restrânsă de turaţii.

 

335i vs. 335d ar fi exemplul cel mai relevant.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Si ce facem acum, ne apucam sa comparam motoarele diesel cu combustibil vai mama lui din ROmania si cu cele din Olanda de exemplu unde ce se strica la noi nu se strica la ei?

 

Nu inteleg afirmatia cu blocul de motor decat la nivel de metafora. E normal ca ala nu se strica nici la diesel nici la benzina.

Ca tot ceea ce e in jurul motorului e complex in ziua de azi... sa-ti amintesc cate sisteme de admisie variabila, distributie variabila si alte alea sunt la BMW si sunt predispuse a se defecta?

 

Cum spuneam, discutia e lunga si nu-i vad sensul.

 

Ca sa lamurim lucrurile si vad ca nimeni nu prea a vorbit de modul cum livreaza puterea motoarele diesel si cum cele pe benzina ca aici era schepsisul.

Motoarele diesel se adreseaza unui anumit segment de conducatori auto iar cele pe benzina altora. Conteaza stilul, necesitatile, regimul de exploatare dat de trafic si multe altele.

 

Sunt sigur ca un diesel pe M5 ofera prestatii dinamice de exceptie, comparabile sau chiar mai bune decat in cazul benzinarului dar ce folos... totul e pentru marketing si nimic mai mult. Cel putin din punctul meu de vedere.

Link to comment
Share on other sites

Si ce facem acum, ne apucam sa comparam motoarele diesel cu combustibil vai mama lui din ROmania si cu cele din Olanda de exemplu unde ce se strica la noi nu se strica la ei?

Din moment ce aici circulăm, clar.

 

Nu inteleg afirmatia cu blocul de motor decat la nivel de metafora. E normal ca ala nu se strica nici la diesel nici la benzina.

Ca tot ceea ce e in jurul motorului e complex in ziua de azi... sa-ti amintesc cate sisteme de admisie variabila, distributie variabila si alte alea sunt la BMW si sunt predispuse a se defecta?

Chiar motorul poate pica ĂŽn cazul unui motor pe benzină după 400-500 000 km, timp ĂŽn care diesel-ul poate continua să funcţioneze fără probleme.

Pe de altă parte, contează câţi bani au ĂŽnghiţit cele două motoare până ĂŽn acel moment.

Ăn România cel puţin, diesel-urile cu turbo se strică mai des decât motoarele pe benzină aspirate.

Ca să repari Vanos-ul te costă câteva sute de euro, iar asta cu piese noi.

O turbină nouă ştii foarte bine cât costă.

 

 

Ca sa lamurim lucrurile si vad ca nimeni nu prea a vorbit de modul cum livreaza puterea motoarele diesel si cum cele pe benzina ca aici era schepsisul.

Motoarele diesel se adreseaza unui anumit segment de conducatori auto iar cele pe benzina altora. Conteaza stilul, necesitatile, regimul de exploatare dat de trafic si multe altele.

 

Sunt sigur ca un diesel pe M5 ofera prestatii dinamice de exceptie, comparabile sau chiar mai bune decat in cazul benzinarului dar ce folos... totul e pentru marketing si nimic mai mult. Cel putin din punctul meu de vedere.

 

Lucrurile sunt mult mai simple.

Vrei consum redus, performanţe medii - diesel.

Vrei performanţe chiar şi cu un consum mai ridicat - benzină.

Ăn rest e vorba de demogagie şi ipocrizie, nu văd care-i ruşinea dacă recunoşti că ai luat un diesel şi pentru faptul că are un consum mai mic decât o maşină similară pe benzină.

Asta nu se aplică la SUV-uri unde diesel-ul chiar este o alegere mai bună decât benzina.

 

Din punctul meu de vedere, topicul ăsta e inutil.

 

Exact cum am spus, motiv bun pentru posesorii de diesel să mai culeagă un exemplu bun pentru discuţiile la un şpriţ cu prietenii lor care nu au trecut la diesel.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Da, motoarele diesel au cuplu mai mare decât cele pe benzinã, Însã dacã faci comparaÞie Între un diesel cu turbinã ºi un motor pe benzinã cu turbinã, ambele având aceeaºi cilindree, diesel-ul este dezavantajat de plaja restrânsã de turaÞii.

 

335i vs. 335d ar fi exemplul cel mai relevant.

 

Corect. Avand cuplu mai bun, 335d pleaca mai bine de pe loc si sta in fata pana pe la 100 km/h. Dupa aceasta viteza il mananca 335i-ul fara discutie.

 

Vorbesc din experienta.

Link to comment
Share on other sites

Sunt atâtea maºini care demonstreazã acest fapt, nu ÎnÞeleg cum pot unii sã mai punã asta În discuÞie.

 

Porsche 911 Turbo, Nissan GT-R, CL 65 & SL 65 AMG, Corvette ZR1, Mercedes SLR etc.

 

ReĂžeta pentru obĂžinerea maximului de putere este supraalimentarea unui motor pe benzinĂŁ.

Cel mai bun exemplu este Bugatti Veyron. Motor V16 supraalimentat cu 4 turbine.

 

Oare de ce n-au folosit toĂži diesel dacĂŁ asta era de fapt reĂžeta succesului? :)

Link to comment
Share on other sites

335i vs. 335d ar fi exemplul cel mai relevant.

 

Resoftate alearga chiar la fel

 

 

Deci dupa cum a zis Ciupanezu deja exista un diesel sportiv in gama bmw: 35d

 

Dar contra unui M, mometnan nu are sanse:

 

Sunt aproape sigur ca viitorul m5 va avea acelasi motor 35-40d (3000cmc), dar cu 3 turbine, probabil una mica pt turatii mici si 2 mari.

35d are un potential mult mai mare decat cel oferit initial si anume doar 272 cai.

 

Performante se pot obtine si cu diesel, dar niciodata nu vor fi peste benzina.

Problema e de pur si simplu de eficienta. Chiar merita consum cu X% mai mare, pt cateva secunde in plus pe circuit.

Alegerea la cumparare dintre un M5 nou benzina si unul diesel va fi pur si simplu o alegere de preferinta, ca si intre 335i si 335d.

 

Oricum un M5d, ar semnifica un model f cautat la SH, atunci cand preturile vor ajunge sub 50% din valoarea initiala.

Link to comment
Share on other sites

Resoftate alearga chiar la fel

 

Nu trag la fel neapĂŁrat, depinde de soft, de presiunea la care funcĂžioneazĂŁ turbinele.

 

335i poate ajunge la performanĂžele unui M3 E92 dacĂŁ se schimbĂŁ Âşi admisia, 335d nu ajunge la asemenea performanĂže.

Link to comment
Share on other sites

Multi se lasa pacaliti de cuplul mai mare de la diesel.

 

La masinile de serie, pe care le conducem si le vedem pe strada, nu se poate vorbi, in aceeasi propozitie, de diesel si sportiv. Diesel si rapid da, dar in niciun caz sportiv.

 

Cine vrea sa-si cumpere o masina cu adevarat sportiva, sa-si cumpere pe benzina, motor minim 3000 cmc supra-alimentat sau peste 3500 cmc aspirat.

 

Cine vrea o masina suficient de rapida, cu un consum decent sa se orienteze catre diesel.

 

Restul e can-can.

 

Resoftate alearga chiar la fel

 

Unde e logica ? Fara resoftare, 335i nu discuta cu 335d, dar, ambele cu resoftare alearga la fel ?! Plus ca nu are nicio relevanta video-ul postat de tine.

 

335i resoftat + mici modificari sta langa m3 e92, cum naiba sa alerge la fel cu 335d resoftat ?!

Link to comment
Share on other sites

Cine vrea sa-si cumpere o masina cu adevarat sportiva, sa-si cumpere pe benzina, motor minim 3000 cmc supra-alimentat sau peste 3500 cmc aspirat.

 

Defineste ADEVARAT SPORTIVA.

Crezi ca o masina e sportiva doar prin prisma motorului? Sunt multe alte elemente care definesc o masina pur sport.

Cum spunea si Ciupanezu, bmw face mai mult masini cu valeitati sportive, decat sport.

 

Stiu ca pana acum cu tractorul meu, p care nu il consider sport, am depasit masini cu pretentii sportive BENZINA mult mai scumpe.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce masini pe benzina mult mai scumpe ai depasit tu cu tractorasul tau, dar, se prea poate ca multi participanti la trafic sa nu se creada pe circuitul de curse atunci cand se afla la volan !

 

Cu adevarat sportiva inseamna sa nu se plafoneze la 4500 ca tractorasul tau, care, de altfel, e o masina foarte misto, foarte rapida, dar nu sportiva.

 

Nu inteleg de ce o iei asa pesonal. Nu-ti ataca nimeni ideile sau masina. Doar imi expun propriile pareri.

 

Repet, in acceptiunea mea, diesel inseamna, in cel mai bun caz, rapid, in niciun caz sportiv.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce o iei asa pesonal.

 

Nu o iau personal, si n-am nimic cu nimeni d pe acest forum. Doar am prezentat un fapt concret, nu youtube.

Eu personal chiar prefer benzina si nu diesel, dar nu datorita performantelor, ci pur si simplu ca feeling. In special prefer motoarele aspriate de cilindree mare, dar din pacate nu mi le pot permite.

 

Asta am vrut sa subliniez, ca in viata reala, si nu circuit, prea putin o sa folosesti performanta data in plus de benzina.

Link to comment
Share on other sites

...marele avantaj al benzinarului este ca rezista cand il omori, mult mai bine decat un diesel....dieselul merge foarte bine, dar nu e chiar indicat sa-l tii mult la turatii ridicate. Benzinarul suporta mult mai usor turatii ridicate/timp mai indelungat....

 

Oricum, tehnologia avanseaza mult, chiar de vrem sau nu vrem....dieselurile sunt in continua dezvoltare si, daca nu a fost pana acum un diesel sport facut, a fost pentru ca inca nu exista o tehnologie asa devoltata pentru diesel......Fata de acum 20 de ani, motoarele diesel au evoluat imens de mult, comparativ cu cele pe benzina...

 

Dieselul se ridica, cate putin, cate putin...e la fel cu aparitia paratelor foto digitale...acum ceva timp se spunea ca cele digitale nu p sa le ajunga niciodata pe cele pe film, dar acum nu prea mai contesta multi ce poate un aparat foto digital....

 

Eu inca sunt indragostit de M5....chiar de nu e o masina sport, daca ar fi sa spun doua benzinare, as spune M5 (poate pentru ca iubesc BMW) si as spune Nissan GTR-35, care este o forma pura a tehnologiei si performantei...

 

Cand or sa se fabrice niste aliaje metalice care sa fie atat de rezistente, incat sa se poate face un piston de diesel cu aceeasi greutate cu a unuia pe benzina, si un bloc motor la fel de usor, vibrochen de asemenea...dieselul o sa aiba inca un cuvant in plus de spus....

 

 

p.s.: Dieselul mormaie si benzinarul canta....insa, orice solist are pretul sau...:)

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.