Jump to content

Trecere la 320 (e46) - Q&A


ionut.c

Recommended Posts

Salutare,

 

M-am decis sa imi schimb masina si sa imi iau un 320d e46 2003-2004. Am condus pana acum o masina cu tractiune fata si benzinara. Am hotarat insa sa trec pe bmw (tractiune spate) pentru mi-am dorit-o dintotdeauna sa incerc tractiunea spate, si sa trec pe diesel datorita cuplului si a economie. Circumstantele au facut sa conduc pana acum doar tractiune fata. In plus, am vazut ca multa lume lauda tractiunea spate (indeosebi cei care prefera un stil de condus activ si cu o tenta sportiva, iar aici ma incadrez si eu), altii o hulesc, insa eu imi doresc sa o simt personal, pentru ca sunt convins ca mi-ar placea, si totodata as putea sa fiu mai obiectiv in formularea unor impresii ulterioare.

 

Voi pune cateva intrebari, care inca nu imi sunt deplin lamurite. Sper sa ma puteti ajuta cu niste idei, sfaturi, pareri.

 

1. Referindu-ne la 320d 150 cp cutie camuala. Este adevarat ca s-au fabricat si in 5 trepte si in 6? Care este probabilitatea mai mare, de a gasi pe piata una in 5 sau in 6 trepte?

Personal, cred ca a 6-a treapta, la acele modele la care a fost pusa, a fost pusa pentru economie, la viteze mari. Am observat si ca multi forumisti recomanda doritorilor de 320 sa isi gaseasca unul in 6 trepte, pentru ca e "diferenta mare". Pe langa impresia mea personala, mai este vreun alt motiv pentru care exista aceasta "diferenta mare" in favoarea variantei in 6 trepte?

 

2. Referitor la tractiunea spate. Am dat peste niste afirmatii, pe forumul de la ford. V-as ruga sa va dati cu parerea pe marginea lor.\

 

a) " Iar tractiunea spate nu este deloc asa de periculoasa, ba chiar in conditii de asfalt curat sau umed, si cu anvelope de calitate si de sezon, eu zic ca e mult mai sigura decat tractiunea fata. " Cum comentati? Cum ar putea fi mai sigura...?

 

:) "tractiunea spate, daca ajungi sa o intelegi si automat sa o si folosesti prezinta mult mai multe avantaje decat tractiunea fata, inclusiv in conditii de aderenta scazuta.la condus normal cu electronica de dupa asc chiar nu mai simti tractiunea spate. adica o simti pt ca ai o directie fara planetare si socuri ". Care ar aceste avantaje?

 

Cam atat momentan, daca mai imi vine in minte ceva, voi reveni.

Astept cu interes comentariile voastre.

Link to comment
Share on other sites

Exista 320d si in 5 si in 6 trepte.

Mi se pare ca cele de la inceputul faceliftului 2002- 2003 sunt in 5tr, iar cele dinspre 2004 in colo in 6tr.

 

O masina cu tractiune spate are mai multa aderenta si pune puterea jos mult mai eficient.

Pe de alta parte dc accelerezi in curbe, poti avea si experiente neplacute.

Eu dupa ce am condus tractiune spate nu as mai conduce tractiune fata pt ca in loc sa fie pusa puterea jos mai mult patineaza.

Link to comment
Share on other sites

cei de pe forumul ford au dreptate. dar eu nu inteleg de unde vine subtitlul topicul Q&A?

La intrebarea ta de ce ar fi mai sigura tractiunea spate eu ti-as raspunde: gandeste-te ca in curbe daca intri mai tare, cele cu tractiune fata ar subvira, pe cand cele cu tractiune spate nu. BMW are greutatea distribuita 50% fata/50% spate. Gandeste-te ca cele cu tractiune fata au mai multa greutate pe fata.

Iar la aderenta e avantaj iar pentru tractiune spate. Cand pleci de pe loc toate greutatea se muta catre spate, cele cu tractiune fata pierd aderenta pe rotile motrice, iar cele cu tractiune spate castiga aderenta.

Iarna eu consider ca tot tractiunea spate e avantajata impreuna cu anvelope de iarna.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Am facut si eu trecerea de la tractiune (fata) la propulsie (spate) anul trecut. N-am avut decat doua situatii in care am avut emotii in iarna asta, dar s-a intamplat pe gheata si probabil situatia ar fi fost aceeasi cu orice masina. Atata timp cat nu bruschezi masina, ai cauciucuri bune (si de vara si de iarna) si electronica functioneaza, nu sunt probleme. Iar pe timp de vara, foarte rar mi-a intrat electronica in functiune, chiar daca am mers tare.

 

In legatura cu iarna, exista o diferenta : daca ramai inzapezit e ceva mai greu sa iesi, pentru ca nu poti sa virezi rotile ca sa 'cauti' aderenta. Si pentru ca nu controlezi din volan rotile motrice, e o senzatie diferita cand pleci de pe loc si patineaza. In rest, nicio problema.

Link to comment
Share on other sites

eu am cu 5 trepte,am mers si cu 6, personal nu cred ca in ''romanica'' te poti bucura prea mult de a 6-a. eu pe drumurile nationale si europene cu o banda rar folosesc a 5-a pt ca o schimb de la peste 130km/h , viteza pe care in ultima vreme rar o depasesc... din cauza traficului si a gropilor

referitor la tractiune ar mai fi pe langa ce s-a spus deja (cu care sunt de acord) si rezistenta mult mai mare a planetarelor spate decat cele fata care costa destul si incep sa bata mult mai devreme daca se merge ''sportiv''.

Link to comment
Share on other sites

Eu foarte rar schimb a 4-a in oras. Iar a 6-a, doar pe autostrada..

 

Sincer sa fiu, in 4 ani de condus constant tractiune fata, si multi km, nu mi-a subvirat niciodata. In doua randuri mi-a fugit urat de tot, dar a fugit cu totul in lateral, pe asflat umed, iar caracterul a fost sensibil supravirator la inceput, pentru ca spatele a rupt aderenta primul. Si conduc foarte activ, multi prieteni se urca cu inima in dinti cu mine in masina :) Sunt constient ca e mai nasol si mai dificil de redresat o subvirare decat o supravirare. Insa din experienta mea, la stilul meu de condus si la kmii facuti, efectul de subvirare nu s-a manifestat chiar deloc....

Deci de asta am intrebat, si nu sunt pe deplin lamurit, cum poate fi tractiunea spate SIGURA, sau mai sigura decat tractiunea fata, in conditiile in care efectul de subvirare se manifesta mult mai rar decat cel de supravirare la cele cu tractiune spate. Cu siguranta e mai fun, dar nu mai sigura, deoarece, dupa cum multi spuneti, trebuie atentie sporita si dorinta de a invata a conduce o astfel de masina. Poate reusiti totusi sa ma convingegti de aspectul cu siguranta :)

 

Legat de cutie, dati un reply va rog, indiferent daca aveti cu 5 sau 6 trepte (doar sa specificati de care) si spuneti la ce viteze si turatii schimbati vitezele . Mi-ar fi foarte util pentru a-mi face o idee asupra demultiplicarii unei cutii in 5 trepte fata de una in 6 trepte pe 320d. Circul si pe autostrada, si ma enerveaza teribil sa merg cu viteze mari si sa imi urle motoru intr-a 5-a.

 

P.S. IulianC - Q&A pentru ca, precum vezi, eu am intrebari, iar voi aveti raspunsuri. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nicodata un ford sau alta marca nu cred ca e mai stabila in curbe decat un bmw(mai ales daca ai si DSC).

Am condus si alte marci dar nici una nu cred si sunt sigur ca nu se tine la fel de bine.

Ma refer la masini din clasa ei (audi,WW,ford,opel,etc) nu Porsche sau aston martin

Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa-ti raspund la intrebari, dar retine ca eu am e90. La e46 s-ar putea sa fie usor diferit.

 

- e mai sigura pentru ca poti sa o redresezi mai usor daca a 'plecat'. Asta insa presupune sa stii cum si sa ai ceva experienta de mers pe ea. Si presupune sa fie o situatie in care se poate redresa masina din punct de vedere al legilor fizicii. Asta e parerea mea personala, dar eu am 15 ani de condus in spate. Pentru tine s-ar putea sa difere (nu e o ofensa, incerc sa-ti prezint situatia corect)

 

- eu in viteza a 3-a la 60km/h am cca 2300 rpm. In viteza a 6-a am cam aceeasi turatie la 130-140km/h (nu retin exact).

 

LE: apropos de subvirare/supravirare: ce spui tu referitor la situatia de 'fugit fundul' are cateva cauze posibile: ori ai descarcat incorect puntea spate inainte de o curba (prima mea banuiala), ori aveai cauciucuri mai proaste pe spate, ori ai prins polei/apa cumva. Altfel ar fi trebuit sa subvireze. Si in conditiile respective, ai fi avut probleme si cu tractiune spate.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Eu am cu 5 trepte dar e automata si nu e deloc zgomotos motorul chiar si la viteze mari, a 6-a in afara de autostrada, unde vrei sa faci un consum mai bunicel, nu ai unde sa o dai. Iti garantez eu ca nu mergi tu cu 180-200 constant ca sa ii dai pe a 6-a si sa nu mai faca urat motorul ca e prea turat. la 130-140 am apoximativ 2500 de ture si nu se aude deloc motorul, mai tare se aude aerul de afara :)) Edited by JaMb0
Link to comment
Share on other sites

Referitor la cutia in 6 trepte cred ca aceasta este mai scurta decat cutia in 5 ( ma refer 1,2,3,4,5+6 fata de 1,2,3,4,5 ).

In ceea ce priveste tractiunea spate in opinia mea nu se compara din nici un p.d.v cu tractiunea fata. E batuta doar de 4x4 pe zapada. Este o senzatie deosebita dar trebuie sa iti si placa. Este foarte important dupa parerea mea si cred ca aici majoritatea sunt de acord ca trebuie sa ai anvelope adecvate in funtie de sezon, ca altfel acea senzatie deosebita si placere de a conduce se poate transforma intr-un stres si devine periculos. Ca de exemplu eu am un 320i de 170 CP, o masina normala ca putere, si nu mi-a luat scart nici macar o data cu a treia si bineinteles ca in toate exista un inceput, controlul tractiunii era scos, in momentul in care am dat a treia ( praf pe jos si cauciucuri destul de tocite ) a plecat de spate violent. Am dat cu pipi instant...

Deci daca iti place ia-ti dar nu te hazarda pana nu detii tu controlul.

Nu mai zic ca pe zapada ma simt ca un copil care se joaca cu masinutele in sufragerie.

Link to comment
Share on other sites

Cauta pe net (pe youtube). Eu am vazut niste filmulete de la top gear si 5th gear cu teste unde arata superioritate tractiunii spate (fata de tractiunea fata si fata de tractiunea integrala) in situatii de curba stransa la viteza sau ocolirea unui obstacol la viteza, etc.

 

Eu prefer clar rwd. Se simte mult mai bine, mai precis. Primul lucru pe care-l remarc cand conduc o fwd este pierderea aderentei la plecarea de pe loc. E foarte enervant.

Link to comment
Share on other sites

Erai in linie dreapta sau in curba cand ti-a fugit violent in a 3-a?

Intr-o depasire...Ideea e ca m-a surprins fantastic, nu ma asteptam. Am contravirat si totul OK.

si pe mine m-a surprins de cateva ori asa, in depasiri pe drumuri cu aderenta scazuta(ploaie, polei) chiar si cu dsc activ. motivul este evident in cazul meu, am fortat nota prea mult. cand incerc sa merg cu masini fwd la limita, constat un comportament mai instabil decat la bmw.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am facut trecerea la tractiune spate odata cu masina asta, dar si un salt de stabilitate asa ca sincer nu am ajuns la limitele ei, in conditi normale de drum (iarna asta n-am fost in tara), o singura data a intrat abs-ul pe drum uscat (in 7k km).

O singura "intamplare" am: eram pe un teren cu iarba si zic sa ma invart si eu putin cu ea, incet, intr-a doua. Fac o tura si imi place dupa care la a doua incercare nu vroia deloc sa mai fuga de spate, motivul - uitasem sa dezactivez dsc-ul (oprisem motorul intre timp)

 

 

Modelul in 6 trepte

- este dupa oct-nov 2003

- euro 4

- s-au facut ceva schimbari care promit ca au mai rezolvat din probleme la turbina, galeria de admisie si parca mai era ceva

- treapta a 6-a este identica cu treapta a 5-a de la cea cu 5. Diferenta este ca la cea cu 5 mai "pici" intre trepte,

La cea cu 5 mi se pare ca diferenta cea mai deranjanta dintre rapoarte este de la 4-a la a 5-a.

la cea cu 6 mi se pare ca etajarea este foarte buna, la 2000 rpm ai aproximativ asa (pe ceas)

tr 3 - 50 km/h

tr 4 - 70 kmh

tr 5 - 95 kmh

tr 6 - 115km/h

 

Dupa cum vezi la mers constant e usor sa alegi treapta fara sub-turezi sau sau sa te deranjeze sunetul usor turat.

La depasiri iar ai avantaj ca treebuie turata mai putin pentru a pica pe un cuplu bun in urmatoarea treapta.

Nu mai stiu sigur la cea cu 5 (poate sa-ti zica un posesor) dar parca intr-a 3-a are cam 55 iar intr-a 5-a tot 115.

Common rail cu 5 s-a facut in 2001-2003, pana atunci fiind cu pompa de injectie rotativa.

 

Si eu am recomandat 6 trepte dar in ultimul rand pentru cutie, celelalte schimbari mi se par mai importante, cutia fiind mai mult un indicativ ca masina e din generatia respectiva.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Erai in linie dreapta sau in curba cand ti-a fugit violent in a 3-a?

Intr-o depasire...Ideea e ca m-a surprins fantastic, nu ma asteptam. Am contravirat si totul OK.

 

Inseamna ca iti trage super bine, ai ambreiaj nou si roti inguste pe 16.

Ca eu cu a mea nu am nici o sansa sa derapeze in a 3-a, daramite violent.

Link to comment
Share on other sites

Erai in linie dreapta sau in curba cand ti-a fugit violent in a 3-a?

Intr-o depasire...Ideea e ca m-a surprins fantastic, nu ma asteptam. Am contravirat si totul OK.

 

Inseamna ca iti trage super bine, ai ambreiaj nou si roti inguste pe 16.

Ca eu cu a mea nu am nici o sansa sa derapeze in a 3-a, daramite violent.

NU. Ambreiajul vroiam sa il schimb daca tin eu bine minte,cand era rece tragea bine cand se incingea era mort,cauciucuri 205/55/16 Pirelli p6000 cam duse si asta cred ca a fost cauza plus praf pe jos plus smuceala de volan la depasire.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Deci am luat-o. Masina e brici. 2004, 6 viteze, 150 cai... Sunt foarte impresionat. Venit pe autostrada cu 150-160, si scos consum mediu 6.0....

Multumesc de sfaturi.

 

P.S. Apropo, sunt tot ionut.c, doar ca de atunci incolo s-a intamplat ceva cu userul, ca nu mai puteam posta nimic pe forum, asa ca mi-am facut altul :twoup:

Edited by Johann
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.