Jump to content

Recommended Posts

Salutare!

 

Mi-a fiert apa intorcandu-ma de la tara (din cauza electroventilatorului si indicatorului care nu merge dar ma rog asta nu conteaza) le-am rezolvat pe amandoua

Problema este alta, cu motorul cald daca desfac busonul de la vasul de expansiune de antigelul afara (antigelul nu este la nivel este chiar mai putin) este normal sa faca asa?

Este posibil sa am garnitura de chiulasa prajita daca da cum imi dau seama. Vreau sa plec de Paste la munte si imi este cam frica. Acul la temperatura sta la nivel (la mijloc) insa nu mi se pare normal sa dea antigelul afara cu motorul cald daca desfac busonul. Sfaturi urgent pls :)

 

BMW e36 316I Compact motor M43B16

Edited by robby
Link to comment
Share on other sites

citeste ce scrie pe buson

 

Nem tu dom.

 

 

 

Ontopic: "De ce cand este intuneric afara si sting farurile, nu mai observ deloc soseaua?" :)

Edited by BOGDANIEL
Link to comment
Share on other sites

mda... aveti dreptate :) ma cam speriasem si nu m-am mai gandit la ce scrie pe buson...

Deci pot sa plec cu ea linistit?

La ce fum te referi la esapament ? nu scoate decat cand e motorul rece si este alb si urat mirositor( foarte intepator la nas)

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de racire lucreaza sub presiune....apa fierbe mai greu si nu se fac bulele alea asa repede ca sa impiedice transferul termic....vezi daca nu ai ulei in vasul de expansiune....

 

Este posibil, daca aproape ai fiert motorul, sa nu mai lucreze in parametri termostatul....vezi cum iti sta acul la temperatura, lasa motorul pornit pe loc pana deschide termostatul si iti porneste ventilatorul...daca temperatura ramane constanta, totul poate fi ok....

 

Sa nu mai desfaci capacul de la vas niciodata cat timp e motorul fierbinte, risti sa te oparesti...

Link to comment
Share on other sites

capacul trebuie desfacut neaparat, altfel parleste garnitura de chiulasa sau pocneste radiatorul, vasul sau vreun furtun. Daca ti-e frica, pui o carpa mai mare peste capac si-l desfaci usor, cat sa dea drumul la presiune si nu te parlesti sigur.

 

+1

desfal cu cap k nu se intampla nimic,putin cate putin sa iese presiunea si cand vezi k da sa iese apa strangi putin sa nu mai curga apa,doar sa iese aer,

faci asa pana desfaci capacu de tot,iti ia cam 1-minut

Link to comment
Share on other sites

@spanac : tu ĂŽi porti pica, sau de ce ĂŽi dai asemenea sfaturi? :)

 

Daca lasi motorul cald fara lichid de racire, sau daca aduci lichidul de racire la temperatura de fierbere ca urmare a scaderii presiunii din circuit, risti sa strici cate ceva prin el.

Link to comment
Share on other sites

Si eu desfac la fel ca si spanac, cand vreau sa completez cu antigel. Ce ti se pare asa iesit din comun? Singura observatie e ca eu opresc motorul cand fac asta.

Chiar daca motorul e fiert sau la temperatura normala de lucru, desfac putin cate putin busonul. Cand e fiert, eu il desfaceam pt ca imi era frica sa nu bubuie vreun furtun sau pe la radiator. Opream motorul, desfaceam usor busonul si completam cu lichid.

Link to comment
Share on other sites

ce crezi k se poate strica??????faci un bine la radiator si la furtune

 

 

PS:@spanac : tu ĂŽi porti pica, sau de ce ĂŽi dai asemenea sfaturi? unsure.gif

 

 

tu poti sa-i porti pica unui om pe care nu-l cunosti?????

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

ce crezi k se poate strica??????faci un bine la radiator si la furtune

crezi tu!

intr-un circuit apa poate fierbe si la 40 grade celsius, sau poate sa nu fiarba la 100 grade celsius. depinde de presiune.

cand tu desfaci capacul ala presiunea din circuit este egala cu presiunea atmosferica . asa apa care avea 100 grade si nu fierbea acum o sa fiarba.

 

e un exemplu !

Link to comment
Share on other sites

cand tu desfaci capacul ala presiunea din circuit este egala cu presiunea atmosferica . asa apa care avea 100 grade si nu fierbea acum o sa fiarba.

Sa nu complicam lucruri care sunt simple. Daca citeai tot ai fi vazut la ce ma refeream: colegul spunea ca desfacand busonul si egalizand presiunile, va creste temperatura. Got it?

Link to comment
Share on other sites

cand tu desfaci capacul ala presiunea din circuit este egala cu presiunea atmosferica . asa apa care avea 100 grade si nu fierbea acum o sa fiarba.

Sa nu complicam lucruri care sunt simple. Daca citeai tot ai fi vazut la ce ma refeream: colegul spunea ca desfacand busonul si egalizand presiunile, va creste temperatura. Got it?

si eu aveam impresia ca am zis ca o sa fiarba daca o aducem la presiunea atmosferica! si nu ca o sa creasca temperatura,

dar o sa mai citesc o data. :)

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

cand tu desfaci capacul ala presiunea din circuit este egala cu presiunea atmosferica . asa apa care avea 100 grade si nu fierbea acum o sa fiarba.

Sa nu complicam lucruri care sunt simple. Daca citeai tot ai fi vazut la ce ma refeream: colegul spunea ca desfacand busonul si egalizand presiunile, va creste temperatura. Got it?

nu creste temperatura ca scoti busonul... Doar ca temperatura de fierbere variaza cu presiunea. In circuitul de racire cu vas de expansiune (deci nu vas cu rezerva de apa, ca la dacie) presiunea creste si apa poate sa depaseasca 100 de grade fara sa fiarba. Daca scoti busonul presiunea o sa ajunga la cea atmosferica, unde apa fierbe la 100 de grade.

Nu cred ca e o idee rea sa eliberezi presiunea cand ai probleme cu racirea... Mai ales ca dupa ce opresti motorul temperatura apei (si automat presiunea) va creste imediat, pentru simplu motiv ca ea nu mai circula si nu mai este racita in radiator (cum nici elicea de la ventilator nu se mai invarte), ci ramane in contact cu blocul motor incins. Este motivul pentru care un furtun imbatranit pocneste mai degraba in momentul cand opresti motorul, decat atunci cand esti in mers (am patit...).

 

si eu aveam impresia ca am zis ca o sa fiarba daca o aducem la presiunea atmosferica! si nu ca o sa creasca temperatura,

dar o sa mai citesc o data. :)

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Da, e corect. Nu am tinut cont de punctul de fierbere al apei si presiune. Am pus egal intre punctul de fierbere si cresterea temperaturii, ceea ce nu e corect in cazul in care variaza presiunea.

Oricum important in cazul de fata nu era punctul de fierbere ci eliberarea presiunii din circuit pt a nu ceda subansamble. Pe langa presiune si antigelul are rol de ridicare a punctului de fierbere a lichidului de racire (in jur de 120grC). Faptul ca lichidul nu fierbea cand era sub presiune si dupa ce scoti busonul fierbe e mai putin important decat presiunea exercitata asupra furtunurilor, coturilor de plastic, vasului de expansiune. Mai ales dupa oprirea motorului. Cred ca despre asta vorbea spanac. Totul e sa fii atent cand faci asta pt ca altfel te alegi cu arsuri grave.

Link to comment
Share on other sites

Daca opresti motorul temperatura apei creste.

 

Daca faci prostia sa eliberezi presiunea, atunci apa va fierbe. Vaporii formati SUNT IZOLATORI TERMIC, nu conduc deloc bine caldura. Ca urmare lichidul de racire nu va fi capabil sa preia caldura si piesele motorului se vor incalzi mult mai tare. Ca idee, printre altele, se poate produce asa numita ovalizare a chiulasei.

 

Efectiv lasi motorul fara racire in momentul in care desurubezi busonul si incepe sa fiarba lichidul de racire.

 

Formarea vaporilor mai are si alte efecte colaterale, printre care cavitatia. Nici asta nu face bine la motor.

 

Buna treaba asta, protejezi furtunele dar faci varza motorul.

Link to comment
Share on other sites

Suna misto, ca sa ma exprim ca Columbeanu, dar da-mi voie sa am rezerve: "Vaporii formati SUNT IZOLATORI TERMIC, nu conduc deloc bine caldura". No offence, dar suna a reclama cu "paspargilius". :)

Iar chiulasa se ovalizeaza de multe ori de la strangerea dupa ureche a prezoanelor.

Pana la urma, fiecare face cum crede de cuvinta.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg care parte nu e clara, cea cu vaporii care nu conduc caldura sau care? :)

 

@baronu25 : Capacul nu e bine sa-l scoti pana cand nu se raceste motorul. Dar evident ca fiecare poate face ce doreste cu masina lui.

Link to comment
Share on other sites

Nu e bine nici pentru tine nici pentru motor.

corect!

 

daca nu aveam ochelari ma frigeam :)

 

am vrut sa strang un colier cu motorul cald...a iesit furtunul si fantana arteziana s-a facut.

 

noroc ca nu era presiune mare,e vorba de colierul mic al T-ului din spatele chiulasei.

 

L.E. viata e scurta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.