Jump to content

Presiune in roti la X3


Cosminbad

Recommended Posts

Trendy acu' e azotul... Shi scapi de dilatare/contractare...

109076[/snapback]

 

Problema de fizica ... nu conteaza gazul ... toate se dilata la fel ...

S-a mai discutat aici

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Eu am observat pe propria piele ca creste prea mult presiunea in roti pe caldurile astea si la viteze mari se simte ff. tare.

 

Am verificat si desi le controlasem la plecare, avem 3 bar dupa 200 Km de asfalt incins.

 

Dilatarea gazului + scaderea suprafetei de contact din cauza fortei centrifuge la viteze mari duce la scaderea suprefetei aderente.

 

Eu de cand am trecut pe Azot ma simt mult mai bine, insa e Placebo..

 

BTW, putina termodinamica, din cate imi mai amintesc.. liceul e hat departe:

 

PV = RT m/M

 

Teoretic aceste cauciucuri sunt izocore (V contant) =>

 

P = RT m /(M *V)

Constante: R, V, m => notam Rm/v cu X

 

P = x * T/M

 

P = presiunea, M e masa moleculara a gazului, T este temperatura.

 

In concluzie Presiunea in roti este direct proportionala cu temperatura gazului si invers proportionala cu masa moleculara a gazului...

 

Masa moleculara a aerului este 28.96, iar a azotului 14.

 

Deci fizic aerul este mai bun decat Azotul, pt ca avand o masa moleculara mai mare presiunea creste mai incet decat in cazul Azotului, odata cu cresterea temperaturii...

 

Totusi, temperatura camerei este consierata parca 27 grade.

Facand un calcul teoretic:

 

P1/T1 = P2/T2

 

Daca P1 = 2.5 atm, T 1 = 273 + 27 = 300, iar T poate trece de 100 de grade datorita asfaltului si frecarii, dar pt calcul T2 = 373

P2 = P1T2/T1 = 3.1 atm, iar asta se vede in practica !

 

P.S. Intr-un prospect Michelin se recomanda ca anvelopele sa se umfle exact la presiunea specificata de producator, DAR cu rotile reci !

Respectiva presiune a fost calculata ca o medie pt diverse conditii de rulare.

Excese in +/- pot duce la probleme mai mult sau mai putin grave.

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

BTW, putina termodinamica, din cate imi mai amintesc.. liceul e hat departe:

 

PV = RT m/M

 

Teoretic aceste cauciucuri sunt izocore (V contant) =>

 

P = RT m /(M *V)

Constante: R, V, m => notam Rm/v cu X

 

P = x * T/M

 

P = presiunea, M e masa moleculara a gazului, T este temperatura.

110740[/snapback]

Ai amestecat legile :blink:.

Formula data de tine, PV = nRT, permite calcularea presiunii unui anumit gaz la o anumita temperatura si la un volum dat. Dar nu asta ne intereseaza !

Ne intereseaza doar variatia presiunii cu temperatura.

Variatia presiunii in functie de temperatura nu are nici o legatura cu masa moleculara a gazului sau cu tipul gazului.

Pentru un gaz dat, indiferent de gaz, avem P1 / T1 = P2 / T2 - legea Gay Lussac.

Deci toate gazele au aceeasi variatie a presiunii cu temperatura. Pastrand nemodificate masa gazului si volumul, bineinteles.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Corect, pt ca problema este m-ul (masa) care e cam greu sa fie constanta...

Mi se parea mie in neregula rationamentul...

 

Am rectificat mai jos cu calcule indiferent de gaz.

La 3 atmosfere si viteze mari personal gasesc masina instabila si suspensiile ff. tari.

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.