Jump to content
Intalnire BMW Club 2025 ×

Care ma puteti ajut cu o informatie

Cristi_E36

Recommended Posts

Masina este un 325i E46 an 2001 192 cp in acest moment are cutie Getrag cu 5 viteze,

care stiti sigur se poate inlocui cutia de viteze cu una cu 6 trepte dupa un E46 320d de 150 cp pt ca as vrea sa fac aceasta schimbare, se potriveste cutia cu 6 trepte are aceleasi prinderi, are aceiasi priza pt volanta si ambreiaj?la cardan etc..

bafta!

dupa parerea mea, ca posesor de 320d 150cp, nu cred ca se potriveste cutia pe masina ta...dar nu sunt eu mecanic sa certific asta...vezi daca merge cutia ta pe un 320 d daca merge cutia ta in 5 pe 320 atunci merge si cutia in 6 pe a ta cu toate ca nu as crede...e diferenta de ambreiaj...parerea mea...

Cred ca diferenta principala e la raportul vitezelor, cutia la diesel e gandita altfel, pentru ca difera parametrii de cuplu/turatie si putere/turatie.

Chiar daca s-ar potrivi la montaj sigur vitezele sunt etajate diferit.

Pai si de diferential dar fiecare angrenaj cu roti dintate are un anumit raport:

3,759 : 1 - treapta 1

2,250 : 1 - 2

1,375 : 1 - 3

0,929 : 1 - 5

0,674 : 1 - 5

3,573 : 1 - inapoi

Raportul pe trepte la un Mercedes VIto 110CDI

Raportul de pe fiecare treapta cu raportul de la diferential da raportul la roata.

Edited by ionatan

Probabil doreste sau nu ii ajung 5 viteze.

23001434410 -S5D 250G - TAJT 325i din 06/2001

23007525137 -GS6 37DZ - THED 320d din 03/2003

Am cautat pe realoem si am luat ca exemplu ceea ce am pus mai sus. La o prima privire nu au nimic in comun cutiile.

raportul este reglat de diferential,

acum masina are diferential raport 3.46 care intradevar este super la plecatul dupa loc dar viteza maxima este de 200 km/h la 6.000 rot,e nevoie de treapta a 6-aaa

am incercat si cu alt diferential raport 2.93 dar acum a crescut viteza maxima dar a scazut sprintul de pe loc este mai moale la plecare,