Jump to content

Nu mai porneste


r0n1n

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pai de ce? din secunda in care a pornit masina, alimentarea nu se face din alternator? si bateria nu mai are nici o treaba? bine, nu e sanatos (presupun) pentru alternator, dar in rest, ce ar putea sa se intample? o explicatie tehnica va rog.

 

bateria la masina este un "rezervor" de curent electric....cand masina genereaza prea mult curent, surplusul intra in baterie si aceasta se incarca iar cand masina are nevoie de entergie (la pornire de exemplu) acest curent va fi luat din baterie bineneteles

 

daca nu ai o balanta pozitiva (masina ta incarca bateria mai mult decat o "stoarce") atunci ajungi inevitabil sa nu iti mai porneasca masina (asta de altfel cam omoara bateria)

 

P.S2: poare ma ajuta si pe mine cineva si imi zice ce filtru de ulei imi trebuie la picica mea: 316i, e36 97' ca nu gasesc pe forum :)

 

Cateva corectari: Cand masina (alternatorul) genereaza prea mult curent, intra in functiune releul de incarcare, care opreste sau limiteaza curentul.

Daca releul nu isi face treaba, intr-adevar surplusul se duce in baterie, dar e impropriu spus ca o incarca, defapt "o fierbe" la propriu.

 

PS2: Filtrul tau de ulei (cod original BMW: 11 42 1 716 192), daca nu ma insel la MANN are codul HU 715/4X.

Link to comment
Share on other sites

pai de ce? din secunda in care a pornit masina, alimentarea nu se face din alternator? si bateria nu mai are nici o treaba? bine, nu e sanatos (presupun) pentru alternator, dar in rest, ce ar putea sa se intample? o explicatie tehnica va rog.

O sa incerc eu.

La unele masini, alternatoarele (de fapt releele) functioneaza dupa un ciclu: bateria scade sub tensiunea x=> releul incarca, creste peste tensiunea y => incarcarea se opreste.

Cazul 1: decuplezi bateria in momentul in care nu incarca=>

a)tensiunea scade brusc=>

b)incepe "incarcarea" dar tensiunea in gol a alternatorului (oricare ar fi el) este considerabil mai mare decat cea necesara (lucru care e necesar pentu orice generator pentru a compensa pierderile interne)=>

c) releul "vede" imediat cresterea de tensiune si atunci opreste incarcarea=> a) tensiunea scade brusc

Iar ciclul se repeta cu o frecventa destul de mare, determinata in principal de viteza de reactie a releului, care, fiind electronic, daca nu este intarziat intentionat , are o viteza de reactie foarte mare.

Daca reactia lui este temporizata (intarziata), efectul va fi si mai dezastruos deoarece tensiunea in instalatie va evolua ciclic, mai lent, dar intre aproape zero si peste 15-16V.

 

Cazul 2: decuplezi bateria cand se afla in incarcare=> ciclul este acelasi, doar ca tensiunea creste brusc si ciclul incepe din punctul c)

 

Daca masina este prevazuta cu o instalatie care mentine tensiunea constanta si regleaza curentul de incarcare functie de cele mai mici variatii de tensiune ale bateriei, situatia pare un pic mai roz dar nu este prea buna.

Scotand bateria din circuit, alternatorul va trece brusc de la functionare in sarcina la functionare in gol si tensiunea de alimentare va creste bursc avand aproximativa aceleasi efecte ca mai sus doar ca tensiunea va evolua pe o curba nu in trepte, dar garantat frecventa ei va fi foarte mare.

 

Singura cale daca se doreste schimbare cu motorul pornit, este sa se cupleze intai a doua baterie si apoi decupleze celalata, chiar daca este temporar, cu clesti. Dupa ce ajunge la tensiune nominala, opresti motorul , o conectezi definitiv si il pornesti din nou.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam ca as putea sa demontez alternatorul si sa nu mai duc toata masina.

Dar e prea complicat pt mine, o sa o duc la service.

 

Din ce stiu accesul e undeva pe dedesubtul masinii , nu poti sa-l scoti pe deasupra , are un surub bagat aiurea , deci e de preferat in service , lasa-i pe ei sa se chinuie .

Link to comment
Share on other sites

Cateva corectari: Cand masina (alternatorul) genereaza prea mult curent, intra in functiune releul de incarcare, care opreste sau limiteaza curentul.

Daca releul nu isi face treaba, intr-adevar surplusul se duce in baterie, dar e impropriu spus ca o incarca, defapt "o fierbe" la propriu.

 

PS2: Filtrul tau de ulei (cod original BMW: 11 42 1 716 192), daca nu ma insel la MANN are codul HU 715/4X.

 

 

bateria de la masina are cam 12-12.5v....daca ii aplici un curent de 13.5-14.5v bateria se incarca (la propriu....pentru ca o baterie nu produce curent...doar in stocheaza pentru un anumit timp)....daca ii dai mai mult de 14.5v (pentru ca un alternator bun scoate si 16-17v fara probleme) atunci bateria se incarca prea mult si apare fenomenul de "fierbere" care duce in general la distrugerea bateriei (de altfel este impropriu spus baterie....se numeste acumulator pentru ca doar acumuleaza curent)

 

releul nu face altceva decat sa limiteze curentul pe care il genereaza alternatorul la 13.5-14.5v

 

Thx pentru filtru, tocmai am reusit sa il cumpar si sper sa il schimb pe seara

Link to comment
Share on other sites

La electromotor ajungi f.usor pe sus dupa ce demontezi filtrul de aer. Asa e la mine, la M50, mai mult ca sigur asa e si la tine.

Nu trebuie sa-l demontezi de tot. Carbunii se strica cel mai repede si la astia ajungi f.usor. In partea de sus a alternatorului ai un releu care este prins in 2 suruburi pe alternator. Le desfaci si tragi de releu afara. Carbunii sunt lipiti de el.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=12&fg=22

 

Piesa nr 2. Este in jur de 100ron pe producator din cate stiu eu.

 

PS: fa rost de un redresor si pune bateria pe el. S-a descarcat ca nu a incarcat alternatorul, nu ca ar fii ea proasta.

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Rezistnta inductorului (rotorului) - finita => curentul e finit

turatia (implicit variatia campului magnetic in indus) = finita

numar de spire - finit

=> tensiunea e finita, acuma ca e foarte mare...e partea a doua.

:) ai utlimul cuvant.

Curent e finit doar daca voltaj pe rotor e finit, indiferent de rezistenta lui (sa nu fie infinit). Dar nu are legatura cu realitate. Practic probabil e limitat din alte motive.

Intentia pentru care am postat era sa clarific ca remarca 'pentru ca un alternator bun scoate si 16-17v fara probleme' nu e corecta. In fine.

Link to comment
Share on other sites

:) ai utlimul cuvant.

Curent e finit doar daca voltaj pe rotor e finit, indiferent de rezistenta lui (sa nu fie infinit). Dar nu are legatura cu realitate. Practic probabil e limitat din alte motive.

Intentia pentru care am postat era sa clarific ca remarca 'pentru ca un alternator bun scoate si 16-17v fara probleme' nu e corecta. In fine.

 

expresia mea a fost: "(pentru ca un alternator bun scoate si 16-17v fara probleme)" ......unde ai tras concluzia ca eu am zis ca un alternator scoate "doar" 16-17v......continui sa afirm ca afirmatia este corecta

 

imi pare rau ca nu am zis mai mult....cand lucram ca electrician atata imi arata pe aparat cand masuram.....daca faceam fizica atomica probabil ar fi trebuit sa stie si muritorul de mine ca tinde la infinit

Link to comment
Share on other sites

bateria de la masina are cam 12-12.5v....daca ii aplici un curent de 13.5-14.5v bateria se incarca (la propriu....pentru ca o baterie nu produce curent...doar in stocheaza pentru un anumit timp)....daca ii dai mai mult de 14.5v (pentru ca un alternator bun scoate si 16-17v fara probleme) atunci bateria se incarca prea mult si apare fenomenul de "fierbere" care duce in general la distrugerea bateriei (de altfel este impropriu spus baterie....se numeste acumulator pentru ca doar acumuleaza curent)

 

releul nu face altceva decat sa limiteze curentul pe care il genereaza alternatorul la 13.5-14.5v

 

Spune-mi si mie, te rog, de ce acumulatoarele de 12V sunt incarcate cu 14V ?

Si de ce "un alternator bun" care scoate 16V-17V distruge acumulatorul ?

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

Spune-mi si mie, te rog, de ce acumulatoarele de 12V sunt incarcate cu 14V ?

Si de ce "un alternator bun" care scoate 16V-17V distruge acumulatorul ?

 

frate deja incepeti sa aberati...imi ceri sa iti explic eu ce sa intampla in baterie? eu ti-am explicat care sunt datete pentru ca asa le stiu....daca esti curios sa afli mai mult dai si tu un search pe google ca nu e chiar asa greu

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Car_battery

 

Open circuit voltage is also affected by temperature, and the specific gravity of the electrolyte at full charge.

 

The following is common for a six-cell automotive lead-acid battery at room temperature:

 

* Quiescent (open-circuit) voltage at full charge: 12.6 V

* Unloading-end: 11.8 V

* Charge with 13.2–14.4 V

* Gassing voltage: 14.4 V

* Continuous-preservation charge with max. 13.2 V

* After full charge the terminal voltage will drop quickly to 13.2 V and then slowly to 12.6 V

* Wait at least 12 hours after charging to measure open circuit voltage, the resting time allows surface charge to dissipate and enables a more accurate reading.

* All voltages are at 20 °C, and must be adjusted -0.022V/°C for temperature changes.

 

 

dupa cum vezi incarcarea este: "* Charge with 13.2–14.4 V"...cred ca poti presupune logic ca ce este peste 14.4v este prea mult deja

Link to comment
Share on other sites

frate deja incepeti sa aberati...imi ceri sa iti explic eu ce sa intampla in baterie? eu ti-am explicat care sunt datete pentru ca asa le stiu....daca esti curios sa afli mai mult dai si tu un search pe google ca nu e chiar asa greu

dupa cum vezi incarcarea este: "* Charge with 13.2–14.4 V"...cred ca poti presupune logic ca ce este peste 14.4v este prea mult deja

 

Pai, eu nu am nevoie de google ca sa aflu raspunsul la intrebarea aia !

Vroiam sa vad daca tu stii ce spui pentru ca intr-un post anterior de-al tau, ai spus ca ai fost electrician.

Ce anume este aberant la intrebarea: De ce un acumulator de 12V se incarca la 14V ? De ce nu au ales producatorii 13V sau 15V ?

 

PS. Era o reclama in care Piersic spunea: "Multi stiu, putini cunosc... !"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.