Jump to content

Nu mai porneste


r0n1n

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

frate deja incepeti sa aberati

cred ca poti presupune logic ca ce este peste 14.4v este prea mult deja

 

Corect. :)

De fapt 14,4 e ok in functionare ciclica, asa cum e cazul la auto. Pe unii acumulatori cu Pb, se specifica tensiunile pentru functionare ciclica.

P.S. nici unui acumulator nu i se specifica tensiunea la incarcare 100% 1.2V are aproape 1.4, 3,6 are peste 4 la full etc.

 

Bateria are 12V pentru ca e compusa din celule de 2V. Nu are 10 sau 14 sau16 din acelasi motiv pentru care CD-ul are 120mm -pentru ca era nevoie de un standard iar la masinile mari sunt consumatori mai mari, s-a ales 24 pentru a putea folosi tot acumulatori de 12.

Link to comment
Share on other sites

Si care sunt simptomele unui alternator terminat pana la urma? :)

 

sunt 2 moduri in care ai probleme cu alternatorul:

 

1) e dus.....are ceva ars la el, are carbunii tociti sau blocati sau mai mult de o dioda arsa......in cazul asta o sa iti moara bateria la un moment dat (o sa iti dai seama ca nu mai porneste masina).....incarci bateria sau o schimbi iar dupa o vreme o sa moara iar.....in cazul asta il schimbi sau te duci la un electrician

 

2) ai o dioda arsa pe alternator(de multe ori este posibil nici sa nu iti dai seama): caz in care alternatorul mai merge dar nu la putere normala si reuseste ca tina masina in functiune dar daca aprinzi multi consumatori (faruri, aeroterma casetofon) o sa ai surpriza sa cada intensitatea farurilor (sau poti sa masori bateria si o sa vezi ca fara consumatori ai peste 13.5v iar cu consumatori ajunge pe la 12v)....caz in care se repara mult mai usor si nu e graba mare

 

Am facut un scurt rezumat a ceea ce se intampla, sunt mult mai multe variabile aici....dar in mare asta o sa patesti

Link to comment
Share on other sites

Si care sunt simptomele unui alternator terminat pana la urma? :)

Alternator terminat ar fi ca in timp cand merge motor sa ai o tensiune sub 13,x V pe borne. Mia ales cand ai pornit consumator gen clima, dezaburire, scaune incalzite, lumini, statia audio de 3 mii de watts.

Daca ai peste 14,4V releu e de vina. Bine, nu mai e chiar releu, e ceva electronic.

 

A propos de discutia despre tensiune de incarcare, asa zis 'gassing voltage' e dependent si de temperatura.. http://www.powerstream.com/SLA.htm

 

Si mai e ceva, daca puneti un osciloscop pe borne de baterie in timp cand mege motor, o sa vedeti ca pe voltajul DC e modulat o forma de unde, de la diode, de la releu. Cand masurati cu un voltmetru, asta de fapt arata voltajul mediu. De obicei. http://www.autoequipment.com.au/PicoScope/.../alternator.htm

 

Vad din ultimul link ca la Ford sa tine cont de temperatura d baterie. 16V ar fi chiar ok, dupa primul link, daca baterie are o temperatura de -10 Celcius.

 

Si care sunt simptomele unui alternator terminat pana la urma? :)

 

sunt 2 moduri in care ai probleme cu alternatorul:

 

1) e dus.....are ceva ars la el, are carbunii tociti sau blocati sau mai mult de o dioda arsa......in cazul asta o sa iti moara bateria la un moment dat (o sa iti dai seama ca nu mai porneste masina).....incarci bateria sau o schimbi iar dupa o vreme o sa moara iar.....in cazul asta il schimbi sau te duci la un electrician

 

2) ai o dioda arsa pe alternator(de multe ori este posibil nici sa nu iti dai seama): caz in care alternatorul mai merge dar nu la putere normala si reuseste ca tina masina in functiune dar daca aprinzi multi consumatori (faruri, aeroterma casetofon) o sa ai surpriza sa cada intensitatea farurilor (sau poti sa masori bateria si o sa vezi ca fara consumatori ai peste 13.5v iar cu consumatori ajunge pe la 12v)....caz in care se repara mult mai usor si nu e graba mare

 

Am facut un scurt rezumat a ceea ce se intampla, sunt mult mai multe variabile aici....dar in mare asta o sa patesti

corect. In primul caz probail e un bec aprins pe bord. Cazul 2 e mai greu de depistat si cred ca chiar uneori ramana neobservat.

Link to comment
Share on other sites

Update:

Masina este la mecanic de ieri, a desfacut alterrnatorul si mi-a spus ca problema pare a fi de la carbuni.

Dar carbunii nu se pot inlocui doar ei ci trebuie inlocuiti cu tot cu releul de incarcare.

Mi-a zis sa-l mai las pana asta seara poate il repara el cumva.

Zice el ca tubulatura de racire/aerisire a alternatorului era infundata cu frunze si probabil d-aia a crapat.

 

Am alternator Valeo de 90 amperi si un releu oem ar fi cam 500ron.

Acum intrebarea mea este: dc ii pun un releu pt alternator Bosch de 120 amperi in ce fel dauneaza?

Poate sa prajeasca DME-ul, sau altceva?

 

 

Dc stiti pe cineva care vinde relee de incarcare pe producator la un pret mai mic...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.