Jump to content

Cablu frana mana


Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lasa-i Paul, e chestie tipic Enesciana.  :)

110705[/snapback]

mersi frumos domnule inginer,dar varianta cu strange piulita se foloseste doar daca ai doar tamburi,dar la frana pe disc se regleaza de la roata,adica din interior,si inca ceva ,eu nu te-am jignit pe tine,in primul rand nici nu ma cunosti ca sa vb despree mine,si oricum dau clasa la multi la mecanica,asa ca nu prea ma agit pt tine, :blink:

Edited by enescu
Link to comment
Share on other sites

Daca nu e reglat corect de acolo, atunci sabotii nu calca uniform si cu toata suprafata pe tambur, ci doar cu o parte si frana nu este suficient de eficace.

domnii mecanici.....asta a-ti gandit-o voi s-au v-a venit asa in vreme ce tastati?

voi a-ti vazut sistemul de actionare la frana pe saboti vreodata? (indiferent ca e frana de mana pe cablu sau cea de serviciu pe cilindri), v-ati intrebat ce fac toate parghiile si arculetele alea pe acolo?

si de curiozitate cam din ce motiv credeti voi ca sunt suroabele alea sub maneta de frana de mana?

Nu acela e reglajul franei de mana. E doar ajustarea intinderii cablului

cateodata frana de mana nu mai tine din cauza ca.........se intinde cablul :blink: , ca sa vezi.

Link to comment
Share on other sites

cateodata frana de mana nu mai tine din cauza ca.........se intinde cablul :) , ca sa vezi.

110772[/snapback]

Ca sa vezi ... :blink:

Nu ma asteptam sa nu-ti dai seama ca ajustarea periodica a franei de mana este necesara deoarece se uzeaza sabotii si nu ca se intinde cablul. In fine, asta e.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Ca sa vezi ... .

Nu ma asteptam sa nu-ti dai seama ca ajustarea periodica a franei de mana este necesara deoarece se uzeaza sabotii si nu ca se intinde cablul. In fine, asta e.

110837[/snapback]

Eu mai am o dacie berlina din 2003 , iar atunci cand se tocesc sabotii se regleaza "singuri" :blink:

La BMW nu e tot asa ?? :)

Edited by vadim_braia
Link to comment
Share on other sites

Eu mai am o dacie berlina din 2003 , iar atunci cand se tocesc sabotii se regleaza "singuri"  :blink:

La BMW nu e tot asa ?? :)

110843[/snapback]

 

Vezi linkul de mai sus. Se refera si la sistemul de autoreglaj.

Deoarece e folosita doar ca frana de mana si se uzeaza mai greu, la BMW nu are sistem de autoreglaj.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Vezi linkul de mai sus. Se refera si la sistemul de autoreglaj.

Deoarece e folosita doar ca frana de mana si se uzeaza mai greu, la BMW nu are sistem de autoreglaj.

110847[/snapback]

Oricum e ciudat faptul k Romanu a pus pe dacie autoreglaj si Neamtu nu a pus pe Bmw chiar daca e doar pt frana de mana :blink:

Link to comment
Share on other sites

in general la toate masinile care au doar tamburi pe spate frana de mana se regleaza manual din cablu,sa-u din cabluri,si frana de serviciu se regleaza singura,iar cele care au discuri se regleaza de la saboti.la unele masini sistemul de reglaji este f prost incat trebuie sa reglezi manua frana de serviciu. Edited by enescu
Link to comment
Share on other sites

Nu ma asteptam sa nu-ti dai seama ca ajustarea periodica a franei de mana este necesara deoarece se uzeaza sabotii si nu ca se intinde cablul.

nici eu nu ma asteptam sa crezi ca, cablul ala, cat o fi el din otel, se mai si intinde.

mai uita-te pe Discovery cand dau aia emisiuni cu poduri si o sa vezi ce se intampla cu un cablu de otel la scara mai mare. :blink:

Link to comment
Share on other sites

nici eu nu ma asteptam sa crezi ca, cablul ala, cat o fi el din otel, se mai si intinde.

mai uita-te pe Discovery cand dau aia emisiuni cu poduri si o sa vezi ce se intampla cu un cablu de otel la scara mai mare. :blink:

111031[/snapback]

cablul nu se intinde,se uzeaza saboti si se slabeste parghia de care trage cablul.

Link to comment
Share on other sites

si asta dar eu zic ca se intinde si cablul. nu cu 15 cm dar se intinde.

oricum nu mai conteaza. omu si-a reglat frana de mana, acum e ok toata lumea e fericita, bla bla bla.

111035[/snapback]

 

Problema e ca poate va citi topicul asta altcineva si se va lua dupa voi, si va face un mare rahat.

 

De fapt, intotdeauna cand vine vorba de reparat masini, exista doua variante: metoda de reparatie in fatza garajului, pe trotuar (Enescu&Coobra trade mark) sau varianta stiintifica care se face intr-o reprezentanta. Fiecare alege sa faca cum doreste, in fond e masina, timpul si banii lui.

 

Insa fiind un forum, unde lumea cauta sa se informeze corect si la obiect, varianta cea mai buna este de pe link-ul urmator:

 

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/...rear_brakes.htm

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca poate va citi topicul asta altcineva si se va lua dupa voi, si va face un mare (cenzurat).

 

De fapt, intotdeauna cand vine vorba de reparat masini, exista doua variante: metoda de reparatie in fatza garajului, pe trotuar (Enescu&Coobra trade mark) sau varianta stiintifica care se face intr-o reprezentanta. Fiecare alege sa faca cum doreste, in fond e masina, timpul si banii lui.

 

Insa fiind un forum, unde lumea cauta sa se informeze corect si la obiect, varianta cea mai buna este de pe link-ul urmator:

 

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/...rear_brakes.htm

111038[/snapback]

draga prietene faci o mare comfuzie,pt ca eui nu repar masini in fata garajului,si nici pe trotuar,eu lucreez la un service,si repar masini pe elevator,asta pt cultura ta generala.

Link to comment
Share on other sites

draga prietene faci o mare comfuzie,pt ca eui nu repar masini in fata garajului,si nici pe trotuar,eu lucreez la un service,si repar masini pe elevator,asta pt cultura ta generala.

111041[/snapback]

 

Intrebare de baraj: cand vine cineva cu masina la service-ul unde lucrezi, cine diagnosticheaza problema, tot tu? Sau este un inginer sau maistru sau ce o fi, care iti spune uite, faci aia, aia...

Link to comment
Share on other sites

Intrebare de baraj: cand vine cineva cu masina la service-ul unde lucrezi, cine diagnosticheaza problema, tot tu? Sau este un inginer sau maistru sau ce o fi, care iti spune uite, faci aia, aia...

111044[/snapback]

o diagnostichez eu ,si tot eu o repar,la partea de mecanica,iar ce tine de tester cei de la electrica.

Link to comment
Share on other sites

Fara sa fiu rautacios, intreb si eu:

Care este problema unora ca eu am intins cablul de la maneta si nu de la reglaj?

Si chiar daca nu cunosc prea multa mecanica, atata timp cat cablul sta balalau, nu cred ca reglajul de la saboti, ar compensa diferenta aceasta!

 

Cand tragi maneta frana mana si in spate, la roti, vezi ca in momentul cand misti de cablu este parca ar fi pe liber, consider ca este firesc sa strangi si cablul! Plus de asta si piulitele acelea erau slabite caci vreo 2 ture le-am strans cu mana!

 

Atata timp cat am o frana de mana de abia se misca masina inseamna ca si acest reglaj este valabil.

 

Maine fiind weekend, voi incerca si de la acel surub de reglaj al sabotilor sa vad ce efect are!

 

Multumesc tuturor celor care au avut amabilitatea sa posteze si sincer imi pare rau ca s-a ajuns la discutii mai dure. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fara sa fiu rautacios, intreb si eu:

Care este problema unora ca eu am intins cablul de la maneta si nu de la reglaj?

Si chiar daca nu cunosc prea multa mecanica, atata timp cat cablul sta balalau, nu cred ca reglajul de la saboti, ar compensa diferenta aceasta!

 

Cand tragi maneta frana mana si in spate, la roti, vezi ca in momentul cand misti de cablu este parca ar fi pe liber, consider ca este firesc sa strangi si cablul! Plus de asta si piulitele acelea erau slabite caci vreo 2 ture le-am strans cu mana!

 

Atata timp cat am o frana de mana de abia se misca masina inseamna ca si acest reglaj este valabil.

 

Maine fiind weekend, voi incerca si de la acel surub de reglaj al sabotilor sa vad ce efect are!

 

Multumesc tuturor celor care au avut amabilitatea sa posteze si sincer imi pare rau ca s-a ajuns la discutii mai dure. :)

111073[/snapback]

spor la treaba :blink:

Link to comment
Share on other sites

S-a insistat pe procedura CORECTA, specificata de BMW, pentru reglarea franei de mana.

E alegerea ta daca tu o aplici sau vrei doar sa faci reglajul dupa ureche.

 

Fara sa fiu rautacios, intreb si eu:

Care este problema unora ca eu am intins cablul de la maneta si nu de la reglaj?

Nu e chiar nici o problema. Am avut impresia ca te intereseaza sa afli procedura corecta, nu metodele "dupa ureche". Trebuia sa ne zici sa nu ne mai pierdem timpul de pomana.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

draga prietene faci o mare comfuzie,pt ca eui nu repar masini in fata garajului,si nici pe trotuar,eu lucreez la un service,si repar masini pe elevator,asta pt cultura ta generala.

111041[/snapback]

 

 

Aveti manuale de service pentru masinile pe care le reparati?Masinile mai noi sunt destul de complicate,este greu sa le repari fara sa faci o specializare, sau sa te indrumi dupa un manual.

Link to comment
Share on other sites

S-a insistat pe procedura CORECTA, specificata de BMW, pentru reglarea franei de mana

s-a insistat pentru rezolvarea problemei pe care a avu-o omul. intamplator cu a trebuit decat sa intinda cablul.

poate sabotii lui sunt noi. te-ai gandit la treaba asta? neamtu nu a facut ordinea de reparatie de la cel mai greu la cel mai usor. adica cum spuneti voi: desfa roata, da jos disc, etc. eu cred ca a facut masina sa o repari de la cel mai usor la cel mai greu.

De fapt, intotdeauna cand vine vorba de reparat masini, exista doua variante: metoda de reparatie in fatza garajului, pe trotuar (Enescu&Coobra trade mark) sau varianta stiintifica care se face intr-o reprezentanta

daca tu pentru strans doua suruburi aplici o metoda stiintifica......ce sa zic, fara intentia de a jigni, ori nu te pricepi ori nu esti in stare sa iti asumi responsabilitatea (fiind totusi vorba aici de un element de franare).

oricum renunt sa mai scriu pe topicul asta ca parca vad ca iar degenereaza iar in altele.

sa fiti iubiti. :blink:

Edited by COObra
Link to comment
Share on other sites

@Paul

 

Nu ai postat de pomana! Sigur mai sunt si altii care au aceasta problema si care isi vor rezolva frana de mana prin cele 2 metode.

Problema mea a plecat din momentul in care am observat ca nu mai am frana de mana si am fost la un mecanic din oras care cat decat se pricepe,de altfel cred ca singurul. A urcat-o pe elevator si nu a stiut ce sa-i faca deoarece mi-a zis ca nu am tamburi ci discuri. E clar ca nu se pricepe si de aceea am apelat la ajutorul vostru. Omul a recunoscut ca repara modele mai vechi 80-92 maxim si nu E39, dar eu am incercat.

Fii sigur ca voi incerca si metoda de reparatie fireasca, pt. ca nu-mi place sa las lucrurile asa!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.