Jump to content

Garnitura _chiulasa_ + altele


Recommended Posts

Salut! Am o problema la bimul meu de ceva timp si tind sa cred ca mi-am prajit garnitura de _chiulasa_. Se apropie sfarsitul lunii, atunci vreau sa o duc la reparat, si as vrea sa ma documentez in legatura cu niste preturi pentru componentele ce trebuie schimbate(am inteles ca mai trebuie cateva piese sau garnituri pe langa aceasta). Ati putea sa-mi spuneti cat ma ajunge o garnitura de _chiulasa_?

Am un BMW E34 520i din '95

Motor 20 6S 2

1991 cm* 150hp

Daca va trebuie date gen serie sasiu sau serie motor lasati un post.

MS

Edited by MisterClau
Link to comment
Share on other sites

garnitura chiulasa,suruburi prindere chiulasa,garnitura capac termostat(daca este nevoie),cu ocazia asta pune si un termostat nou,rectificare chiulasa (forte imp,),garnitura capac chiulasa daca doresti,eu am schimbat si graniturile de la buji sa nu bage ulei si intinzatoru de lant (daca doresti) +ULEI NOU SI ANTIGEL

 

 

:) Sa inteleg ca pentru a schimba garnitura de _chiulasa_ am nevoie de toate acele piese si garnituri? Vad ca se ajunge pe undeva pe la +400$

 

 

 

nu ai intales nimic,ingineru iti arata ce mai ai de schimbat

 

PS :::piesa 5-6

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

pun o poza cu chiulasa care am rectificato la IS-ul meu

este forte importat sa o rectifici,daca schimbi doar garnitura nu ai facut nimic in cazu in care nu mai este plana

 

ps: tote piesele pe care leam scris eu te ajung undeva la 250-300E cred,depimde de scorurile care sunt in romania :)

eu am schimbat garnitura singur si cu bani pe care trebuia sa-i dau la mecanic am cumparat si alte piese care nu necesitau schimbate cum ar fiii:garnitura capac chiulasa,intinzator lant etc (aste se schimba in functie de starea lor si nr de KM pe care i are masina

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

Am inteles. ai idee pe la cat poate sa ajunga tot ceea ce mi-ai zis tu?

 

MS pentru informatii! Am vazut niste preturi interesante(nu spun unde ca fac reclama).

Ce imi recomanzi intre garnitura de tip Victor Reinz(145 Ron) si Elring (200 Ron)?

Edited by MisterClau
Link to comment
Share on other sites

Victor Reinz foloseste multa lume si nu am auzit sa aiba probleme, este o firma veche.

Planarea chiulasei se face dupa ce verifici cat e de "ondulata". Pui o rigla de metal, sau ceva foarte drept, pe cele 2 diagonale ale chiulasei si vezi ce marimi de lere poti sa introduci intre rigla si chiulasa. Peste o anumita marime producatorul recomanda o planare, planarea se poate face pana la o grosime limita a chiulasei (sa zicem cam 12 cm sau ceva de genu). Daca ai chiulasa arsa (ai material lipsa in jurul camerei de ardere) 100% trebuie replanata. Ca regula generala la 6 cilindrii in linie chiulasele de cele mai multe ori trebuiesc replanate, la 4 cilindrii mai rar.

 

Si acuma cel mai important lucru, tu CREZI ca ai prajit garnitura, fii sigur pe diagnosticul tau altfel o sa arunci bani si timp pe geam aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Si acuma cel mai important lucru, tu CREZI ca ai prajit garnitura, fii sigur pe diagnosticul tau altfel o sa arunci bani si timp pe geam aiurea.

Deocamdata cred ... dar tocmai din aceesta cauza am apelat la voi, sa stiu ce am e facut in cazul in care este vb despre _chiulasa_ arsa. Vreau sa fiu pregatit si sa nu arunc cu banii inainte de a afla sigur dar si atunci cand aflu sa nu fiu prostit

Link to comment
Share on other sites

Planarea chiulasei se face dupa ce verifici cat e de "ondulata". Pui o rigla de metal, sau ceva foarte drept, pe cele 2 diagonale ale chiulasei si vezi ce marimi de lere poti sa introduci intre rigla si chiulasa. Peste o anumita marime producatorul recomanda o planare, planarea se poate face pana la o grosime limita a chiulasei (sa zicem cam 12 cm sau ceva de genu). Daca ai chiulasa arsa (ai material lipsa in jurul camerei de ardere) 100% trebuie replanata. Ca regula generala la 6 cilindrii in linie chiulasele de cele mai multe ori trebuiesc replanate, la 4 cilindrii mai rar.

 

Atat are toata chiulasa colegu',poate 1-2 mm ia din ea,sau eu stiu,poate n-am inteles bine. 

Edited by katlin
Link to comment
Share on other sites

Se referea la grosimea totala a chiulasei, e marimea care poate fi masurata si care se ia de referinta sa vezi daca a mai fost planata vreodata chiulasa si daca o mai poti plana.

Apropo, din chiulasa se pot lua in jur de maxim 0,3 mm. Dupa planare se pune o garnitura de chiulasa speciala, mai groasa, ca sa compenseze reducerea volumului camerei de ardere.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa ceri tu o garnitura speciala, vanzatorul nu are de unde sa stie ce-ti trebuie tie si daca ai planat sau nu chiulasa.

Nu are rost sa-ti intrebi prietenul, e irelevant.

E mai simplu sa te uiti pe realoem :) . O sa vezi ca exista doua grosimi pentru garniturile de chiulasa.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15

Cea mai groasa se foloseste daca s-a planat chiulasa.

Link to comment
Share on other sites

Salut! Am o problema la bimul meu de ceva timp si tind sa cred ca mi-am prajit garnitura de _chiulasa_. Se apropie sfarsitul lunii, atunci vreau sa o duc la reparat, si as vrea sa ma documentez in legatura cu niste preturi pentru componentele ce trebuie schimbate(am inteles ca mai trebuie cateva piese sau garnituri pe langa aceasta). Ati putea sa-mi spuneti cat ma ajunge o garnitura de _chiulasa_?

Am un BMW E34 520i din '95

Motor 20 6S 2

1991 cm* 150hp

Daca va trebuie date gen serie sasiu sau serie motor lasati un post.

MS

Pe scurt:Garn chiulasa-Elring-222Ron,Ajusa 88 Ron(daca are cota de reparatie acelasi pret)

Set garn capac supape-68 Ron-Elring

Garn gal.admisie-6x12Ron-Elring

Garn galerie evac.-3x14Ron-Goetze

Garn.suruburi capac-11x1,5Ron-Goetze.

Preturi corecte dar fara TVA,asta il socotesti tu.

Link to comment
Share on other sites

Ms Adriancl pentru numele pieselor cu tot cu pret si va multumesc si celorlalti pentru raspunsurile date.

Astfel de raspunsuri caut ... ce imi trebuie ca sa ma pot pregati cu banii si ce trebuie facut facut(ex: planarea... de care evident nu stiam).

Link to comment
Share on other sites

Eu am un e34 si am si probleme,nu stiu de ce dar multi asa zic ca nare atata putere cum trebuie,si eu am observat ca uneori trage mai bine si uneori mai slab,alta problema dipara apa la 2000 km 1 litru de apa,nu se vede la furtun la radiator,acuma am schimbat si radiatorul pentru ca o curs,cand stau cu masina la semafor uneori nivelul de apa merge un pic de la mijloc spre rosu,si inca ceva cand opresc motorul este nivelul apei bun deci de la mijloc un pic spre albastru si daca imediat dupa oprire vreau sa pornesc iara este nivelul un pic de la mijloc spre rosu,nu stiu ce ar fii oare garnitura de _chiulasa_?si mecancii cer o gramada de bani si nici nu stiu la cine sa ma duc(mai am inca un BMW de e28 si am segmentat motorul si acuma nu mai are nici putere asa cum trebuie si odata trage si odata deloc nu si mecanicul nu stie sa repare el o facut treaba nu consuma uleiul)ah si mai am inca o problema vreau sa desfac bordul acolo unde este butoanele pentru caldura pentru ca nu au lumina probabil becul si ar fii mai fain daca mergea si nu stiu sa desfac ,a este vorba de un BMW 520 1991 24V astept raspunsurile
Link to comment
Share on other sites

@misterclau: cred ca te poti pregati (financiar) si pt schimb de ulei si eventual bujii daca tot schimbi garnitura... si daca ai putea identifica si problema care a dus la prajire ar trebui sa o rezolvi. Cred ca momentul cand bagi masina in service nu e potrivit pentru economisit, chiar si pe praful asta.

@BMW520i: daca iti dispare apa fara sa iti curga pe nicaieri, si mai ales daca iti scoate abur si atunci cand nu este cazul (sa zicem la peste 15 grade si cand motorul nu e nici el rece)... vezi instructiunile de mai sus :)

Link to comment
Share on other sites

merci @e34gtr. Astazi am pornit masina. Am adaugat ulei, am pus coolant si i-am dat cheie. a pornit ca inainte. Insa am observat ca se prellingea putin din radiator(dar ma gandesc ca am dat eu pe langa- trebuie vazut), dupa care fiind intepenita frana de mana (dupa 3 luni de nefolosinta) am turat-o putin pentru a-si da drumul frana si mirosea a ars.... destul de tare. si apoi la teava de esapament simteam un miros dulceag ... nu stiu cum sa spun. sper sa mi se fi parut dar in schimb nu am observat sa-mi iasa fum alb de la esapament! E bun? e rau? Cat de rau? :)(
Link to comment
Share on other sites

Insa am observat ca se prelingea putin din radiator(dar ma gandesc ca am dat eu pe langa- trebuie vazut)

Azi mai mai completat cu vreo 300-400 ml de lichid de racire(probabil nu facuse tot circuitul cand am pus ieri) si am observat ca nu mai era ud unde vazusem ieri.

Iar am pornit masina si am lasat'o la relanti cam o ora, si in timpul asta o mai tineam turata si in 2500.

Am observat ca apa imi sta la 90, la esapament nu mai mirosea a dulceag ci mai degraba a benzina si cam toate in limitele normale! Este vreo posibilitate ca din cauza lipsei de ulei sa fi avut simptomele ce le-am descris la deschiderea topicului?

 

Oricum marti imi platesc asigurarea obligatorie si o iau la un test drive prin oras sa vad daca se inampla ceva in mers! V-am pupat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.