Jump to content

Motorul merge foarte foarte prost!


Recommended Posts

Mi-am luat de curand un E34 525i cu motor M50 (fara vanos). Masina a mers fara probleme pana acum (2 luni)... pornea la sfert de cheie, motorul mergea lin si accelera frumos.

Azi vroiam sa ma duc sa iau niste cauciucuri pt ea... si o patesc. Motorul porneste... dar merge prost... da' prost rau! Nu sta la relanti.. tot motorul tremura relantiul e pe la 500 rpm si cum apas pe acceleratie ii taie gazul si se opreste de tot.

 

 

Mentionez ca prima data mi-a bagat si un miros de ceva ars. Am mai incercat s-o pornesc... dar face exact la fel. L-am lasat 1 minut pornit si am auzit si un clanc metalic... de parca s-a indoit sau lovit ceva metalic.

 

Mi-am sunat mecanicul si mi-a zis sa ma uit la bujii. Zis si facut... pornesc motorul si incep sa scot pe rand fisele de la bujii... dar motorul face exact la fel. Nu s-a schimbat nimic pt nicio bujie.

 

 

Azi am mers cu ea la serviciu de dimineata, a mers bine si la dus si la intors... Problema a aparut cand am incercat sa plec la vreo ora dupa ce am ajuns de la serv. Ce as putea sa zic e ca imediat cand plecam, cu motorul rece... parca ezita un pic sa accelereze, ca si cum avea un pic frana trasa. Dupa ce se incalzea un pic motorul (nu de tot... doar sa merg cu ea 20m), nu mai facea asa si mergea normal.

 

Acum am dus-o tractata la un service si o sa ma duc de dimineata pe acolo sa le spun si lor patania... poate isi dau seama ce are.

 

M-am uitat in manual si dupa simptome ar fi "fuel pump delivery too low", "input signals to DME Motronic ECM missing, ECM in limp home mode". Mie nu-mi suna tocmai bine fiindca nu e in "limp home mode" considerand ca nu pot s-o misc ca se opreste motorul cum ating pedala de acceleratie.

 

M-am gandit la debitmetru sincer... am inteles ca se si indoaie ceva pe acolo daca da rateuri (si a tot dat cat a mers la relanti). Insa tot nu inteleg de ce nu s-a schimbat mersul motorului deloc cand scoteam fisele de la bujii. Bun, nu sunt bujiile... dar nu trebuia sa mearga si mai prost fara bujii?

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Limp mode se refera la eroare in bord. Masina va merge doar cat sa nu te lase in drum, in regim de avarie. Ar fi fost bine sa ai eroare in bord pt ca ai fi identificat-o la tester. Asa, trebuie s-o iei pe bajbaite. Probabil un sensor ceva, nu mai face contact si a luat-o razna. Mai ales daca a stat pe dreapta mult. Misca si tu de mufe, asa la plezneala, eventual dai cu un degripant si vezi ce se intampla.

Daca da rateuri, poate fi amestecul sarac (aer fals pe undeva). Banuiesc ca motorul asta nu are senzor de detonatii, sa modifice avansul automat? :)

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

benzina cu motorina :) :) :twoup: unde ai alimentat ultima oara

 

mergi la un test, poate un senzor ceva

 

Ps: asa facea la mine cand aveam supapele indoite,la fel am auzit si eu un sunet metalic si so oprit motoru,daca incercam sa pornesc nu statea la relanti si scotea fum si tremura tare

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

Am alimentat la Petrom, aceeasi benzinarie unde alimentez intotdeauna. A bagat benzina, i-am facut plinul (de la 20 la 80 litri) si acum mai am vreo 40 litri, deci clar nu e asta.

 

Fum n-am vazut sa scoata... culmea! Si in bord nu-mi apare nicio problema (ma rog... in afara de clasicele "coolant level" si ceva de lumini...).

Link to comment
Share on other sites

Am pus-o pe tester in service-ul acela (tester Bosch... foarte bun, la fel au si la augsburg si mi-au gasit si BMW-ul vechi, din '89).

 

Martea trecuta am fost tot la ei si mi-a sters erorile (ceva la sonda lambda, mi-a zis ca se mai intampla sa dea eroare aiurea). I-am scos mufa de la debitmetru si am pornit-o... facea si mai rau ca inainte. A pus-o pe tester si a gasit eroare la debitmetru, cica volum prea mic de aer. Sterge eroarea, baga mufa, porneste motorul, verifica iar... si exact aceeasi eroare (inainte sa pornesc motorul n-o mai gasea, normal).

 

Asta ar cam explica de ce nu scotea nici fum (aer prea putin). Am vb cu cineva sa-mi aduca un debitmetru azi sa-l schimb. Sper sa fie doar de la asta. Revin mai tarziu (sper) sfarsitul povestii.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Am pus-o pe tester in service-ul acela (tester Bosch... foarte bun, la fel au si la augsburg si mi-au gasit si BMW-ul vechi, din '89).

 

Martea trecuta am fost tot la ei si mi-a sters erorile (ceva la sonda lambda, mi-a zis ca se mai intampla sa dea eroare aiurea). I-am scos mufa de la debitmetru si am pornit-o... facea si mai rau ca inainte. A pus-o pe tester si a gasit eroare la debitmetru, cica volum prea mic de aer. Sterge eroarea, baga mufa, porneste motorul, verifica iar... si exact aceeasi eroare (inainte sa pornesc motorul n-o mai gasea, normal).

 

Asta ar cam explica de ce nu scotea nici fum (aer prea putin). Am vb cu cineva sa-mi aduca un debitmetru azi sa-l schimb. Sper sa fie doar de la asta. Revin mai tarziu (sper) sfarsitul povestii.

Verifica si sonda lambda...scoate-i mufa si vezi daca se schimba ceva.Debitmetru cade mai greu.Si eu am avut probleme cu a mea,nu se accelera,dadea in nas,trepida la relanti.Am probat debitmetru de pe o alta masina,am curatat regulatorul de relanti si clapeta de acceleratie,am schimbat bujiile.Problema a fost sonda.

Link to comment
Share on other sites

Asa stiam si eu, ca ar trebui sa mearga si fara debitmetru sau fara sonda lambda. Ma rog... poate s-a stricat valva aceea din debitmetru si nu mai poate trece fizic suficient aer de debitmetru. V-am zis ca am auzit niste sunete ciudate din zona aia.

Gasisem pe cineva cu un debitmetru, dar m-a tot amanat weekendul asta, asa ca am sunat acum la altcineva. Sper sa schimb azi debitmetrul si sa si plec cu ea de acolo! :)

Link to comment
Share on other sites

Epopeea continua. Am luat debitmetru, dar nu pot sa intru in masina. Cand apas pe buton la telecomanda se aprinde ledul, in masina e un dispozitiv mic (banuiesc ca e receiver-ul) la care se aprinde led-ul... dar usile nu se descuie. Si evident ca in afara de telecomanda n-am decat cheia pt motor cu care nu pot sa deschid nici usile si nici portbagajul.

 

In momentul de fata vad urmatoarele 3 optiuni:

1) Deschid capota cumva, pun alta baterie sau ceva si mai incerc s-o deschid

2) Ma duc la BMW si cer un set de chei... poate imi si dau.

3) Sparg un geam, intru in masina, deschid capota si incerc cu alta baterie.

 

E a doua masina care ma incuie pe dinafara. Inca una si cred ca dezvolt talente dubioase. :)

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa intru in masina... intr-adevar bateria era dusa. O punem pe redresor, schimbam debitmetrul, pornim.. si face exact la fel. Poate o idee mai putin violent.

Am mai observat ceva dragut: chiar si cu bateria buna, inchiderea din telecomanda nu mai merge.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa intru in masina... intr-adevar bateria era dusa. O punem pe redresor, schimbam debitmetrul, pornim.. si face exact la fel. Poate o idee mai putin violent.

Am mai observat ceva dragut: chiar si cu bateria buna, inchiderea din telecomanda nu mai merge.

Sonda lambda ai verificat-o?

Ti s-au terminat bateriile la telecomanda.

Link to comment
Share on other sites

Cand apas pe buton se aprinde led-ul din telecomanda. Se aprinde si led-ul din masina. Eu din asta inteleg ca primeste semnal.

 

Vreau s-o iau logic: de ce nu merge DELOC masina? Fara sonda ar trebui sa mearga mai prost, sa consume mult, dar sa mearga. Deci nu e asta.

Am gasit pe net pe cineva care patea cam acelasi lucru si a descoperit ca una din bobine ii facea arc. In afara de asta ma gandesc ca ar mai putea sa fie senzorul de la axa cu came sau poate pompa de benzina nu baga suficienta benzina.

Link to comment
Share on other sites

Cand apas pe buton se aprinde led-ul din telecomanda. Se aprinde si led-ul din masina. Eu din asta inteleg ca primeste semnal.

 

Vreau s-o iau logic: de ce nu merge DELOC masina? Fara sonda ar trebui sa mearga mai prost, sa consume mult, dar sa mearga. Deci nu e asta.

Am gasit pe net pe cineva care patea cam acelasi lucru si a descoperit ca una din bobine ii facea arc. In afara de asta ma gandesc ca ar mai putea sa fie senzorul de la axa cu came sau poate pompa de benzina nu baga suficienta benzina.

Am patit la fel cu telecomanda...chiar daca se aprinde ledul,bateria e descarcata.Pune una noua si vezi daca face la fel.

Daca sonda e stricata,masina merge mai bine fara ea...trage mai bine si consuma putin mai mult.Ii scoti mufa atat ca sa o verifici,nu e mare inginerie...

Link to comment
Share on other sites

Cu telecomanda ai avut dreptate, era bateria dusa (legea lui Murphy ca o chestie rea nu vine niciodata singura).

 

Am rezolvat azi si cu mersul motorului. Am dus-o la un service pe Stefan cel Mare (ei se lauda ca e service de BMW-uri... neoficial), au invartit baietii bujiile si bobinele si au vazut ca nu prea conteaza ce-i fac. Apoi au pus testerul si tot eroare la debitmetru dadea. Si au inceput sa se uite pe la furtunuri sa vada daca trage aer fals pe undeva. Si era un furtun un pic scos la motorasul de relanti. L-au impins inapoi si gata. Mergea ca noua. Imi venea sa-mi dau palme. Dar macar merge acum...

 

Partea proasta e ca intre timp am ramas cu iala de la usa soferului care nu sta tocmai bine. M-am uitat la un set de incuietori noi si e 24 milioane. Scump, domne, scump. La dezmembrari e mai ieftin.

 

 

Topicul se poate inchide. Problema rezolvata. (daca vreti sa-mi dati sfaturi pt incuietori, va rog sa-mi dati pe pm).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.