Jump to content

E90 discuri frana


Recommended Posts

Pai cam atat tin in Romania, sunt drumurile proaste. Daca ai si jante mai mari si suspensie sport sau amortizoare uzate, e normal sa tina mai putin.

Eu le schimbam anual pe E39.

 

si intervin , montarea in service autorizat rar , bon fiscal pt asa ceva pe care multi nu il luam , nu il cerem , pt ca de multe ori negociem pretul oricum . Si apoi timp pierdut pe la magazin , ala trimite la producator care constata ca tu nu ai mers cu viteza care trebuie , ai intrat in sant ca esti chior samd . 10 motive sa te descurajeze . Si la cat costa o bieleta mai bine iti iei alta noua si salvezi cateva zile de stres ..aka par in cap , nervi la stomac , posibil gastrita si o palma cuiva enervant rau .

 

Aici si clientii sunt de vina.

O bieleta pe Febi e vreo 60 lei, in timp ce una Lemforder costa dublu, iar una originala e chiar mai mult.

Cand alegi sa montezi o piesa mai ieftina, trebuie sa fii constient ca piesa respectiva e de calitate slaba sau indoielnica.

Eu nu dau garantie la piese d-astea proaste.

Cum ar fi sa dau garantie la bucsele Meyle HD cand alea tin 6 luni?

Am si intrebat distribuitorul si mi-a zis ca sunt foarte slabe sanse sa-ti dea banii inapoi pe piese de genul acesta.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

si intervin , montarea in service autorizat rar , bon fiscal pt asa ceva pe care multi nu il luam , nu il cerem , pt ca de multe ori negociem pretul oricum . Si apoi timp pierdut pe la magazin , ala trimite la producator care constata ca tu nu ai mers cu viteza care trebuie , ai intrat in sant ca esti chior samd . 10 motive sa te descurajeze . Si la cat costa o bieleta mai bine iti iei alta noua si salvezi cateva zile de stres ..aka par in cap , nervi la stomac , posibil gastrita si o palma cuiva enervant rau .

 

montare a fost facut la un coleg de pe forum care are service autorizat RAR. Mai fusesem inainte la el si nici o problema. Tot el mi-am montat dupa patania cu bieleta altele noi, OEM insa si de 2 ani nu au nici o problema. Parerea mea e ca pt 20 de ron cat era diferenta de la AM la OEM nu se merita, dar asa se intampla cand esti prost si habar nu ai ce pui acolo.

 

Pai cam atat tin in Romania, sunt drumurile proaste. Daca ai si jante mai mari si suspensie sport sau amortizoare uzate, e normal sa tina mai putin.

Eu le schimbam anual pe E39.

 

 

 

Aici si clientii sunt de vina.

O bieleta pe Febi e vreo 60 lei, in timp ce una Lemforder costa dublu, iar una originala e chiar mai mult.

Cand alegi sa montezi o piesa mai ieftina, trebuie sa fii constient ca piesa respectiva e de calitate slaba sau indoielnica.

Eu nu dau garantie la piese d-astea proaste.

Cum ar fi sa dau garantie la bucsele Meyle HD cand alea tin 6 luni?

Am si intrebat distribuitorul si mi-a zis ca sunt foarte slabe sanse sa-ti dea banii inapoi pe piese de genul acesta.

 

 

de acord cu tine, insa nici chiar asa, la prima groapa s-a dus. ce se intampla daca asta era pe autostrada, unde viteza este mult mai mare ? poate nimic, insa pt 20 de ron cat era diferenta pt una OEM chiar nu merita sa iti asumi riscurul asta si sa mai ai si atatea batai de cap (cel putin asta e parerea mea).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vineri am schimbat si eu discurile si placutele pe fata (ate + trw) la e90-ul meu. Toate bune si frumoase pana duminica, cand pe autostrada, mi-am dat seama ca la franare volanul facea ca toti dracii (oscila stanga-dreapta, simptomul principal pentru discuri ovalizate). Zic, nu se poate bai nene, abia le-am schimbat, numai eu pot sa am ghinionu asta!

Mentionez ca am mers destul de tare, dar nu am pus frane foarte violente si nici nu era ud pe jos.

 

Ce anume nu inteleg, e faptul ca s-au ovalizat asa, din senin zic eu.

 

A, ar mai fi o problema: inainte sa le schimb, am invartit de ambele roti de pe fata dupa ce am calcat si eliberat frana, si se invarteau destul de greu, adica trebuia sa ma chinui un pic. Garniturile de la pistonase erau in regula. Cum as putea sa imi dau seama daca s-au gripat pistonasele si cum le degripez?

 

Inca o mentiune: dupa un mers de la Eroilor pana in Militari si inapoi, am pus mana pe jante si erau caldute, iar discurile erau fierbinti (la fel pe ambele parti, dar numai pe puntea fata). Acelasi lucru si dupa un drum de Bucuresti-Pitesti, o idee mai calde jantele, dar nu exagerat, nici vorba sa zici ca nu poti pune mana pe ele. Asadar, care e problema? Sunt discurile de calitate prea slaba sau undeva la etrieri e o problema?

Link to comment
Share on other sites

Slabe sanse sa fie de la etrieri problema.

 

Sunt doua variante. E posibil sa fie ovalizate sau fac asa pentru ca sunt noi. In general n-ar trebui sa vibreze volanul, dar in primii km cu discuri si placute noi se aude intr-adevar un uruit la franare pana cand se aseaza placutele.

Link to comment
Share on other sites

Deci volanul face urat daca franez mai puternic la viteze de peste 80-100km/h! Se aude si acel uruit, dar nu aia ma deranjeaza. Discurile le voi schimba pe garantie, am vorbit deja cu furnizorul. Ramane in continuare un semn de intrebare de ce merg putin infranate ambele roti de pe fata...Spre exemplu pe spate nu se incalzesc rotile deloc la mersul in oras, in schimb cele de pe fata, da. Edited by Alex Nastase
Link to comment
Share on other sites

Deci volanul face urat daca franez mai puternic la viteze de peste 80-100km/h! Se aude si acel uruit, dar nu aia ma deranjeaza. Discurile le voi schimba pe garantie, am vorbit deja cu furnizorul. Ramane in continuare un semn de intrebare de ce merg putin infranate ambele roti de pe fata...Spre exemplu pe spate nu se incalzesc rotile deloc la mersul in oras, in schimb cele de pe fata, da.

exact la fel am patit si eu , cred ca pur si simplu e materialul f prost . La E46 am montat totusi ATE si nu am probleme . Pune original si rezolvi problema instant.

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu: Si ce ma sfatuiesti sa fac, sa iau tot ATE sau sa mai pun diferenta pentru unele OEM? Unii au mai zis ca nu trebuie sa pun frane bruste absolut deloc in primii 3-500km ca cica nu se calesc suficient sau ceva de genu si d-aia se ovalizeaza... :wacko:

 

exact la fel am patit si eu , cred ca pur si simplu e materialul f prost . La E46 am montat totusi ATE si nu am probleme . Pune original si rezolvi problema instant.

 

Ideea e ca am mai avut ATE pe alte masini si chiar nu am avut probleme...ma gandesc sa nu fie ceva de la etrieri :(

Edited by Alex Nastase
Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu: Si ce ma sfatuiesti sa fac, sa iau tot ATE sau sa mai pun diferenta pentru unele OEM? Unii au mai zis ca nu trebuie sa pun frane bruste absolut deloc in primii 3-500km ca cica nu se calesc suficient sau ceva de genu si d-aia se ovalizeaza... :wacko:

 

 

 

Ideea e ca am mai avut ATE pe alte masini si chiar nu am avut probleme...ma gandesc sa nu fie ceva de la etrieri :(

 

iti faci griji degeaba . Faptul ca dupa ce am pus originale masina a fost ok spune totul . :thumbsup: Lasa ce au zis altii , aberatii , cand iti vinde bmw masina noua iti spune sa nu franezi brusc ? :))))

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

iti faci griji degeaba . Faptul ca dupa ce am pus originale masina a fost ok spune totul . :thumbsup: Lasa ce au zis altii , aberatii , cand iti vinde bmw masina noua iti spune sa nu franezi brusc ? :))))

Si la o masina noua exista o perioada de rodaj cand se presupune ca nu vei merge peste x ture. Daca nu mergi foarte sportiv, in mod automat nici nu vei frana foarte violent.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Si la o masina noua exista o perioada de rodaj cand se presupune ca nu vei merge peste x ture. Daca nu mergi foarte sportiv, in mod automat nici nu vei frana foarte violent.

 

nu cred :))) intra la un soi de urban legends gen mecanicul de la faur si stiinta metalelor , frana de urgenta poate aparea oricand ce vrei sa spui ca nu poti merge cu 150 si sa franezi violent din x motive ? In fine puteti delibera pe tema asta la infinit . Exista si rebuturi si materiale proaste si cum e totul facut la made in dracu sa le ia nu mai stii ce ai pe masina . Ca fapt divers 3 routere Tp link schimbate in 1 luna la emag , toate pierdeau wireless cand aveau chef , m-au crizat , am schimbat firma si gata .

Link to comment
Share on other sites

Si la o masina noua exista o perioada de rodaj cand se presupune ca nu vei merge peste x ture. Daca nu mergi foarte sportiv, in mod automat nici nu vei frana foarte violent.

nu mai exista "perioada de rodaj", iar faza cu nu mergi tare, nu franezi tare e ca si cum ai zice ca porcul rama dar rama nu porc. Departe de adevar.

Link to comment
Share on other sites

Ca fapt divers 3 routere Tp link schimbate in 1 luna la emag , toate pierdeau wireless cand aveau chef , m-au crizat , am schimbat firma si gata .

 

lol ...si eu am tp-link, ala cel mai ieftin si merge brici de 1 an si ceva...tot de la emag luat :))

Link to comment
Share on other sites

nu cred :))) intra la un soi de urban legends gen mecanicul de la faur si stiinta metalelor , frana de urgenta poate aparea oricand ce vrei sa spui ca nu poti merge cu 150 si sa franezi violent din x motive ? In fine puteti delibera pe tema asta la infinit . Exista si rebuturi si materiale proaste si cum e totul facut la made in dracu sa le ia nu mai stii ce ai pe masina . Ca fapt divers 3 routere Tp link schimbate in 1 luna la emag , toate pierdeau wireless cand aveau chef , m-au crizat , am schimbat firma si gata .

http://zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

 

nu mai exista "perioada de rodaj", iar faza cu nu mergi tare, nu franezi tare e ca si cum ai zice ca porcul rama dar rama nu porc. Departe de adevar.

 

Nu stiu asta pentru ca n-am cumparat niciodata personal o masina noua, dar in manualul de E39 asa scria.

 

Ma rog: http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-rotors/post/Bed-in

 

Eu recomand chestia asta pentru ca mi se pare o idee buna si nu costa nimic. Better safe than sorry ca sa spun asa.

 

Daca citesti acolo in link povestea porcului / discului, cam are sens ceea ce explica aia.

 

In plus, am montat discuri si placute originale iar in prospect scria ca nu se recomanda franari agresive intr-un anumit interval de km pe care acum nu mi-l amintesc.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Am montat discuri si placute originale iar in prospect scria ca nu se recomanda franari agresive intr-un anumit interval de km pe care acum nu mi-l amintesc.

pai stai putin, o masina cand iese pe poarta fabricii nu are discurile cu acel strat cum e pe cele noi, de aia se recomanda LA DISCURILE NOI o franare atenta cativa km, NU LA MASINILE NOI, care au deja acest "rodaj" facut.

Link to comment
Share on other sites

Sa vad ce zice furnizorul, daca accepta sa platesc diferenta pentru unele originale, iau originale, daca nu, imi incerc norocul tot cu ATE. O sa incerc sa merg mai batraneste in primii km, poate da roade :)

 

depinde de vanzator , daca e ok la cap , altfel iti poate cere factura montaj in service autorizat rar si testul de frane pe care il faci la orice stand ITP , oricum e ieftin ala gen 35 ron iti da o foaie cu un grafic pe care se vede clar ca bat discurile . Cu astea in mana teoretic le schimba .

Link to comment
Share on other sites

Eu cand am zis de rodaj m-am referit la motor, nu la frane.

 

I-am dat exemplul respectiv lui Myx pentru ca el crede ca aceste lucruri, privite ca un tot unitar, sunt doar niste mituri.

 

Da, e corect ceea ce spui. Stratul respectiv exista pentru ca discurile sa nu rugineasca pe durata in care stau in depozite.

 

Apropos de asta, nu toate discurile au acel strat.

Am vazut la TRW ca in loc de acel strat protector sunt infasurate intr-o hartie crem.

 

Dupa parerea mea, nu e bine sa abuzezi de frane imediat dupa schimbarea discurilor si placutelor, dar nu acesta este motivul ovalizarii lor ci vreun defect de fabricatie, calitatea proasta a metalului sau tratarea lui incorecta.

Am schimbat si eu cuiva niste discuri Brembo la un E60 care erau aproape noi si care s-au ovalizat dupa vreo 3000 km.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

 

 

Dupa parerea mea, nu e bine sa abuzezi de frane imediat dupa schimbarea discurilor si placutelor, dar nu acesta este motivul ovalizarii lor ci vreun defect de fabricatie, calitatea proasta a metalului sau tratarea lui incorecta.

 

pai da man , asta e altceva , cine abuzeaza de frane ?!! nu franeaza oricum e lesinata , daca abuzezi te opresti in prima masina sau pom . In sensul asta vad eu emisa recomandarea nu ca se incing si crapa discurile . de acord cu materiale proaste , de fapt ce am discutat mai sus . Iar site ala de l-ai pus , e vreo somitate in domeniu ? Ca asa sunt multi cu idei pe internet si recomandari garla .

Link to comment
Share on other sites

pai da man , asta e altceva , cine abuzeaza de frane ?!! nu franeaza oricum e lesinata , daca abuzezi te opresti in prima masina sau pom . In sensul asta vad eu emisa recomandarea nu ca se incing si crapa discurile . de acord cu materiale proaste , de fapt ce am discutat mai sus . Iar site ala de l-ai pus , e vreo somitate in domeniu ? Ca asa sunt multi cu idei pe internet si recomandari garla .

Ti-am zis, n-am pregatirea necesara incat sa pot spune clar daca au dreptate sau nu, dar consider chestia asta o practica buna.

 

Daca terminam stiinta si ingineria metalelor sau ceva similar, as fi zis altceva.

 

Dar asa, ca o parere de mecanic, piata e plina de discuri de proasta calitate.

 

Ate n-am vazut cu probleme, dar Ferodo, Textar, TRW si Brembo cam da.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

depinde de vanzator , daca e ok la cap , altfel iti poate cere factura montaj in service autorizat rar si testul de frane pe care il faci la orice stand ITP , oricum e ieftin ala gen 35 ron iti da o foaie cu un grafic pe care se vede clar ca bat discurile . Cu astea in mana teoretic le schimba .

 

 

Pai le-am montat cu el... Ne cunoastem de ceva timp si a zis ca nu ma priveste, ca se ocupa el de toate demersurile pt a-si recupera banii.

Edited by Alex Nastase
Link to comment
Share on other sites

eu citisem la discuri noi urmatoarea operatie, care are logica:

 

Accelerezi/franezi pana cand se inmoaie frana. La un Passat asta a insemnat cam 9 accelerari la ~80km/h si franari inapoi la ~20km/h

 

In acel moment discurile se incing asa tare, incat topesc usor placutele si se depune pe disc un strat de material placute de frana, simultan cu mularea placutelor pe disc

 

Dupa aceasta operatie, ar trebui sa ai eficienta 100% a franelor

 

Important: trebuie sa mergi MUUULT timp dupa operatie sa iti racesti franele. Eu am mers cam 10km si inca dogoreau

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.