Jump to content

Intarziere foarte mica pentru aprindere stop


Recommended Posts

Recent am descoperit o faza: Atunci cand apas frana foarte foarte usor si placutele abia apuca sa muste din discuri, stopurile nu se aprind. Nu e insa periculos pentru cel din spate pentru ca forta de franare aferenta abia daca reuseste sa opreasca masina de la 5 km/h. In mod normal la oprire la semafor sau la orice franare e nevoie de o apasare putin mai lunga care induce aprinderea stopului. Insa mi-a ramas pe creier faza. Mi se pare normal ca stopul sa se aprinda imediat cum misti pedala, chit ca masina nu franeaza decat sensibil. M-am confruntat si la motoicleta cu aceeasi problema la frana spate insa acolo treaba a fost usoara. Pedala actiona odata asupra tijei din cilindrul sistemului de franare si a doua oara asupra unui arc(ce inducea aprinderea stopului) ce avea reglaje pentru a fi intins mai mult sau mai putin. Totul ce a trebuit sa fac a fost sa intind acel arc iar acum pedala se aprinde cum o ating. In linii mari imi imaginez ca si la masina e cam acelasi sistem. Ma ajuta cineva cu niste indicatii? Multumesc!

 

P.S. Mentionez ca discurile pe fata au fost inlocuite acum un an, cele pe spate acum doi ani iar placutele au fost inlocuite in totalitate acum un an.

 

Masina: E46 318d Touring 2004

Link to comment
Share on other sites

La moto poti regla pozitia switch-ului, care este pe filet si-l poti misca. Poate exista asa ceva si la pedala de frana a masinii tale? :)

Nu trebuie sa ai decalaj intre pozitia pedalei si aprinderea becurilor pe frana, orice intarziere inseamna metri pe asfalt care se varsa peste tine din spate. :)

Link to comment
Share on other sites

La moto poti regla pozitia switch-ului, care este pe filet si-l poti misca. Poate exista asa ceva si la pedala de frana a masinii tale? :)

Nu trebuie sa ai decalaj intre pozitia pedalei si aprinderea becurilor pe frana, orice intarziere inseamna metri pe asfalt care se varsa peste tine din spate. :)

 

Exact...la moto totul se rezolva din filet. Cat despre decalaj...e foarte foarte mic. Nu e nici pe departe destul incat sa cauzeze vreun incident. Adica decalajul este aferent unei puteri de franari infime pe care nu ai simti-o daca nu ai fi familiarizat cu masina. Ajustarea nu vreau sa o fac din motive de siguranta pentru ca nu exista niciun pericol ci mai de graba din motive de pitici pe creier...stiti voi cum e :twoup: ! Tocmai de aia am dat exemplul cu motocicleta...ma gandeam ca poate cineva stie daca si unde este o ajustare similara sistemului de pe moto. De asemenea ma gandesc ca pozitia este identica pentru toate E46-urile....

Link to comment
Share on other sites

asa este si la mine, abia ating pedala de frana cu piciorul... propriu-zis nici nu se actioneaza sistemul de franare, ci doar pedala pana switch-ul percepe intentia de franare...

 

la Skoda si Mercedes este la fel...

 

ma gandesc ca masura asta o fi din cauza socurilor in care se pot aprinde accidental lampile-stop, daca pedala n-ar avea acest infim delay in cursa... :)

Link to comment
Share on other sites

asa este si la mine, abia ating pedala de frana cu piciorul... propriu-zis nici nu se actioneaza sistemul de franare, ci doar pedala pana switch-ul percepe intentia de franare...

 

la Skoda si Mercedes este la fel...

 

ma gandesc ca masura asta o fi din cauza socurilor in care se pot aprinde accidental lampile-stop, daca pedala n-ar avea acest infim delay in cursa... :)

 

Da...diferenta e ca la mine se simte cum infim incepe sa franeze. 1-2mm mai incolo in cursa se aprinde si becul. Repet...nu e nicun pericol puterea de franare in acel interval fiind minima, insa am vazut ca la 318i-ul lui taicamiu are un timp mort(sa-i spunem) insa nu se simte ca ar frana in acel moment. Ma gandesc ca daca ar fi vreo ajustare ceva ar trebui sa fie prin apropierea pedalei...o sa dau scutul jos sa vad. Merci mult ca te-ai interesat sa vezi cum e si la tine :) !

Link to comment
Share on other sites

Aprinderea stopurilor pe frana este eficienta pentru cel / cei din spatele tau. Daca la tine se aprinde asa cum spui, este OK, important este ca se aprind si stopurile in momentul in care masina franeaza. Nu te apuca sa "reglezi"!
Link to comment
Share on other sites

Aprinderea stopurilor pe frana este eficienta pentru cel / cei din spatele tau. Daca la tine se aprinde asa cum spui, este OK, important este ca se aprind si stopurile in momentul in care masina franeaza. Nu te apuca sa "reglezi"!

 

Ba e eficienta si pentru el, ca-n el intra daca n-apuca sa franeze :)

 

Si eu am aceeasi problema de ceva timp si tot n-am gasit rezolvare (ce-i drept, nici n-am fost la un service pe electrica bmw...) insa NU este si nici nu mi se pare normal acest comportament. La Ford Focus si la Hunday Santa Fe (la astea stiu sigur, ca am testat special pt acest lucru) se aprind stopurile instantaneu cand ciupesc un pic frana...si asa mi se pare normal, sa stie din timp cel din spate intentia mea.

In nici un caz nu se pot aprinde stopurile accidental din cauza socurilor!!!

Link to comment
Share on other sites

Aprinderea stopurilor pe frana este eficienta pentru cel / cei din spatele tau. Daca la tine se aprinde asa cum spui, este OK, important este ca se aprind si stopurile in momentul in care masina franeaza. Nu te apuca sa "reglezi"!

 

Ba e eficienta si pentru el, ca-n el intra daca n-apuca sa franeze :)

 

Si eu am aceeasi problema de ceva timp si tot n-am gasit rezolvare (ce-i drept, nici n-am fost la un service pe electrica bmw...) insa NU este si nici nu mi se pare normal acest comportament. La Ford Focus si la Hunday Santa Fe (la astea stiu sigur, ca am testat special pt acest lucru) se aprind stopurile instantaneu cand ciupesc un pic frana...si asa mi se pare normal, sa stie din timp cel din spate intentia mea.

In nici un caz nu se pot aprinde stopurile accidental din cauza socurilor!!!

 

La tine face mai rau? Dupa cum am mai spus, la mine puterea de franare pe acel decalaj e foarte foarte mica...nu ar fi caz de ingrijorare privind pe cel din spate....cred ca la asta se referea bogdaniel...ceva gen daca nu-i rau sa o las in pace. Probabil ca faza asta o facea de cand am luat-o...insa am observat abia acum cateva saptamani...deci iti imaginezi cat de mica e puterea de franare in acel decalaj de mi-a luat 1 an si ceva ca sa ma obisnuiess cu masina sa il pot observa!

Link to comment
Share on other sites

Aprinderea stopurilor pe frana este eficienta pentru cel / cei din spatele tau. Daca la tine se aprinde asa cum spui, este OK, important este ca se aprind si stopurile in momentul in care masina franeaza. Nu te apuca sa "reglezi"!

 

Ba e eficienta si pentru el, ca-n el intra daca n-apuca sa franeze :)

 

Si eu am aceeasi problema de ceva timp si tot n-am gasit rezolvare (ce-i drept, nici n-am fost la un service pe electrica bmw...) insa NU este si nici nu mi se pare normal acest comportament. La Ford Focus si la Hunday Santa Fe (la astea stiu sigur, ca am testat special pt acest lucru) se aprind stopurile instantaneu cand ciupesc un pic frana...si asa mi se pare normal, sa stie din timp cel din spate intentia mea.

In nici un caz nu se pot aprinde stopurile accidental din cauza socurilor!!!

 

La tine face mai rau? Dupa cum am mai spus, la mine puterea de franare pe acel decalaj e foarte foarte mica...nu ar fi caz de ingrijorare privind pe cel din spate....cred ca la asta se referea bogdaniel...ceva gen daca nu-i rau sa o las in pace. Probabil ca faza asta o facea de cand am luat-o...insa am observat abia acum cateva saptamani...deci iti imaginezi cat de mica e puterea de franare in acel decalaj de mi-a luat 1 an si ceva ca sa ma obisnuiess cu masina sa il pot observa!

 

Nu imi dau seama cat de rau face...cert este, ca atunci cand stau "la coada" si se avanseaza si iar se sta eu pot opri masina fara sa se aprinda stopul. La viteza mare, pot incetini si nu se aprinde...Ce vreau sa spun este ca frana functioneaza iar becurile nu se aprind cand incepe frana sa "prinda", ceea ce nu e normal deloc.

Eu n-am avut problema asta de la inceput...ca sigur as fi observat-o. DAR din cate stiu ar fi niste reglaje pe sub volan, la pedala de frana...dar nu m-am bagat.

Link to comment
Share on other sites

sa Sighisoara vorbisem cu baietii de la Bavaria(cred) si imi ziceau ca am o mica intarziere si eu la intrerupatorul de la pedala de frana... si din cate ziceau ei, acel switch are legatura si cu ABS-ul, deci nu prea e in regula sa ai intarzierea asta, de reglat nu se poate regla, dar costa cat 2-3 pachete de tigari :) Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

sa Sighisoara vorbisem cu baietii de la Bavaria(cred) si imi ziceau ca am o mica intarziere si eu la intrerupatorul de la pedala de frana... si din cate ziceau ei, acel switch are legatura si cu ABS-ul, deci nu prea e in regula sa ai intarzierea asta, de reglat nu se poate regla, dar costa cat 2-3 pachete de tigari :(

Daca baietii erau de la reprezentanta cred ca mai aveau un pic si-ti ziceau ca are legatura si cu sistemul de injectie...singurul mod in care poti rezolva problema e sa inlocuiesti 1/2 din motor :) . Eu de fiecare data cand am fost la reprezentanta problema fiind un tampon sau vreun racord plecam de acolo cu estimari de milioane...literalmente! Daca tie ti-au spus ca problema are legatura cu ABS bat la pariu ca pe mine m-ar pune sa schimb tot sistemul de ABS :). Mie unul nu mi se pare normal sa aiba vreo legatura sistemul hidraulic cu cel electric....nu-s electrician insa eu asa vad treaba(sau poate imi scapa mie ceva pe la sistemul de ABS). De ce s-ar complica BMW sa bage switch-ul pe la ABS cand ar putea sa faca doua circuite separate...gen cum e la moto. Oricum...in weekend dau scutul de la pedalier jos sa vad ce-i pe acolo. Merci de raspuns...nu te contrazic insa mie imi da logica cu virgula :twoup: !

Link to comment
Share on other sites

Pedala de frana nu trebuie sa actioneze imediat cum o apesi. Pedala de frana are o cursa moarta de cativa mm. Franele actioneaza doar dupa aceea. Cand incep sa actioneze franele deja este actionat si switch-ul de pe pedala.

La modele vechi era un switch mecanic care putea fi reglat. La modelele noi este optic sau magnetic si pozitia lui este fixa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.