Jump to content

presiune imensa in instalatia de racire a motorulu


max

Recommended Posts

legat tot de problemele pe care le am de cand am schimbat termostatul, vascocupla, pompa de apa.....

capacul <busonul> de la vasul de expansiune are si un rol de supapa?daca da, cum lucreaza?

am observat ca nu se mai creaza presiune asa mare daca nu il strang la maxim, deci daca il las sa <respire> pe acolo.

cum e normal?

ce fac fratilor? ajutati-ma cu un sfat macar!

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de racire la BMW este etans si lucreaza cu o usoara suprapresiune pentru a creste un pic punctul de fierbere al lichidului de racire.

In buson se afla o supapa de protectie. Se deschide doar in caz de avarie, undeva in jur de 1,4 pana la 2 bari. Presiunea e marcata pe buson.

 

Nu stiu cat de mare e presiunea la tine. Dar cu motorul cald e normal ca furtunurile sa se intareasca binisor.

 

Daca totusi presiunea e prea mare, de obicei inseamna ca iti scapa gaze in instalatia de racire.

Link to comment
Share on other sites

  capacul <busonul> de la vasul de expansiune are si un rol de supapa?daca da, cum lucreaza?

am observat ca nu se mai creaza presiune asa mare daca nu il strang la maxim, deci daca il las sa <respire> pe acolo.

 

110387[/snapback]

 

Trebuie strans,nu lasat sa "respire" :blink:

Link to comment
Share on other sites

legat tot de problemele pe care le am de cand am schimbat termostatul, vascocupla, pompa de apa.....

  capacul <busonul> de la vasul de expansiune are si un rol de supapa?daca da, cum lucreaza?

am observat ca nu se mai creaza presiune asa mare daca nu il strang la maxim, deci daca il las sa <respire> pe acolo.

  cum e normal?

  ce fac fratilor? ajutati-ma cu un sfat macar!

110387[/snapback]

Ai pus apa de la furtun sau apa distilata ???

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de racire la BMW este etans si lucreaza cu o usoara suprapresiune pentru a creste un pic punctul de fierbere al lichidului de racire.

In buson se afla o supapa de protectie. Se deschide doar in caz de avarie, undeva in jur de 1,4  pana la 2 bari. Presiunea e marcata pe buson.

 

Nu stiu cat de mare e presiunea la tine. Dar cu motorul cald e normal ca furtunele sa se intareasca binisor.

 

Daca totusi presiunea e prea mare, de obicei inseamna ca iti scapa gaze in instalatia de racire.

110402[/snapback]

 

MULTUMESC

Link to comment
Share on other sites

MULTUMESC

110648[/snapback]

Pai daca ai pus de la furtun :blink: e cam nasoala treba :) .Am un prieten care a facut la fel k tine si s a depus calcar pe traseele din _chiulasa_ , pompa de apa , etc

Cred k trebuie sa dai _chiulasa_ jos si sa i cureti traseele :)

Link to comment
Share on other sites

Deci daca ai motorul rece , dar rece de tot , pornesti si dupa 2~5 minute urmaresti daca ies aburi din lichidul de racire pe la vazul de expansiune dupa ce in prealabil ai scos dopul :blink: daca ies aburi si au miros mai ciudat asa e posibil sa iti scape putina presiune de la vreun cilindru pe la garnitura de chiulasa, sper ca nu ai asta...

Inteleg ca reclami presiune mare, acum depinde cat de mare, majoritatea motoarelor moderne au racirea etansa si cu presiune , nu desface niciodata busonul de la vasul de expansiune daca motorul este cald , risti sa te oparesti... lasi motorul sa se racoreasca , nu neaparat de tot , sa ajunga asa pe la 40~60 de grade celsius si apoi desfaci usor busonul , daca presiunea este foarte mare si dureaza mult pana se termina de fasait iar nu-i bine... ar trebui sa faca un fas mai scurt asa si gata... sa ne spui si ce culoare are apa din lichidul de racire si daca se murdareste destul de repede, acu ca ai bagat apa de la canal nu e o crima asa mare dar sa faci amestec cu antigel in proportia data de cartea tehnica a masinii , chiar daca e vara trebuie sa ii pui antigel pentru ca are si alte proprietati in afara de evitarea congelarii lichidului de racire (antioxidare, ungere etc. )

Mai faci niste verificari si ne mai spui care e treaba...

BTW motorul merge bine? nu intrerupe niciodata in sarcina sau la rece? :)

Link to comment
Share on other sites

Deci daca ai motorul rece , dar rece de tot , pornesti si dupa 2~5 minute urmaresti daca ies aburi din lichidul de racire pe la vazul de expansiune dupa ce in prealabil ai scos dopul :blink: daca ies aburi si au miros mai ciudat asa e posibil sa iti scape putina presiune de la vreun cilindru pe la garnitura de chiulasa, sper ca nu ai asta...

  Inteleg ca reclami presiune mare, acum depinde cat de mare, majoritatea motoarelor moderne au racirea etansa si cu presiune , nu desface niciodata busonul de la vasul de expansiune daca motorul este cald , risti sa te oparesti... lasi motorul sa se racoreasca , nu neaparat de tot , sa ajunga asa pe la 40~60 de grade celsius si apoi desfaci usor busonul , daca presiunea este foarte mare si dureaza mult pana se termina de fasait iar nu-i bine... ar trebui sa faca un fas mai scurt asa si gata... sa ne spui si ce culoare are apa din lichidul de racire si daca se murdareste destul de repede, acu ca ai bagat apa de la canal nu e o crima asa mare dar sa faci amestec cu antigel in proportia data de cartea tehnica a masinii , chiar daca e vara trebuie sa ii pui antigel pentru ca are si alte proprietati in afara de evitarea congelarii lichidului de racire (antioxidare, ungere etc. )

  Mai faci niste verificari si ne mai spui care e treaba...

  BTW motorul merge bine? nu intrerupe niciodata in sarcina sau la rece? :)

110688[/snapback]

 

 

multumesc pt sfaturi. sper sa fi fost doar datorita faptului ca nu inchideam etans capacul de la vasul de expansiune.

ce este BTW?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.