Jump to content

Cu e39-ul prin Romania !


DSF

Recommended Posts

Nu mai fusesem de 3 ani in Romania si imi planificasem anul asta de Pasti sa vin cu masina ( bagaj mult + prietena).

Trebuia sa ajung la Turnu Severin sa o las pe prietena mea si dupa aia la Braila la babaci.

 

Am zis sa vin cu masina si nu cu avionul pentru ca imi place sa conduc si nu mai facusem niciodata drumul Olanda - Romania.

Toate bune si frumoase, ma pregatesc temeinic :

schimb rotile de iarna cu cele de vara, cumpar 2 gume noi ContiSportContact 3 (255/40/18) pe spate, schimb uleiul, filtre. Bielete noi schimbate in decembrie, discuri noi, placute , masina mergea perfect , ma puteam baza pe ea.

 

Plec pe 26 martie spre Romania la 4 dimineata. Pe la 12 ziua eram la Passau, la 20.30 eram in Timisoara la hotel. Super incantat de drum, am alergat-o cat am putut in Germania, in Austria mers legal, in Ungaria 150-160.

 

Ce a fost mai greu a trecut mai am vreo 300-400 km pana in Severin pe care urma sa-i fac a -2 a zi. Intrebasem aici pe forum cum e drumul, pareri impartite, zic "merg usor" nu ma grabesc.

A doua zi dimineata ma scol pe la 8-9 si plec spre Severin prin Lugoj, Caransebes. Drum relativ ok pana ajung printre dealurile alea ( sau munti ce-or fi). Incepe dezastrul : mergeam cu 5 km/h si nu aveam pe unde sa ocolesc gropile. Plangeam de nervi in masina. Treceau Loganele pe langa mine si se prapadeau aia de ras.

Numai cratere din alea de le simti in ficati (roti de 18). Drumul plin de lucrari, semafoare etc. Am ajuns dupa 6 ore in Severin. Zic : asta e sa-mi fie invatatura de mine ca puteam sa vin pe la sarbi si nu ma durea capul. Bine ca am scapat intreg.

 

Restul drumului pana la Braila, relativ ok, cu ceva exceptii pe la Slobozia ( 10 km dupa iesirea din A2) si bineinteles centura Bucurestiului ( 1,5 ore de pe A1 pe A2).

A-2-a zi de Pasti eram pe la Breaza la munte si zic sa ma duc sa verific un pic suspensia. Am cautat un service in Campina , singurul pe care l-am gasit era ceva de dacii, IATSA. Au stat 20 minute sa ridice e39-le pe elevator ( statea ca Migul in picaj, ca era elevator de 2 tone). Baga niste rangi de 70 cm pe la brate si incep sa traga serios. Mie imi sarea inima din loc ca stiam ca e aluminiu si poate indoaie naibii bratele.

Concluzia lor : brate noi ( originale schimbate in noiembrie) au joc maxim, bielete directie la fel, trebuie schimbate. In mintea mea era cosmar direct - unde gasesc de cumparat a-2-a zi de Pasti bielete si brate de cumparat ?

Asta era marti, trebuia sa plec joi spre Turnu-Severin si apoi spre Olanda. Ma gandesc eu mai bine si imi planific sa opresc joi la Pitesti la reprezentanta si sa fac acolo o constatare si eventual sa inlocuiesc ce e defect.

 

Plec miercuri ajung la Pitesti pe la 13.30 urca oamenii masina pe elevator trag de roti, isi dau cu parerea 4 mecanici si imi spun ca e ceva joc pe la brate si bielete dar ca ajung in Olanda fara probleme si nu e nevoie sa schimb nimic .( Oricum nu prea aveau pe stoc nimic). Oamenii foarte draguti si profesionisti. Mi se ia o piatra de pe inima si plec spre Severin.

 

Seara hotarasc sa nu o iau pe la sarbi pentru ca ar fi periculos ( asa m-a sfatuit mai multa lume, eu habar nu am, ca n-am fost niciodata). Am stabilit sa plec pe la Deva , Arad ca sa ocolesc drumul groazei de la Caransebes.

 

Plec dimineata pe la 9, pe la ora 13:00 iau o groapa cu 100 km/h inainte de Deva si rup cauciucul fata dreapta. Dau 2 tone de bagaje jos, pun rezerva, pierd un prezon , il caut prin praf vreo 30 minute il gasesc si opresc in primul sat sa intreb de unde pot sa cumpar gume pe aproape ( cauciucul era praf). Ajung la intrare in Deva la o vulcanizare mai rasarita si intreb de cauciucuri pe 18: SH-uri erau praf si noi nu avea decat 2 Brigestone Potenza 255/45/18. Cam mari dar nu aveam ce sa fac , pentru ca era vineri la ora 15:00 ( slabe sanse sa gasesc in alta parte). Imi monteaza Brigestone-urile pe spate, SportContact-urile le mut pe fata ( erau de 255/40). Oricum am avut noroc pentru ca janta era buna. Tot de la groapa aia incepe directia sa faca zgomot la bracaj, ma uit la uleiul de la servo si vreo jumatate de litru lipsea. In gandul meu ma rugam la dzeu sa ma tina caseta pana ies din Romania.

 

Plec mai departe fac inca vreo 3 ore pana la Arad ( actiunea "Radar dupa fiecare copac de vineri"). Ies pe la vama Turnu ca sa scap de aglomeratia de la Nadlag. Il intreb pe vamesul roman cum dau in autostrada. Imi zice sa ma tin dupa semne.

Ma tin dupa semnu cu Budapesta ( niste indicatoare galbene) vreo 2 ore pe niste drumuri comunale la fel de "bune" ca cele din Romania si decid sa urmez GPS-ul ca altfel fac ocolul Ungariei in 80 ore. Ajung pe la 12 noapte pe undeva langa Szeged la autostrada si ma linistisem. Ii dau 150-160 pana langa Budapesta unde opresc sa iau niste redbull ca sa mai pot conduce pana la Viena la niste rude. Plec de la benzinarie si dupa vreo 300 metri plesneste cauciucul stanga spate pe o intrare fara banda auxiliara. Ma tarasc vreo 700 m pe autostrada pana gasesc loc sa opresc. Dau jos 2 tone de bagaje, pun triunghi , imi pun vesta reflectorizanta, o trimit pe prietena peste balustrada si ma apuc de schimbat roata.( cauciuc nou cumparat la Deva, m-a tinut 300 km).

Nu e prea placut sa schimbi roti la 1 noaptea cu masini trecand cu 150 km/h la 30 cm de fundul tau. Cand termin de schimbat roata apare asistenta rutiera. Le explic prin semne ce s-a intamplat si ma chinuiam sa-l intreb unde pot sa cumpar un cauciuc la ora aia. Imi da la telefon un prieten de-al lui care vorbea romaneste si ii explic problema. N-aveam nici o sansa sa gasesc ceva la ora 1 noapte.

 

Decid sa plec fara rezerva pana la Viena ( inca vreo 300 km) si sa caut sambata dimineata cauciuc.

Ajung pe la 4 dimineata langa Viena dupa vreo 19 ore de condus si nesomn. Ma trezesc la 8 dimineata plec sa caut cauciuc ( rezerva era pe 16, restul rotilor pe 18). Ajung pe la 2-3 vulcanizari si incerc sa cumpar un Brigestone Potenza ca sa-l inlocuiesc pe cel pocnit langa Budapesta. Nu gasesc nimic pe stoc, nu aveau mai nimic pe 18. Cu greu gasesc un runflat Brigestone 255/35/18. Il cumpar si il montez pe masina.

 

Dreapta spate 255/45/18, stanga spate 255/35/18 . Asta era, macar sa ajung in Olanda.

Duminica dimineata plec spre Olanda. Cumpar 3 litri de lichid de servo pentru ca pierde in mod constant.

 

Bineinteles cand am ajuns la 100 km/h incepe masina sa faca ca toti dracii, clipea ASC-ul maxim in bord ( diferenta de diametru la roti). Il dezactivez si o iau usurel spre Olanda completand cu lichid servo-ul la 500 km. La 10 seara acasa rupt de oboseala.

 

Azi dimineata am mai cumparat un runflat 255/35/18 ca sa-l potrivesc cu cel cumparat de la Viena , pentru ca in Potenza de 45 luata de la Deva nu am incredere.

Am fost si la o usoara constatare a sanatatii e39-lui :

am de schimbat :

 

2 brate

2 bielete de directie

caseta de directie.

probabil si amortizoarele fata+flanse

 

 

De 6 cauciucuri cumparata in 2 saptamani jumatate + 2 aproape noi facute cadou prin vulcanizari nu mai zic nimic !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce peripetii, neplacut oricum.

Ma gandesc ca erau pe duca brate si bielete de directie, doar nu le-ai distrus in Ro asa repede, ar fi record.

Sau poate mergeai prea tare la gropi...

 

Bratele sant noi originale cumparate in noiembrie din reprezentanta ( brat complet cu bucsa si pivot).

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

foarte nasoala povestea ta...asta e purul adevar din pacate la ce ni se intampla noua zi de zi...

Eu stau in Oradea, si ca sa ajung la Sannicolaul Mare in jud. Timis am luat-o prin Ungaria... :)

Pentru tine e mai rapid pe la Unguri!! Eu stau in Cenad ( vama) si drumul e foarte bun pe ruta Cenad-Sannicolau Mare-Timisoara. Multa lume ocoleste cand intra in tara pe la Nadlag cand poate intra pe la Cenad foarte repede(trafic redus, drum bun). De la Cenad la Szeged sunt cam 20 km si cenad Timisoara cam 70 km.

Link to comment
Share on other sites

data viitoare mergi pe la sarbi colegu'. eu am batut Serbia, Bosnia, Croatia si Muntenegru si n-ai nici o problema. Serbia e de

2 ori mai civilizata ca Romanica. doar prin kosovo nu merita dar acolo n-ai drum

 

numai la noi e praf

 

imi pare rau de aventura ta, insa vezi si tu cu ce ne legam noi la cap in fiecare zi

Link to comment
Share on other sites

pacat! am patit si eu ceva asemanator, mi-am rupt masina pe dreapta in Germania pe autostrada. roata fata rupta si cauciucul explodat, roata spate cauciucul si janta ciobite de ziceai ca a muscat cineva din ele

 

 

eu nu am vazut topicul tau in care intrebai cum e drumul......... :)

Link to comment
Share on other sites

Brate noi, originale, din noiembrie sa cada din noiembrie pana acum?

Cred, totusi ca nu ai menajat masina la drum prost, ba dimpotriva.

Altfel noi, localnicii ar trebui sa le schimbam cel mult lunar.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

eu spun ca trebuie sa luam si in calcul greutatea e39-ului si jantele de 18...ca si la cea mai mica pietricica se simte in scaun...va dati seama cum se simte in amortizoare, bucsi si restu....parerea mea

 

 

P.S.

cand mai vii puneti jantele de tabla pe 16:D

Link to comment
Share on other sites

Nasol, eu am spart cauciuc noaptea in Sebia pe marginea Dunarii (sunt sectoare unde cad pietre). Dar ca civilizatie sunt mult peste romani sarbii, chiar daca razboiul i-a tras inapoi. Periculos sa fie poate prin Kosovo. Drumurile desi pe alocuri cu asfalt mai prost, nu te gandi la gropi, doar denivelari, sunt mult mai bune ca la romani. Cum am trecut granita pe ploaie torentiala noaptea din Serbia in Romania, a trebuit sa reduc viteza de croaziera cu cel putin 50km/h. La romani nu exista nici vopsea vizibila pe jos, nici bete reflectorizante pe margine. La sarbi exista. Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

foarte nasoala povestea ta...asta e purul adevar din pacate la ce ni se intampla noua zi de zi...

Eu stau in Oradea, si ca sa ajung la Sannicolaul Mare in jud. Timis am luat-o prin Ungaria... :)

 

Da-mi si mie cateva detalii despre drumul prin Ungaria de la Oradea la Timisoara... Vama, gropi, probleme...

Link to comment
Share on other sites

Brate noi, originale, din noiembrie sa cada din noiembrie pana acum?

Cred, totusi ca nu ai menajat masina la drum prost, ba dimpotriva.

Altfel noi, localnicii ar trebui sa le schimbam cel mult lunar.

 

Problema e alta, pe drumurile din afara tarii suspensia nu lucreaza , dar cauciucul din bucse imbatraneste. Cum ai intrat in Romania cum incep toate sa bata.

Bratele aveau foarte putin joc la Pitesti la reprezentanta de aia mi-au si zis ca pot sa merg linistit pana in Olanda.

Groparii aia de la Dacia Service Campina trageau de ele cu levier de 60-70 cm ( ranga mai precis) si e normal sa fie jocul mai mare.

Dupa ce am luat groapa aia la Deva s-a accentuat uzura si am inceput sa pierd ulei de servo.

 

Am mers cat de incet am putut, ca nu vedeam in fata de nervi :) Aruncam cu pachetul de tigari in parbriz si cu tot ce imi venea la indemana. Oricum pe la Orsova, Caransebes e tragedie drumul, in restul tarii mai e cat de cat.

Link to comment
Share on other sites

Drumul ala pe defileul Dunarii e ceva de gspecial, unic si pentru Romania. Eu am facut 8 h de la Timisoara la Craiova cu E34.Acolo mi-am termina si eu arcurile fata si amortizoarele cred. Nu ca nu aveau niste ani in spate, dar acolo e ceva de groaza. Un drum de tara e mai bun decat ce e acolo. Si il tot repara de 5 ani cel putin. Tot din Romania am venit cu o zgomot pe spate de la planseul ala incare stau boxele spate....
Link to comment
Share on other sites

eu spun ca trebuie sa luam si in calcul greutatea e39-ului si jantele de 18...ca si la cea mai mica pietricica se simte in scaun...va dati seama cum se simte in amortizoare, bucsi si restu....parerea mea

 

 

P.S.

cand mai vii puneti jantele de tabla pe 16:D

 

N-am mai fost din 2007 in Romania, urmatoarea data cand mai ajung o sa fie cam prin 2015, 2020. :) Si in nici un caz cu masina. Prefer sa-mi aduc toate rudele si prietenii aici cu avionul daca vor sa ma vada :)

 

Nu doresc nimanui sa treaca prin chestii din astea. Sa numeri kilometri si sa faci : Viena , caseta de directie rezista ; Munchen ploaie , caseta rezista ;Frankfurt , vant si ploaie, caseta rezista, mai trebuie ceva ulei. :twoup:

 

Oricum era o zicala : Romania e mai frumoasa, vazuta de afara !

Link to comment
Share on other sites

Mamã ce coºmar ... ce vis urât :)

 

Totuºi ai ºi tu partea ta de vinã ... se ºtie cã În România, primãvara, trebuie pansate toate ºoselele.

 

DacĂŁ veneai cu gume pe 16 nu mai aveai probleme.

Da asa e, trebuia sa-si puna omul senile, ce naiba oameni buni. Avem o tara de 2 lei... romanii nostrii de afara vad asta, noi vedem asta....

Treaba cu bucsele care nu prea lucreaza afara, e cat se poate de reala, nicio masina ce am adus-o, sau am rulat cu ea, nu batea la intrare in tara, sau vreo saptamana dupa, de aceea pe aici nu se prea rula cu masinile aduse la vanzare...

Dupa 1-2 saptamani, lacrimi, toata pica, ca un cazan...

Link to comment
Share on other sites

Mamã ce coºmar ... ce vis urât :)

 

Totuºi ai ºi tu partea ta de vinã ... se ºtie cã În România, primãvara, trebuie pansate toate ºoselele.

 

DacĂŁ veneai cu gume pe 16 nu mai aveai probleme.

 

Pai aveam rotile de iarna pe 16 si le-am dat jos cu 2 zile inainte sa plec spre Romania, ca am zis ca nu pot sa merg mai mult de 160-170 cu gumele de iarna si se uzeaza la peste 10 grade.

 

@DOMI

 

Aia ma felicit si eu ca nu am venit cu 545i-ul ca dupa 10 km de gropi o aduceam cu platforma inapoi.

Link to comment
Share on other sites

Mamã ce coºmar ... ce vis urât :)

 

Totuºi ai ºi tu partea ta de vinã ... se ºtie cã În România, primãvara, trebuie pansate toate ºoselele.

 

DacĂŁ veneai cu gume pe 16 nu mai aveai probleme.

 

Pai aveam rotile de iarna pe 16 si le-am dat jos cu 2 zile inainte sa plec spre Romania, ca am zis ca nu pot sa merg mai mult de 160-170 cu gumele de iarna si se uzeaza la peste 10 grade.

 

@DOMI

 

Aia ma felicit si eu ca nu am venit cu 545i-ul ca dupa 10 km de gropi o aduceam cu platforma inapoi.

Ai facut bina ca nu ai venit cu el ca pe langa ca il rupeai si faceai rotile patrate mai si scoteai un consum de 30% la traficul din tara!!!!!!!1

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa-ti iei un Jeep si o sa se mai rezolve din probleme,sau rotile pe 16.

 

Astept Duster-ul cu pachet de drumuri grele cu nerabdare :) - Indeplineste ambele conditii de mai sus.

 

Cred ca o sa fie cea mai inchiriata masina de la firmele de rent a car.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.