Jump to content

Inlocuire volanta masa dubla cu volanta normala


mihai_antony

Recommended Posts

Salut

 

Am citit despre volantele la bmw, in special seria3. Eu am 318is, AC si masina are volanta cu masa dubla.

 

Citind pe net am vazut ca multi proprietari si-au inlocuit volanta masa dubla cu una normala, usurata. Unii au facut chiar modificari artizanale, la volanatle lor in aceasta idee. Pe scurt am inteles ca aceste volante, cu masa dubla, au fost concepute pentru a absorbi mai bine socurile si pt a asigura o exploatare mai lina, dar sunt mai sensibile si mult mai scumpe.

Pe de alta parte volantele normale, au avantajul greutati si a unei constructii mai simple, de aici motorul urca mai repede in turatii, costa si mai putin etc.

 

Parerile sunt impartite, unii sustinand aceasta schimbare, altii nu. Tot cautand am gasit si un kit facut de Valeo, ce contine volanta simpla si kitul de ambreaj pe masura (pare mai solid decat ambreajul pt volanta dubla, arcurile fiind de 2 ori mai groase). Pretul este in jur de 2500lei si ma gandeam daca merita si daca aportul unei volante cu normale se va simti in bine in functionarea si exploatarea masinii, accelerare mai buna etc. Intr-un cuvant daca aceasta trecere merita?

 

Atasez si un text de pe internet, text ce trateaza aceasta situatie si poze ale kitului de care v-am spus mai sus.

 

Flywheel - A major problem with the M42 was that it had BMW’s 'dual-mass’ flywheel; yes, it weighs almost twice as much as a 325i flywheel (as the name would suggest), at 28.5 pounds. This is a big problem and absolutely kills 1st and 2nd gear acceleration. Ever wondered why your 318iS’s 0-60 was so slow? Well, the flywheel is one of the reasons. There are 3 options to fix this: 1) use a 325i flywheel/clutch or 2) buy an aluminum flywheel for your M42's clutch, and 3) an aluminum flywheel for using the 325i clutch. Buying an aluminum flywheel for the M42 runs about $500-700 but is very light, and requires no modification to be fitted. M42 aluminum flywheels are about 12 pounds, and 325i aluminum fly's are about 8 pounds. The 325i flywheel requires a few other modifications to be fitted in the 318iS. Here’s what you need: 325i flywheel, 325i clutch, 325i pressure plate, 325i drive-pinion for the starter motor, and a ‘78-’83 323 throw-out bearing. Replace all these with the 318iS parts and it bolts right together. After all is said and done, your 318iS will have a LOT better acceleration in the first few gears, and deceleration will take place much quicker, which helps on the street and in the auto-x.

Link to comment
Share on other sites

Prea scump. Pune-ti volanta masa simpla de URS... Second e un milion... Are vreo 6-7 kg fata de 13Kg cat are una cu masa dubla... Mai trebuie schimbat pinionul de la electromotor ( 100-150 de ron poate fi chiar defect ca-ti trebuie doar pinionul )

Tocmai am fost azi cu Babanu sa-si rectifice volanta ca el vrea sa-si modifice volanta ( 70 de ron rectificatul )

Mai trebuie pus ambreiajul de URS si gata treaba...

El are un Z3 cu motor ca al tau...

Bafta

 

 

( Ciumidel a facut toata jmecheria pe un 328... Deci daca la el tine , fii sigur ca tu n-ai sa ai nici-o problema... )

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cazuri concrete, deci ce scriu e doar teorie.

Volanta usurata nu are doar avantaje. Masa/tipul ei este aleasa ca un compromis intre sportivitate si comoditate.

Cum stie toata lumea, volanta amortizeaza pulsatiile motorului, mai ales in regimuri de turatie scazuta,si adauga o inertie suplimentara la cea a motorului, deci trebuie sa te gandesti cam ce inseamna usurarea ei. Cum am zis, nu am vazut caz concret si nu stiu sa zic exact in ce masura se vor face efectele simtite, dar ele ar fi cam urmatoarele:

- aceleratie in treptele mici (unde inertia motorului joaca un rol important) mai buna

- ralanti usor mai neregulat.

- plecarile de pe loc trebuie facute mai atent, compensat mai mult din acceleratie, la ridicarea ambreiajului, pentru a obtine aceesi plecare.

- turatia (si viteza, tot intreptele mici) afectata mai tare la variatii bruste de sarcina, de exemplu sa nu te mire daca pornirea A/C va provoca o cadere momentana mai mare de turatie sau daca se va simti la mersul masini in trepte mici.

 

Eu nu zic ca efectele sunt neaparat negative sau daca sunt suportabile, dar sa nu te sperii daca observi chestii de genu, mai ales ca efectele se simt mult mai tare la motoare cu pulsatii mai mari, (adica cu mai putini cilindri si/sau cu capacitate mai mica), pentru aceeasi reducere procentuala a masei.

Volanta cu masa dubla, in teorie reduce eforturile asupra arcurilor, acum, ca in practica se dovedesc a fi mai defectuase e partea a doua.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.