Jump to content

Intram in normalitate


Romulus

Recommended Posts

Din fericire nu-s stupide de loc. Asigurarea trebuie sa fie in functie de gradul de risc. E ca un pariu pe care-l pun societatile de asigurari. Si ca si la pariuri, cotele difera in functie de risc.

 

Dar asta e treaba lor, rezultatul este ca pe cei viteji acum ii va ustura la buzunar. Daca nu le e frica de politie, daca nu le e frica de accident, le va fi frica de asigurari.

 

Asa e si in vest.

Link to comment
Share on other sites

Din fericire nu-s stupide de loc. Asigurarea trebuie sa fie in functie de gradul de risc. E ca un pariu pe care-l pun societatile de asigurari. Si ca si la pariuri, cotele difera in functie de risc.

 

Dar asta e treaba lor, rezultatul este ca pe cei viteji acum ii va ustura la buzunar. Daca nu le e frica de politie, daca nu le e frica de accident, le va fi frica de asigurari.

 

Asa e si in vest.

110803[/snapback]

stiu cum e in vest.da oricum...eu pana acuma nu am avut nici un accident in care sa fie victime,sa lovesc alte masini.Recunosc ca am lovit un biciclist dar nu din vina mea.Asta a spus-o si agentul de politie.Nu mi se pare corect

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de mine sau tine... E vorba de statistici pe anumite criterii. Sigur, vor fi si dezavantajati de asta. Daca esti super copil cuminte si conduci mai bine ca oricine desi n-ai experienta, platesti ca ultimul vagabond. Dar ideea e sa-ti iei o masina corespunzatoare cu cai putere putini si sa castigi experienta fara accidente. Si pe urma asigurarea scade.

 

Asta e viata.

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca va ramane irelevant cine este responsabil de accidentul din care rezulta dauna, din moment ce asiguratorul plateste oricum.Daca un asigurat al unei companii este nevinovat, va conta asta in "bucataria" calculului primei la reinnoirea contractului?Mi-e greu sa cred, ar fi un avantaj pentru asigurat.
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de mine sau tine... E vorba de statistici pe anumite criterii. Sigur, vor fi si dezavantajati de asta. Daca esti super copil cuminte si conduci mai bine ca oricine desi n-ai experienta, platesti ca ultimul vagabond. Dar ideea e sa-ti iei o masina corespunzatoare cu cai putere putini si sa castigi experienta fara accidente. Si pe urma asigurarea scade.

 

Asta e viata.

110814[/snapback]

da,sunt destul de cuminte.Altceva in afara de BMW nu cred ca voi conduce.iti dai seama daca trec iara la dacie..numai sa castig experienta cu o masina care nu are vana in ea,nu merita.Si ma mai gandesc la ceva:Daca viitorul 530 il voi trece pe numele unui parinte,care amandoi au peste 40 de ani,atunci asigurarea va fi asa mare ?Eu sa fiu trecut second driver

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de mine sau tine... E vorba de statistici pe anumite criterii. Sigur, vor fi si dezavantajati de asta. Daca esti super copil cuminte si conduci mai bine ca oricine desi n-ai experienta, platesti ca ultimul vagabond. Dar ideea e sa-ti iei o masina corespunzatoare cu cai putere putini si sa castigi experienta fara accidente. Si pe urma asigurarea scade.

 

Asta e viata.

110814[/snapback]

:) toujours parshiva! :)

cine stie, o iesi ceva bun pana la urma din chestia asta...mie mi s-ar parea corect sa se tina cont si alte aspecte: primul care imi vine in minte este o evaluare psihologica a conducatorilor auto de catre soc de asig pt a stabili un profil individual pe baza caruia sa se stabileasca si primele...nu stiu daca e logic ce zic, mi-a venit asa... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca va ramane irelevant cine este responsabil de accidentul din care rezulta dauna, din moment ce asiguratorul plateste oricum.Daca un asigurat al unei companii este nevinovat, va conta asta in "bucataria" calculului primei la reinnoirea contractului?Mi-e greu sa cred, ar fi un avantaj pentru asigurat.

110816[/snapback]

 

Trebuie sa admit ca nu inteleg logica ta. Dauna se plateste doar pentru asigurat, in cazul in care acesta e de vina. Daca e altul de vina plateste RCA-ul acestuia. Un dosar nepatat (adica fara accidente din vina proprie) va duce la scaderea primei de asigurare, iar pentru cei cu dosare patate, prima va creste.

 

da,sunt destul de cuminte.Altceva in afara de BMW nu cred ca voi conduce.iti dai seama daca trec iara la dacie..numai sa castig experienta cu o masina care nu are vana in ea,nu merita.Si ma mai gandesc la ceva:Daca viitorul 530 il voi trece pe numele unui parinte,care amandoi au peste 40 de ani,atunci asigurarea va fi asa mare ?Eu sa fiu trecut second driver

110817[/snapback]

 

Nu cred ca vei putea fi trecut sofer suplimentar. Dar da, daca tatal tau asigura masina, atunci asigurarea va fi facuta pentru el.

 

In primul rand trebuie sa trecem la Casco nominal. Nu stiu cum, pentru ca jumatate din masini sunt pe firme. Vor trebui nominalizati soferii.

 

:)  toujours parshiva!  :) 

cine stie, o iesi ceva bun pana la urma din chestia asta...mie mi s-ar parea corect sa se tina cont si alte aspecte: primul care imi vine in minte este o evaluare psihologica a conducatorilor auto de catre soc de asig pt a stabili un profil individual pe baza caruia sa se stabileasca si primele...nu stiu daca e logic ce zic, mi-a venit asa... :blink:

110818[/snapback]

 

S-ar putea dar e putin probabil sa se intample.

 

De ce credeti ca in Germania se conduce asa civilizat si disciplinat? Pentru ca daca conduci altfel costa MULT. Ceea ce va face super bine Romaniei si drumurilor sale. Ce nu poate face politia si justitia, vor face asigurarile.

 

In articol scrie ca daunele Allianz Tiriac au reprezentat 103% din primele de asigurare. Adica au pierdut bani. Nu e clar ca se conduce haotic si nimanui nu-i pasa? Cand cineva pierde bani din acest lucru, e clar ca cineva trebuie sa plateasca.

 

Nu se vor mai asigura masini de 100.000 euro decat pentru soferi peste 30 de ani.

 

Unul din primele lucruri bune in Romania dupa 89...

Link to comment
Share on other sites

DA, chestia cu soferii identificati, avand in vedere ca polita este si nominala...nu stiu ce sa zic...e greu tare...

dar sunt si chestii benefice si clare.

pentru cele neclare sper sa fie cat mai multe variante de rezolvare.

Per ansamblu merge initiativa...

Edited by verssatu
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa admit ca nu inteleg logica ta. Dauna se plateste doar pentru asigurat, in cazul in care acesta e de vina. Daca e altul de vina plateste RCA-ul acestuia. Un dosar nepatat (adica fara accidente din vina proprie) va duce la scaderea primei de asigurare, iar pentru cei cu dosare patate, prima va creste.

Nu cred ca vei putea fi trecut sofer suplimentar. Dar da, daca tatal tau asigura masina, atunci asigurarea va fi facuta pentru el.

 

110823[/snapback]

 

 

daca eu nu vreau sa`mi fac reparatia pe rca-ul respectivului si o fac pe casco,acesta se va indrepta ulterior catre rca-ul vinovatului,insa asigurarii mele i se va adauga o dauna.

Link to comment
Share on other sites

daca eu nu vreau sa`mi fac reparatia pe rca-ul respectivului si o fac pe casco,acesta se va indrepta ulterior catre rca-ul vinovatului,insa asigurarii mele i se va adauga o dauna.

110832[/snapback]

Exact asta voiam sa spun, deoarece eu am experienta trista a repararii masinii pe RCA-ul cuiva, intr-un service agreat de asiguratorul RCA si stim cu totii cum fug asiguratorii de service-uri cu manopera si piese pentru BMW.Eu platesc anual o polita casco tocmai pentru a nu repeta acea experienta.

Link to comment
Share on other sites

Adevarat si nu mi se pare normal. E o gaselnita tipic romaneasca a societatilor de asigurare.

110866[/snapback]

 

 

atunci avem definitii diferite in ceea ce priveste normalitatea.cand imi voi reinnoi polita imi vor spune ca am avut 5 dosare cu autor necunoscut(se pare ca este un trend in a lovi masina in parcarile mall-urilor)+ "n" puncte(intr`o luna am avut 16 amenzi pentru parcare "in spic" pe Decebal,unde nu exista posibilitatea nici sa parchezi regulamentar-ar insemna sa parcheze 40% din propietarii-) si uite asa voi poza intr`un real pericol public.........

Link to comment
Share on other sites

In UK tin minte ca era foarte complicat scoringul la insurance... se lua totul in considerare de la puterea masinii, la experienta, accidente din trecut, la amenzi (exemplu soferii cu multe radare luate sau running red lights erau de risc marit), de meserie (doctorii si jurnalistii parca erau considerati de mai mare risc). la noi e stupid pentru ca desi tinerii poate sunt mai 'nelinistiti', in randul celor mai in varsta alcoolul si oboseala la volan sunt adevarate probleme, asa ca ambele categorii produc cam la fel de multe accidente.
Link to comment
Share on other sites

atunci avem definitii diferite in ceea ce priveste normalitatea.cand imi voi reinnoi polita imi vor spune ca am avut 5 dosare cu autor necunoscut(se pare ca este un trend in a lovi masina in parcarile mall-urilor)+ "n" puncte(intr`o luna am avut 16 amenzi pentru parcare "in spic" pe Decebal,unde nu exista posibilitatea nici sa parchezi regulamentar-ar insemna sa parcheze 40% din propietarii-) si uite asa voi poza intr`un real pericol public.........

110892[/snapback]

 

Foarte posibil, dar...

 

Teoretic ar trebui sa conteze DOAR accidentele din vina ta, nu toate daunele. Practic nu stiu ce se va intampla. Gandeste-te ca de problema asta suferim toti.

 

Iar cu parcarea in loc nepermis, nu sunt de acord. Daca tu platesti amenzile, e treaba ta, eu as incerca sa sesizez zilnic Politia Rutiera si Primaria sectorului, probabil 3, de situatia neplacuta. Amandoua institutiile au site-uri de web care includ si o sectiune de sugestii si reclamatii.

 

Dar altfel, pana nu e legal, CHIAR daca este o situatie neplacuta si aiurea, n-as parca intr-un loc nepermis.

 

In alta ordine de idei, ma refeream la normalitate prin prisma calmarii traficului si nebunilor de pe sosea, intr-o tara care are nevoie ca de aer de asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

[...] la noi e stupid pentru ca desi tinerii poate sunt mai 'nelinistiti', in randul celor mai in varsta alcoolul si oboseala la volan sunt adevarate probleme, asa ca ambele categorii produc cam la fel de multe accidente.

110893[/snapback]

 

Nu e mai stupid, ambele se sanctioneaza la fel si cumulativ. Sistemul se doreste - din cate am inteles - sa fie similar cu cel din Vest, incluzand cel din UK.

Link to comment
Share on other sites

Nu e mai stupid, ambele se sanctioneaza la fel si cumulativ. Sistemul se doreste - din cate am inteles - sa fie similar cu cel din Vest, incluzand cel din UK.

110933[/snapback]

este vre-un model din vest care se incearca a fi copiat? poate aflam, si ne documentam...

Link to comment
Share on other sites

n`am fost destul de explicit probabil,pe B-dul Decebal parcarea se poate efectua legal doar in cazu` in care este facuta paralel cu bordura.daca nici macar in cazu` in care se parcheaza "in spic"(perpendicular) NU exista loc de parcare(au fost cazuri in care am asteptat si o ora ca sa pot parca ILEGAL)UNDE sa`mi parchez masina cand vin acasa???????NORMALITATEA se va regasi in vocabularu` meu ATUNCI cand imi sunt oferite conditiile din locatia sistemului ce se doreste asimilat.cat despre site-urile ce le`ai mentionat.....zic pas,am pana acum 3(trei) numere de inregistrare ale reclamatiilor facute(la interval de 30 zile,tinand cont ca se obliga sa dea un raspuns in maximum 30 de zile)ce n`au primit raspuns pana`n momentu` in care scriu acum........asa ca,reconstruirea sistemului in .ro trebuie sa inceapa din alta parte.
Link to comment
Share on other sites

Fake, am inteles foarte bine. Dar daca nu e legal, nu ai decat o singura cale spre normalitate: sa militezi sa fie legal. A te complace in ilegalitate, nu e calea spre normalitate, in opinia mea.

 

Sa nu-mi spui ca in timp ce cauti loc de parcare, intorci peste linia dubla continua... :blink:

 

Pe de alta parte, asta e numai inceputul. O sa fie din ce in ce mai rau peste tot in Bucuresti si trebuie sa invatam sa facem presiuni asupra autoritatilor. Cu cat mai mare presiunea si cu cat mai multi cei care o fac, cu atat mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Suntem departe de a intra in normalitate, in privinta taxelor si a darilor catre stat, da, ne integram perfect in uniune. Efectele imediate vor fi cresterea proportionala a spagilor cu tot ceea ce inseamna dat bani drept sanctiune pt. o greseala, diversilor functionari, politie, agenti de asigurari s.a. Cata corectitudine si calm poti pretinde soferilor, daca tu impanzesti un oras cu semne de oprire interzisa si linii continue, fara sa le oferi in schimb locuri unde sa parcheze, chiar contra cost,, semnalizare rutiera proasta, semaforizare aiurea, cu o politie care are doar rolul de a pandi si a amenda?!

Pe cealalta parte, mi se pare a fi a fi o incalcare a principiului egalitatii, cata vreme se porneste din start de la ideea ca cei mai tineri trebuie sa plateasca mai mult. Asta va fi posibil dupa o anumita perioada de timp in care sa se creeze o banca de date comuna a asiguratilor, de unde sa reiasa riscul pe care il prezinta asiguratul in privinta potentialului de a produce pagube din accidente de circulatie si aici nu trebuie sa primeze criteriul varstei. Cata vreme agentul de la firma de asigurari care instrumenteaza dosarul pt. acoperirea unei pagube pretinde diverse sume pt. ca tu sa beneficiezi de ceea ce ai convenit in contractul de asigurare sau ca sa iti acopere pagube fictive, iar , pe de alta parte, banii de la firmele de asigurari vin dupa perioade f. mari de timp atunci cand ei trebuie sa plateasca, cred ca spune suficient cam pe unde ne plasam in normalitate.

Si inca ceva, a fost publicat in monitorul oficial noul cod fiscal care intra in vigoare in 2007, unde se arata cat de bine se pricepe romanul la a stoarce banii din buzunarul celorlalti (ma refer in mod direct la taxa de inmatriculare) :blink: .

Link to comment
Share on other sites

ma repet ...... daca eu am avut weekendul asta dauna ca mi'am rupt catalizatorul in marea asfaltare..... trecand cu 5 la ora peste o denivelare... peste care nu am putut trece intr'un final.... e vina mea ????????

 

[edit] ma ajuta cineva cu o macara sa'mi trec masina peste denivelarea aia ... pt a'mi continua drumul linistit.... ca sa nu mai zic ca mi'am luat si amenda pentru ... nici nu stiu..... neadaptarea vitezei parca sau netentie.... vraja marii..... politaiul era in spatele meu la 5-10m.... si dupa ce s'a auzit.... kranc... la tobe .... actele la control... cand eu oprisem sa vad ce s'a intamplat.... si sa va fac un proces verbal (el) ... eu ok .... si'mi face si stupoare.... amenda de la 60 la 80 ron .. i'am explicat dom'le aia aia.... el nimic..... i'am zis da'mi actele ca'mi fac procesul verbal in alta parte.... el nu... ca aici a avut loc .... sa'i zic fapta.... si tot asa.... am platit si amenda pentru ca mi'am rupt tobele in marea asfaltare.... tara de ra*@*$@ ... cu muncitori nesimtiti si prosti ....

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.