Jump to content

Help Scoate fum rau


Invaderik

Recommended Posts

masina 318D 2003 facelift cu 220mii km. Iarna aceasta am cam fortat motoru rece sa ies din parcarea inzapezita ... (turat ).

Am facut schimb de ulei, filtrele de aer,motorina si ulei. Imi scoate fum ALBASTRU cat timp motorul este rece destul de mult cand accelerez :)

Daca calc in viteza 1-2 pedala pana jos pot zice ca las dara de fum dar asta pana se incalzeste dupa asta nimic nu mai scoate nici "des intalnitul" fum negru in a 2a cand o calci la 1200rpm pana la 4mii sa zicem...

 

Ce naiba poate sa fie ? catalizatorul nu mai arde gazele la temperaturile mici ? repet fumul este albastru si ulei nu mananca, la 10mii nu completez nimic. uleiul este 15w40

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ce legatura are epuratorul [pasla imbacsita sau nu] cu fumul deschis la culoare ???? Cand e imbacsit...fumul care iese este inchis la culoare.

 

intra apa la motor ?

ajunge ulei in motor...?

 

Din simptomele descrise de tine eu zic ca segmentii sunt cam gata.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Epuratorul, cum am mai scris, are si rolul de a pastra o presiune constanta in carter ~0.7barr

 

Daca e infundat a lumea, presiunea in carter creste, aceasta presiune se aduga la presiunea normala de ulei si forteaza etansarile la turbina, care nu sunt facute pentru presiuni f mari, cu putin "nororc" si forja poti sa strici turbina.

 

Segmentii la un diesel din 2003 e cam greu, nu imposibil, dar destul de greu.

Oricum cred ca e preferabil sa cureti epuratoru` in juma de ora sau o ora (daca nu ai vazut niciodata ce si cum), in prima faza decat sa sari direct la segmentare, nu? :)

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

nu intra apa in motor... in 3 ani daca am completat jumatate de litru de antigel. Am desfacut filtru de la epurator era negru.. au curs si cateva picaturi de ulei, l'am bagat in motorina si l'am "spalat" putin cand i'am facut schimbul de ulei.

Daca face asta doar cand este rece ... nu cred ca este de la el. Ulei este 15 w 40 cred ca e cam gros dar vara asta merge.

Edited by Invaderik
Link to comment
Share on other sites

Inainte de segmentare,as zice sa faci un test de compresie.

Daca te hotarasti sa-l faci, afla inainte valorile, nu bag mana in foc pentru nimeni ca le stie pe cele corecte.

Daca ai compresia buna, atunci ar fi semeringurile de supapa care sunt foarte ieftine dar e bataie de cap sa le schimbi.

Epuratorul e cu pasla? Daca da, mai bine cumpara altul, chiar daca nu e de vina, e sanatos sa-l schimbi.

Link to comment
Share on other sites

Am desfacut epuratorul de 5-6 ori la masina mea si de alte cateva ori la altii.

- in cauza ca pasla aia era imbacsita...imi curgea pe la furtunele alea de pe la turbo.

- altadata deoarece am facut schimb de ulei dupa mai mult de 15.000km si uleiul fiind negru-ingrosat si plin de span s-a imbacsit iar.

 

1. sigur filtrul este imbacsit deoarece ai 15w40

2. niciodata nu mi-a iesit fum deschis [alb sau gri sau albastru] daca filtrul a fost imbacsit.

3. daca pasla aia de pe epurator...este plina de ulei...inseamna ca trece gazul iar uleiul se opreste in pasla. Cand este tare si uscat...100% trebuie schimbat.

 

Cum ajunge la ardere ulei ---> din cauza ca e obturata trecerea gazelor cu ulei in zona epuratorului ?

Link to comment
Share on other sites

@Jacobs----Post #6

Daca vrei sa intelegi/crezi, bine, daca nu...nu.

Care sunt efectele adverse daca se infunda, altele decat ce am zis eu?

Putem sa ne trimitem pm, dar nu ajuta pe nimeni.

 

Am schimbat cel putin 3 epuratoare care aveau pasla efectiv ca azbestu' :) NU MAI FUNCTIONA !

Acum ma intelegi ? :)

Masinile scoteau fum [inchis la culoare] mai mult decat de obicei.

 

La a mea l-am schimbat in prima saptamana dupa ce am cumparat-o. Curgea ulei pe la turbo. Apoi acum cateva luni iar l-am schimbat fiindca era imbacsit din cauza ca uleiul era negru [am mers peste 15.000km cu el] si plin de span.

NU am mai auzit de fum albastru din cauza ca epuratorul este imbacsit/murdar/infundat/etc.

Link to comment
Share on other sites

Epuratorul opreste uleiul si lasa gazul sa treaca...da ?

 

Daca nu mai poate sa treaca de epurator gaz...de ce scoate fum albastru DOAR in primele minute de la pornire ?

 

Toata lumea stie ca atunci cand epuratorul este infundat/imbacsit...fumul este inchis la culoare, nu se modifica in timpul rularii si nici dupa un anumit timp !!!

Fumul negru [nu cel din LOST] se observa in retrovizoare mai ales daca mergi subturat si apesi dintr-o data pedala de acceleratie.

 

Inainte de a schimba uleiul tot 15w40 aveai ?

Incearca sa anulezi EGR si vezi cum se manifesta.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

daca ar fi segmentii,de ce nu scoate fum si dupa incalzirea motorului??

 

poate se dilata !

pai cand se dilata,ar trebui sa scoata mai mult fummm ca scade cmpresia,nu?

nu . e exact invers.

tu de care segmenti amintesti ? cei de "foc" sau de "ungere"?

dar zi repede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.