Jump to content

Help Scoate fum rau


Invaderik

Recommended Posts

Posibil sa fie de de la segmenti, in faza incipienta. Un ansamblu piston-cilindru poate fi afectat diferit de temperatura, in functie de coeficientii de dilatare, in plus presiune uleiului fiind mai mare la rece, uleiul aruncat in fusta pistonului eate teoretic mai mult.

 

 

Nu zic ca sigur e epuratorul, dar daca ar fi, s-ar explica de ce se manifesta (mai tare) cand e rece - pentru ca in mod normal presiunea de ulei este mai mare pana cand se incalzeste motorul, la ea adaugandu-se presiunea din carter.

La fel de bine pot fi (si) etansarile turbo mai uzate, in cazul asta, e un user pe forum care reconditioneaza turbine.

 

Eu nu vad decat 3 puncte de intrare, in ordinea probabilitatii, dupa mine: etansari turbo, simeringuri supape, segmenti

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

daca ar fi segmentii,de ce nu scoate fum si dupa incalzirea motorului??

 

poate se dilata !

pai cand se dilata,ar trebui sa scoata mai mult fummm ca scade cmpresia,nu?

nu . e exact invers.

tu de care segmenti amintesti ? cei de "foc" sau de "ungere"?

dar zi repede.

pai nu se dilata numai segmentii ,ftrate!!

Link to comment
Share on other sites

Si eu as schimba in primul rand filtrul epurator (costa 207 ron in reprezentanta)

 

Ce face filtrul epurator:

-opreste vaporii de ulei din motor si lasa doar gazele sa ajunga inapoi in camerele de ardere.

 

Cand acest filtru este imbacsit se intampla urmatoarele 2situatii:

 

1 - filtru imbacsit (adica plin de ulei) incep sa se prelinga usor picaturi de ulei spre camerele de ardere, cand motorul este rece, respectiv este lipsit de presiune, de aici si fumul albastru la pornire =>uleiul ars la inceput

2 - filtru imbacsit (adica plin de ulei) nu mai permite sa treaca gazele spre camerele de ardere => creste presiunea in baia de ulei. Deoarece uleiul ajunge in baia de ulei prin cadere libera, printr-o gaura cat degetul inelar, acesta nu mai coboara din cauza presiunii crescute din baia de ulei => ungere defectuoasa a motorului (ramane mereu acelasi ulei), ceea ce conduce la uzarea motorului prematur, dar mai mult, nu se mai face ungerea corect la turbina si "crapa".

 

Faptul ca circuitul gazelor nu se ma face corect duce la o scadere a puterii, scadere care este compensata de computerul masinii prin mai multa motorina, motorina care raman nearsa, si de asta avem acel fum negru, cand acceleram brusc (aia fiind defapt motorina nearsa)

 

Ca sa fie de vina semeringurile de la supape trebuie ca fumul albastru sa persiste.

 

Poti sa schimbi si singur filtrul epurator, dar mie mi s-a parut cam mult de demontat, si daca nu ai indemanare si scule, mai bine dai un 50-100 de ron la un service sa faca asta, eu asa am facut.

 

Filtrul epurator nu se schimba la un numar fix de KM (80 de mii, sau mai stiu eu cat), se poate demonta din 2 in 2 schimburi de ulei (ca tot umbli la filtrul de aer) si vezi in ce stadiu este, in functie de asta il schimbi sau nu. dar asta depinde de uleiul pe care il foloseste fiecare si de modul de utilizare al masinii sau trafic.

Link to comment
Share on other sites

OKE deci am desfacut epuratorul din nou l'am spalat in diluant e pasla moale am scos ceva gunoi din el. Asta e rolul epuratorului ... sa inghita ulei e normal sa aibe. Uleiul transformat din gaze in "picaturi" banuiesc ca ajunge in baia de ulei si nu in ardere cum zicea cineva mai sus, ajung in ardere doar daca vaporii de ulei isi continua traseul...

 

M'a intrebat cineva daca tot 15w 40... inainte am avut 5 w 40 dar scotea fum si inainte de schimb(tot albastru)... Putere motorul are... i'am dat 200 pe autostrada :) nu scoate gram de fum negru cu ea calcata de la 1000 pana la 4000 in a II-a dar sa fie cald motorul. Consum 6% la 140km/h deci nu mananca nici motorina aiurea

 

Azi am obs la relanti cum o pornesc puf puf puf puf albastru pentru 20 sec sa zicem si inceteaza, daca calc acceleratia fara sa fie in viteza tot asa fum doar ca mult mai mult...

 

Valva EGR habarn am de ea nu m'am uitat niciodata la ea.

 

Sa vad maine daca mai face tot asa dupa ce am spalat pasla aia daca nu ma duc sa cumpar filtrul sper sa fie de la el doar... oricum tot sunt nelamurit dc nu face si cand e cald motorul

Edited by Invaderik
Link to comment
Share on other sites

M-am sucit: segementii, pentru ca ai spus ca iti scotea fum albastru cu 5w40 si l-ai "rezolvat" cu 15w40

 

Fum scotea si inainte si a scos si dupa schimb (cand motorul este rece) n-am "rezolvat" nimic incep sa cred ca este o problema la injectoare.

 

repet fumul este albastru si ulei nu mananca, la 10mii nu completez nimic. uleiul este 15w40

 

 

Nu prea se poate asa ceva.Orice motor trebuie sa consume ulei mai mult sau mai putin.

Schimba uleiul ala daca nu vrei sa termini motorul si mai rau.

 

ulei castrol nush de care 5w40 a inhalat timp de 60mii km niciodata nu am stat cu bidonu sa completez. Cand faceam schimbu completam sa fie la nivel maxim cand masina statea dreapta. Verific nivelul de obicei dupa drumuri lungi era ok niciodata nu a ajuns la nivelul minim.

Edited by Invaderik
Link to comment
Share on other sites

Tot nu am vazut fum negru !!! Era ceva fum deschis la culoare. ADEVARAT ?

 

Problema persista dar din cauza ca nu mai exista presiunea aia de gaz din zona epuratorului...efectul nu mai este atat de pronuntat.

...NU ai scapat de probleme ! :)

Link to comment
Share on other sites

Tot nu am vazut fum negru !!! Era ceva fum deschis la culoare. ADEVARAT ?

 

Problema persista dar din cauza ca nu mai exista presiunea aia de gaz din zona epuratorului...efectul nu mai este atat de pronuntat.

...NU ai scapat de probleme ! :)

 

 

Fum negru nu a scos niciodata :) asta am zis in toate posturile.. mele. Fumul care il scoatea era albastru... inainte era mult acum dupa ce am filmat nu mai scotea deloc chiar daca era inca rece

Link to comment
Share on other sites

Tot nu am vazut fum negru !!! Era ceva fum deschis la culoare. ADEVARAT ?

 

Problema persista dar din cauza ca nu mai exista presiunea aia de gaz din zona epuratorului...efectul nu mai este atat de pronuntat.

...NU ai scapat de probleme ! :)

 

 

Fum negru nu a scos niciodata :) asta am zis in toate posturile.. mele. Fumul care il scoatea era albastru... inainte era mult acum dupa ce am filmat nu mai scotea deloc chiar daca era inca rece

 

Mergi cu 20km/h in tr. a 3'a si apasa brusc pe acceleratie pana la podea. Ce culoare are fumul ?

 

Repeta ce ai filmat in parcare dar pune camera aia de filmat mai departe [3m?!] de esapament. Accelereaza masina iar apasand brusc pe pedala.

Link to comment
Share on other sites

Am vazut aici multe discutii pe baza acelui filtru epurator(in cazult asta pt o masina cu turbo), imi spune si mie careva la motorul meu, aspirat benzina, acel filtru are o medie de km cat rezista, ar trebui schimbat automat la un anume nr de km? masina are 130.000km, si la rece(cand il pornesc dimineata) scoate un pic fum albastru gri asa...

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

daca scoate fum negru..poate fi de la epurator?

 

de ex la mine,daca pornesc motorul si plec in 30 sec nu-mi scoate fum deloc,daca las motorul pornit ...pe albastru mai mult timp,5-10min scoate acel fum albastru pana se incalzeste motorul!dupa aceea scoate fum dar negru! :)

vreo parere ceva?

Link to comment
Share on other sites

Am vazut si eu filmuletul si mi se pare ca problema este rezolvata, deoarece este normal sa iasa aburul ala alb la pornirea motorului, indiferent de ce motorizare are o masina.

 

LUKAS320d

 

Da, fum negru poate fi SI de la epurator, dar mai poate fi si de la debitmetrul de aer, turbina, filtru e aer... Am explicat cateva posturi in urma n ce fel influenteaza epuratorul si ce efecte pot aparea.

 

Toate cele de mai sus contribuie la acel fum negru, dar care este cauza exacta iti spune masina in functie de cum se manifesta...

 

Eu am schimbat filtrul epurator, acum la 110 mii de km, si am scapat de acel puf de fum albastru de la pornire + ca nu mai scoate fum negru atunci cand accelerez brusc.

Nu va imaginati ca aveam fum negru de nu-l vedeam pe ala din spate, era un fum usor pe care il vedeam seara in farurile celor din spate, si DA, a disparut!

Link to comment
Share on other sites

Sunt cativa care au ce au cu epuratorul :) Toate problemele se invart in jurul lui.

Fumul albastru nu are nicio legatura cu epuratorul [imbacsit sau curat] !

 

B46ROS...ce ai vazut in filmulet din pacate nu este abur !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.