Jump to content

Fierbe motorul ! - e46 318i


Recommended Posts

Buna ziua!

Am un BMW 318i, e46, 1895 cmc, 87 kW, an 1999. Problema cu el este urmatoarea: acum 2 saptamani am cand am ajuns cu masina acasa, dupa ce am oprit-o am auzit un fasait la motor si am observat pe langa asta ca mai si picura apa sub masina. Am fost la un mecanic si mi-a zis ca termostatul este blocat pe inchis. L-am dat jos si cu ocazia asta mi-a spalat si radiatorul. Peste vreo 5 zile am facut un drum de vreo 300 km si totul parea ca merge bine. Insa acum o saptamana eram cu masina in trafic si deodata am observat ca-mi iese abur de sub capota. Am tras pe dreapta si tot asa: se auzea fasait la motor si era apa sub masina. Dupa ce s-a racit motorul am plecat spre casa si dupa 20 de minute iar mi-a crescut temperatura la apa, acul se ducea spre rosu.

Acum 2 zile am ajuns cu ea la service. Era spart un furtun (cooling water flange) si dupa ce l-a inlocuit i-a facut si aerisirea. Nu se mai auzea nici un fasait, nu mai picura nimic pe sub masina. Termostatul cel nou inca nu l-au montat pt ca nu il aveau pe stoc. A doua zi eram din nou in trafic si dupa vreo 30 minute a inceput sa creasca din nou temperatura la motor. Am fost din nou la service si au observat ca nu pornea termocupla. Dupa ce au remediat problema tot imi crestea apa. Au dat jos radiatorul, l-au spalat dar tot degeaba, temperatura crestea din nou la motor.

Mi-au zis ca ori e radiatorul infundat ori e pompa de apa. Urmatorul pas: saptamna viitoare o sa-mi demonteze pompa de apa sa vada daca nu e rupta vreo paleta. Mentionez ca pompa de apa am schimbat-o acum 10-11 luni.

Daca cineva a avut vreo experienta asemanatoare il rog frumos sa ma ajute cu niste sfaturi. Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

din cate inteleg termostatul tot neschimbat e!?

eu tind sa cred ca de la el e... si termocupla nu stiu daca nu primeste comanda tot in functie de pozitia termostatului, cum au remediat problema cu termocupla...au legat-o cumva pe direct?

Link to comment
Share on other sites

din cate inteleg termostatul tot neschimbat e!?

eu tind sa cred ca de la el e... si termocupla nu stiu daca nu primeste comanda tot in functie de pozitia termostatului, cum au remediat problema cu termocupla...au legat-o cumva pe direct?

 

 

Termostatul nu e montat pt ca nu il au inca pe stoc si pe miercuri il aduc. Sincer nu stiu daca au legat-o pe direct: din ce am vazut au pus testerul si au scos termocupla afara. Au umblat un pic la ea si dupa asta mergea.

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua!

Am un BMW 318i, e46, 1895 cmc, 87 kW, an 1999. Problema cu el este urmatoarea: acum 2 saptamani am cand am ajuns cu masina acasa, dupa ce am oprit-o am auzit un fasait la motor si am observat pe langa asta ca mai si picura apa sub masina. Am fost la un mecanic si mi-a zis ca termostatul este blocat pe inchis. L-am dat jos si cu ocazia asta mi-a spalat si radiatorul. Peste vreo 5 zile am facut un drum de vreo 300 km si totul parea ca merge bine. Insa acum o saptamana eram cu masina in trafic si deodata am observat ca-mi iese abur de sub capota. Am tras pe dreapta si tot asa: se auzea fasait la motor si era apa sub masina. Dupa ce s-a racit motorul am plecat spre casa si dupa 20 de minute iar mi-a crescut temperatura la apa, acul se ducea spre rosu.

Acum 2 zile am ajuns cu ea la service. Era spart un furtun (cooling water flange) si dupa ce l-a inlocuit i-a facut si aerisirea. Nu se mai auzea nici un fasait, nu mai picura nimic pe sub masina. Termostatul cel nou inca nu l-au montat pt ca nu il aveau pe stoc. A doua zi eram din nou in trafic si dupa vreo 30 minute a inceput sa creasca din nou temperatura la motor. Am fost din nou la service si au observat ca nu pornea termocupla. Dupa ce au remediat problema tot imi crestea apa. Au dat jos radiatorul, l-au spalat dar tot degeaba, temperatura crestea din nou la motor.

Mi-au zis ca ori e radiatorul infundat ori e pompa de apa. Urmatorul pas: saptamna viitoare o sa-mi demonteze pompa de apa sa vada daca nu e rupta vreo paleta. Mentionez ca pompa de apa am schimbat-o acum 10-11 luni.

Daca cineva a avut vreo experienta asemanatoare il rog frumos sa ma ajute cu niste sfaturi. Multumesc anticipat.

 

Am explicat de foarte multe ori pe forum de ce masinile astea NU POT sa mearga cu termostatul scos. Foloseste search, eu nu mai scriu inca odata.

Link to comment
Share on other sites

pai din cate stiu eu, in termostat e si un senzor, care altceva decat temperatura nu cred ca are ce sa masoare acolo, sau poate pozitia lui (inchis/deschis1/deschis2) iar de acolo pleaca informatia la ECU, astfel pornind termocupla sau nu... eu asa inteleg termostatul ala, poate gresesc, am desfacut recent unul, iar daca incerci sa desfaci partea mecanica, se rup firele care ies chiar din mijlocul de cupru(sau ce-i ala) Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
sal am si eu o problema de cateva luni si ni pot sa ii dai de cap deloc..am un 316 i dia 2ooo. Totul a inceput acum 6 luni cand mi s-a spart vasul de expansiune.l-am schimbat cu unul nou. Dupa o luna mi s-a spart radiatorul.l-am schimbat cu unul nou. Dupa ceva timp s-a spart un furtun.l-am schimbat cu unul nou si am schimbat si termostatul.acum o luna s-a spart din nou vasul si l-am schimbat din nou si odata cu el si capacul de la acesta.de 1 mai am fost la mare si innainte de autostrada am oprit la o benz am stat 10 min si cand sa ma urc in masina era balta sub ea. A inceput sa dea cu apa pe la capac. I-am facut aerisirea ca lumea am mers cu ea la mare am mai facut inca vreo 2ooo de km cu ea fara probleme. Azi am foast pana in targoviste am lasat-o intr-o parcare si dupa 2 ore cand sa plec am pus contactul si surpriza martorul de la apa aprins... Am completat din nou un litru de apa. Mentionez ca motorul nu a fiert niciodata are 206.000 de km.va rog sa ma ajutati cu un sfat.. Va multumesc!.
Link to comment
Share on other sites

[am fost la service cu masina si mi-au spus ca este posibil sa fie garnitura de _chiulasa_ fisurata pe undeva dar nu este sigur... mi-am mai spus ca daca era de la pompa avea alte simptome(nu mai circula apa cu presiune)... nu stiu ce sa mai cred... :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca problema este tot in radiator. Toti stim ca e 46 i are o boala cu vasul de expansiune. Atunci cand se sparge, instalatia pierde din presiune. Pierzând din presiune, antigelul incepe sa fiarba. Antigelul atunci cand fierbe si se evapora, formeazã o depunere consistenta care se depune În radiator. Degeaba Îl spalati. Eu am avut aceeasi problema cu 2 masini. Initial am spalat radiatoarele.... problema a revenit repede... am schimbat tot ce are legatura cu racirea.... Disperat, in final m-am decis sa schimb si radiatorul... Surprizã!!! totul merge oK pânã În ziua de azi. Radiatorul vechi l-am desfãcut si am observat ca lamelele erau infundate aproape toate, si ara circula numai prin bazine. Asta e explicatia mea. Baftã!!!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Acum 1 an dupa un drum de vreo 3500 km, observ ca acul de temperatura apa tinde spre rosu. Mentionez ca acul nu se misca din mijlocul ceasului pana in acel moment. Dupa vreo 6 luni a cedat pompa de apa. Am schimbat-o si, venind iarna, nu mi-a mai facut probleme. Dar azi, din nou vad ca a trecut de 115 grade si, deci, se deplasa inspre zona rosie. Nu mi-a indicat niciodata mai mult de 117 grade. Intrebarea mea este: daca termostatul deschide la 105 grade Celsius, care este temperatura cand se poate spune ca motorul "fierbe"? Cand ajunge in zona rosie? Si daca deschide la 105 grade nu se presupune ca trebuie sa scada temperatura? Multumesc
Link to comment
Share on other sites

La motorul M43 montat pe E46 termostatul este unul de tip "Electrically actuated thermostat", care din cate am citit aici atunci cand se "strica" ar trebui sa ramana pe deschis. Asa lauda Wahler produsele sale, nu stiu daca cele montate pe E46 de BMW respecta reteta, dar asa ar trebui.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

salutare :-)

 

Masina este un E46 2000 316 1895cm :twoup:

 

deci problema asta mi a mancat viata si banii :)

1.prin 2008 mi -a plesnit vasul de expansiune , - l am schimbat ,dupa care am obsertvat ca pierd apa.

2.am fost mecanic mi a spus ca m problema la pompa de apa - am schimbat pompa de apa , dupa care am observat ca pierd apa din nou

3.am fost din nou la mec mi a spsus ca am un cot in spatele chiloasei care e crapat - la m schimbat si ni nou pierdeam apa

4. intr un final mi a spus ca am granitura arsa si intra apa in uli si asa se evapora - am schimbat garnitura.

 

dupa cam 1500 de km mi sa aprins becul la apa si a inceput sa creasca temperatura :) deja eram un mare pachet de nervi .

 

m a dus la mecanic din nou , mi a spus ca este termostatul de vina ca este blocat si ca mi l da jos sa vada cum merge fara - mi a scos temostatul , si dupa o perioada ..a inceput sa imi creasca tem si sa pierd apa din nou ...

 

dupa aceasta aventura m am enervat maxim si m am dus la un alt mecanic . Acela mi a spus din start ca este granitura de chiloasa arsa pentru ca primu mec nu mi a planat chiloasa .

 

din nou mi am schimbat garnitura ,mi a planat chiloasa , mi am schimbat radiatorul , vasul de expansiune , si ma anunta mecanicul bucuros ca mi a reparat masina :-)))

 

m am dus bucuros sa o iau . Dar acesta mecanic mi a spus ca inca nu mi a pus termostatul deoarece vrea sa vada cum functioneaza fara si sa merg la el dupa cateva miii de km sa imi puna termostatul

 

Mentionez ca toata distractia asta m a costat undeva pe la 1500 e

 

dupa aproximativ 5000 de km mi a crescut apa din nou putin de tot dupa care a revenit , zilele trecute dupa ce am plecat de la serviciu ..aproape de casa mi a crescut din nou ..

 

a parcat si adoua zi de dimineazta am observat ca nu mai aveam apa deloc .

 

deci in acest moment sunt disperat de aceasta problema care mi a mancat si bani si nervi la maxim ...

 

NU STIU ce sa mai fac ...

 

nu am temostat pe masina in acest moment ,,

 

ajuta ti am va rog , am sjuns in situatia in care vreau sa dau masina pentru ca nu reusesc sa o mai scot la capat cu problema asta

Link to comment
Share on other sites

m a dus la mecanic din nou , mi a spus ca este termostatul de vina ca este blocat si ca mi l da jos sa vada cum merge fara - mi a scos temostatul , si dupa o perioada ..a inceput sa imi creasca tem si sa pierd apa din nou ...

 

:twoup:

 

Dar acesta mecanic mi a spus ca inca nu mi a pus termostatul deoarece vrea sa vada cum functioneaza fara si sa merg la el dupa cateva miii de km sa imi puna termostatul

 

:)

 

nu am temostat pe masina in acest moment ,,

 

:)

 

Am explicat de foarte multe ori pe forum de ce masinile astea NU POT sa mearga cu termostatul scos. Foloseste search, eu nu mai scriu inca odata. :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.