Jump to content

Sfaturi pt cei care cumpara o masina


COObra

Recommended Posts

Problema este ca nu cred ca iti tine nimeni masina pe vorbe pana te duci tu sa faci inspectie vizuala, iar daca dai un avans incepi sa te tiganesti cu aia daca nu e ce trebuie. Sfatul meu este sa cumparati de la un autohaus fiind acolo (cu riscul sa se dea masina pana ajungeti, dar va luati mai multe variante) sau dintr-o reprezentanta inclusiv de la distanta ca nu cred ca mint.

A, si sa le cereti sa scrie pe contract "unfallfrei", care inseamna fara accident, astfel isi asuma si ei asta si inteleg ca e o problema mare pt ei daca se dovedeste ca a fost lovita si ei au declarat-o fara accident.

Link to comment
Share on other sites

Problema este ca nu cred ca iti tine nimeni masina pe vorbe pana te duci tu sa faci inspectie vizuala, iar daca dai un avans incepi sa te tiganesti cu aia daca nu e ce trebuie. Sfatul meu este sa cumparati de la un autohaus fiind acolo (cu riscul sa se dea masina pana ajungeti, dar va luati mai multe variante) sau dintr-o reprezentanta inclusiv de la distanta ca nu cred ca mint.

A, si sa le cereti sa scrie pe contract "unfallfrei", care inseamna fara accident, astfel isi asuma si ei asta si inteleg ca e o problema mare pt ei daca se dovedeste ca a fost lovita si ei au declarat-o fara accident.

 

Cu "unfallfrei" e o poveste intreaga si nu acopera neaparat ca e nelovita.

Daca vrei garantie ca nu pleci degeaba dupa ea, fie ceri un atestat/evaluare DEKRA/TÄ‚V/ADAC pt masini second hand sau gasesti masina pe linga cineva de acolo, care se duce si o vede.

 

Am fost sa vad o masina care din poze nu m-as fi ridacat din pat sa ma duc pina acolo. Cand am ajuns si am vazut-o real, a pornit-o si ala...era sa o cumpar eu pe loc, desi nu aveam ce face cu ea, asa de "buna" era pt pretul respectiv.

 

Nu mai sint vremurile de demult, cand aveai o garantie pt ce zicea "neamtul" la telefon. Ceri poze facute pe lumina si care sa acopere zonele unde ar fi probleme, casti ochii la jante si motor, scaune, etc sa vezi cum e uzura si ceri si poze din istoricul de intretinere. Daca e peste 10-15.000€ ce sint inca 3-400€ pt un bilet de avion si maxim o sapt de plimbat pe acolo dupa cele 3-4-5 selectate dinainte de pe mobile sau alte site.uri.

 

O singura data am cumparat fara sa o vad inainte si am regretat. Totusi, au fost domni si au luat-o inapoi. Un C63, vechi de o luna, cu 2000km la bord, de la o sucursala regionala Mercedes Benz. Gumele spate praf, consuma ulei ca un motor in doi timpi, franele deja doar la 50-55%, etc. Din pacate chestiile astea (in afara de cauciucuri) nu le vezi decit la un test drive sau inspectie mai indeaproape.

 

Nu e prietene nici o greseala.....chiar asa este......verificata de mine cu VIN......EURO 6....fabricatie iunie 2010.....Baietii de la RAR nu gresesc niciodata....

 

Exista 320d Blue Perfomance din 2010 cu Euro 6. Doar ca, nu stiu daca ai descoperit intre timp, are un rezervor de uree..."Ad Blue", unde la fiecare aprox 15.000km trebuie sa bagi cativa litri din acest aditiv. Ar trebui sa se aprinde ceva beculete prin bord sa iti atraga atentia cand e acel rezervor gol. Fara Ad Blue are cel mult Euro 5 si un catalizator extra facut praf :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Postez aici ca sa nu mai deschid alt topic, fiind doar o info. Daca se va materializa eu zic ca va fi un mare pas inainte. Categoria "samsari" este scoasa din ecuatie, desigur!...

 

http://www.profit.ro/stiri/economie/aplicatie-impotriva-fraudelor-la-vanzarea-de-masini-second-hand-16049415

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Buna ziua

 

In saptamana aceasta urmeaza sa mi imi cumpar o noua masina. Am decis sa aleg un bmw seria 3, e90 mai exact. Sunt indecis in ceea ce priveste cutia de viteze. Sa aleg o cutie manuala sau automata.

Despre cele automate stiu ca sunt mai greu de intretinut si intretinerea mai costisitoare dar pe langa asta confortul este mai mare. Eu circul mai mult in oras si din aceasta cauza optez pentru o cutie automata.

 

Ce ma sfatuiti sa aleg?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Vrei confort - automata, vrei mai sportiv-manuala (o controlezi cum vrei). Intretinerea unei automate nu e mai scumpa decat un kit de ambreiaj pentru o manuala. Asta consta intr-un schimb de ulei la 80k. care nu depaseste 1800ron. O cutie automata protejeaza mai bine motorul in decursul km. efectuati, schimba vitezele exact cand cere motorul, ai optiunile Sport sau Manual, vei putea conduce cum doresti si dupa cum o cere traseul.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Buna ziua

 

In saptamana aceasta urmeaza sa mi imi cumpar o noua masina. Am decis sa aleg un bmw seria 3, e90 mai exact. Sunt indecis in ceea ce priveste cutia de viteze. Sa aleg o cutie manuala sau automata.

Despre cele automate stiu ca sunt mai greu de intretinut si intretinerea mai costisitoare dar pe langa asta confortul este mai mare. Eu circul mai mult in oras si din aceasta cauza optez pentru o cutie automata.

 

Ce ma sfatuiti sa aleg?

 

Multumesc!

 

 

Ai gasit masina? Sunt si eu interesat exact de un e90. Ma gandeam sa ma duc in germania dar din cate am vazut pe mobile.de sunt cam aceleasi preturi ca la noi.

Link to comment
Share on other sites

Sunt aceleasi preturi, dar masinile lor sunt mult mai bine intretinute. La noi daca iei 20 de masini de pe autovit, nici macar 3 nu sunt in toate mintile!

 

Sunt de acord cu six in line, risti destul de mult daca le iei de pe autovit.

Link to comment
Share on other sites

Dar alte locuri, in afara de dealeri, de unde poti cumpara o masina sunt? Am inteles ca in Nuremberg sunt niste targuri si ca acolo ar fi mai ieftine ca pe mobile de. Aveti idee? Nu radeti de mine daca vorbesc prostii :D Vorbesc din auzite si de-asta intreb :D

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

salut

 

desi am postat in alt topic oarecum cu aceeasi tematica, cred ca acesta s ar preta mai bine pt ce caut.

 

pe scurt, m am hotarat sa schimb masina actuala si cum experienta cu una noua a lasat de dorit..ma indrept spre ceva pana intr un an si maxim 20k km.

am gasit una pe bursa bmw din linkul de mai sus. am verificat si dealerul pe mobile.de sa vad cate stele si ce reviewuri are. nota generala este de 4,2/5.

 

masina are 11km, si fabricatie 07/2016.

ideea e ca a raspuns un neamt care mi a plasat cererea spre un yusuf mohamed.

Le-am cerut istoric al masinii dar evita sa mi l trimita. am intrebat de 2 ori dar a ocolit intrebarea desi masina e certificata bmw premium selection.

Ei zic ca masina este accident-free, e din car rental. e o oferta de la 49400 la 46900.

TUW nu are dar il fac.

 

Ma gandesc ca fiind din car rental, sa nu fie folosita abuziv desi are 11k km...

 

Ce ar mai trebui sa intreb? deocamdata caut sa aflu istoricul din baza de date bmw.

 

merci

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Buna seara,pt. ca recent am cumparat si eu in 116i cu care am avut o experienta neplacuta din Germania,vreau sa va impartasesc si eu parerea despre piata de masini din Germania:masina am cumparat-o de la in autohaus,si bine am facut,daca o iei de la autohaus primesti obligatoriu in an garantie,lucru care nu se intampla in cazul achizitionarii de la privat,chiar daca de obicei pretul e cu vreo 1000 de euro mai mic.masina in cauza a avut celebra problema cu patina intinzatoare si cu lungirea lantului de distributie,lovit in sina conductoare,blocat pompa de ulei si deci motor compromis.desi initial anulasem contractual de finantare ,si automat si pe cel de cumparare,am revenit asupra deciziei dupa ce reparatia a fost suporatata integral de handler conform garantiei si a acceptat sa fie pusa pe tester la BMW Cloppenburg,pe banii mei desigur,si am verificat pe devizul de reparatii ca s-au folosit numai piese originale ,plus o reducere semnificativa de pret.Daca vreti sa luati masina din Germania de la Autohaus,feriti-va de cele care au specificat"pt. gewerbe sau export",sunt masini cu problem foarte grave pe care handlerul nu are curaj sa le vanda in Germania pt. ca at avea problem grave,si am vazut samsari gramada care le incarcau,inclusiv pt. Romania,pt. ca desi optic se prezinta bine si au putini ani si km sunt ieftine,dar vor cadea destul de repede.De asemeni sa nu luati masina de la autohaus in cazul in care se specifica ca dealerul o vinde ca intermediar pt. in client privat,de fapt asta inseamna ca desi o veti plati la pret de autohaus nu veti primi si avantajele acestui tip de tranzactie,in cazul unei tranzactii intre private efectele garantiei fiind foarte limitate.Daca nu vi se da caietul de service,cereti macar sa fiti pusi I legatura cu propietarul anterior al masinii,daca vi se spune ca nu se poate sau se cauta tergiversarea lasati-o balta,ceva e putred in Danemarca.In cazul achizitionarii unui BMW,un adaptor Bluetooth si Carly fur bmw vor face minuni,multe defecte ascunse le puteti gasi singuri.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Buna seara, doresc sa achizitionez un Bmw F30 sh din 2013 si voiam sa intreb ce sfaturi imi puteti da in legatura cu verificarea masinii inainte de cumparare. Eventual daca imi puteti recomanda un service sau ce sa am in vedere sa verific.

Multumesc!

Ca sa nu ai surprize, incearca sa te orientezi in primul rand catre o reprezentanta BMW...daca nu reusesti sa te incadrezi cu banii, cauta una care sa aiba TUV nou si mergi cu mecanicul cu tester...

Chiar daca masina e perfecta la verificare, in cazul in care pe drum ti se aprinde ceva, fara tester esti mancat...

 

Daca nu ai om, imi scrii pe privat si iti trimit datele unui electrician ce face Germania...ii dai omului 150 Euro plus drumul si vine cu tine ca al doilea sofer+ mecanic/tester.

 

Incearca sa urci pe anul 2014, sau sa mergi pe 2013 incepand cu luna a 10a...vei afla de ce...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

530i/535i/550i sau un 330i.. 320i sau 328i f30 am inteles ca sunt problematice destul de rau.

 

Bineinteles ca in Romania mai dureaza 10 ani pana interzic deaselul deci poti lua linistit unul.. insa future-proof ar fi o benzinara si dupa o electrica.

Link to comment
Share on other sites

530i/535i/550i sau un 330i.. 320i sau 328i f30 am inteles ca sunt problematice destul de rau.

Deci o persoana noua care intra pe forum o sa fie foarte debusolata. Tu aici spui ca de la 530 in sus sunt problematice.

Pe alta postare cineva spune ca motoarele de 2.0 sunt problematice si sa isi ia de 3.0.

Altu zice ca 520 sunt lesinate si cu probleme.

 

Daca o tinem tot asa mai bine ne cumparam logan ca la bmw toate sunt problematice ...

 

Fiecare model are problemele lui! Cred ca cineva cu cap isi cumpara o masina pe care o poate intretine si ia in calcul ca este posibil ca in timp sa mai pice una alta (o turbina in cazu bi-turbo, o caseta de directie in cazu f30, o distributie in cazu n47 ... si lista poate continua).

De asemenea cine isi ia masina SH ar trebui sa intaleaga ca este SH! Vrei sa nu ai probleme ... iti cumperi noua si iti asumi ca in 3 ani ai pierdut mai bine de jumatate din valoarea ei ...

 

DIn pacate nu se mai fac masini fiabile care tin zeci de ani/km.

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

Deci o persoana noua care intra pe forum o sa fie foarte debusolata. Tu aici spui ca de la 530 in sus sunt problematice.

Pe alta postare cineva spune ca motoarele de 2.0 sunt problematice si sa isi ia de 3.0.

Altu zice ca 520 sunt lesinate si cu probleme.

 

Daca o tinem tot asa mai bine ne cumparam logan ca la bmw toate sunt problematice ...

 

Fiecare model are problemele lui! Cred ca cineva cu cap isi cumpara o masina pe care o poate intretine si ia in calcul ca este posibil ca in timp sa mai pice una alta (o turbina in cazu bi-turbo, o caseta de directie in cazu f30, o distributie in cazu n47 ... si lista poate continua).

De asemenea cine isi ia masina SH ar trebui sa intaleaga ca este SH! Vrei sa nu ai probleme ... iti cumperi noua si iti asumi ca in 3 ani ai pierdut mai bine de jumatate din valoarea ei ...

 

DIn pacate nu se mai fac masini fiabile care tin zeci de ani/km.

 

Categoric.

 

Am spus invers, ca 320i sau 328i sunt mai problematice (ca este in mare acelasi motor de 2 mii benzina) din ce am citit pe aici.

 

Bineinteles ca si cele de 3 mii au bubele lor insa as prefera sa schimb un catalizator sau o poma de apa decat sa unblu la vvt sau vanosi.

 

Masinile SH sunt "o loterie" fara doar si poate; doar incercam sa reducem, pe cat posibil, riscul de a cumapra o masina fara sa stim "in ce ne bagam"

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Exista vreo posibilitate sa aflu despre istoricul unei masini fara sa platesc? La BanatCar imi cer 250 lei doar pentru a-mi scoate pe o foaie istoricul masinii ceea ce mi se pare aberant de mult.La VW cand am fost ultima data cu 250 lei mi-a verificat masina un mecanic si mi-au spus si tot istoricul. Edited by Exilong999999
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare,

 

voi merge sa cumpar un 420d din 2015 (Octombrie), 147.000km, pachet M interior si exterior.

A fost adusa recent din Germania.

Masina arata foarte bine si am verificat-u cu ajutorul cuiva in reteaua BMW si pe autodna. Nr de kilometri sunt reali, toate reviziile si vizitele au fost facute in reteaua BMW.

Acum, insa as vrea s-o verific si dpdv tehnic, si nu stiu cum sa fac. In orasul in care merg s-o iau nu exista service BMW.

 

Cunoasteti pe cineva care ar putea merge contra cost cu mine, sa o verifice cu un tester si general, dpdv tehnic?

 

multumesc pt ajutor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.