Jump to content

Sfaturi pt cei care cumpara o masina


COObra

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

As mai putea aduga cate ceva despre cumparatul din Germania. Stau aici (in Germania cam de 6 luni). Pana acum am cumparat 2 masini, am mai ajutat o colega sa cumpere una si voi mai cumpara inca una foarte curand.

Tot ce vine de la dealeari si este chiar si cu 10 % mai ieftin decat un pret mediu este cu probleme. Diferenta intre un dealer neamt si unul de alta nationalitate este ca neamtul iti va spune ce stie ca are masina si este in neregula. CUm a spus cam toata lumea masini diesel cu km putini practic nu exista. Datorita diferentelor mari la taxe si asigurari nu se merita decat daca faci foarte multi kilometri .

Ca sa va faceti o idee cum functioneaza treaba si cum isi cumpara neamtul o masina noua o sa va spun cate ceva despre sistemul de taxe si impozite platit la o masina imatriculata in Germanaia.

Pentru imatriculare in mare iti trebuie 3 lucruri.. Brieful, o dovada ca ai de gand sa faci o asigurare.., ea este reprezentata de un cod care ti-l asiguratorul si e intr-o baza de date care e accesata de autoritatea germana si TUV, sau ITP cum ii zice pe la noi. Daca cu primele 2 nu e mare problema a treia e deja spinoasa. TUV este extram de riguros. Se verifica cam tot ce trebuie sa verifice orice om normal care cumpara o masina si inca in plus. NU sunt acceptate urmele de rugina pe nicaieri. O masina cu urme de rugina pe o aripa risca sa nu ia TUV de exemplu. Puteti spune ca dai cu un pic de spray si se va rezolva, nu este asa, se harcaie partea vopsita daca e suspecta. NU mai vorbim de directie, noxe, frane, toate articulatiile trebuie sa nu aiba joc chiar daca sunt mai uzate. In principiu o masina cu acel HU si AU recent luate sunt un semn foarte bun. Daca masinii ii expira sau e f. aproape de expirare acel HU si AU iar proprietarul nu e dispus sa il faca indiferent ca e un Autohaus sau persoana privata masina ascunde defentiuni care sunt destul de scumpe de remediat cat sa nu mai renteze repararea lor. Adica costa mai mult decat face masina pe piata daca nu ar fi avut acele probleme. Aceasta este valabil mai ales pentru masinile mai vechi de 7-8 ani.

Cand vedeti mentiunea Fur export inseamna ca acea masina nu are nici o sansa sa fie inmatriculata in Germania datorita faptului ca nu va trece TUV in veci. O masina din acea e buna doar de dezmembrat

 

Asigurarea e calculata in primul rand in functie de istoric si de capacitate cilindrica. La masina mea a ajuns undeva la 960 de euro cel mai mic pret online. (nu am avut istoric din Ro). Se mai plateste un impozit in functie de capacitate cilindrica si norma de poluare, la diesel se mai aplica inca un index daca are filtru de particule sau nu si majoritatea nu au .. a ajuns la 452 de euro pe un an. Avand in vedere cu mici exceptii ca daca vrei un motor de 200 CP poti avea ori un diesel de 3 l sau o bezina de 2.5 (generalizez un pic sunt niste aproximari dar regula zic eu ca functioneaza cu mici exceptii) din punct de vedere al taxelor clar dieselul pierde. Plus pret mai mare consumabile revizii, fiabilitate scazuta fata de benzina rezulta ca cine cumpara diesel cumpara din cauza ca face foarte multi km. Nemtii sunt extrem de pragmatici calculeaza la sange fiecare euro.. am fazut niste faze ceva incredibil dar astea sunt alte povesti.

O masina diesel veche de 8 ani cu mai putin de 200 k km este ceva greu de crezut dupa ce stai pe aici si iti faci o idee.

.

La privati veti intalni preturi mai decente si oameni onesti. Iti vor spune ce in neregula cu masina dupa stiinta lor, daca veti gasi ceva in plus vor scadea pretul sau vor remedia.

 

Sa nu credeti ca ce se cumpara din Germani a fost rulat neaparat acolo. Exista foarte multe masini care au fost rulate in Franta sau Italia, de astea sa fugiti ca de dracu.

Desi stau in Germania muncesc in Luxembourg. Stiu piata si de acolo. Este extrem de interesanta. Acolo puteti vedea pretul real a unai masini intretinute corect si cu km putini. O masina cumparata si rulata in Luxembourg are cel mai mare pret posibi. Daca la un BMW din 2002 in Germania cu motorul X km Y e intre 8000 si 12000 in Luxembourg pretul va porni de la 12 000 . Diferenta e ca este o tara mica , extrem de bogata unde lumea nici nu merge mult cu masinile. Daca nu esti cetatean si esti doar resident, statul luxembourghez iti ramburseaza TVA odata la 5 ani pentru o masina noua.Cam 35 % din populatia din Luxembourg este rezidenta, nu sunt cetateni. Practic odata la 5 ani cumperi o masina noua fara a plati TVA. Se merge relativ putin deoarece lumea prefera sa faca naveta cu mijloace in comun daca e ca timp e similar cu cat iti ia cu masina. Si se merge cu avionul la greu. Am un coleg care vroia sa mearga Berlin .. vreo 700 de km pe autobahn ... o nimica toata. A luat avionul, cand l-am intrebat de ce nu merge cu masina se uita la mine ca la altceva. Asta e doar un exemplu, treaba e relativ generalizata.

Ca o paranteza o sa va mai povestesc cate ceva ca sa intelegeti mai bine despre ce vorbesc. Am vazut niste faze de necrezut pentru un roman ca mine. In satul meu de langa granitza cu Luxembourg, unde locuiesc foarte multi care muncesc in Lux, am vazut o tipa care are un Ford Focus ST, foarte frumos, bine intretinut cu care merge in fiecare zi 2km din varful dealului unde are casa pana la statia de autobuz. De acolo mai sunt 3 km pana la Autobahn-ul care duce in Lux. Acolo sta in masina pana apare autobuzul, in caz ca ploua sau e vreme mai urata, pleaca cu el si cand vine de la servici treaba se repeta. Pentru ce sa iti iei un Focus ST sa mergi 2 km pe zi din varful dealului pana in statia de autobuz ..nu o sa inteleg niciodata. Nu am vazut sa mearga cu el in week-end la plimbareli. Pentru asta are un Peugeot CC.

99% din masinile postate acolo au kilometrii reali si sunt intretinute incredibil. Se negociaza dar sincer nu stiu cam cat se poate merge cu negociatul asta. Luxembourg il recomand mai ales pentru cei pasionati care vor un model mai vechiut si vor sa aiba o baza buna de pornire pentru o masina deosebita. Spre deosebire de Germania salariile sunt extrem de mari, un neamt din zona de granitza care isi gaseste job in Luxembourg i-a pus dumnezeu mana in cap. Se gasesc modele foarte frumoase si dotate in general. Desi preturile pot aparea socante pentru cine cauta pe mobile.de in germania cam ala e pretul real pentru o masina SH "impecabila" <_< cum am vazut ca se poarta aici

Se poate cauta pentru Luxembourg si pe mobile.de dar mai multe optiuni sunt pe acest site :

www.luxauto.lu

 

Pentru cei cu un buget mai mare, vorbind dee undeva de la 25 de k in sus puteti alege orice dealer BMW din Germania sau orice tara din Vest. Avantajul fata de un dealer de la noi e ca macar au fost rulate afara. In acest moment sunt o groaza de reprezentante ticsite de modele de pana in 2007 cu intretinerea efectuata de acea reprezentanta si cu garantie BMW . Si aici criza se simte din plin, chiar acum vreo 3 saptamani am fost sa imi fac revizia la una din cele 2 reprezentante BMW din Trier, un orasel mic, universitar, erau cam 15 buc puse la vanzare numai in showroom. Cateva mai erau in parcare. Se negociaza la sange bineinteles.

Nu mai am timp acum dar voi mai reveni cu precizari.. de genul cum a fost posibil sa se cumpere un SLK cu 15 k km si vreo 11 luni vechime cu 30 de mii .. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

O.K mai am pic de timp si o sa continui. Nu exista taxe de drum sau ceva gen vigneta in Germania. Totul este inclus in pretul bezinei care e sensibil mai scumpa decat in alte tari dinimprejurimi. In general lumea din zina de granita cumpara benzia si tigari din Lux si restul din Germania.

Experientele pe care le-am avut.

Prima masina a fost o Mazda 323 F din 1993 modelul acela cu POP-UP lights. A fost o masina excelenta luata de la un dealer neamt fara mari aventuri. Abia ma mutasem si aveam nevoie de o masina repede ca sa fac naveta. fiind vorba de o masina veche m-am orientat spre o masina japoneza care dupa cum stiti sunt extrem de fiabile. In plan urma un BMW model clasic dupa ce ma mai dimiream si eu ce si cum e viata asta pe aici. Singura problema care o avea a fost la inchiderea trapei care se facea aplicand un pumn, problema semnalata de dealerul neamt. Am o slabiciune pentru masinile mai vechi si imi place sa repar cu mana mea daca nu imi prind urechile . Planuiam sa imi iau un e34 dar mutatul m-a golit de bani .. o suma incredibila cel putin pentru mine, cheltuita foarte repede.

Din pacate m-a pus dracul sa vin in romania cu ea, in vacanta asta de iarna si trecand de pe asfalt o.k pe macadam polei ca la balamuc, la 50 de km pe ora am pierdut controlul.. am redresat putin, am facut un dublu axel dinala ca la gimnastica dupa ce am atins usor o denivelare (era sticla), si dupa ce am trecut la mustata pe langa 4 masini parcate am infipt-o intrun stalp de beton. Caroseria se deformase,costa mult sa o repar si nu aveam garantia ca va iesi o.k. dupa cum imi spusese mecanicul. Dupa ce am sparsem destul de mult in vacanta si +un bilet de avion luat pe 2 ian pentru data de 4 ca pe 5 trebuia sa fiu la munca care a costat aproape cat o reparatie dura la un BMW am ajuns inapoi .

M-am decis sa strang ceva bani vreo doua luni cel putin, sa iau un e34 intr-0 stare cat de cat buna si sa mai bag bani pe parcurs in el sa il fac cum imi doresc.

Dupa 3 saptamani de dardait prin statia de autobuz mi-am bagat picioarele, am scuturat buzunarele si am purces la o noua achizitie.

Vad un BMW e34 , persoana privata, usor accidenta care se incadra in buget. Am mers si am vazut-o. Parea o.k, era samabata, ma grabeam tare si nu m-am dus sa o urc pe un elevator. La prima vedere era atinsa bara din spate si in fata lovita putin dintr'o parte, usor de remediat, capota de la motor deplasata un pic. Planul era ca vezi domle e mai ieftin.. am 7 luni pana expira TUV sa bag bani in ea cat dracu poa sa coste in plus fata de una cu tabla buna, la motor si restul oricum eram convins ca bag cam la fel ..

Mare greseala, am mers la reprezenta pentru revizie, pompa de injectie terminata dupa cum banuiam si era de asteptat la un diesel de varsta aia, iar capota era de fapt o.k, masina era mai scurta cu 1 cm <_< , probleme cu rugina, treaba ajungea bineinteles undeva la 4000 de euro asa la prima strigare ca sa o faca. Cam mult avand in vedere cred ca cel mai scump BMW e34 care l-am vazut era 5000 de euro cu 56 de k km in Luxembourg, si arata de plangeai langa el. Bineinteles ca si la ala schimbi cam tot ce tine de bucsaraie si restul ce mai e, toate garniturile si furtunasele imbatrinte din cauza nefolosirii.. dar orisicat macar stii ca iese o treaba.

 

As putea sa va spun de primirea care am avut-o la reprezentanta BMW cu harbul meu si relatia cu baietii aia de acolo .2 mecanici de vreo 21 de ani aprox, respect fata de cleint, explicatii date si receptia masinii.. toata procedura si preturi ..... dar e off topic .. poate detaliez la vreun topic legat de reprezentate si costuri de intretinere. Acum trag de asta asa cum e pana prin iulie - august cand voi demara proiectul cel mai tare e34 din parcare....:).Macar pot sa imi transfer asigurarea si impozitul cand o voi radia pe asta pentru noua masina SH care o voi lua .. :bashwall: asa ca nu chiar gaura totala.

bafta si cascati ochii :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Diferenta intre un dealer neamt si unul de alta nationalitate este ca neamtul iti va spune ce stie ca are masina si este in neregula.

Da sigur, tu crezi ca daca un neamt are curte 50-60 de masini el stie ce are fiecare in parte? Trebuie sa fie probleme intr-adevar majore ca sa stie ce are fiecare in parte. Si daca stie, in nici un caz nu o sa-ti spuna chiar totul.

De exemplu: ma duc acum vreun an sa vad un Signum, era chiar ok la pret si la cum arata in poze. Tehnic, cit de cit ok. Händlerul era neamt, dar cam alcoolic dupa cum arata la fatsa. Sa revin la Signum, masinii efectiv ii atirna pina vreo citiva cm de pamint un strat de la toba de esapament. Ca asta e boala la ele si ca in maxim 3 ani pica, e altceva. Dar ala pur si simplu a negat pina la final ca masina are o problema la esapament. Nici dupa insistentse nu a vrut macar sa se aplece sa vada ce ii spuneam. Sincer, mi-a fost frica sa iau masina aia la proba, era riscul prea mare sa-mi zboare tabla aia dupa mine pe autobahn si sa provoc un accident. La telefon, clar ca zisese ca masina nu are nici o problema. Caz izolat? Nu cred, foame au totsi dealerii, ca sint nemtsi sau straini. In general e bine sa iei masina de la privat, dar nici acolo nu e de cumparat ca orbu pe ce zice proprietarul.

 

Cand vedeti mentiunea Fur export inseamna ca acea masina nu are nici o sansa sa fie inmatriculata in Germania datorita faptului ca nu va trece TUV in veci. O masina din acea e buna doar de dezmembrat

Fals! Vezi si masini la 8000-10000 € la care se spune ca sint doar pentru export sau pentru alt dealer. De ce doar pentru export? Pentru ca dealerii sint obligati de lege sa-ti asigure garantie vreo 2 ani (daca nu ma insel) si de asta, daca o dau la export nu mai sint obligati sa dea garantie. Multi chiar scriu in contractul de vinzare-cumparare ca masina are probleme la ambreiaj, cutie sau motor, ca sa nu iti dea garantie, chiar daca masina nu are problemele alea. Esti de acord cu conditiile lor cumperi, nu esti de acord, nu cumperi. Dar chestia asta o practica aproape toti.

Dar de la a vedea "fĂźr export" pe o masina si a zice ca masina aia nu mai primeste TĂV sau ca e buna doar de dezmembrat, e muuuuult.

 

Sa nu credeti ca ce se cumpara din Germani a fost rulat neaparat acolo. Exista foarte multe masini care au fost rulate in Franta sau Italia, de astea sa fugiti ca de dracu.

Da, se poate face o combinatie la impozit cu masinile aduse (cel mai des am vazut din Italia) din alte tari, si de asta sint multe masini cu brief strain la bani sub piatsa. De acord, de evitat masinile aduse din Italia, sint mult mai prost intretinute decit cele merse in Germania.

 

P.S: la fel si cu rugina: daca o masina are bule de rugina pe sub vopsea primeste TĂV, nu il primeste doar daca cel care examineaza masina trece cu surubelnitsa prin ea in locurile ruginite. Ok, acuma nici ala nu apasa ca melteanu, ci in limitele bunului simts. Deci, nu se ia TĂV decit daca masina e "strapunsa" de rugina, ca nu-mi vine sa-i spun altfel acu.

Link to comment
Share on other sites

Da sigur, tu crezi ca daca un neamt are curte 50-60 de masini el stie ce are fiecare in parte? Trebuie sa fie probleme intr-adevar majore ca sa stie ce are fiecare in parte. Si daca stie, in nici un caz nu o sa-ti spuna chiar totul.

 

[P.S: la fel si cu rugina: daca o masina are bule de rugina pe sub vopsea primeste TĂV, nu il primeste doar daca cel care examineaza masina trece cu surubelnitsa prin ea in locurile ruginite. Ok, acuma nici ala nu apasa ca melteanu, ci in limitele bunului simts. Deci, nu se ia TĂV decit daca masina e "strapunsa" de rugina, ca nu-mi vine sa-i spun altfel acu.

 

Da, ce vreau sa spun e ca ai sanse mai mari sa dai peste cineva mai onest si mai bine intetionat macar.

Legat de rugina, locul cu rugina in afara de alte cateva urme, pe care eu il am la masina mea este o aripa interioara fata. E rugina dar nu trece surubelnita prin ea. Totusi iti garantez ca nu va trece TUV, lucru confirmat de vreo 2 mecanici. Orice fel de rugina mai ales pe la structurie de rezistenta(praguri, stalpi si alte acareturi ) descalifica masina din start. Nu treci nici macar cu un diesel de 4-5 ani care scoate ceva fum .. stiti genul de motor cu care s-a mers subturat. Te trimite inapoi la mecanic care se duce cu ea pe autobahn si merge blana cat e nevoie sa ii curete turbina si ce mai e pe acolo si apoi te rogi la doamne doamne sa treaca testul de noxe si te blestemi " ce vaca am fost ca merg pe autobahn cu 90, macar daca merg asa o tin naibii in a 4 ". Numai ce am facut si eu asta pentru o colega de servici care tot asteapta masina noua care nu mai vine din cauza ca tot opresc astia fabricile. Ea spera sa ii vina inainte sa ii expire TUV la asta care o are .

Nici un dealaer din Germania nu e obligat sa iti dea garantie. Nici daca vinde pentru cetateni germani, pentru a fi inmatriculata in germania de rezidenti, sau pentru comunitari cu atat mai mult. In teorie defectele trebuie mentionate in hartoaga aia dar nu din cauza garantiei, ci in caz ca descoperi ceva foarte repede ce nu ai vazut la test drive si sa nu te duci sa il legi ca ti-a vandut-o facuta praf si in cunostinta de cauza. Unii ofera totusi garantie chiar si la masini mai vechi de 3 ani contracost.

Totodata este obligat sa te infirmaze daca masina a apartinut unei firme de inchirieri auto sau a fost taxi. Dar asta numai pentru cetatenii germani din cate stiu.

90% din masinile cu mentiunea "numai pentru export" erau varza indeferent de pret.Poate exista si exceptii totusi. Poate ca sunt aduse dintr-o tara non EU si taxele sunt enorme. Eu personal ce am vazut erau praf . Probleme mari in primul rand cu norma de poluare. Asta inseamana defecte pe la catalizator, scump al dracu, sau motor uzat sau mai stiu eu ce. Cu catalizatorul nu ar fi problema in RO de exemplu, ca oricum ei baga ce norma au in tabel. Dar aici e cam drama ca testul de gaze se fce pe bune. Se tine cont de uzura normala a masinii.. dar nu treci cu vreo componenta care tine de emisiile de gaze defecta.

Link to comment
Share on other sites

Nici un dealaer din Germania nu e obligat sa iti dea garantie. Nici daca vinde pentru cetateni germani, pentru a fi inmatriculata in germania de rezidenti, sau pentru comunitari cu atat mai mult. In teorie defectele trebuie mentionate in hartoaga aia dar nu din cauza garantiei, ci in caz ca descoperi ceva foarte repede ce nu ai vazut la test drive si sa nu te duci sa il legi ca ti-a vandut-o facuta praf si in cunostinta de cauza. Unii ofera totusi garantie chiar si la masini mai vechi de 3 ani contracost.

Ok, atunci ia de citeste http://www.adac.de/Recht_und_Rat/kauf_leas...ung/default.asp

aici. E adevarat ca nu se numeste garantsie ci Sachmängelhaftung, dar in principiu e aceeasi chestie, cu unele mici deosebiri.

 

Totodata este obligat sa te infirmaze daca masina a apartinut unei firme de inchirieri auto sau a fost taxi. Dar asta numai pentru cetatenii germani din cate stiu.

Pai si cum face dealerul, daca tu vorbesti perfect germana si ai interes la o masina, el mai intai iti cere pasaportul, se uita ce esti, si abia pe urma, daca esti neamt iti spune despre masina, iar daca esti de fapt turc care traieste in germania, te prosteste? Sau cum?

 

90% din masinile cu mentiunea "numai pentru export" erau varza indeferent de pret.

Fiecare intelege diferit ca o masina e varza sau nu, dar ca sa intelegi din "fĂźr export" ca masina aia nu mai primeste in veci TĂV in Germania, e fortsata rau afirmatsia.

 

Personal cumpar masina doar de la privat, pe mine ma intereseaza sa vad cine a condus masina pe care urmeaza sa o cumpar. Mi s-a intimplat doar sa vad putin masina si omul iar dupa doar 5 minute de inspectat sa nu mai fiu curios nici macar pe proba de condus.

In schimb intr-adevar, ai dreptate, ai sanse ceva mai mari sa cumperi o masina mai buna de la neamts decit de la strain care traieste in Germania. Cind mi-am cautat masina si auzeam ca e strain la telefon nici nu le mai spuneam pa-pa, de multe ori inchideam telefonul direct <_< . De vazut masina nici nu mai eram curios.

Link to comment
Share on other sites

Da am citit, nu nu vorbesc perfect germana. Chestia este ca se aplica pentru 6 luni si daca demostrezi ca defectul era anterior cumpararii. Treaba e si mai inaplicabila cand trec preventiv defecte la motor, cutie desi in acel moment nu au nici pe dracu sau e chestie care tine de mici consumabile.

Si eu prefer sa cumpar de la privati. E altceva cand vezi omul si ii intri si in casa. Multi pentru a evita legea germana sunt inregistrati de fapt ca PFA -uri. Mazda care am cumparat-o a fost cumparata de la un PFA nu o firma in toata regula, desi cand ajungeai acolo arata ca un autohaus clasic, curtea cu masini si un mic birou.

Am fost cu colega mea sa o ajut sa isi ia o masina. Ea sta in Lux si a vrut una din Germania, mai ieftine ca in Lux. Tipul unde vazuse ea ceva care ii convenea isi conducea firma de acasa si cele 4-5 masini care le avea erau parcate prin curtea casei. Era vorba de un Golf 5 de prin 2003 daca nu ma insel. Arata bine, ingrijit, nimic sa sara in ochi, masina are deja cam 4 luni si nu are nici o problema. Tipul ne-a spus ca a avut un singur proprietar si a fost cumparata in leasing . Pe brieful mare aparea o firma X.

Dupa 3 luni discutand cu un coleg neamt a descoperit ca de fapt firma aia X care eu credeam ca era firma de leasing era o firma de inchiriere de masini. Tipul mi-a spus ca ar fi fost normal sa o avertizeze. Nu sunt 100% sigur in si ce regulament e prevazut-a chestia asta. Eu nu am vazut nimic suspect pentru ca chiar nu stiu exact ce apare pe brieful unei masini in leasing. Acum prinde orbul scoatei ochii.. masina merge f bine. a trecut IPT in Lux, a fost cu ea la revizia normala, nu avea nici o problema. NU stiu cati straini vorbesc perfect germana in afara de cei nativi astfel incat sa fie nedetectabili . Si de regula te intreaba daca li se pare ca nu esti german. Una e sa dai un telefon de aici din Germania si sa faci 100 - 200 de km sa te iei cu el de gat alta e sa pornesti o actiune la o Curte germana tocmai din Romania.

Problema este cu cumparatul de la privati, pentru ca nu toti vorbesc altceva decat germana, trebuie sa ai timp sa alergi dupa ei cand pot sa se intalneasca cu tine, dar sunt de acord ca e mai lipsita de riscuri decat cea de la un autohaus si preturile sunt in general mai bune.

Cand negociati cu firme si puteti plati cash e un argument bun sa mai scada din pret. Aici nu exista facturi propriu zise, practic orice bucata de hartie cu semanturi si parafe poate constitui o factura, chitanta, iar Fiscul german de fapt urmareste doar contul bancar al firmei si proprietarilor. Si aici se mai practica mica ciupeala, desi riscurile sunt mai mari, nu se vorbeste niciodata despre asta, toti se fac ca ploua .. mici ciupeli, invarteli, dar e adevarat ca nimic de genul si scara care se practica la noi .

Link to comment
Share on other sites

Practic odata la 5 ani cumperi o masina noua fara a plati TVA.

 

In unele situatii se cumpara o masina noua odata la 3 ani fara a plati TVA. Multi din cei care cumpara masini noi in Luxemburg lucreaza pentru insitutiile europene de genul parlament sau curtea de justitie iar institutiile (nu se plateste tva) impreuna cu dealerii le ofera multiple avantaje.

De exemplu dealerii:

- Saab ofera discout de 6% pentru angajatii institutiilr

- VW, Audi, Skoda - 6%

- Bmw - 15%

- Volvo - cred ca tot 15%

- masini frantuzesti nu cunosc, nu ma pasioneaza.

 

Majoritatea masinilor din Luxemburg sunt: VW, Bmw si Audi, dat fiind reducerile oferite.

 

Asa ca pentru un bmw - nu platesc tva (15% la luxemburg) + 15% reducere de la dealer = un pret foarte bun pentru o masina.

Numa bine,

vali

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Pai in principiu da. De regula mentioneaza in anunturi. Daca mentioneaza cel mai bine e sa dai un telefon inainte si sa verifici. Mentioneaza si ce masina ai. Exista probabil posibilitatea sa nu fii multumit de oferta.. si daca iti faci o socoteala acasa ca iei x pe ea .. in targ s-ar putea sa ai surpize. Un dealer iti va oferi mai putin decat e piata in momentul ala.. ca trebuie sa faca si el un profit. Pe de alta parte daca piata e moarta si decat sa stai cu ea pe tusa o groaza.. poate inghiti galusca si iei cat iti da. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Pai in principiu da. De regula mentioneaza in anunturi. Daca mentioneaza cel mai bine e sa dai un telefon inainte si sa verifici. Mentioneaza si ce masina ai. Exista probabil posibilitatea sa nu fii multumit de oferta.. si daca iti faci o socoteala acasa ca iei x pe ea .. in targ s-ar putea sa ai surpize. Un dealer iti va oferi mai putin decat e piata in momentul ala.. ca trebuie sa faca si el un profit. Pe de alta parte daca piata e moarta si decat sa stai cu ea pe tusa o groaza.. poate inghiti galusca si iei cat iti da.

Multumesc de raspuns dar cum ar trebui sa scrie in anunt ca sa-mi pot da seama (ma refer in germana) ca nu stiu germana din pacate.

P.S.: si posturile anterioare au fost super

Link to comment
Share on other sites

Pai apare ceva de genul "Gerne nehmen wir ihr fahrzeug in Zahlung" . Cateodata nu e mentionat neaparat la masina respectiva, poate fi mentionat pe pagina dealerului, unde sunt prezentate toate masinile care le au. Cel mai bine e sa iti faci o selectie cu cateva masini care te intereseaza.. 5-6 poate si sa dai telefoane sau sa trimiti un mail, merge si in engleza. Chiar daca nu vorbeste el neaparat.. are sigur vreun prieten, copil prin casa care mai stie ceva...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

O sa reiau saga cu cumparatul, in prezent sunt la a 3-a masina de cand sunt in Germania. In prezent am BMW-ul din semnatura, un 525TDS. Datorita faptului ca nu va trece TUV iar costul reparatiei bate undeva la 3k datorita problemelor caroseriei in principal, am decis sa o schimb tot cu un e34(omul cand are pata pusa...), dar benzina de data asta si intr-o forma mai buna. Cand am cumparat coaja asta facusem praf masina anterioara si aveam neaparat nevoie de o masina repede si cu ce bani imi mai ramsesera dupa o vancanta costistoare, am luat-o cu ideea ca nu e dracul asa negru si o sa o fac in timp.

Pe scurt, la sfatul unui mecanic de la reprezentanta BMW din Trier, un baiat extraordinar, am decis sa o schimb si sa iau o benzina, omul confirmandu-mi ce stiam de mult, ca mai ales la un model de varsta asta imi recomanda o benzinara. Mi-a explicat ca masina e mai scurta cam cu 1-2 cm si a fost intr-un accident mai dur decat parea si ca nu imi garanteaza ca va mai iesi intreaga.

Dupa indelungi cautari si apropiindu-se funia de par am decis sa ma duc sambata asta sa vad una. Era postata de vreo 3 luni in apropiere de mine. BIneinteles, cu norocul meu, s-a dat exact sambata. Am cautat alta si am mers sa o vad.

Patronii de la Autohaus erau vreo 3 turci, nici o surpriza aici. Modelul este un 525i, automat, dotari oarecum minimale, dar suficente pentru mine, adica AC, trapa electrica, toate geamurile electrice, oglinzi electrice, perdelutele alea originale, BMW alarm system, jante de aliaj cu cuciucuri de vara Michelin pilot HX, cam 152k la bord. Jentile sunt de 16 sau 17, oricum nu era f important pentru mine. Am descoperit doar un punct de rugina la capatul unui banodu de pe o usa. Interiorul e de piele alba cam crapata dar curat. Scaunele se regleaza electric si pareau sa fie cu memorie, dar nu eram f sigur. Neinteresant oricum, as fi preferat sistemul simplu si mai fiabil.

In anunt se specifica ca pot sa faca TUV nou.

Dupa test drive am constat 2 lucuri : un joc la directie, nu foarte mare dar exista, si un troncanit pe spate. In rest masina pare o.k. pentru varsta ei.

Dupa o porceala dura, au lasat vreo 300 de euo din pret si mi-au facut o oferta pentru coaja mea. Baietii ma cheama in birou sa le dau actele masinii si sa facem contractul. Eu ma mir si zic ce atata graba, nu trebuie sa faceti TUV cum ati anuntat ? Mormaie putin, le arat pe site si imi spun ca daca vreau TUV nou nu mai pot sa imi faca reducere. EU stiam ca daca o sa fac ei TUV, problema cu jocul din directie v-a trebui rezolvata. Am acceptat, riscul fiinde de partea lor. Daca nu va merge stransa din surubul ala au pus-o ca o sa trebuiasca o caseta noua sau macar reconditionata.

Mi-au spus ca spera ca TUV sa fie gata cel tarziu marti, o sa ma sune daca e sa pot veni sa o iau miercuri.

Miercuri, cu putin bulan o sa o pot posta la masina mea.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Foarte interesant topicul si foarte util, mi-am scos la imprimanta primul post si imi iau foaia cu mine in momentul in care ma duc sa vizionez vreo masina :unsure:.Probabil ca multi citesc acest topic dupa ce e prea tarziu :) .

:bashwall: exact acelasi lucru l-am facut si eu inainte sa-ti vad postul. M-am mai gandit sa il iau pe Coobra cu mine cand ma duc in Germania sa imi iau masina. Poate imi da si mie nr. de telefon <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.