Jump to content

ulei cutie automata


ownage16

Recommended Posts

esti baiat destept. steluta ai se pune la operatiile pe care ei (aia care au scris manulaul bentley le recomanda sa le faci la un dealer autorizat)..la aia se refera. o faci n la dealer sau la un un service oarecare..... :twoup: sa te fereasca dumnezeu daca nici sa citesti nu stii.. probabil de aia ignorari si documentatiile oficiale ZF.. cam greu cu cititul..

Daca te uti in lista in fara de schimbat cureaua de distributie nu prea mai e nimic bifat, dar ce sa ii faci.

PAcat ca nu am TIS instalat momentan..ca iti aratam si de acolo ... Ca daca te iei dupa steluta aia nici uleiul la motor nu se schimba niciodata :) ...ca nu are bifat dealer service recomended.. :)

off da ce stau sa imi bat capul nu stiu, iar intru in polemica asta nesfarsita cu tine, iti dau de lucru.

L.E., zeky, e normal, gandeste ca pe vremea aia majoritatea masinilor si manuale aveau 4 trepte. A 5-a era treapta economica. Si la mine, desi am automata cu 5 viteze cam asa e... a doua merge pana in 110-120, a 3-a pana in 160-170, a 4-a merge pana la viteza maxima, a 5-a e mai economica. Eu in a 5-a nu pot sa duc turometrul la rosu nici daca vreau, ca nu are forta destula motorul la 220 sa urce mai mult cu a 5-a..Tot cu a 4-a urc la top speed si apoi schimba in a 5-a pentru economie..

Cutiile in 5 trepte au pe schimbator 4,3,2 nu cum ai tu.. 3,2,1...Sigur e in 4 trepte, in anii aia numai motoarele de la 2.5 in sus aveau 5 trepte (ma refer la automate) oricyum nu e nici o drama, stai linistit..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de la ce model de BMW [cu aburi ?] ai pus acel attachement.

La E46 [despre care discutam] ai asta : Service_Checklist_2002_US.pdf

 

Evident ca si aici mint : http://www.bimmerzone.com/category/Tip_and...Inspection.html

 

Te-am rugat sa imi pui o sursa oficiala care recomanda schimbul de ulei la automate. NOI SAU VECHI !!! Astept...! :twoup:

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

din pacate e vorba de toate e36(care s-a fabricat pana prin 98 si e34). Si ZF zice sa se schimba la toate cutiile, indiferent de an.

In al doilea rand daca te uiti zeky are e36 din 96... care in nici un caz nu a avut ulei lifetime, ci atf normal mai precis dexron II sau III, ori echivalent, care nu se mai fabrica de multisor, si e inlocuit de o multime de uleiuri cu calitati superioare, dar caracteristici compatibile de vascozitate etc..

Asa ca nu mai vorbi tampenii cand nici macar nu stii despre ce masina e vorba. Nici mcara atata lucru nu ai putu citi. La el se schimba obligatoriu la 50-60k km, indicatie prezenta in orice manual, DIS si TIS etc. .

Ca sa iti mai dau un exemplu ca habar nu ai despre ce vorbesti iti mai spun o treaba. Cutia mea 5HP18, i s-a scot dipsck-ul de verificat nivelul, s-a adaugat un filtru in baie, uleiul din dexron III a devenit LT, s-a transformat in 5HP19, si miracol, e lifetime :twoup: prezenta pe multe e39 fabricate pana in 99. Altfel cutia e identica, nimic nou sub soare. Adica tine pana cand moare de tot. sau pe perioada garantiei..

Conform testelor la vremea respectiva, Esso LT era intradevar un ulei extraordinar, diferenta ar fi similara cu cea dintre cel mineral si sintetic la motoare, care practic a permis dublarea intervalului de service, dar departe de lifetime .. adica sute si sute de mii de km..

Ce ai atasat tu e un simplu formular, nicidecum o indicatie oficiala :) .. nici macar nu are toate modelele.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Deja intreci masura ! Este 1 decembrie si nu 1 aprilie !

Discutam despre E46. Daca nu ai vazut in viata ta o carte de service o scanez pe a mea. NU scrie nimic de schimb ulei la cutia atutomata/manuala. Nici la inspection I nici la II.

Ne crezi atat de prosti sau suntem la camera ascunsa aici ? Nu stiu ce sa mai cred...

Ai sunat la BMW in tara in care locuiesti ? Ce ti-au spus ?

 

Lumea a retinut opinia ta. Nu trebuie sa o impui cu forta !!!

Nu vreau sa pun link'uri aici unde nu erati pe aceasi lungime de unda tu si Ciupanezu. Si asta nu cu mult timp in urma...

 

 

P.S. Cativa mii de posesori de BMW de pe fiecare forum dedicat nu inseamna si cele cateva zeci de milioane de posesori de masini cu automata. Nici 1% nu intra pe forumuri, asa ca pentru ei nu exista GM sau ZF cu ''recomandarile'' lor cu tot !!! Ei lasa masina in service la inspection ...! Mai ales in tara in care traiesti tu !!!

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa pun link'uri aici unde nu erati pe aceasi lungime de unda tu si Ciupanezu. Si asta nu cu mult timp in urma...

 

Eu m-am contrazis cu DOMI doar cu privire la preţurile unei recondiţionări ca la carte, ĂŽnsă nu ne-am contrazis niciodată cu privire la necesitatea schimbării uleiului.

 

Ăn plus, tu eşti amator de mondenităţi sau care-i treaba?

 

Ce relevanţă are faptul că n-am fost "pe aceeaşi lungime de undă" ca DOMI de fiecare dată?

 

Eu ĂŽmi exprim părerile strict ĂŽn legătură cu subiectul, nu ĂŽn funcţie de cine emite părerile.

 

Dacă m-am mai certat pe cineva pe forum, ĂŽnsă pe un anumit subiect acesta are dreptate, nu mă opreşte nimic să scriu că sunt de acord cu acesta şi să-i dau dreptate.

 

A crede că uleiul nu are nici o legătură cu cutiile picate ţine de o ignoranţă fără margini.

 

Uleiul se umple de acele particule metalice tocmai din cauza ambreiajelor arse.

 

Ambreiajele nu se ard degeaba ci din cauza uzurii, degradării uleiului şi stilului de conducere.

 

Tu alegi să crezi orbeşte ĂŽn părerile unor cretini, de exemplu ĂŽn acel dobitoc de inginer care se ĂŽntrebe de ce doar strâinii pun ĂŽntrebări tâmpite.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Deja intreci masura ! Este 1 decembrie si nu 1 aprilie !

Discutam despre E46. Daca nu ai vazut in viata ta o carte de service o scanez pe a mea. NU scrie nimic de schimb ulei la cutia atutomata/manuala. Nici la inspection I nici la II.

Ne crezi atat de prosti sau suntem la camera ascunsa aici ? Nu stiu ce sa mai cred...

Ai sunat la BMW in tara in care locuiesti ? Ce ti-au spus ?

 

Lumea a retinut opinia ta. Nu trebuie sa o impui cu forta !!!

Nu vreau sa pun link'uri aici unde nu erati pe aceasi lungime de unda tu si Ciupanezu. Si asta nu cu mult timp in urma...

 

 

P.S. Cativa mii de posesori de BMW de pe fiecare forum dedicat nu inseamna si cele cateva zeci de milioane de posesori de masini cu automata. Nici 1% nu intra pe forumuri, asa ca pentru ei nu exista GM sau ZF cu ''recomandarile'' lor cu tot !!! Ei lasa masina in service la inspection ...! Mai ales in tara in care traiesti tu !!!

 

mie DOMI mi-a raspuns pentru e36-le pe care-l detin....cum ai ajuns la e46????

Link to comment
Share on other sites

@zeky

Nu ma refeream la tine ci la...initiatorul topicului.

 

@Ciupanezu

-Vreau sa vad cum ii recomanzi unuia cu 300.000km sau 400.000km sa schimbe uleiul si apoi o sa mearga mai bine. Si ca daca are/avea probleme la cutie...sfarsitul ei NU mai este aproape !

-Nu ma intereseaza daca cineva vrea sa schimbe sa nu uleiul in cutie. Doar pur si simplu discutam daca mai este util sau nu...dupa un anumit numar de km.

-Cei de pe forum care pun aceste intrebari NU trebuie sa creada ca schimbul de ulei este salvarea cutiei.

-Cand iti cumperi tu un BMW cu 50.000euro sau mai mult si la 60.000km iti faci primul schimb de ulei la cutia automata...imi scot palaria !

Pa o masina de 4000-5000euro si eu as face experiente din astea !

 

Ca sa nu mai existe atata polemica, raspunde-le tu celor care au deschis n'shape topicuri si au una din situatiile de mai jos :

 

Sa schimbe uleiul in cutie ? ... si daca ii ajuta :

-Masina de 45.000e si 50.000km, fara probleme la cutie.

-Masina sub 10 ani si cu 200.000-300.000km fara probleme la cutie.

-Masina de pana in 20 de ani si fara probleme la cutie.

 

-La una care cutia agata sau patineaza sau deja scoate zgomote...

 

Pe forum raspunsurile astea sunt cautate ...

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

in toate cazurile e recomandat sa schimbe. Nu exista exceptie.

Schimbul uleiului in cutie NU e un PAnaceu universal la orice probleme care le intampini.. ci o MASURA PREVENTIVA.

Ce se poate intamla e ca daca ai probleme deja ? probabil ca un schimb de ulei nu o va rezolva decat in cazuri fericite. Daca cutia da deja semne de oboseala, e doar o chestie de timp. Procesul poate fi accelerat de uleiul nou, care curata si desprinde depuneri si le plimba prin cutie, adaugand la problemele existente. Dar in astfel de cazuri e doar o chestiune de timp, cum am spus. Adica daca nu schimbai uleiul probabil ca mai tinea poate si 20k km, dar de picat pica oricum.

 

De fapt la toate automatele de pana in 95, absolut toata lumea, incepand cu producatorul auto si terminand cu producatorul cutiei recomanda schimbul, indiferent de model, an etc.

LA cele lifetime, intervalul de schimb e intre 80-120k, in functie de conditiile de exploatare, REOMANDARE OFiciala ZF. Care spune clar asta. Dar tu si asta negi desi ai citit document oficial. De fapt tu esti singurul care vorbeste aici fara suport si documentatie.

Uleiul se schimba si in CVT-uri, care sunt infinit mai simple.

Nu am timp acum sa caut iar, dar situatiile devin hilare cand studiezi mai atent. Mercedes, care face si utilitare, imparte unele cutii intre automobile si VAN-uri. La VAN-uri care au cu totul alt regim de exploatare, alti km facuti intr-un interval relativ scurt, intervalul de schimb la aceasi cutie este clar specificat, iar la automobile e lasat ceata, ca la BMW. Daca citesti procedurile din softul oficial de la Mercedes e ceva hilar... Practic ei zic ca e long service, dar cat , mai vedem dupa cat timp incep sa pice si o sa luam o decizie :twoup: (vorbesc de modele foarte noi, cele cu cutii in 7 trepte de exemplu), mai vedem ce se intampla .. Ei recunosc ca isi asuma un risc si per total, beneficiile sunt foarte mari pentru ei.

beneficiile vin din faptul ca masinile premium care se vand pe piete mari, care conteaza, se vand impreuna cu pachete de service. Mai dai un 600 de euro in plus si pe perioada garantiei toate interventiile sunt incluse. Deci au tot interesul sa reduca costurile. A doua chestie e ca da bine in pliante, e maintenance free. :), la managerii de flote ai un TCO redus, toata lumea e fericita, in fara de amarutl care are ghinios sa nu isi permita o masina noua sau nu vrea sa schimbe masina la 3-5 ani.si are pretentia sa il tina 8 sa zicem.

 

Asta bineinteles pana cand intr-o tara cum sunt Statele Unite, unde lumea apreciaza banul, care e muncit din greu, unde se fac cu totul alti km fata de Europa si are pretentii ca o masina pe care a dat 40k dolari sa tina mai mult decat periaoda garantiei, incepe sa dea in judecata comapania producatore si castiga, si bineteles ca baietii o dau la intors, incep recall-uri, garantii extinse etc.. Dar ma rog, asta e alta poveste. Cu putin research poti gasi istorii intregi despre diverse modele de BMW, AUDI Merceds, class action suits, recall, garantii extinse totul din cauza procedurilor de mentenanta(faza misto e ca in Europa, la aceleasi modele totul pare ok, e normal sa pice.. etc.. ce vrei, e veche..si alte dinastea :)), aproape ca nu a existat model in ultimii 10 ani dintre astea 3 companii premium care sa nu se fi intalnit cu problema asta..

In Europa e altceva, iei masina noua, faci cu ea poate 150k km in 5 ani,media cred e ceva mai mica, iei alta masina noua si sanatate, probleme se tranfera la clientul de SH, nimeni nu are nimic de marait si pretentii ca dupa 5 ani sa nu pice nimic, BMW,Mercedes..etc. da cu tifla clientului si lucrurile se opresc aici. Dar cu un simplu schimb preventiv, un interval de service ceva mai mic mai ales la TD, nu de 20-25k km... multe probleme grave pot fi prevenite cu un efort financiar minim.. Intersul companiilor e catre clientul de masini noi si problema lor e numai pe periaoda garantiei, dupa aia poa sa crape in 2 ca nu ii mai intereseaza nici macar ca exercitiu de imagine.

Multe cutii sunt similare la diverse marci. Incearca sa studiezi un pic cum de la o cutie care e pe o marca care ofera garantii serioase in timp si km(cum e Toyota, Kia, Mitshubishi), nu gluma de la masinile premium, si recomanda intervale de service mai mic, nu are probleme, si aceasi cutie pica in draci ca e lifetime.. sau o alta sintagma populara mai e "maintenance free" sau mai stiu eu ce expresie de marketing are comapnia X

Intelege ca o cutie automata nu e folosita numai pe BMW, mai sunt zeci de marci auto care le folosoesc. Vorbeste cu un inginer auto adevarat, iti va spune ca e imposibil sa crezi ca un ulei care sta de 5 ani intr-o cutie care are x km si 4 -5 discuri de ambreiaj cu frictiune (deci uzura, depuneri), functioneaza intr-un regim termic variabil (uleiul se ridica de la temperatura ambientala la un maxim de 80 de grade, normal sta undeva la 50-60)sa mai aibe aceleasi proprietati.

NU vrei sa schimbi uleiul, e alegerea ta, dar nu spune tampenii gen ca strici cutia daca schimbi uleiul, sau recomanda sa nu schimbi, ca vorbesti tampenii..

Te mai intreb ceva, oficialii aia de la BMW cu care ai vorbit zic ca nu e nevoie sa schimbi uleiul sau ca e INTERZIS sa schimbi uleiul ? e diferenta mare...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Promit ca o sa citesc tot ce ai scris mai sus.

Cei care au nevoie de raspunsuri sa aleaga...

 

Legat de recomandarile ZF si GM...sunt pentru cele vandute de ei tertilor [firme, retele de service] ! Ei nu stiu pe ce masina pui cutia X ! Pe una cu un cuplu motor de 200 sau 300 sau 390 !!! Suna-i si o sa te lamureasca.

 

Eu sunt intradevar singurul [dupa cum spui tu :twoup:] care ti-a demonstrat ca BMW NU recomanda schimbul de ulei in cutia automata. Prin cartea de service, prin discutiile cu orice ingineri din orice service BMW si prin telefon la orice birou de informatii din orice reprezentanta BMW. NICAIERI nu o sa gasesti !!!!!

Cand poti sa dovedesti altceva...te asteptam ! :) Nu induce lumea in eroare ! Da-ti cu parerea la subiect despre ce intreaba lumea pe forum si nu inventa altceva.

 

Nu cred ca am scris ca un schimb de ulei distruge cutia sau ii face doar rau. Daca nu esti doar selectiv/subiectiv deja ai habar despre anumite probleme aparute la multi din cei care au schimbat uleiul in cutie ! Este unul din motivele pentru care doar anumite service'uri fac schimbul de ulei. NU poti demonstra nicaieri ca masina a mers perfect si doar dupa schimbul de ulei are probleme !!! Cine sta sa faca ture cu masina si sa conduca in diverse regimuri ?

 

Daca pica 0,01 % din cutii pana in 300.000 km eu zic ca e foarte bine !!!

Link to comment
Share on other sites

-Cand iti cumperi tu un BMW cu 50.000euro sau mai mult si la 60.000km iti faci primul schimb de ulei la cutia automata...imi scot palaria !

Pa o masina de 4000-5000euro si eu as face experiente din astea !

 

Văd că ai o gândire cam manelistă.

 

Eu oricum n-am cumpărat maşina când deja costa 4-5000 € ci atunci când costa 11 600, iar apoi am mai băgat vreo 10 000 € ĂŽn ea, aşa că nu vorbim de un cazan.

 

Şi la BMW nou este supus uzurii, iar uleiul se va uza.

 

Sunt sigur că dacă aş fi avut maşina mea de la 50 000 km, mult mai puţine piese ar fi picat, iar cutia nu este o excepţie.

 

 

[...]

 

-La una care cutia agata sau patineaza sau deja scoate zgomote...

 

Pe forum raspunsurile astea sunt cautate ...

 

Ăn afară de cazurile ĂŽn care semnele de uzură sunt deja prezente, schimbul de ulei nu are cum să nu fie benefic.

 

 

Legat de recomandarile ZF si GM...sunt pentru cele vandute de ei tertilor [firme, retele de service] ! Ei nu stiu pe ce masina pui cutia X ! Pe una cu un cuplu motor de 200 sau 300 sau 390 !!! Suna-i si o sa te lamureasca.

Este vorba de toate cutiile produse de ei.

Cu ce este diferită o cutie vândută de ZF de o cutie montată de BMW din fabrică? Absolut nimic.

 

Eu sunt intradevar singurul [dupa cum spui tu :twoup:] care ti-a demonstrat ca BMW NU recomanda schimbul de ulei in cutia automata. Prin cartea de service, prin discutiile cu orice ingineri din orice service BMW si prin telefon la orice birou de informatii din orice reprezentanta BMW. NICAIERI nu o sa gasesti !!!!!

Cand poti sa dovedesti altceva...te asteptam ! :) Nu induce lumea in eroare ! Da-ti cu parerea la subiect despre ce intreaba lumea pe forum si nu inventa altceva.

 

Greşeşti.

BMW nu are aceeaşi politică cu privire la schimbul de ulei peste tot.

BMW North America recomandă schimbul de ulei din cutiile automate, BMW Europa nu recomandă.

Fiind vorba de aceleaşi tipuri de cutii, e clar că nu poziţia geografică strică aceste cutii ci degradarea şi pierderea calităţilor uleiului, coroborată cu alţi factori precum uzura diverselor piese din cutii.

 

 

Daca pica 0,01 % din cutii pana in 300.000 km eu zic ca e foarte bine !!!

 

N-ai de unde să ştii câte pică, nu ai disponibile asemenea date, aşa că faci nişte supoziţii pe placul tău.

 

Tu nu cumva eşti cel care ĂŽşi spăla filtrul de aer sau alt filtru sau te confund?
Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

@Jacobs este o cauza pierduta. Incapatanarea lui frizeaza absurdul. Sau doreste sa se contrazica de dragul contrazicerii.

In ambele cazuri este pierdere de timp sa i se mai raspunda.

Propun sa depasim momentul, nu are rost sa se incerce sa i se aduca vreun argument sau explicatie.

Ii uram mult succes in pastrarea uleiului.

Link to comment
Share on other sites

BMW pune softul pe cutia automata !

Motorul cu puterea X si cuplul Y este de la BMW.

BMW pune uleiul A sau B in cutia respectiva.

 

Foarte bine ca recomanda sau nu schimbul de ulei la nu stiu cati km !!!

 

Ce legatura are cu ce intreaba lumea si cu ce raspunsuri poate sa gaseasca pe forum ??? FIECARE face ce vrea.

 

-''Salut . La cat timp / km trebuie sa se schimbe uleiul la o cutie automata bmw e46 '99 si cam cat ar costa?''

-''Vreau sa schimb si eu uleiul si filtrul la o cutie steptronic si ma intereseaza cati litri se scurg din cutie si ce tip de ulei se foloseste. Masina este e46 320d facelift 2002. Multumesc''

 

 

 

@Jacobs este o cauza pierduta. Incapatanarea lui frizeaza absurdul. Sau doreste sa se contrazica de dragul contrazicerii.

In ambele cazuri este piredere de timp sa i se mai raspunda.

Propun sa depasim momentul, nu are rost sa se incerce sa i se aduca vreun argument sau explicatie.

Ii uram mult succes in pastrarea uleiului.

Pai scrie aici cu ce ma contrazic si cu cine ? :twoup: copy/paste sau cum vrei tu ! :)

Link to comment
Share on other sites

Fiecare interpreteaza cum vrea acel lifetime oil. Din punctul meu de vedere asta inseamna pe viata cutiei de viteze.

Sunt riscuri si daca schimbi si daca nu schimbi uleiul impreuna cu avantaje si dezavantaje. Fiecare face asa cum considera. Eu cred ca il voi schimba la BMW deoarece cutia mea schimba OK dar sunt sigur ca nu as mai simti nici un fel de miscare atunci cand schimba daca uleiul ar fi OK (totusi masina e din 2004 si are 80k km) DACA piesele din interior nu sunt uzate (a se citi forjate, nu uzura normala). Daca sunt uzate orice ulei ai pune tot nu va merge ca noua.....

Link to comment
Share on other sites

Fiecare interpreteaza cum vrea acel lifetime oil. Din punctul meu de vedere asta inseamna pe viata cutiei de viteze.

Sunt riscuri si daca schimbi si daca nu schimbi uleiul impreuna cu avantaje si dezavantaje. Fiecare face asa cum considera. Eu cred ca il voi schimba la BMW deoarece cutia mea schimba OK dar sunt sigur ca nu as mai simti nici un fel de miscare atunci cand schimba daca uleiul ar fi OK (totusi masina e din 2004 si are 80k km) DACA piesele din interior nu sunt uzate (a se citi forjate, nu uzura normala). Daca sunt uzate orice ulei ai pune tot nu va merge ca noua.....

Exact asta este si oipinia mea. Dar nu gasesc pe nimeni sa imi faca aici schimbul. Din mai multe motive. Cel mai mult imi e frica de tipul uleiului. Vad ca unii baga Esso iar altii Texaco. Am eticheta verde dar la BMW si in alt loc imi vand ulei pentru etichete galbene !!!

 

Despre A5S 390R - WX si eticheta verde cu 83220026922 !!!

 

NU cred ca o sa aiba probleme cutia mea daca imi face schimbul cineva care stie 100% ce face !!!

Si chiar daca are avea ceva socuri sau zgomote...dupa ce as verifica nivelul si starea uleiului tot pe un schimb merg prima data si apoi pe repararea cutiei.

Link to comment
Share on other sites

Eu am primit cotatie de pret de la Bavaria de pe DN1.

Nu prea am incredere in reprezentante....nu stiu ce sa fac.

Am cutie automata de la GM dar nu mai am stickerul pe cutie si chiar nu stiu daca sa merg pe mana lor sau nu.

 

A mai fost cineva la ei? Sunt ok si priceputi baietii?

Link to comment
Share on other sites

Si a mea tot GM este ! Ti-a dezlipit cineva stickerul ? Se da cam greu jos !!!

La BMW mi-au dat pret la ulei-filtru-manopera dupa seria masinii, nu dupa sticker !

 

Pentru aceasta cutie :

ATF fluid type labels

Orange . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Dexron III

Yellow . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 7045E

(BMW p/n 83 22 0 026 922)

Green . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 8072B

(BMW p/n 83 22 0 024 359)

Blue . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Esso 71141 LT

(BMW p/n 83 2 29 407 807)

 

 

la mine eticheta este verde, aici apare galben ! iar la BMW mi-au dat 83220403248 care este un ATF Lifetime :twoup: Texaco ETL 7045

Link to comment
Share on other sites

uite aici indicatie ZF de pe site ZF ... pui doar bucati de informatie care iti convin tie.

" Maintenance recommendations ZF automatic transmissions

Page 3

Continued ZF Getriebe GmbH / List of lubricants TE-ML 11, edition 01.10.2009

(1) Filling differential with transmission oil Castrol SAF-AG4 (Audi / VW Oil No. N 052145000, Porsche Oil No. 999.917.545.00)

(2) Split oil supply front / rear axle differential:

- Filling front axle differential with transmission oil Castrol SAF-AG4 (Audi / VW Oil No. N 052145000,

Porsche Oil No. 999.917.545.00)

- Filling rear axle differential with transmission oil Castrol SAF-AG4 Q (Audi / VW Oil No. G 055145 A2)

Common oil supply front /rear axle differential:

- Filling with transmission oil Castrol SAF-AG4 Q (Audi / VW Oil No. G 055145 A2)

(3) Filling differential with transmission oil API GL-5, MIL-L-2105D, MIL-PRF-2105E, SAE J 3260, viscosity class SAE 75W-90 or

SAE 90

3/4-speed automatic transmissions:

ZF 3 and 4-speed automatic transmissions must be filled with approved ATF oils according to ZF list of lubricants TE-ML 11, lubricant

class 11A / 11B or with mineral ATF oils according to the former Specification Dexron II / Dexron III by General Motors. For oil-change

intervals consult the vehicle manufacturer's specifications.

5 and 6-speed as well as 4HP20 automatic transmissions:

ZF 5 and 6-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially

synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating

temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe operating

conditions, such as:

- frequent highway driving in top speed range,

- offensive, sporty driving style,

- frequent trailer operation,

being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or

8 years, depending on the load.

In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant

specifications.

The ZF automatic transmissions 5HP18 and 5HP30 are exceptions and must be filled differently depending on the version.

The oils released in each case are specified in the ZF Lubricants List TE-ML 11."

 

Documentul complet poate fi citit pe site-ul ZF http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Interoel...2011_en0700.pdf

 

BMW codeaza diferit cutiile. A5310... asta inseama ca e 5 trepte si resita la 310NM cuplu. Softul il face BMW si cata vreme sta in parametrii producatorului e ok. Daca motrul are 250NM cuplu si cutia e A5310, da e mai putin solictiata, dar asta nu inseamna ca automant nu se mai schimba. NU ai recunoastea ca gresesti nici cand scrie negru pe alb.

Edited by paul
Atacati ideea, nu persoana!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

---

Pai daca minte cineva impreuna cu tine, atunci aia sunt ZF si BMW.

Nu eu am scris ''Lifetime oil fill'' la cutiile de la ZF !

 

Lumea a inteles ce trebuia.

Edited by paul
Atacati ideea, nu persoana!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.