Jump to content

tarif update+ulei cutie steptronic e60


stranger

Recommended Posts

Vreau sa fac update si sa schimb uleiu la cutia de viteze(steptronic) la e 60 da am inteles ca multi nu recomanda sa faci in Ro si deaceea m-am hotarat sa fac in Austia sau Germania si m-ar interesa daca stitzi cu aproximatie cat m-ar costa la ei sa schimb uleiu la cutie si sa ii fac update. multumesc
Link to comment
Share on other sites

Dar in Romania ce are daca schimbi uleiul la reprezentanta? E un simplu E60, parca ai avea vreun Porsche sau vreun Ferrari de trebuie sa faci revizii numai la specialisti.

 

au fost multi care au avut probleme la noi la bavaria + ca daca vrei sa faci update de soft la cutie sau motor te pune sa semnezi, lucru care nu se intampa afara deci te cam pun pe ganduri...mai bine platesc motorina decat o cutie noua..

Link to comment
Share on other sites

...din ce am inteles, la reprezentanta iti pun in cutia de e60 un ulei recomandat pentru cutiile de e39..... un tip ce are o firma care repara cutii de viteze pentru BMW Romania, nu mi-a recomandat sa merg in Ro, pentru ca sunt sanse foaarte mari sa se strice....

 

Uleiul in sine, nu e greu de schimbat deloc (nu se schimba tot, ci doar vreo 5 l, cutia avand vreo 12-13 daca nu ma insel), totul fiind sa ai tipul de ulei recomandat. Dupa ce dai baia de ulei de la cutie jos, o sa vezi ca scrie acolo ce tip de ulei trebuie. Poti ruga pe cineva sa-ti cumpere uleiul de afara de la un dealer BMW si il schimbi aici fara probleme. Binenteles, cel care schimba uleiul sa stie sa schimbe la o cutie automata.

Oricum, la un 525d care cam smucea i-a vindecat "apucaturile", acum cutia schimband lin, ca la inceput....daca sunt socuri prea mari, e posibil sa fie de la cardan si atunci chiar si schimbarea uleiului nu rezolva problema, dar macar poti incerca.....asta daca ai probleme cu cutia....

 

Din ce am mai citit pe net, uleiul de cutie lifetime nu e chiar atat de "lifetime" si e recomandat sa-l schimbi intre 100.000 si 200.000 km....

 

BMW recomanda sa schimbi baia de ulei (care este din plastic), pentru ca in ea este un filtru de ulei care nu se poate detasa, el fiind fix in baie. In schimb filtrul se spala foarte bine cu ceva benzina...daca masina nu a stat foarte mult pe loc (respectiv luni la rand sau poate ani) nu se prea imbacseste filtrul.

 

Daca vrei, iti pot spune unde au service niste amici mecanici care au schimbat uleiul din cutie la un e60 si un e65....nu e chiar asa mare lucru, totul e sa stii cat ulei, cum si cand trebuie pus in cutie....

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

...din ce am inteles, la reprezentanta iti pun in cutia de e60 un ulei recomandat pentru cutiile de e39..... un tip ce are o firma care repara cutii de viteze pentru BMW Romania, nu mi-a recomandat sa merg in Ro, pentru ca sunt sanse foaarte mari sa se strice....

 

Uleiul in sine, nu e greu de schimbat deloc (nu se schimba tot, ci doar vreo 5 l, cutia avand vreo 12-13 daca nu ma insel), totul fiind sa ai tipul de ulei recomandat. Dupa ce dai baia de ulei de la cutie jos, o sa vezi ca scrie acolo ce tip de ulei trebuie. Poti ruga pe cineva sa-ti cumpere uleiul de afara de la un dealer BMW si il schimbi aici fara probleme. Binenteles, cel care schimba uleiul sa stie sa schimbe la o cutie automata.

Oricum, la un 525d care cam smucea i-a vindecat "apucaturile", acum cutia schimband lin, ca la inceput....daca sunt socuri prea mari, e posibil sa fie de la cardan si atunci chiar si schimbarea uleiului nu rezolva problema, dar macar poti incerca.....asta daca ai probleme cu cutia....

 

Din ce am mai citit pe net, uleiul de cutie lifetime nu e chiar atat de "lifetime" si e recomandat sa-l schimbi intre 100.000 si 200.000 km....

 

BMW recomanda sa schimbi baia de ulei (care este din plastic), pentru ca in ea este un filtru de ulei care nu se poate detasa, el fiind fix in baie. In schimb filtrul se spala foarte bine cu ceva benzina...daca masina nu a stat foarte mult pe loc (respectiv luni la rand sau poate ani) nu se prea imbacseste filtrul.

 

Daca vrei, iti pot spune unde au service niste amici mecanici care au schimbat uleiul din cutie la un e60 si un e65....nu e chiar asa mare lucru, totul e sa stii cat ulei, cum si cand trebuie pus in cutie....

ok. multumesc de raspus, astept si nr de tel al mecanicului, mie imi smuceste umpic inainte sa se opreasca masina ca si cum ar pune frana de motor din treapta 2 in treapta 1, in rest merge perfect cutia..astept totusi si un pretz estimativ cat ar costa operatiunea de schimb ulei si soft facute in Germania daca a facut cineva..

Link to comment
Share on other sites

In primul rand la reprezentanta nu rezolvi nimic. Din cauza ca o tin pe a lor cu uleiul Lifetime, care e lifetime numai la fraerii de europeni, nu si in state.. nu au echipamentul necesar sa il schimbe nici in Germania daca mergi la reprezentata din Munchen. . Neavand echipament nu il scot pe tot. Deci mai bine cauti un service specializat in cutii automate, era un link si aici pe forum, unde au tot ce trebuie, iti schimba si uleiul complet, au si kit de filtru si ce mai trebuie. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Iti trebuie uleiul intai, e cam 15 eur/l la dealeri pe afara....la Viena a fost parca 15 eur/l...

gresit domnu:) costa 23 eur/l atat am platit pentru prietenul nostru care a schimbat uleiul la cutie despre care vb mai sus.

In Viena dealerii au uleuiul in service pentru mentenanta pt km pe care i-a mentionat dizlpower asa ca treaba cu lifetime e relativa. socul pe care-l simti tu la franare/oprire il face si la mine, doar in anumite momente, chiar si dupa schimbul de ulei. Am obs ca acel soc se simte cand eliberez pedala de frana iar masina este inca in smers la viteza f mica. Daca dozez frana constant pana la oprire atunci totul e ok fara soc.

n-am condus masina inainte de schimbul de eulei cutie dar pot sa spun ca acum cand pun in reverse sau drive nu se simte nimic totul e f lin.

Link to comment
Share on other sites

Moamaaaa ce va mai aberati cateodata.

 

Te duci frumos la Filaret(asta daca vrei reprezentanta-eu unul la ei mi l-am schimbat si recomand -plus ca poti sa stai si tu sa vezi) sau te duci in alta parte si se schimba fara nici o problema.

Cu totul face cam 19 milioane ( ulei + baie de ulei +manopera )

 

Nu stiu exact ce e60 ai, dar la mine la 525d am cutie GA6HP26Z si uleiul conform TIS trebuie sa fie Shell M-1365.4 ( vezi atasat poza)

Oricum si pt 19Z si pt 32Z tot acelasi tip de ulei se pune.

 

Fix ulei din ala a fost bagat(fix din butoiul ala de 20 de litri). Deci alea sunt aberatii ca ti se baga alt tip de ulei. Nu se "risca" nimeni sa faca asta.

De intrat, a intrat cam 5.5 litri si a fost pus la 30-40 de grade(adica fix cum scrie in TIS).

 

Si da..poti sa zici ca e aprox lifetime, cel putin la mine la aprox 120.000km era galben fara urme de uzura dar l-am schimbat pt ca supura nitel.

 

 

PS: am o baie de "rezerva" daca o vrea careva :)

post-26027-1271704896_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu, in TIS nu scrie ca se schimba tot ca nu au scule cu ce sa il schimbe. Pe mine ma costa cam 120 de euro un schimb si il fac la 50-60k km, cum scria si in in manual inainte de "lifetime". Nu am nici un fel de socuri la franare. De fapt nu am in general, desi masina are 16 ani . Dar mai aveam, destul de rar, inainte de schimb.
Link to comment
Share on other sites

Moamaaaa ce va mai aberati cateodata.

 

Te duci frumos la Filaret(asta daca vrei reprezentanta-eu unul la ei mi l-am schimbat si recomand -plus ca poti sa stai si tu sa vezi) sau te duci in alta parte si se schimba fara nici o problema.

Cu totul face cam 19 milioane ( ulei + baie de ulei +manopera )

 

Nu stiu exact ce e60 ai, dar la mine la 525d am cutie GA6HP26Z si uleiul conform TIS trebuie sa fie Shell M-1365.4 ( vezi atasat poza)

Oricum si pt 19Z si pt 32Z tot acelasi tip de ulei se pune.

 

Fix ulei din ala a fost bagat(fix din butoiul ala de 20 de litri). Deci alea sunt aberatii ca ti se baga alt tip de ulei. Nu se "risca" nimeni sa faca asta.

De intrat, a intrat cam 5.5 litri si a fost pus la 30-40 de grade(adica fix cum scrie in TIS).

 

Si da..poti sa zici ca e aprox lifetime, cel putin la mine la aprox 120.000km era galben fara urme de uzura dar l-am schimbat pt ca supura nitel.

 

 

PS: am o baie de "rezerva" daca o vrea careva :)

 

 

ala de l-am cumparat era rosu la culoare de la dealer BMW. Iar schimbul in total a costat pana in 800 ron. E putina dif parca

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu, in TIS nu scrie ca se schimba tot ca nu au scule cu ce sa il schimbe. Pe mine ma costa cam 120 de euro un schimb si il fac la 50-60k km, cum scria si in in manual inainte de "lifetime". Nu am nici un fel de socuri la franare. De fapt nu am in general, desi masina are 16 ani . Dar mai aveam, destul de rar, inainte de schimb.

Dacă BMW şi producătorul cutiei spun că nu este nevoie să schimbi tot uleiul, pentru mine e suficient.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Moamaaaa ce va mai aberati cateodata.

 

Te duci frumos la Filaret(asta daca vrei reprezentanta-eu unul la ei mi l-am schimbat si recomand -plus ca poti sa stai si tu sa vezi) sau te duci in alta parte si se schimba fara nici o problema.

Cu totul face cam 19 milioane ( ulei + baie de ulei +manopera )

 

Nu stiu exact ce e60 ai, dar la mine la 525d am cutie GA6HP26Z si uleiul conform TIS trebuie sa fie Shell M-1365.4 ( vezi atasat poza)

Oricum si pt 19Z si pt 32Z tot acelasi tip de ulei se pune.

 

Fix ulei din ala a fost bagat(fix din butoiul ala de 20 de litri). Deci alea sunt aberatii ca ti se baga alt tip de ulei. Nu se "risca" nimeni sa faca asta.

De intrat, a intrat cam 5.5 litri si a fost pus la 30-40 de grade(adica fix cum scrie in TIS).

 

Si da..poti sa zici ca e aprox lifetime, cel putin la mine la aprox 120.000km era galben fara urme de uzura dar l-am schimbat pt ca supura nitel.

 

 

PS: am o baie de "rezerva" daca o vrea careva :)

 

 

ala de l-am cumparat era rosu la culoare de la dealer BMW. Iar schimbul in total a costat pana in 800 ron. E putina dif parca

 

 

 

Pai o fi dar noi vorbim de e60 nu e46, ceea ce inseamna alte costuri :)

Asa si DOMI zice ca-l costa 120 de euro dar, tot asa, e alta jucarie.

Link to comment
Share on other sites

pai e diferenta, ca eu am facut-o la un service normal, nu reprezentanta. oricum e enorm 19 mil si pentru e60. Pretul uleiului poate diferi, depinde ce ai nevoie. Manopera nu ar trebui sa fie mult, e o operatiune usoara si rapida. La mine revzia normala completa + schimbatul uleiului in cutie, filtre si tot tacamul a durat 1.5 h. Uleiul folosit a fost un Motul, care era in specificatiile cutiei mele. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pai e diferenta, ca eu am facut-o la un service normal, nu reprezentanta. oricum e enorm 19 mil si pentru e60. Pretul uleiului poate diferi, depinde ce ai nevoie. Manopera nu ar trebui sa fie mult, e o operatiune usoara si rapida. La mine revzia normala completa + schimbatul uleiului in cutie, filtre si tot tacamul a durat 1.5 h. Uleiul folosit a fost un Motul, care era in specificatiile cutiei mele.

 

Daca schimbi baia(care vine cu filtru) face vreo 1900 RON.

Daca n-o schimbi face cam 900 RON.(PS : nu uita ca litrul de ulei e cam 90 lei, deci cred ca e un pic diferenta fata de uleiul tau)

 

Sper ca te-am lamurit :)

PPS: evident ca poate sa oscileze cu vreo 100 RON in functie de cat ulei, in functie de manopera, etc...dar pretul tot pe acolo se invarte oricum ai da-o

 

Pe de alta parte am asistat la filaret(spun de astia pt doar la ei poti asista din pacate) si am asistat si la niste operatii facute in service-uri de "cartier" dar care se vor cu pretentii.

Pai cand il vad pe unu ca baga aceeasi carpa plina de ulei si alte reziduri pe masina mea ma apuca pandaliile.

Cand vad ca nu da si el cu un sprei sa curete locul ala iar ma apuca pandaliile.

Adica prefer sa mi se scrie pe factura carpa bumbac si sprei nus de care decat sa vad mizerie crunta si lucrari de "calitate".

Link to comment
Share on other sites

Toata discutia a fost despre e60, ggigiro, avand tot un e60, respectiv un 525d...eu am mers cu masina ce o are el acum, inainte si dupa schimbarea uleiului si am sesiat o schimbare majora in modul cum schimba cutia....

 

Eu la reprezentante nu calc, asa ca...schimb in alta parte.....la Filaret, un prieten de-al meu a platit un schimb de filtru de aer de 2 ori si a ramas cu cel original....

Link to comment
Share on other sites

Pai cum sa se compare uleiul de e60 cu cel de e 34. Nu mai insista cu fitele de reprezentanta. Uleiul de steptronic de e60 costa exact 140 de euro 20 de L, deci cam 7 euro pe L :) nu 25 cat ti-au luat tie. Se compara foarte bine cu uleiul meu., care e tot pe acolo. Are alte specificatii,dar preturile sunt similare. Si ca idee sigur nu au putut scoate tot ci doar 5-6l Chiar daca ai platit uleiul cu 90 de RON l tot te-au ars bine.

Dar e treba fiecaruia unde ce face. Ai preferat reprezentanta romaneasca, e alegerea ta. EU am mers intr-un service de "cartier" din Germania. .

Link to comment
Share on other sites

Pai cum sa se compare uleiul de e60 cu cel de e 34. Nu mai insista cu fitele de reprezentanta. Uleiul de steptronic de e60 costa exact 140 de euro 20 de L, deci cam 7 euro pe L :) nu 25 cat ti-au luat tie. Se compara foarte bine cu uleiul meu., care e tot pe acolo. Are alte specificatii,dar preturile sunt similare. Si ca idee sigur nu au putut scoate tot ci doar 5-6l Chiar daca ai platit uleiul cu 90 de RON l tot te-au ars bine.

Dar e treba fiecaruia unde ce face. Ai preferat reprezentanta romaneasca, e alegerea ta. EU am mers intr-un service de "cartier" din Germania. .

 

UAU...aberatii am mai intalnit dar azi esti campion.

 

Cum poti sa zici ca un butoi de plastic de 20L de ulei Shell M-1365.4 costa 140 euro ? Chiar nu ai limita in afirmatii? Vezi preturi mai jos.

 

Revenind la subiect(adica e60):

 

1. Uleiul la E60 nu cred ca are rost sa-l schimbi pana la 200.000km decat daca a inceput sa-ti curga din el.

La mine la 120km nu avea nici pe naiba.

 

2.Daca schimbi uleiul ai 2 posibilitati:

a ) Daca kilometrajul si modul de folosire a cutiei nu sunt ridicate atunci se poate admite sa nu schimbi baia de ulei(care contine filtrul). Multi nu o fac, dar sa zicem ca merge si asa. Multi nu schimba nici macar garnitura si dupa 1-2 luni face pic pic din nou.

 

 

b ) Daca kilometrajul este mare si/sau stilul de condus este unul agresiv si/sau vrei sa ai grija de masina atunci CATEGORIC schimbi baia de ulei(care vine cu filtru incorporat)

 

Preturi pt. DOMI:

 

Pret baie ulei:

User forum(nu-i dau numele, dar asta cu totii stim ca are preturi f bune)= 795 lei

Pret Filaret = 803 Lei

 

Pret ulei filaret: 95 lei

pret amintit de ggigiro(vezi mai sus)= 23 euro

 

uleiul tau: probabil floarea soarelui.

Edited by siulian
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, dacã tot schimbi uleiul la cutie, singura opÞiune viabilã ºi raÞionalã este sã cumperi exact uleiul specificat de producãtor, adicã ulei de calitate, chiar dacã este mai scump decât Floriol sau alte tipuri de uleiuri de pe piaÞã.

 

DacĂŁ tot faci schimbul de ulei, normal este sĂŁ schimbi Âşi baia de ulei pentru cĂŁ are Âşi rol de filtru.

 

Sigur cã pot exista variante mai ieftine, la fel cum o felie de pizza de la Fornetti costã mult mai puÞin decât o felie de pizza de la Pizza Hut, diferenÞa este cã dacã pui ulei de proastã calitate ºi-Þi picã cutia din acest motiv, o sa te cam usture la buzunar.

 

Dupã pãrerea mea, decât sã faci schimbul de ulei ºi sã te zgârceºti la ulei ºi filtru, mai bine nu-l mai faci deloc.

Link to comment
Share on other sites

ma scuzi, e in jur de 300 + pentru 20 de L. :) E folosit numai la transmisiile automate in 6 rapoarte de la BMW si VAG .

Nu am ulei de floarea soarelui. La mine merg mai multe brand-uri, nu unul specific. Am cumparat exact un ulei acceptat pentru cutia mea. Am factura si garantie la operatie.

Baie nu am ce sa schimb, ca nu am filtru, e doar o tabla magnetizata. Daca garnitura e ok nu am ce sa schimb.

Link to comment
Share on other sites

multumesc de raspunsuri

masina este 530d (e60) cutie steptronic, 140.000km

daca ati fost de curand la filaret si spuneti ca poti astista la operatiune si au ulei specific cutiei e60, nu de e39, cred ca merg si eu la noi ca nu am drum prea curand spre Germania..

costurile ulei+filtru am inteles ca sunt 500euro..multicel da sper sa merite.

resoftarea (update) la cutie spuneti ca nu este necesara pt. acea smuceala?

Edited by stranger
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am zis si mai sus...pretul e ~1900 RON si poti asista.(asta m-a incantat la Filaret).

Oricum masina trebuie sa o lasi de cu seara acolo ca sa fie rece cutia.

 

Din pacate daca vrei update te vor pune sa semnezi.(asta e Romanica noastra)

 

Cat despre faptul daca este necesar sau nu sa faci update citeste si postul asta si poate te vei mai lamuri.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ar fi bine sa te duci in Brazilia sa il schimbi ... pentru ca nah.. nea Costica de la colt a zis ca la noi iti face praf motorul daca mergi cu rezerva. E un schimb de ulei ce e foarte simplu de facut, nu ai nevoie nici de scoala pentru asta. Acum inteleg de ce am fost intrebat in Germania daca in Romania avem televizoare... se duc prea multi si zic ca Romanii nu stiu sa faca un schimb de ulei.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.