Jump to content

consum ulei 6 cilindri


Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

uleiul il verific zilnic.a papat din senin aproape 700ml la 500km in doua zile.

:) pai ce spui tu aici e extraordinar de mult, cauta semne.. urme, pierderi, fum... nu cred ca se evapora

 

 

completeaza la semn si mai fa o verificare dupa cateva sute de km timp in care te uiti dupa ce am spus mai sus

Link to comment
Share on other sites

Il pierzi sigur pe undeva. Masina nu se da pe ulei asa deodata. Doar niste shocuri termice il dau pe ulei brusc (mers fara ulei, data pe rosu).

Probabil e in scut si de aia nu apare pe jos. Ai verificat?

Cand motorul e dus rau, pe bujii se aseaza calamina si sunt negre. In plus, scoate fum bine de tot. Mai ales la pornire, cat e rece. Fumul albastru e primul semn grosolan de uzura si de consum de ulei.

Link to comment
Share on other sites

la M54 se ducea separatorul de ulei sau valva PCV

nu am PCV,doar un furtun,adica doua care ies din carter si intra in admisie.

 

am o idee,acum mi-a venit,poate e o prostie:are legatura cu faptul ca s-a intamplat imediat dupa ce am schimbat garnitura de la culbutori?pe capac in interior are asa ca o cutie si din ea pleaca vaporii catre admisie.sa fie plin acolo?sau in admisie langa clapeta?

 

@rmg am fost azi in service...nici urma de ulei pe nicaieri,scut nu am...

 

fum nu da deloc...am dat bobinele jos,nu e nici pic de ulei pe bujii(sus ma refer).

 

motorul chiar e curat...

 

in general la un schimb bagam 1 litru maxim 1.5 litri daca o omorat cateodata :)

Link to comment
Share on other sites

am o idee,acum mi-a venit,poate e o prostie:are legatura cu faptul ca s-a intamplat imediat dupa ce am schimbat garnitura de la culbutori?pe capac in interior are asa ca o cutie si din ea pleaca vaporii catre admisie.sa fie plin acolo?sau in admisie langa clapeta?

 

Poate sa aiba legatura, in carter trebuie sa fie un usor vacuum, daca scoti capacul de la ulei cu motorul pornit si astupi cu mana trebuie sa simti ca ti-o trage putin ianuntru. (e normal sa se balbaie motorul cand scoti capacul sau joja in mers).

Link to comment
Share on other sites

problema rezolvata:0.2 litri/1.000km rezulta 1.4 litri la schimb,deci e bine...la 6.000-8.000km fac schimbul.

 

cam asa consuma max 1.5 l la un schimb :twoup:

 

rezonabil!

pai si cum ai rezolvat ca prima data ne-ai zis 700ml/500km. Adica 1.4l/1000km. Cum ai ajuns, intre timp, la 0.2 litri/1.000km?

Link to comment
Share on other sites

Am facut unu nou schimb. Intre schimburi, fiind la max cand am pus, s-a dus la minim si mi s-a aprins martorul in bord la moment dat, dupa ce parcasem intr-o mica panta. Am verificat, era la minim dupa stationare in garaj. Am mai completat 1 l si cand m-am uitat ultima data inainte de schimb era peste jumate intre minim si maxim. Deci a consumat cam 1.3-1.5 l maxim. Zic eu ca e ok. De data asta am facut schimbul la fix 10k km. De regula il fac undeva intre 10-12 mii, in general sar de 10.

Ce am mai observat legat de asta. Primii 5-6 k nu se misca un 1 mm nivelul pe joja. De asta si ajung sa ma avertizeze martorul ala din bord ca ma las pagubas dupa ce vad ca nu se misca nivelul ala. Dupa ce are 5-6 k km de la schimb, incepe sa il manance. Deci clar se intampla ceva cu el, isi pierde proprietatile, desi la aspect arata inca destul de bine si cand il schimb.

Inca un motiv sa ma ingrozeasca schimburile alea fantasmagorice facute la 25k km sau chiar mai sus..

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce are 5-6 k km de la schimb, incepe sa il manance. Deci clar se intampla ceva cu el, isi pierde proprietatile, desi la aspect arata inca destul de bine si cand il schimb.

Inca un motiv sa ma ingrozeasca schimburile alea fantasmagorice facute la 25k km sau chiar mai sus..

corect cu fantasmagoriile :)

 

asa e,in primii 5.000 sa zicem daca papa 100 max 200 ml,dupa care bea... :)

 

probabil asa voi face...

 

daca tu te plangi si ai ulei din germanica,dar noi :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Si la mine la fel.

5-6000 mii, aproape ca nu papa deloc, defapt nu complectez deloc, oricum as merge. Dupa care mancanca in nestire... trebuie sa-l schimb in 1-2 zile, daca nu imi ia 500ml-1l pe zi.

Fac schimbul, dupa care iarasi 5-6000 km nu mai manca deloc.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine la fel.

5-6000 mii, aproape ca nu papa deloc, defapt nu complectez deloc, oricum as merge. Dupa care mancanca in nestire... trebuie sa-l schimb in 1-2 zile, daca nu imi ia 500ml-1l pe zi.

Fac schimbul, dupa care iarasi 5-6000 km nu mai manca deloc.

foarte interesant ce ziceti. in ultima vreme imi papa si mie cam mult si nu intelegeam de ce. Niciodata nu am stat asa mult fara sa schimb uleiul (am 10k trecuti si mi-a aparut si OILSERVICE in bord) De obicei schimb la 7 - 8 mii....

Link to comment
Share on other sites

Ce ulei de germanica, am acelasi rahat care se vinde si in Romania... pun Liqui Molly sau Motul. Sunt si alea la fel in Ro...

La ultimul schimb cel putin mi-au pus Motul baietii. Intre timp cred au facut un deal cu Motul, ca erau plini de afise si aveau preturi f bune. Daca vroiai altceva trebuia sa faci comanda din timp sau sa vii cu el la pachet...

Oricum nu ma deranja ca Motul e un ulei bun...

Link to comment
Share on other sites

Nu e neaparat e de doi lei.

Sa nu uitam ca masinile noastre au trecut de mult prima tinerete.

A doua chestie ar fi ca practic, dupa 16 ani, cel putin a mea, i inca sub limita maxima admisa, cel putin la mine la m50TU de 2l/10k.

Ce pot spune cu siguranta : cel mai bine s-a comportat cu Castrol 10w-60 . Dar dinala pun numai vara. e si destul de scump. Dinala pot spune ca nu completez intre schimburi. Nu am pus acum, ca de exemplu noaptea trecuta au fost 2 grade. Pun la schimbul urmator.

La asta stiu cu siguranta ca a scazut calitatea. Inainte era Castrol 10w-60 RS. Era cel mai bun ulei de track day acceptabil inca la pret. Calitatea lui cea mai mare era rezistenta la rupere la temperaturi ridicate. , care era cea mai mare din toate uleiurile comerciale Nu mai exista, ii zice Castrol edge 10w-60 acum. acelasi pret . Unii zic ca e rebranduire, dar eu am vazut teste. E inca un ulei bun dar s-a umblat la cativa parametri (exact la aia care il faceau asa bun) .

Se mai gaseste doar sub brand-ul Bmw, ala pentru M-uri. La pret corespunzator.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
uleiul e de 2 lei.

Facut sa se duca repede

am facut schimbul,am mers sportiv nitel si nimic,nu papa.uleiul e la semn.

 

am fost pe A2,am mers tare vreo 100km,tot nu papa.

 

concluzia?la 5.oookm il schimb pt ca dupa mananca in jur de 1 kil la mia de km,uleiul isi pierde proprietatile dupa maxim 4.500-5.000km.alta explicatie nu e,pierderi chiar nu am,incredibil...si folosesc BMW 10W 40 made in jermani.

 

deci in 800km facuti de la schimb nu a papat deloc deloc,controlez uleiul zilnic.inainte de schimb aveam fix 5.500km facuti cu uleiul si halea cam 1L/1.000km dupa 4.500km.mai scriu dupa ce fac 4.000km,ii fac repede nu dureaza mult,maxim 5 saptamani :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.