Jump to content

consum ulei 6 cilindri


Recommended Posts

Doar masinile vechi incep brusc sa consume ulei dupa un numar de km cuprins intre 4000-8000.

Motoarele noi nu au aceasta problema, consuma putin ulei si consumul este uniform, nu creste brusc la un moment dat.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Este pur si simplu o constatare, nu insinuez nimic. Sunt sigur ca multi au observat asta. Cat timp este motorul nou mergi si 20.000 km cu uleiul si niciodata nu ajunge sa consume 1l/1000Km. La motoarele uzate fenomenul apare frecvent. Consumul de ulei creste brusc dupa cateva mii de km. Pui ulei nou si mai mergi inca cateva mii de km.

 

Probabil un motor uzat afecteaza puternic calitatile uleiului.

Link to comment
Share on other sites

. Cat timp este motorul nou mergi si 20.000 km cu uleiul si niciodata nu ajunge sa consume 1l/1000Km.

Probabil un motor uzat afecteaza puternic calitatile uleiului.

nu sunt certaret,DAR un golf 6 1.6i nou nout a papat in 8.000km peste 0.5 litri,probabil nu era motorul "lasat".nu vorbesc din auzite.

 

cum ar putea afecta un motor uzat calitatile uleiului?tot frecare e,compresie mai mica poate,dar nu are cum.aceeasi temperatura...

 

poate gasesti topicul 'de ce se innegreste uleiul',scria ceva interesant...

Link to comment
Share on other sites

Motoarele noi aflate inca in rodaj si cele de M se exclud. Vorbim de motoare normale, trecute de faza "lasarii" .

 

Un motor uzat scapa gaze. Poate acele gaze, ajunse in cantitate mare in contact cu uleiul, il degradeaza puternic.

Link to comment
Share on other sites

Gazele pot scapa ori pe langa segmenti si ajung in baia de ulei, ori pe langa ghidurile supapelor si ajung in carterul superior. Dar baia de ulei si carterul comunica intre ele.
Link to comment
Share on other sites

Depinde de motoare. Sunt niste orificii in chiulasa si in blocul motor prin care se scurge uleiul din chiulasa in baie. Pe acolo pot urca si gazele din baie. La unele motoare exista un traseu special doar pentru intoarcerea gazelor din partea inferioara (baia de ulei) inspre partea superioara a motorului (capac culbutoare).
Link to comment
Share on other sites

ha.. ingineru.. si acum ce faci .. segmentezi sau mai mergi asa.. :twoup:

 

Cred ca depinde si de motor si din ce/ cum sunt facuti segmenti si altele. L hyundai/kia unde schimbi la 7500 uleiul cum e treaba, de exemplu ?

Are sens ce spui tu Paul, dar cred ca la o uzura asa semnificativa ar trebui sa se simta si alte simptome. Gazele alea scapate mai fac si altele, nu numai deterioareaza uleiul....

La mine e ceva asemanator cu ce se intampla la inginerul, numai ca in alt grad. Cam 5-6000 tine veselia (nu consuma 1g) si completez cam 1- 1.5 l pana la 12k ...

Oricum e distanta mult prea mare intre "long life up to 25.000 km " si 5-6 miii, chiar daca sa zicem avem noi niste probleme deosebite la motoare. Nu ca as zice ca nu am nici un semn de uzura sau ca segmentii sunt ca noi dupa 16 ani si dumnezeu stie cati km (190k cred) .

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ha.. ingineru.. si acum ce faci .. segmentezi sau mai mergi asa.. :)

La mine e ceva asemanator cu ce se intampla la inginerul, numai ca in alt grad. Cam 5-6000 tine veselia

nu imi da idei cu segmentatul...

 

am facut deja 1.200km de la schimb.maine dimineata vad nivelul.de fapt,nu ma deranjeaza sa-l schimb la 5.000km.chiar daca dupa 2.000km sa zic completez 100ml sau 200ml nu e problema.daca ar fi de completat chiar si 1 litru la 5.000km e bine.azi i-am dat treapta 2-a si a 3-a dupa 4.500ture,asta inseamna "sport" la mine :) .daca aveam deja 4.500km facuti il manca in regimul asta de mers...

 

sunt sigur ca multi posesori de 6 cilindri care citesc topicul au consumul apropiat de ceea ce se discuta sau mai mare :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu am motorul desfacut acum, trebuie sa schimb chiulasa, am vazut motorul pe dinauntru, peretii cilindrilor inca mai au semnele din fabrica de la honuire, axele cu came, oricum le tii, nu vezi urma de uzura, compresie am dupa specificatii, insa uleiul il tot manca dupa 5000-7000km. Acum o data cu schimbarea multor piese, am schimbat si valva pcv, aia veche era muci...

Dupa ce-mi gasesc chiulasa, o sa vad cum se comporta cu uleiul (0w-40).

Link to comment
Share on other sites

Eu am motorul desfacut acum, trebuie sa schimb chiulasa, am vazut motorul pe dinauntru, peretii cilindrilor inca mai au semnele din fabrica de la honuire, axele cu came, oricum le tii, nu vezi urma de uzura, compresie am dupa specificatii, insa uleiul il tot manca dupa 5000-7000km.

cunosc sentimentul :twoup:

cand am schimbat garnitura de chiulasa la pisica exact asa,honuirea parca era facuta recent...

 

de ce schimbi chiulasa?ziceai de apa stransa intr-un piston si nu invartea electromotorul cum trebuie parca...

 

tu ai scuza ca 2.8-ul jar mananca...de acolo consumul de ulei.

Link to comment
Share on other sites

De cand am luat motorul, pierdea apa, putin asa, dar din borcan, tot scadea.

Tot mai grav, tot mai grav, am schimbat tot ce era pe afara, adica radiator, furtune, termostat, a ramas doar garnitura de chiulasa, cand am desfacut motorul, m-am uitat atent pe chiulasa si am vazut BUBA:

 

http://img691.imageshack.us/img691/6822/fisurachiulasa001.jpg

 

Cu ochiul liber extrem de greu se vedea, insa intr-o poza cu macro, se vede bine.

Am discutat cu o firma din uk, sa trimit chiulasa asta, si ei imi trimit alta recondtionata complet, insa aia dureaza mai bine de 1 luna...

Asa ca, sunt geana pe o chiulasa de 323i, 328i.

Link to comment
Share on other sites

Sunt dator cu vreo explicatie? :twoup:)

Ce sa explic, era depunere pe ele, ca la orice motor desfacut.

Le-am curatat, arata ca noi, nu au urme pe ele.

 

Cam asa:

 

http://jhau.maliwi.de/mot/head/20070409T203606.jpg

 

Orice chiulasa, in camera de ardere, are depuneri, nu e perfect acolo...ar fi bine sa fie asa :)

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

M-ai inteles gresit :twoup: . Ziceam ca fisura aia explica si starea supapelor. Unele in stare buna au cel mult un fel de mici depuneri in partea superioara.Si cam atat. Din ce vad din poza ta, a doua, aia care era linga fisura e si cea mai deteriorata.
Link to comment
Share on other sites

am facut 2.000km de la schimb.

 

a papat fix 100ml.

 

cred ca odata cu km creste proportional pana la 5.000km,apoi exponential.

 

consum=nr.km*f(x),f(x)=100/x,unde x=90%km efectuati.asta e valabila cand x<5.000

 

consum=(e^x)/3,unde x=90% din km efectuati.valabila exponentiala cand x>5.000.

 

cand o inventa motorul cu consum logaritmic o sa cumpar ulei din ala.

 

hai,acum sariti in capul meu :twoup:

Link to comment
Share on other sites

eu tac malc... am parlit-o vreo 300 de km numai de la 4000 de ture in sus, cutia pe sport 180 200 cu franari la 100 din cand in cand .., ma jucam cu un x3 si un e60 535i .. autostrada Frankfurt Luxembourg libera ca niciodata.... ... am completat juma de litru da cred ca mai intra.. dracii au luat-o .. :twoup:

Nu stiu, nu imi place cum merge daca uleiul nu e la maxim sau aproape de maxim...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
mai scriu dupa ce fac 4.000km,ii fac repede nu dureaza mult,maxim 5 saptamani :twoup:

am facut 5.000km aproape si am completat in ultima saptamana vreo 800ml...deci dupa 4.500km incepe sa-l pape.spun asta pt ca in ultima sapt am facut aproape 1.200km,circul zilnic cu masina :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.