Jump to content

"Problema" masinilor inmatriculate pe Bulgaria


euadicabobo

  

250 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

si ramane acolo ! :))))

 

pai nu intelegi, o masina de Bulgaria, fie el bulgar cu acte, prin lege, eu inteleg ca nu are voie la noi pe sosea decat 90 zile :) ca suntem prea pretiosi , daca ala face comert la noi , ii trebuiesc mai multe masini ca sa ii ajunga zilele...

 

Pai, NU bulgarul are interdictie, ci romanul, cu procura! Bulgarul, fiind proprietar in actele masinii, are voie sa se plimbe cat doreste! Nu i se ingradeste dreptul de a circula.

Eu abia astept sa "lamureasca definitiv" problema bulgareasca! Am pierdut si asa o groaza de bani!

Link to comment
Share on other sites

a , atunci my bad ! :) nu am fost foarte tare interesat de subiect ,daca e asa , atunci o sa si-o ia grav "statul" ...o sa se ajunga sa se circule doar cu numere bulgaresti =)))) chiar si eu pot sa imi vand masina fara sa mai platesc taxa de 2000+ euro .. Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Pentru orice problema (regula noua impusa de guvern) exista si una sau mai multe solutii.

 

Pe mine nu ma deranjeaza masinile inmatriculate in Bg ci faptul ca multi dintre cei care le conduc, din pacate, sunt niste netrebnici si se comporta ca niste netrebnici in traficul romanesc.

Ma deranjeaza ca nu li se impune RCA in Romania ca si cum ar fi masina inmatriculata in Ro in caz de un eventual accident.

Ma deranjeaza ca multe dintre aceste masini, alaturi de proprietarii lor netrebnici, sunt niste petarde pe roti si pun in pericol siguranta circulatiei de la noi. Asadar, sa faca RAR tot in Ro daca vor sa circule cu el aici.

Adica aceste masini sa corespunda dpdv tehnic si asigurare cu legile si regulile din Romania.

 

Bineinteles ca sunt destui oameni super ok cu masini inmatriculate in BG, chiar si cu masini intr-o stare tehnica exceptionala dar astia sunt mult prea putini.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce am vorbit zilele trecute cu un samsar de masini , un bulgar si i-am zis ca daca pun scarbele astea in aplicare taxa cu 90 de zile pe an , drept de circulatie , ce este de facut ? A raspuns razand ca procura noua din 3 in 3 luni si asta e , vor 90 de zile pe an , facem noi 4 procuri pe an si no problem .

 

nu e vb de procura, din cate am inteles sistemul va functiona astfel: mergi cu masina cat poti, pana te opreste o data politia. Din acel moment esti inregistrat intr-o baza de date cu datele soferului si datele masinii si curg cele 3 luni, dupa ce au trecut nu mai poti circula cu ea in Ro. La urmatorul control se va vedea ca tot X conduce masina Y...cum politia a avut initiativa si cum politia se ocupa de baza de date si de controale nu mi-as face iluzii ca nu trece legea..

 

 

Cred ca tu nu intelegi. S-a vorbit strict despre proprietarii romani, care ar avea dreptul de circulatie de 90 zile, dupa care daca vor sa mai circule sa inmatriculeze masina in tara. Asta nu e valabil si pentru cei care au rezidenta in tara in care e inmatriculata masina.

 

Cred ca rezidenta nu rezolva problema. Atata timp cat ai cetatenie romana trebuie sa te conformezi legilor Romaniei atata timp cat esti pe teritoriul ei..asa ca pana nu renunti la cetatenia nu faci nicio treaba :)

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca RCA de bulgaria e mai prost ca ala din ROmania. Doar cititi toti povestile horror cu asigurarile din Romania, cred ca sunt zeci de pagini numai aici pe forumul asta.

 

 

In al doilea rand, itp-ul aici, ca si in BG se ia pe spaga. Uite cum trec de exemplu toti colegii cu E4 si DPF anulat, dimensiuni de roti fanteziste, xenon chinezesc la 50 de euro...

Chestia asta cu ITp si asigurari mi se pare o problema falsa....

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Veti vedea ca statul roman intra in conflict cu cel bulgar pe aceasta tema.

Iarasi se incalca Trataul de Aderare,este deajuns ca bulgarii sa se planga la parlamentul european,sa vedeti iar procese pierdute din cauza nepriceputilor de guvernanti...bani aruncati in vant pentru niste idei de kk.

Edited by kolea
Link to comment
Share on other sites

nu e vb de procura, din cate am inteles sistemul va functiona astfel: mergi cu masina cat poti, pana te opreste o data politia. Din acel moment esti inregistrat intr-o baza de date cu datele soferului si datele masinii si curg cele 3 luni, dupa ce au trecut nu mai poti circula cu ea in Ro. La urmatorul control se va vedea ca tot X conduce masina Y...cum politia a avut initiativa si cum politia se ocupa de baza de date si de controale nu mi-as face iluzii ca nu trece legea..

 

Pai si in urmatoarele 3 luni daca te opreste din nou politia cu sa demonstreze ca masina respectiva nu a parasit teritoriul Romaniei.Poti sa spui ca vii chiar atunci din Ungaria sau Bulgaria .

 

Din punctul meu de vedere treaba este clara in curand vom circula toti cu nr. de BG.Cine credeti ca este nebun sa plateasca 3000 si ceva de euro atunci cand eu vreau sa vand masina (masina mea este adusa in tara in 2006 si am platit acciza la ia,acum este dubla impozitare)

Tampitii astia vor sa faca ca la tigarii ,mare parte din pretul masinii sa fie alcatuit din taxe date la stat. :LMAO:

Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

pai nu prea poti sa scoti din context treaba asta si sa discutam la nivel teoretic.. asta e tara in care traim.

In Turcia, guvernul a concesionat ITP-ul lor, care era complet corupt, la fel ca la noi, TUV-ului german. Peste tot cand mergi vei vedea semne " TUV Turk".

Rezultatul ? pai de exemplu noaptea nu m-a orbit un far cat am mers pe acolo. Si masini vechi si vai de mama lor.... cand vedeai o masina mai noua de 2-3 ani.. era raritate cu adevarat.

In ROmania putinii care mai au faruri de fabrica, oricum nu au mai fost reglate profesionist de cand e masina de unde si nevoia sa puna xenoane de 50 de eruo... in continuare nereglate ...

Link to comment
Share on other sites

Daca eu inchiriez o masina din Germania de la Sixt ce o sa faca o sa ma puna sa inmatriculez in Romania o masina care nu este a mea?(bineinteles daca am un contract de inchiriere mai mare de 90 zile)

Eu nu cred ca se poate pune in aplicare o lege care sa interzica circulatia autoturismelor inmatriculate in alte tari (cele care au circulat in Romania mai mult de 90 zile)

Link to comment
Share on other sites

 

Pai si in urmatoarele 3 luni daca te opreste din nou politia cu sa demonstreze ca masina respectiva nu a parasit teritoriul Romaniei.Poti sa spui ca vii chiar atunci din Ungaria sau Bulgaria .

 

 

Dar cine a spus ceva de parasit teritoriul? Ai 3 luni de cand te-a oprit prima data sa o inmatriculezi, indiferent unde te plimbi cu ea in astea 3 luni..daca te prinde dupa 3 luni in aceasi masina ti-o....confisca? amenda, bataie? nush,n-a aparut inca legea..

 

Haha mi-a venit o idee: :first:

 

Te opreste Garcea, curg alea 3 luni da? In ultima saptamana sa zicem faci schimb cu cineva cu o masina apropiata ca valoare ,tot bulgaroaica..ce implica asta,inca 2 procuri, presupunand ca mai dai de bulgarul din acte..si te tot joci asa..singura conditie e sa existe un parc auto si doritori..tot comunismul ne salveaza babaiete :)

Edited by hitman1234
Link to comment
Share on other sites

Bre, noi nu vedem padurea din cauza copacilor.

 

Reglementarea asta e facuta pentru a obliga pe cei cu masini de Bg sa le inmatriculeze in Ro. Aka sa mai ia astia de la guvern niste bani.

 

Problema de fond cu rablamentele inmatriculate pe bg, cu faptul ca multi nu au asigurare valabila/viabila, ramane in picioare.

Frumoasa tara Romania asta...

Link to comment
Share on other sites

In principiu ai dreptate.Sunt o gramada de rable cu numere RO.Sunt o gramada de masina fara asigurare sau cu asigurare la Carpatica.Eu conosc pe cineva care inmatriculeaza masini in BG si atunci cand expira asigurarea sau impozitul contacteaza persoana respectiva si sub amenintarea radierii autoturismului (asta in unele cazuri)reinoieste asigurarea si plateste impozitul.(in cazul unui accident din vina masinii inmatriculate pe firma lui el este raspunzator plus ca mai castiga ceva bani si din asta)

 

In cazul meu particular intentionez sa-mi schimb masina.Nu cred ca o sa dau 1450 de euro pe taxa de inmatriculare la un E90/320d/2005

Mai bine de 1450 euro i-mi iau o masina mai bine dotata.

Link to comment
Share on other sites

Problema de fond cu rablamentele inmatriculate pe bg, cu faptul ca multi nu au asigurare valabila/viabila, ramane in picioare.

 

 

tu ai citit ce ai scris ?

faptul ca o masina are nr de BG devine rabla...iar ca sa tragi tu concluzia asta cred ca ti-ar trebui un statut mai mare decat cel de membru al unui forum.

 

nu au asigurare valabila/viabila ? nu cred ca sunt unii chiar atat de cretini la cap sa riste pentru 50 de euro.

cat despre corelarea dintre RO si BG in ce priveste asigurarea/cartea verde e porblema guvernului, autoritatilor.....etc...ambele tari sunt in EU. ca nu sunt astia in stare sa faca ceva e altceva.

 

cate masini RO circula cu impozitul neplatit ?

cate masini RO circula fara RCA?

cate masini RO sunt ok in acte si ca stare tehnica ?

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

Itp-ul 25 si 5 euro rovinieta la bulgari , care te obliga sa o platesti la vama plus 120 ron rovinieta pe tot anul pt. ro plus 17,5 lei bac-ul (bine , 2x 17,5 , dus-intors) .

 

Am fost recent si de aceea stiu asa exact :))))

 

Zero spaga :sorcerer:

 

Plus drumul pana in silistra , aprox 250 km dus intors .

Edited by Billy_e36
Link to comment
Share on other sites

Eu pun altfel problema: masina mea este inmatriculata pe o firma din Bulgaria iar eu sunt trecut ca utilizator inclusiv pe talon si pe cartea de identitate a masinii. Ca si cum as fi angajat al firmei (mai degraba colaborator). Cu astea si cu procura eu am dreptul legal de a circula cu masina aia. Dar proprietarul masinii pe hartie este o firma din Bulgaria, nu eu... cetatean roman cu rezidenta in tara.

Astfel, daca ar da o lege care sa ma impiedice sa merg mai mult de 90 zile inseamna ca impiedica toate firmele de transport din afara care au drum constant prin Romania. Autocare cu turisti, tot. Deoarece nu pot face discriminare doar pentru Bulgaria... cum ar fi sa nu le mai permiti nici acelor putini turisti de prin Europa sa vina aici? Toate tirurile cu marfuri, tot, din toate tarile din UE?

Ori asta e nu numai impotriva legislatiei europene ci si o mare idiotenie in ceea ce priveste veniturile la buget.

 

Una e sa mareasca impozitele la noi si alta e sa blocheze comertul. Nu pot face asta.

Inca mai tin minte cand se discuta de ultima modificare a taxei auto (asta cu care se lauda ei ca e "redusa", desi acum ii nenorocesc pe toti, nu doar pe aia cu motoare mari)... un jurnalist l-a intrebat pe Borbely ce va face in privinta "problemei" masinilor inscrise pe Bulgaria. Raspunsul lui a fost "N-avem ce sa le facem celor care isi inmatriculeaza masina in Bulgaria".

 

Eu nu-mi fac griji. Chiar daca sunt suficient de cretini incat sa incerce asa ceva, tot vor fi portite de scapare. Mereu sunt. Insa parerea mea e ca asta e doar un proiect de lege inaintat de Politie... care totusi NU se ocupa cu crearea legilor, ci cu aplicarea lor (si nici cu asta nu se ocupa prea bine). Probabil ca multi politisti s-au plans ca nu stiu la ce sa se uite pe documentele astea in bulgara.

Link to comment
Share on other sites

Insa parerea mea e ca asta e doar un proiect de lege inaintat de Politie... care totusi NU se ocupa cu crearea legilor, ci cu aplicarea lor (si nici cu asta nu se ocupa prea bine). Probabil ca multi politisti s-au plans ca nu stiu la ce sa se uite pe documentele astea in bulgara.

 

asta e de fapt mare problema....

nu au unde sa trimita amenzile , radare, roviniete....etc

 

dar asta nu este problama participantilor la trafic ci a institutiilor de stat.

Link to comment
Share on other sites

eu sunt deacord sã colaboreze toate instituÞiile astfel Încât cine e inregulã sã circule liniºtit, care e problema?

România mai vrea ºi'n Shengen...

 

exact.

dar tipic romanesc ....noi facem fix invers...mergem spre involutie...

 

ce chestie si avem pretentii ca suntem in 2011.

Link to comment
Share on other sites

eu nu am nici o problema cu masinile inmatriculate in BG, nici cu oamenii care le conduc, dar am o problema cu oamenii care au determinat acest lucru...

 

pana in acest moment, am avut trei accidente, nu din vina mea, toate cu masini cu numere RO, cu cetateni RO, si cu caracter de RO...si in trafic am avut parte de sicane NUMAI cu masini de RO, cu melteni posesori de "bolizi" marca aia de pe plaiuri romanesti, si nu numai...dar am o problema cu bulgarii si "slabiciunea" lor pentru romani.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.