Jump to content

"Problema" masinilor inmatriculate pe Bulgaria


euadicabobo

  

250 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Cate aberatii si sa ai salariu de 1000e,un motor de 3000cm si mai ales pe benzina nu este de nasul tau,de V8-uri nu mai zic nimic.Dar asa suntem noi romanii ne luam bmw V8 si mancam mamaliga.

 

Am avut V8 diesel,bi-turbo,ii faceam full-ul la 4-5zile,adica masina aia consuma aprox. 100ron/zi,doar combustibil.

 

Aprop,pt utilitare taxa este mica (pt 2000cm,E2,vechime 12ani,taxa este 670e)

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

De cazane nu scapam nici cu nr. de RO nici cu Nr. BG.Vezi cazanul i-l bagi la o verificare RAR si daca nu corespunde luat talon trimis in BG si restul de proceduri(este foarte nasol sa mai iei talonul din BG.Reiei toate procedurile de inmatriculare).Cred ca asa scapam de cazane

 

poate scapam de "cazane", dar de melteni nu cred. ce diferenta e intre un meltean intr-o masina din 2008 si unul dintr-una din 1990?! melteanul tot meltean e...

Link to comment
Share on other sites

Nu este vorba daca iti convine sau nu... Ci este cel putin bizara situatia.

 

Este clar ca la ei este mai Ok si mai logic decat la noi.

 

Oricum, degeaba ne agitam pe aici si scriem din cand in cand cu CAPS LOCK :rolleyes:, problema nu este aici, pe forum, ci ar trebui mers la bucale si protestat acolo, in fata parlamentului. Evident, fara dansul pinguinului...

 

evident...

 

la ei e logic, pentru ca cine imparte, parte isi face.

 

@ionut_marius

 

e chiar relativa treaba. daca e din 2008 asta nu inseamna ca a si fost intretinuta cum trebuie :thumbsup: si nu toate masinile <2000 au fost inmatriculate in BG.cum multe >2000 sunt pe BG.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Mai, oameni buni, voi ati auzit expresia: "nu-mi permit o astfel de masina"? Si , acum, fac apel la colegii care au fost, au stat sau stau in Europa! (DSF, DOMI si altii). Si acolo sunt taxe, impozite, cheltuieli mari cu masinile si , de aceea, nu-si cumpara fiecare un BMW, Merc, Audi etc.

O masina NU inseamna doar pret de achizitie! Inseamna si taxe, impozite, costuri de utilizare zilnica, revizii in service specializate, asigurari etc. Cand cumperi o masina, TREBUIE sa iei in calcul toate astea!

Daca te bucuri ca poti cumpara un BMW seria 7 de 15 ani, trebuie sa-l poti si intretine corespunzator. Dar, cheltuielile vor fi f mari, deci e de preferat o masina mai mica, mai noua care presupune cheltuieli mici!

La asta se rezuma tot!

Link to comment
Share on other sites

Masina mai noua trece itp-ul fara pb si de bine de rau are o asigurare de ro.

Un e90 320d din 2006 are taxa 1600 euro aproximativ 16/% din valoarea lui.Nu pot sa dau 1600 euro asa aiurea fara sa primesc ceva in schimb.Prefer o varianta mai ieftina de inmatriculare

(banuiesc ca nu este o masina prea veche)

Link to comment
Share on other sites

Mai, oameni buni, voi ati auzit expresia: "nu-mi permit o astfel de masina"? Si , acum, fac apel la colegii care au fost, au stat sau stau in Europa! (DSF, DOMI si altii). Si acolo sunt taxe, impozite, cheltuieli mari cu masinile si , de aceea, nu-si cumpara fiecare un BMW, Merc, Audi etc.

O masina NU inseamna doar pret de achizitie! Inseamna si taxe, impozite, costuri de utilizare zilnica, revizii in service specializate, asigurari etc. Cand cumperi o masina, TREBUIE sa iei in calcul toate astea!

Daca te bucuri ca poti cumpara un BMW seria 7 de 15 ani, trebuie sa-l poti si intretine corespunzator. Dar, cheltuielile vor fi f mari, deci e de preferat o masina mai mica, mai noua care presupune cheltuieli mici!

La asta se rezuma tot!

 

era vorba doar de impozit. restul cheltuielilor pe care le-ai enumerat, ti le asumi tu.

 

impozitul ti-l baga statul pe gat, nejustificat.

 

fratimiu e in italia, are un A8 din 2001, 2500 diesel, si din cate stiu impozitul e infim. Asigurarea da, e peste 1000e.

Link to comment
Share on other sites

In Danemarca si Norvegia, se aplica o taxa de prima inmatriculare ce depaseste valoarea masinii. In schimb, in Germania, exista o taxa de posesie, la fel ca in Anglia unde cu cat masina este mai scumpa, cu atat taxa e mai mare.

Conform unui studiu realizat de APIA, taxa auto se aplica la nivelul celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, dar difera in functie de fiecare stat in parte, unii aplicand o taxa de prima inmatriculare, iar altii o taxa pe vechime sau pe valoare, sau diverse alte combinatii.

 

In Ungaria, taxa de prima inmatriculare variaza intre 940 si 18.000 de euro, in Olanda poate ajunge la 25-35% din pret, in Danemarca, la 105%, iar in Grecia chiar pina la 385%, pentru autoturismele vechi fara catalizator.

 

Germania percepe o taxa de inmatriculare de aproximativ 25 de euro, dar taxa anuala de posesie ajunge pina la circa 1.000 de euro pentru masinile non-Euro de 3.000 de centimetri cubi. In Olanda, taxa de posesie variaza de la 72 la 3.500 de euro, iar in Grecia, de la 125 la 1.000 de euro.

Link to comment
Share on other sites

era vorba doar de impozit. restul cheltuielilor pe care le-ai enumerat, ti le asumi tu.

 

impozitul ti-l baga statul pe gat, nejustificat.

 

fratimiu e in italia, are un A8 din 2001, 2500 diesel, si din cate stiu impozitul e infim. Asigurarea da, e peste 1000e.

Am o propunere, muta-te in italia, mai scapam si noi de un nr de BG, glumesc desigur, sper sa nu mi-o iei in nume de rau :console:

 

In Danemarca si Norvegia, se aplica o taxa de prima inmatriculare ce depaseste valoarea masinii. In schimb, in Germania, exista o taxa de posesie, la fel ca in Anglia unde cu cat masina este mai scumpa, cu atat taxa e mai mare.

Conform unui studiu realizat de APIA, taxa auto se aplica la nivelul celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, dar difera in functie de fiecare stat in parte, unii aplicand o taxa de prima inmatriculare, iar altii o taxa pe vechime sau pe valoare, sau diverse alte combinatii.

 

In Ungaria, taxa de prima inmatriculare variaza intre 940 si 18.000 de euro, in Olanda poate ajunge la 25-35% din pret, in Danemarca, la 105%, iar in Grecia chiar pina la 385%, pentru autoturismele vechi fara catalizator.

 

Germania percepe o taxa de inmatriculare de aproximativ 25 de euro, dar taxa anuala de posesie ajunge pina la circa 1.000 de euro pentru masinile non-Euro de 3.000 de centimetri cubi. In Olanda, taxa de posesie variaza de la 72 la 3.500 de euro, iar in Grecia, de la 125 la 1.000 de euro.

Deci, concluzia este ca statul roman este un jepcar nenorocit :ninja:

Link to comment
Share on other sites

evident...

 

la ei e logic, pentru ca cine imparte, parte isi face.

 

@ionut_marius

 

e chiar relativa treaba. daca e din 2008 asta nu inseamna ca a si fost intretinuta cum trebuie :thumbsup: si nu toate masinile <2000 au fost inmatriculate in BG.cum multe >2000 sunt pe BG.

total gresit. la euro 1/2 taxa de prima inmatriculare poate depasi valoarea de achizitie a autoturismului.

 

spre ex, pt euro 4. motor de 1.6 taxa este de 300-400euro./deci foarte putin.

a mea este din 1996 e2 si nici macar nu ma mai chinui sa vad cat mai e taxa :D

Link to comment
Share on other sites

@rain : muta-te tu, eu am numere de Bucuresti.

 

@csainz:

 

explica ne atuncti te rog, de ce guvenrul a primit somatie de la UE, impotriva taxei de inmatriculare, cum ca nu ar respecta legislatia europeana, iar pe acest aspect, statul a pierdut nenumarate procese cu platitori de taxa care au dat in judecata statul?!

Link to comment
Share on other sites

Pana in prezent, Comisia Europeana a mai folosit procedura de infringement referitoare la taxa auto impotriva Poloniei, Greciei, Olandei, Finlandei, Ungariei, Ciprului si Danemarcei. (deci, nu doar impotriva Romaniei)

 

Ungaria a fost condamnata de CEJ si obligata la restituirea sumelor platite ca taxe auto neconforme cu acquis-ul comunitar. Conform Ministerului Finantelor, Ungaria inregistreaza, in prezent, cea mai mare valoare a taxei de prima inmatriculare a autoturismelor, acesta incadrandu-se intre 940 si 18.100 euro, in functie de vechimea masinii.

 

Grecia impune o taxa care variaza intre 35 si 385% din valoarea reziduala, in functie de gradul de poluare al autoturismului.

 

Polonia se afla la polul opus, pentru prima inmatriculare a autoturismelor percepand o taxa care reprezinta 2% din valoarea reala (nu cea de achizitie) a autovehicului.

 

In Austria, taxa de prima inmatriculare este de 16% din pretul de pe factura al masinii, iar in Finlanda aceasta este de 28% din pretul masinii.

 

Germania si Spania percep o taxa fixa de 25,6 euro, respectiv 66,6 euro.

 

Franta aplica o taxa cuprinsa intre 20 si 36 euro pe un cal putere la care se adauga taxa pentru poluare bazata pe emisia de dioxid de carbon.

 

In Danemarca taxa de inmatriculare este de 105% din valoarea reziduala, iar in Belgia aceasta variaza intre 61 si 5.000 euro.

 

In Italia taxa de inmatriculare este de 3,5 centi/KW (pentru o masina de 125 cai putere, respectiv 92 KW, taxa este de 322 euro).

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Acelasi lucru il spun si eu .. vrei motor mare - finalizare? platesti mai mult, n-ai inteles nimic? sa fii sanatos! :)))

 

mi-am batut gura degeaba. asta e.

 

e bine aici, la meltenica , cum zicea badea.

 

sunt recunoscator statului roman, ca imi ia banii, si o sa imi ia si mai multi pe viitor, si as fi nerusinat sa astept si ceva in schimb. rusinica max83!!!

Link to comment
Share on other sites

Ce sa-ti DEA????!!! Toti asteptam sa ne dea statul! Pentru?

Pai asta e problema, ca s-au invatat cu mocangeala .... toti vor ca in afara, dar in cazurile in care le convin, atat! Statul roman nu este perfect, de fapt este foarte departe ... dar nici cu astfel de mentalitati nu facem nimic ...

@max83 - "meltenica" zici ? daca esti fan 'atotstiutorul" Badea, ai spus tot ....

Edited by rain
Link to comment
Share on other sites

Ce sa-ti DEA????!!! Toti asteptam sa ne dea statul! Pentru?

 

esti culmea sa mor...AI DRUMURI? AI AUTOSTRAZI? avem petrol, dar noi il exportam sau ni-l exploateaza altii..si apoi urlam ca sare benzina!!! DE PARCA CETATENII AR FI TREBUIT SA PROCESEZE PETROLUL!

 

Ai doar taxe, foarte multe, si platesti impozit si rovigniete si accize ca sa ai PRIVILEGIUL de a iti rupe masina (putin cate putin, sau deoadata) pe drumurile patriei!

 

De timpii in care strabati o anumita distanta intre orase, nu mai zic nimic.

 

PENTRU CA D'AIA E STAT!!!! NOI DAM BANI LA STAT, DAR STATUL CE CONDITII ITI OFERA????

 

da-o dreacu de treaba, esti gigi contra pe gratis.

 

Pai asta e problema, ca s-au invatat cu mocangeala .... toti vor ca in afara, dar in cazurile in care le convin, atat! Statul roman nu este perfect, de fapt este foarte departe ... dar nici cu astfel de mentalitati nu facem nimic ...

@max83 - "meltenica" zici ? daca esti fan 'atotstiutorul" Badea, ai spus tot ....

 

n-am spus tot, toti badea haters, se lovesc de aparente si forma, fiindca se incapataneaza sau nu sunt in stare, sa vada dincolo de astea...

Link to comment
Share on other sites

esti culmea sa mor...AI DRUMURI? AI AUTOSTRAZI? avem petrol, dar noi il exportam sau ni-l exploateaza altii..si apoi urlam ca sare benzina!!! DE PARCA CETATENII AR FI TREBUIT SA PROCESEZE PETROLUL!

 

Ai doar taxe, foarte multe, si platesti impozit si rovigniete si accize ca sa ai PRIVILEGIUL de a iti rupe masina (putin cate putin, sau deoadata) pe drumurile patriei!

 

De timpii in care strabati o anumita distanta intre orase, nu mai zic nimic.

 

PENTRU CA D'AIA E STAT!!!! NOI DAM BANI LA STAT, DAR STATUL CE CONDITII ITI OFERA????

 

da-o dreacu de treaba, esti gigi contra pe gratis.

 

E adevarat ca nu avem drmuri, desi le platim cu varf si indesat!! Dar, nu am vazut proteste de strada pe tema asta!!! Nu am vazut nicio greva generala impotriva FURTULUI banilor publici (ca, de fapt, la asta se rezuma tot!!).

Dar, general vorbind, statul nu trebuie sa-ti DEA nimic; doar sa-ti asigure mediul, climatul pentru ca TU sa-ti desfasori activitatea!! (climat se poate traduce prin ansamblul legilor, regulilor, supravegherii etc).

Link to comment
Share on other sites

E adevarat ca nu avem drmuri, desi le platim cu varf si indesat!! Dar, nu am vazut proteste de strada pe tema asta!!! Nu am vazut nicio greva generala impotriva FURTULUI banilor publici (ca, de fapt, la asta se rezuma tot!!).

Dar, general vorbind, statul nu trebuie sa-ti DEA nimic; doar sa-ti asigure mediul, climatul pentru ca TU sa-ti desfasori activitatea!! (climat se poate traduce prin ansamblul legilor, regulilor, supravegherii etc).

 

pai exact la asta ma refeream. nu ma astept la nimic altceva, nu ma confunda cu vre-un asistat social...

 

@rain

 

ARTICOLUL 29

(1) Libertatea gândirii ºi a opiniilor, precum ºi libertatea credinÞelor religioase nu pot fi Îngrãdite sub nici o formã. Nimeni nu poate fi constrâns sã adopte o opinie ori sã adere la o credinÞã religioasã, contrare convingerilor sale.

 

 

e dreptul tau.si al meu.

Link to comment
Share on other sites

pai exact la asta ma refeream. nu ma astept la nimic altceva, nu ma confunda cu vre-un asistat social...

 

@rain

 

ARTICOLUL 29

(1) Libertatea gândirii ºi a opiniilor, precum ºi libertatea credinÞelor religioase nu pot fi Îngrãdite sub nici o formã. Nimeni nu poate fi constrâns sã adopte o opinie ori sã adere la o credinÞã religioasã, contrare convingerilor sale.

 

 

e dreptul tau.si al meu.

Ti-am negat eu vreun drept?! apropo, vezi ca nu este corect "vre-un" , ci "vreun"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.