Jump to content

"Problema" masinilor inmatriculate pe Bulgaria


euadicabobo

  

250 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Una peste alta eu am de spus un singur lucru: cand o sa scoata din palarie astia niste taxe si impozite corecte si corelate la salariile din RO atunci o sa fiu si eu de acord cu ele. Nici nu are sens sa mai spun ca ar fi foarte frumos din partea gusterilor daca s-ar fura mai putin si acesti bani chiar ar fi folositi pt Romania si romani....

 

Pana atunci imi doresc din tot sufletul ca nimeni sa nu mai plateasca nicio taxa pt simplul motiv ca m-am saturat sa ii hranesc pe dobitocii astia care ne tot baga-n groapa :pirate:

 

Sunt foarte constient si de acord cu faptul ca un serviciu trebuie platit, asta inseamna Stat, dar serviciile oferite sunt overpriced si de o calitate mai putin decat indoielnica in absolut toate domeniile...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

+1 tot timpul exista :rolleyes:

 

Am tot citit pe net despre modalitati sa-ti inscrii masina pe RO, fara sa platesti taxa.

Iti depui dosarul, politia ti-l respinge pe motiv ca n-ai taxa platita si cu raspunsul te duci frumos la avocat si ii dai in judecata. Pe tot timpul procesului, instanta iti elibereaza o hartie cu care iti poti lua numere rosii.

E adevarat? nu de alta, dar cred ca i-ar sta bine masinii cu nr B 328 CIU :rolleyes:

Asa este.Un avocat din Pitesti face asa ceva costa 1000 ron.Pe talon o sa scrie ca nu ai taxa platita.

Link to comment
Share on other sites

pe mine ma costa 500 de RON avocatul . CAstigul pe ordonanta actuala este garantat pentru ca exista hotararea curtii de la Luxembourg care e solutie obligatorie ..

 

In bucuresti e problematic ca sunt termene foarte lungi, in TUlcea dureaza vreo 2 luni + redactarea hotararii perioada de recurs, cam 15 zile, cu p[utin noroc cam in 3 luni termini, nu face nimeni recurs in ca e pierdere de vreme..pe ordonanta actuala.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

evident...

 

 

@ionut_marius

 

e chiar relativa treaba. daca e din 2008 asta nu inseamna ca a si fost intretinuta cum trebuie :thumbsup: si nu toate masinile <2000 au fost inmatriculate in BG.cum multe >2000 sunt pe BG.

 

Un bmw din 2008 si daca tragi cu dintii de el tot trece itp-ul,pe cand un harb,carpit cu sarme si uns cu vaselina nu ar trece itp-ul decat cu spaga.

 

Un e90 320d din 2006 are taxa 1600 euro aproximativ 16/% din valoarea lui.Nu pot sa dau 1600 euro asa aiurea fara sa primesc ceva in schimb.Prefer o varianta mai ieftina de inmatriculare

(banuiesc ca nu este o masina prea veche)

 

Vinde tu e90 inmatriculat pe BG si vezi cine ti-l mai cumpara,apopo cate e90-uri cu nr de Bg ai vazut,eu niciunul!

 

Una peste alta eu am de spus un singur lucru: cand o sa scoata din palarie astia niste taxe si impozite corecte si corelate la salariile din RO atunci o sa fiu si eu de acord cu ele.

 

Pe ac principiu ar trebui doar cei cu bani multi sa isi cumpere bemve si restul masini low cost.La noi este tocmai invers,x munceste pe 5k euro si isi cumpara f10 520d,y pe 200e insa isi cumpara e34 540i sh.

Link to comment
Share on other sites

aha, deci la o masina din 2008 nu ii poti "rupe" franele, adica placute si discuri, sau in gropi directia...si la itp nu iti mai verifica astea ca e din 2008...ok

 

"Un bmw din 2008 si daca tragi cu dintii de el tot trece itp-ul,pe cand un harb,carpit cu sarme si uns cu vaselina nu ar trece itp-ul decat cu spaga.".

 

deci orice masina veche,mai veche de...10 ani? e un harb. si mai tare.si aia nu poate trece itp pe bune, nu?wow

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

deci orice masina veche,mai veche de...10 ani? e un harb. si mai tare.si aia nu poate trece itp pe bune, nu?wow

 

stiu ca ai un pisic..nu e cazul sa sari ca ars..rolleyes.gif

 

i-am zis harb doar pt ca posesorul i-a zis harb..eu la mea ii zic troaca, deci ..logik.png

 

DOMI , cu gazele astea e fix pix... nu stiu care e schema pana la urma , ce vrea sa se reduca cu aceste gaze ...caci si cele care scot fum din greu gen camioane si autobuze tot merg la fel ca si cele care nu scot.. cica pt mediu..wacko.gif da , sigur.

 

in rest...talpa !

 

http://www.youtube.com/watch?v=fMkPce6BwqE

Edited by POIUYT
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

e in interesul meu sa iau itp pe bune (cel putin legat de tot ce inseamna siguranta, frane, directie, poluare). ca nea gigi se leaga de stopurile pe led sau gumele mai late, astea-s d'alea cu "e foame de bani".

 

on: eu zic sa percuteze cei cu nr BG cu avocatii ptr inmatricularea in RO fara taxa de inmatriculare. 2011 si 2012 cica ramane actuala ordonanta cu taxa.

 

totusi, de la 2000e...3000e...4000e la 1000-2000 ron e...parfum.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Mai rar, dar sunt. E60-uri in schimb, am vazut f. multe.

 

Cunosc caz de 745d facelift, cumparat din Germania si inmatriculat in BG. A, si nu e vreun pusti sau vreun parlit care si-a dat ultimii bani pe o masina. :rolleyes:

 

Ori are firma acolo,ori e parlit :rolleyes:

 

taxa la un e90 euro 4 relativ recent.. 3 ani e foarte mica, vreo 400 de euro, de aia nu ai vazut.

harbul meu de 18 ani trece orice ITP pe bune, spre deosebire de e60 cu DPF anulat..

 

masina ta din cate stiu este f intrteinuta,insa majoritatea persoanelor din tara noastra care isi cumpara bmw-uri vechi sunt pusti care nu castiga nici salariu minim.

Link to comment
Share on other sites

cat timp imi elibereaza numere rosii pe intreaga perioada a procesului, nu am nimic pe obiectat :rolleyes:

Daca cunoaste cineva un avocat care a reusit recuperarea taxei in Bucuresti, am rugamintea sa-mi trimita un PM cu datele de contact.

si eu as vrea sa stiu.

 

alta treaba. cum reintru in posesia masinii?

fac direct act de vz-cump inte mine si bulgar?

Link to comment
Share on other sites

treaba asta cu gazele e importanta mai ales la benzinare, si sa iti zic de ce. Catalizatorul la motoare pe benzina nu se strica aproape niciodata, iar daca ai probleme cu emisiile numai motorul e de vina.

Daca nu iti ies emisiile la un motor pe benzina inseamna ca ai probleme marisoare... de la amestec, injectie, sonde lambda, galerii pana la uzuri majore la supape, segmenti etc...

 

De asta cand luam o masina din DE insistam sa aibe TUV recent, AU si HU (Hu e testul de emisii) ca acolo ai si gazele.. vezi tot..pe hartia aia. E super relevanta pentru starea motorului.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Muuulte ineptii am mai vazut pe topicul asta. Cele mai multe din partea celor care sustin oricare din taxele astea aberante.

 

Hai sa le luam pe rand:

 

1) Taxa in carburant, cea mai simpla. SUA, Rusia si alte cateva tari pot sa functioneze cu taxe foarte mici asupra combustibililor. Noi (si restul europei) nu. De aia platim aproape dublu pe acelasi produs decat unul din SUA sau Rusia. Desi avem capacitatea de a-l produce local.

Mai mult, taxa din carburant nu se stie exact la ce se foloseste. Se planteaza pomi? Se construiesc autostrazi de banii astia?

 

2) Impozitul auto. Aici am vazut ca sunt cativa care sustin ca e un lucru bun. Ca "protejeaza" romanul sa-si cumpere doar ce masina isi permite. Sau ca daca imi permit un V8 ar trebui sa-mi permit si impozitul. Trista gandire.

In primul rand impozitul auto nu are niciun rol. Intr-un stat democratic cu o economie functionala, fiecare taxa are un rol, un scop. Platim ajutoare de somaj cu un scop. Platim pentru a finanta institutiile absolut necesare: Politia, Pompierii, Salvarea, scoli, samd. Impozitul auto ce scop are? Singurul scop este de a mai adauga bani la buget. Cu alte cuvinte nu stii pentru ce platesti. Este o taxa pe rautate (vezi domne ala cu V8 e nesimtit si trebuie sa-l taxam).

In al doilea rand, de ce se taxeaza in functie de cilindree? De ce nu in functie de numarul de airbag-uri, dimensiuni exterioare, vechime, valoarea actuala a masinii, cai putere samd? Pentru a raspunde la aceasta intrebare ar trebui sa stim intai scopul impozitului... care nu exista din pacate. Daca se taxeaza luxul ne uitam la valoarea masinii (un 116i nou e mai "luxos" decat un 750i E32... proprietarul 116i-ului are bani, deci isi permite sa plateasca mai mult). Daca se taxeaza poluarea trebuie luat in calcul cat polueaza efectiv masina respectiva si cat ruleaza acea masina. De aceea o taxa in benzina ar fi cea mai potrivita pentru a se taxa poluarea. O masina care polueaza mult consuma mult. O masina care ruleaza mult, polueaza mult.

Daca se taxeaza spatiul limitat de pe soselele patriei se taxeaza dupa dimensiunile exterioare. Dar revin la primul punct si zic ca oricum acest impozit nu are un rol, un scop altul decat a lua mai multi bani de la cetateni.

In al treilea rand, grila de taxare este aberanta. Un motor de 4 litri este taxat de zeci de ori mai mult decat unul de 1.2 spre exemplu. Unde este corectitudinea in taxare? Polueaza de 10 ori mai mult? E de 10 ori mai nesigur? Mai luxos? Pentru asta nici nu trebuie sa stii care e scopul impozitului... oricare ar fi, e aberant. E ca si cum ai taxa un pachet de tigari cu cel mai bun filtru cu 5 lei si unul cu un filtru mai slab 50 lei. Dar tot tigari sunt. Este arbitrar si abuziv.

 

In ceea ce priveste bucuria ROMANULUI (asta o spun la modul negativ si aici includ si colegii c.sainz si rain care mai ca nu dau petrecere ca se taxeaza un 3 litri cu 22 milioane de lei) nu pot decat sa va aduc aminte de citatul asta:

"First they came for the communists,

and I didn't speak out because I wasn't a communist.

 

Then they came for the trade unionists,

and I didn't speak out because I wasn't a trade unionist.

 

Then they came for the Jews,

and I didn't speak out because I wasn't a Jew.

 

Then they came for me

and there was no one left to speak out for me."

 

Martin Niemöller

 

S-au marit impozitele si un 2.5 era impozitat cu 450 lei. Era inca suportabil. Apoi s-a DUBLAT.... PESTE NOAPTE. MAAAAARE SEMNAL DE ALARMA si un mare risc de tara (dobanzi mari la obligatiuni si investitori straini putini) daca taxele se pot dubla peste noapte. Inseamna ca tara asta e instabila, imprevizibila.

Ma rog... ce vroiam eu sa va zic este... cand veti zice ca e aberant impozitul? Daca il dubleaza iar peste noapte si ajunge impozitul la 8-900 lei pentru un 2.0? Dar daca s-ar impozita un 2.0 cu 50 milioane deoarece sunt mai comune decat V8-urile si polueaza mai mult? Vi s-ar parea normal? Ati mai sustine impozitul? Sau ati vrea si voi sa fie cineva care sa va sustina?

Nu mai fiti romani! Nu mai doriti raul vecinului vostru (si a caprei lui)! N-o sa va ajute cu nimic in viata mentalitatea asta. In loc sa ne invrajbim unul impotriva altuia, asa cum vor nenorocitii astia din conducere, mai bine ne-am alia, ne-am sustine unii pe altii si ne-am duce in fata parlamentului cu furci si torte in maini si ne-am cere drepturile inapoi.

 

DA, e DREPTUL meu de a ALEGE. Suntem intr-o democratie. Daca am 2000 euro si vreau sa-mi cumpar un 750i obosit este DREPTUL MEU de a face asta. Daca nu pot sa-l intretin, asta e... teapa mea. Responsabilitatea statului e sa asigure un cadru legal si apoi de a se asigura ca se RESPECTA aceste legi in ceea ce priveste siguranta rutiera. Adica sa asigure ca eu cu 750i-ul meu am ITP-ul luat pe bune, RCA valabil si respect legile de circulatie. Atat. In rest nu e treaba statului ce fac eu cu banii mei. Nu e treaba statului si nu e treaba voastra.

 

 

3) Taxa de inmatriculare (aka taxa de poluare sau cum ii zic eu, taxa de protectie). La fel ca si in cazul impozitului, nu prea reusesc sa gasesc un scop anume pentru aceasta taxa. De ce as plati pentru ea? De ce sa platesc daca masina e adusa din afara? De ce s-o platesc cand imi inmatriculez masina? Taxa de inmatriculare e aia de 30 lei pe care o platesti sa-ti bage masina in sistem. Taxa de poluare e deja inclusa in accizele din pretul benzinei. Deci ce platim noi aici? Platim de 2 ori acelasi lucru?

Daca ma taxezi pentru poluare, pai vezi cat polueaza masina respectiva. Vezi cat merg cu ea. Dar nu... ei presupun ca daca imi iau un 750i o sa poluez de zeci de ori mai mult decat cu un 1.2. Daca imi iau un 750i o sa prejudiciez statul cumva cu vreo 10 mii de euro prin cat poluez. Aberant.

Daca imi iau un 1.2 tot trebuie sa platesc vreo 3-400 euro. Si mai zic si saru' mana ca cica e "putin". ALOOO! Oameni buni, ori aveti banii lui Patriciu ori sunteti prea snobi pentru veniturile voastre. 400 euro pentru nimic nu e putin DELOC. Cu 400 euro imi mai iau o haina - doua de firma, bag benzina, platesc 1-2 bilete de avion sa plec undeva... sunt BANI 400 euro. Si cel mai important sunt bani dati DE POMANA. Pentru ce sa plateasca cineva cu un motor de 1.2 patru sute de euro? PENTRU CE???????? Deja mi-am luat cel mai mic motor, cel mai putin poluant.... ce vrei mai mult de la mine? Sa merg pe bicicleta? Toata dezvoltarea umana din ultimul secol se bazeaza pe capacitatea omului de a ajunge dintr-un loc in altul repede, dar ei vor sa merg cu bicicleta.

 

In alta ordine de idei, vreau sa vad ce se face cu banii astia. Unde s-au plantat pomi din banii astia? S-au modernizat fabrici sa polueze mai putin? Unde se duc?

 

 

Tineti minte oameni buni: NU mai sunteti in Republica Socialista Romania. Nu mai sunteti condusi de un dictator. NU sunteti datori statului cu nimic. Atunci cand ii dati bani statului voi pur si simplu cumparati niste servicii. Daca statul nu va ofera serviciile platite, atunci trebuie sa faceti o plangere si sa va cereti drepturile. Ori banii inapoi, ori serviciile platite.

E simplu. Si e normal. Si e rational. Si e bine... e cel mai bun sistem inventat pana acum. Dar trebuie sa avem si noi grija sa functioneze cum trebuie acest sistem.

 

Va mai las doua citate la care sa va ganditi:

 

"People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."

Alan Moore

 

"A government afraid of its citizens is a Democracy. Citizens afraid of government is tyranny!"

Thomas Jefferson

Edited by filon
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Romanul s-a nascut orator .. si atat! CE anume ai facut tu sa incerci o schimbare in toata polologhia pe care ai insirat-o aici ? te bati cu pumnul in piept, dar pe un forum, cand e vorba de ceva, preferi sa stai dupa tastatura .... te intrebi care este scopul impozitului auto ? dar impozitul pe imobile? impozitul pe venit? alea ce sunt ? ce scop au ? TU ai vazut ce tampenii ai scris aici ?! Arata-mi unul care sustine vreun impozit din cele mentionate de tine ... eu cred ca ai probleme grave in a intelege absolut tot ceea ce s-a discutat pana acum ...ai descoperit google si ne dai noua citate aici, de parca noi am fi ultimii inculti veniti cu pluta pe Dunare ... hai, da-i bice si mai baga un discurs pompos, poate poate te apreciaza cineva, NOT!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.