Jump to content

Greutate Jante


cristian_ntz

Recommended Posts

Nu la asta mĂŁ refer.

 

Din fabricĂŁ adicĂŁ dimensiunile normale pe care le poate avea acea maÂşinĂŁ.

 

DacĂŁ pui jante de 18 pe vreun E30 sau E36, sunt Âşanse mari sĂŁ se ia poliĂžia de tine.

 

A.... inseamna ca nu o sa am probleme. Auzisem ca nu toate dimensiunile permise de masina sunt acceptate si de politie

Link to comment
Share on other sites

O janta de tabla de 16 originala are exact 8.000 kg / 17.637 lb. Cel putin www.bmwfans.info spune asta

Sunt si jante de 17 usoare, de exemplu M cross spoke, threaded (styling 29) ale mele, 8.780 kg / 19.357 lb.

 

 

Mie mi s-a pus pata pe dimensiunile astea.... Asa ar arata masina cu jantele respective :twoup:

 

http://img72.imageshack.us/img72/1242/capture32.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Bine ...minus geamurile fumurii....dar ajung si acolo :)

Link to comment
Share on other sites

Ce treaba are suspensia cu dimensiunea gentii???

cum sa nu aibe treaba?cu cat sunt mai mari automat sunt si cu talon mai mic la anvelopa si mai rigide in consecinta.daca sunt si runflat e ca si cum ai merge pe roti din fier..... :twoup:

eu aveam runflat pe jante de 16 acum am pe 17 jante si fara runflat.au si talonul mai mic anvelopele dar sunt mai moi decat alea pe 16.deci........

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca nu trebuie facuta confuzie intre dimensiunile rotilor care le poti pune legal pe masina si dimensiunile pentru care masina a fost proiectata sa dea un randament maxim.

Toate masuratorile de consum , timp pe 0-100km/h ,viteza maxima ,sunt facute cu dimensiunea standard si orice modificare a dimensiunii si greutatii jantei duce la scaderea performantelor.

 

De ce crezi ca se chinuie marii producatorii de jante sa le faca din ce in ce mai usoare??? ....., pentru ca greutatea nu conteaza ???Eu zic ca conteaza mult .

Link to comment
Share on other sites

Dimensiunea standard variazĂŁ destul de mult ĂŽn funcĂžie de buzunarul clientului.

exact.eu am prins aceasi viteza maxima<indicata de vitezometru> cu ambele seturi de roti.si cele pe 16 si cele pe 17.cele pe 17 clar mai late pe spate.numai ca se simte la demaraj,dar nu as spune in sens negativ.adica pleaca putin mai greu in prima treapta,dar aderenta este mult mai buna.

Link to comment
Share on other sites

Eu am trecut de la jante pe 16 la jante pe 18 Âşi nu am simĂžit deloc performanĂže mai scĂŁzute.

 

MaÂşina este mai rigidĂŁ, mai stabilĂŁ.

 

Probleme apar atunci când montezi jante de proastã calitate, grele.

asta am simtit si eu

mai rigida nu pentru ca am trecuta de la runflat la non runflat

 

cele de pe spate sunt clar mai grele decat ce aveam eu.probabil la mine simt diferenta si datorita latimii care o am acum pe spate fata de ce aveam.se comporta altfel masina.mi se pare mult mai bine acum.

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

Eu am trecut de la jante pe 16 la jante pe 18 Âşi nu am simĂžit deloc performanĂže mai scĂŁzute.

 

MaÂşina este mai rigidĂŁ, mai stabilĂŁ.

 

Probleme apar atunci când montezi jante de proastã calitate, grele.

fa 0-250km/h cu jante pe 16.

Masoara timpul cu accelerometru.

Apoi fa 0-250km/h cu jante pe 18 si masoara.

Spre surprinderea ta o sa ai vreo 5-6 poate 7 secunde in plus cu jantele de 18.

 

Masina va inainta mai greu, de la o anume viteza in sus, nu pe primele 2 viteze.

De ex, la motorul tau, va urca mai greu de la 180-240 decat cu jante de 16, mult mai greu.

 

La mine de la 16 la 17, nu mi-a venit sa cred diferenta de la 200 in sus, am filmat daca e...

Nu ca rulezi toata ziua la vitezele alea, dar sus unde motorul se zbate in lupta cu aerul, acolo se simt jantele mari si late care incetinesc masina.

Bineinteles, la 316 se simt de la 120km/h, la motoare mai mari, mai de sus.

Link to comment
Share on other sites

este adevarat ce spui tu roco,dar hai sa fim seriosi intiatorul topicului nu vrea asa performanta.vrea doar sa schime jantele si intreaba alte lucruri.iar s-a deviat de la subiect.ideea e ca exista diferente asa cum am spus de la bun inceput dar nu le simti de fiecare data.cel mai probabil daca rulezi doar pe un circuit.
Link to comment
Share on other sites

...................... daca rulezi doar pe un circuit.

 

 

Deja exagerezi. Roco a taxat pe aceia care sugereza ca poti pune si 22 si 15 si nu se simte nici o diferenta. Daca nu posta Roco, postam eu.

Link to comment
Share on other sites

...................... daca rulezi doar pe un circuit.

 

 

Deja exagerezi. Roco a taxat pe aceia care sugereza ca poti pune si 22 si 15 si nu se simte nici o diferenta. Daca nu posta Roco, postam eu.

nu exagerez deloc.i-am dat dreptate ca se simte diferenta.citeste posturile mele.spun clar ca este diferenta si la plecarea de pe loc,dar nu este tragedie.este poate un lucru chiar mai bun.roata mai lata aderenta mai buna,stabilitate mai buna.doar ca poate vrei s ao mai scartai cate o data si nu poti......

Link to comment
Share on other sites

Pune-ti mintea la contributie. Daca nu vezi legatura cu subiectul nu e vina mea... :twoup:

cand ai spus subtiri m-am gandit la talonul anvelopei si nu la latime.am gresit eu daca ma inteles aiurea.de aceea nu intelegeam postul tau.la asa janta m-am gandit ca e normal un talon asa mic.acum daca e vorba de latime si recunosc la latime nu am fost atent la poze inteleg si postul tau.

intr-adevar trebuie sa se prinda lumea de toate replicile cu subinteles de aici de pe forum.nu se poate explica cu frumosul ca iti cad c0@iele.

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

Daca nu vezi legatura cu subiectul nu e vina mea... :twoup:

pai si asta ce a vrut sa insemne? :)

de aici am crezut ca esti rautacios :) :(

acum pe bune vrei ca, colegu' sa isi puna jante cu J 3 si anvelope 155 doar ca are performante mai bune?parca am avea si unde sa alergam

Link to comment
Share on other sites

adica 195/R15 are aceeasi suprafata de contactul cu solul ca si 255/R18?

 

Sub conditii de temperatura si presiune identice, da. Altfel spus - puse pe aceeasi masina, aria suprafetei de contact ramane aceeasi.

 

Nu as vrea nici sa imi taie foarte mult din acceleratie.

 

 

Nu stie nimeni ce greutate are o janta de tabla de 205-55 r16 ?

16-17 kg, le-am cantarit eu.

 

Interesanta afirmatia legata de jante mai late :twoup:, eu stiam ca anvelopa de 15" (cu latime 6,5J) si cea de 18" (cu 9J) au aceeasi amprenta la sol (considerand temperatura si presiunea ca fiind identice).

 

* 15" si 18" sunt complet aleatorii

Eu zic ca vorbesti prostii.

Desigur, este doar parerea mea.

 

Sigur ca e parerea ta si ti-o respect.

La fel cum cred ca o sa imi respecti si tu afirmatia: fizica nu e pentru toti.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

fa 0-250km/h cu jante pe 16.

Masoara timpul cu accelerometru.

Apoi fa 0-250km/h cu jante pe 18 si masoara.

Spre surprinderea ta o sa ai vreo 5-6 poate 7 secunde in plus cu jantele de 18.

 

Masina va inainta mai greu, de la o anume viteza in sus, nu pe primele 2 viteze.

De ex, la motorul tau, va urca mai greu de la 180-240 decat cu jante de 16, mult mai greu.

 

La mine de la 16 la 17, nu mi-a venit sa cred diferenta de la 200 in sus, am filmat daca e...

Nu ca rulezi toata ziua la vitezele alea, dar sus unde motorul se zbate in lupta cu aerul, acolo se simt jantele mari si late care incetinesc masina.

Bineinteles, la 316 se simt de la 120km/h, la motoare mai mari, mai de sus.

 

LĂŁĂžimea mai mare a cauciucurilor duce la un demaraj un pic mai slab Âşi o vitezĂŁ maximĂŁ mai mare, ĂŽn cazul ĂŽn care maÂşina nu este limitatĂŁ electronic.

 

Aceasta nu este o regulã general valabilã, iar dacã Þie Þi s-a Întâmplat asta, nu Înseamnã cã trebuie sã se Întâmple identic În cazul oricãrei alte maºini.

Sunt mulÞi factori la mijloc: greutate jante, alegerea pneurilor (roata trebuie sã aibã diametrul total identic sau cel mult cu 2-3% mai mare, d-aia se folosesc tire size calculator-urile atunci când pui alte jante ºi alte pneuri), greutatea cauciucului, calitatea pneului etc.

 

Sunt foarte mulĂži care n-au montat ĂŽn viaĂža lor jante mai mari pe vreo maÂşinĂŁ Âşi care-Âşi spun pĂŁrerea, astfel se nasc aceste mituri, de multe ori false.

 

Sunt mulĂži factori de luat ĂŽn calcul.

Dacã pui niºte jante pe 18 chiar mai uºoare decât cele originale ale maºinii, alãturi de niºte pneuri de calitate, este foarte probabil ca demarajul sã se ÎmbunãtãÞeascã.

E clar cĂŁ aici vorbim de sutimi de secundĂŁ, diferenĂže foarte mici, ĂŽnsĂŁ este foarte posibil.

 

Jantele pe care le-am montat eu nu sunt mai grele decât jantele pe 16 pe care le-a avut maºina din fabricã.

 

Mi se pare un pic exagerat sĂŁ spui cĂŁ de la o anumitĂŁ vitezĂŁ va demara mai bine sau mai prost fĂŁrĂŁ sĂŁ testezi.

Ceea ce este real ĂŽn cazul maÂşinii tale poate fi fals ĂŽn cazul altor maÂşini.

 

Ca o pãrere personalã, atâta timp cât câºtigi stabilitate, nimic nu mai conteazã.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi s-a pus pata pe dimensiunile astea.... Asa ar arata masina cu jantele respective :twoup:

 

Mie nu-mi plac,parerea mea e sa cauti originale,sunt mult mai frumoase vezi styling 162,163M,189,196,198,etc..toate pe 18" OEM seria 3 E90

 

sunt putin sceptic in ceea ce ai spus tu aici, nu contest insa stiu ca o janta race forjata are 6-7-8 kg in fuctie de dimensiune, m-as mira ca o janta oem sa aibe doar 7,6kg, bine nici 13-14 ca una chinezeasca dar oricum are in jur de 9-10kg. o roata cu totul are 18-20kg poate si mai mult.

 

Styling 154 oem seria 3 E90 are fix 7,6kg,declarat de producator.

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.