Jump to content

Greutate Jante


cristian_ntz

Recommended Posts

Nu greutatea determina consumul sau acceleratia...

 

La fel cum cred ca o sa imi respecti si tu afirmatia: fizica nu e pentru toti.

 

:twoup:

 

E adevărat, fizica nu este pentru toţi.

 

O jantă mai grea are o greutate mai mare.

 

O maşină trebuie să ĂŽnfrângă mai multe forţe pentru a ĂŽnainta.

 

Una dintre aceste forţe este rezistenţa la ĂŽnaintare.

 

Este clar că dacă montezi nişte jante mai grele (nu neapărat mai mari), greutatea va influenţa şi demarajul.

 

P.S: Nu spun că aş fi vreun mare pasionat de fizică, ĂŽnsă am citit şi eu nişte cărţi la viaţa mea.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

adica 195/R15 are aceeasi suprafata de contactul cu solul ca si 255/R18?

 

Sub conditii de temperatura si presiune identice, da. Altfel spus - puse pe aceeasi masina, aria suprafetei de contact ramane aceeasi.

 

 

Sigur ca e parerea ta si ti-o respect.

La fel cum cred ca o sa imi respecti si tu afirmatia: fizica nu e pentru toti.

 

:twoup:

Sa inteleg ca o anvelopa 255/40/18, lasa aceasi amprenta la sol precum 195/65/15?

Din desenul asta, ti se pare ca ai dreptate? fizicianule tu.

http://img443.imageshack.us/img443/267/80183641.png

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Mie nu-mi plac,parerea mea e sa cauti originale,sunt mult mai frumoase vezi styling 162,163M,189,196,198,etc..toate pe 18" OEM seria 3 E90

 

Tie nu iti plac astea ..... mie nu imi plac cele care iti plac tie :).

De la BMW nu imi plac decat cele de M.... dar m-am gandit ca daca tot dau bani pe ele mai bine imi iau altceva :twoup:.

 

Oricum... gusturile nu se discuta :)

Link to comment
Share on other sites

Nu greutatea determina consumul sau acceleratia...

 

La fel cum cred ca o sa imi respecti si tu afirmatia: fizica nu e pentru toti.

 

:twoup:

 

E adevĂŁrat, fizica nu este pentru toĂži.

 

O jantĂŁ mai grea are o greutate mai mare.

O maºinã trebuie sã Înfrângã mai multe forÞe pentru a Înainta.

 

Una dintre aceste forĂže este rezistenĂža la ĂŽnaintare.

 

Este clar cĂŁ dacĂŁ montezi niÂşte jante mai grele (nu neapĂŁrat mai mari), greutatea va influenĂža Âşi demarajul.

 

P.S: Nu spun cĂŁ aÂş fi vreun mare pasionat de fizicĂŁ, ĂŽnsĂŁ am citit Âşi eu niÂşte cĂŁrĂži la viaĂža mea.

Serios ??..cum de ti-ai dat seama?

Link to comment
Share on other sites

Se vor uita pe stâlp.

 

Dacã dimensiunea nu este trecutã ºi pe stâlp, ÎÞi pot face probleme.

 

Teoretic, daca ai talon de tip nou, dimensiunile rotilor care pot fi puse pe masina trebuiesc trecute in cartea de identitate.

Daca nu sunt trecute acolo , degeaba le ai trecute pe stalpul masinii, daca gaborul e al dracu are dreptul sa-ti ia talonul.

Link to comment
Share on other sites

daca gaborul e al dracu are dreptul sa-ti ia talonul.

 

 

Tu vorbesti despre ABUZ, nu despre DREPT.

 

Nu e adevarat. Vorbesc despre drept.

Mi-au luat talonul vara trecuta pentru ca aveam cauciucurile pe spate tocite. Dupa ce mi-am schimbat cauciucurile a trebuit sa merg la rar ca sa imi dea ei dovada ca au fost schimbate. Surpriza, cand s-au uitat pe carte nu aveam dimensiunile jantelor pe carte, cu toate ca atunci cand am facut RAR-ul aveam acele jante pe masina. Omul mi-a zis clar ca daca nu sunt trecute in carte politia imi poate ridica talonul.

 

PS Prin "gabor al dracu" ma refeream la "neintelegator". Nu ai tu nici o vina ca aia de la rar nu si-au facut treaba cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Eu am jante de 16" pe rotile de iarna si de 18" pe cele de vara, exact aceleasi dimensiuni 225/40/R18 pe fata si 255/35/r18 pe spate.

Jantele sunt trecute atat in talon cat si pe stalpul masinii, ma gandesc ca fiind tot E90 si la tine sunt trecute in talon.

Consumul creste foarte putin, insa si acceleratia scade, nu mult, dar o simti.

Stabilitatea pe jantele de 18 e foarte buna, masina sta foarte bine in curbe, insa o problema mare este pe drumurile cu denivelari, trage volanul in toate partile.

 

Sfatul meu este sa nu iti iei 18 decat daca esti pregatit sa eviti toate gropile, canalele, sa franezi la linile de tramvai, etc.

 

De aratat, masina arata foarte bine, dar gandeste-te ca trebuie sa fi de 10 ori mai atent la condus.

Link to comment
Share on other sites

Eu am jante de 16" pe rotile de iarna si de 18" pe cele de vara, exact aceleasi dimensiuni 225/40/R18 pe fata si 255/35/r18 pe spate.

Jantele sunt trecute atat in talon cat si pe stalpul masinii, ma gandesc ca fiind tot E90 si la tine sunt trecute in talon.

Consumul creste foarte putin, insa si acceleratia scade, nu mult, dar o simti.

Stabilitatea pe jantele de 18 e foarte buna, masina sta foarte bine in curbe, insa o problema mare este pe drumurile cu denivelari, trage volanul in toate partile.

 

Sfatul meu este sa nu iti iei 18 decat daca esti pregatit sa eviti toate gropile, canalele, sa franezi la linile de tramvai, etc.

 

De aratat, masina arata foarte bine, dar gandeste-te ca trebuie sa fi de 10 ori mai atent la condus.

Eu nu am trecuta nici o dimensiune in talon.... iar in cartea de identitate sunt trecute numai 205 si 225. Probabil tu ai un motor mai mare. Eu am 2.0d.

Oricum franez la toate liniile de tramvai :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Motorul este 2.0benzina, 170CP.

 

In talon am trecute de la jante pe 16 pana la cele de 19. Ciudat ca nu iti apare in talon.

 

Legat de jantele pe 18, am fost anul trecut pe Transfagarasan si pe o portiune de vreo 15km m-au depasit toate daciile si carutele, mai mult de 5km/h nu puteam sa merg :twoup:.

 

Din punctul meu de vedere jantele de acest fel sunt facute pentru tari care au sosele cum trebuie, nu pentru Romania. Eu unul m-as mai gandi inca odata daca ar fi sa imi schimb jantele si cred ca as alege pe 17".

Link to comment
Share on other sites

Motorul este 2.0benzina, 170CP.

 

In talon am trecute de la jante pe 16 pana la cele de 19. Ciudat ca nu iti apare in talon.

 

Legat de jantele pe 18, am fost anul trecut pe Transfagarasan si pe o portiune de vreo 15km m-au depasit toate daciile si carutele, mai mult de 5km/h nu puteam sa merg :twoup:.

 

Din punctul meu de vedere jantele de acest fel sunt facute pentru tari care au sosele cum trebuie, nu pentru Romania. Eu unul m-as mai gandi inca odata daca ar fi sa imi schimb jantele si cred ca as alege pe 17".

 

 

Am talonul cel nou.... In el nu este trecuta nici o dimensiune. Oricum ..... La RAR mi-au gresit talonul.... in loc de 120kw mi-au trecut 110kw :)

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca poti sa stai lin...si eu am trecut de la 205.55.16 la 225.40.18....si nu mi`a crescut consumul ....

 

CreÂşte cu 1 litru. :twoup:

 

adica tu stii mai bine decat mine.....daca eu iti zic ca nu mi`a crescut consumul..dc sa te contrazici?

 

doar demajarul a scazut....si numai scartzie ca ianinte....:)

 

Eu am trecut de la jante pe 16 la jante pe 18 Âşi nu am simĂžit deloc performanĂže mai scĂŁzute.

 

MaÂşina este mai rigidĂŁ, mai stabilĂŁ.

 

Probleme apar atunci când montezi jante de proastã calitate, grele.

fa 0-250km/h cu jante pe 16.

Masoara timpul cu accelerometru.

Apoi fa 0-250km/h cu jante pe 18 si masoara.

Spre surprinderea ta o sa ai vreo 5-6 poate 7 secunde in plus cu jantele de 18.

 

Masina va inainta mai greu, de la o anume viteza in sus, nu pe primele 2 viteze.

De ex, la motorul tau, va urca mai greu de la 180-240 decat cu jante de 16, mult mai greu.

 

La mine de la 16 la 17, nu mi-a venit sa cred diferenta de la 200 in sus, am filmat daca e...

Nu ca rulezi toata ziua la vitezele alea, dar sus unde motorul se zbate in lupta cu aerul, acolo se simt jantele mari si late care incetinesc masina.

B :lol:ineinteles, la 316 se simt de la 120km/h, la motoare mai mari, mai de sus.

 

hai ma frate fii serios cum sa ai 7 secunde in plus :)

 

fa 0-250km/h cu jante pe 16.

Masoara timpul cu accelerometru.

Apoi fa 0-250km/h cu jante pe 18 si masoara.

Spre surprinderea ta o sa ai vreo 5-6 poate 7 secunde in plus cu jantele de 18.

 

Masina va inainta mai greu, de la o anume viteza in sus, nu pe primele 2 viteze.

De ex, la motorul tau, va urca mai greu de la 180-240 decat cu jante de 16, mult mai greu.

 

La mine de la 16 la 17, nu mi-a venit sa cred diferenta de la 200 in sus, am filmat daca e...

Nu ca rulezi toata ziua la vitezele alea, dar sus unde motorul se zbate in lupta cu aerul, acolo se simt jantele mari si late care incetinesc masina.

Bineinteles, la 316 se simt de la 120km/h, la motoare mai mari, mai de sus.

 

LĂŁĂžimea mai mare a cauciucurilor duce la un demaraj un pic mai slab Âşi o vitezĂŁ maximĂŁ mai mare, ĂŽn cazul ĂŽn care maÂşina nu este limitatĂŁ electronic.

 

Aceasta nu este o regulã general valabilã, iar dacã Þie Þi s-a Întâmplat asta, nu Înseamnã cã trebuie sã se Întâmple identic În cazul oricãrei alte maºini.

Sunt mulÞi factori la mijloc: greutate jante, alegerea pneurilor (roata trebuie sã aibã diametrul total identic sau cel mult cu 2-3% mai mare, d-aia se folosesc tire size calculator-urile atunci când pui alte jante ºi alte pneuri), greutatea cauciucului, calitatea pneului etc.

 

Sunt foarte mulĂži care n-au montat ĂŽn viaĂža lor jante mai mari pe vreo maÂşinĂŁ Âşi care-Âşi spun pĂŁrerea, astfel se nasc aceste mituri, de multe ori false.

 

Sunt mulĂži factori de luat ĂŽn calcul.

Dacã pui niºte jante pe 18 chiar mai uºoare decât cele originale ale maºinii, alãturi de niºte pneuri de calitate, este foarte probabil ca demarajul sã se ÎmbunãtãÞeascã.

E clar cĂŁ aici vorbim de sutimi de secundĂŁ, diferenĂže foarte mici, ĂŽnsĂŁ este foarte posibil.

 

Jantele pe care le-am montat eu nu sunt mai grele decât jantele pe 16 pe care le-a avut maºina din fabricã.

 

Mi se pare un pic exagerat sĂŁ spui cĂŁ de la o anumitĂŁ vitezĂŁ va demara mai bine sau mai prost fĂŁrĂŁ sĂŁ testezi.

Ceea ce este real ĂŽn cazul maÂşinii tale poate fi fals ĂŽn cazul altor maÂşini.

 

Ca o pãrere personalã, atâta timp cât câºtigi stabilitate, nimic nu mai conteazã.

 

cel mai bun de pe aici :(

Edited by SilviuSLV
Link to comment
Share on other sites

Eu am trecut de la jante pe 16 la jante pe 18 Âşi nu am simĂžit deloc performanĂže mai scĂŁzute.

 

MaÂşina este mai rigidĂŁ, mai stabilĂŁ.

 

Probleme apar atunci când montezi jante de proastã calitate, grele.

fa 0-250km/h cu jante pe 16.

Masoara timpul cu accelerometru.

Apoi fa 0-250km/h cu jante pe 18 si masoara.

Spre surprinderea ta o sa ai vreo 5-6 poate 7 secunde in plus cu jantele de 18.

 

Masina va inainta mai greu, de la o anume viteza in sus, nu pe primele 2 viteze.

De ex, la motorul tau, va urca mai greu de la 180-240 decat cu jante de 16, mult mai greu.

 

La mine de la 16 la 17, nu mi-a venit sa cred diferenta de la 200 in sus, am filmat daca e...

Nu ca rulezi toata ziua la vitezele alea, dar sus unde motorul se zbate in lupta cu aerul, acolo se simt jantele mari si late care incetinesc masina.

B :lol:ineinteles, la 316 se simt de la 120km/h, la motoare mai mari, mai de sus.

 

hai ma frate fii serios cum sa ai 7 secunde in plus :twoup:

 

 

Probabil se referea la timpul scos 0-200km/h, sau ceva de genul..... pentru ca la 0-100km/h este cam imposibil sa creasca cu atat de mult.

Link to comment
Share on other sites

pai da...0-200....dar iti dai seama ce inseamna 7 secunde ? ENORM

 

Sa inteleg ca nici la 0-200 nu este posibil.... Sincer eu nu stiu cum este cu dimensiunile respective pe masina. Sper sa nu fiu dezamagit cand le cumpar.

Sa nu realizez ca singurul plus il reprezinta estetica :twoup:.

Link to comment
Share on other sites

pai da...0-200....dar iti dai seama ce inseamna 7 secunde ? ENORM

 

Sa inteleg ca nici la 0-200 nu este posibil.... Sincer eu nu stiu cum este cu dimensiunile respective pe masina. Sper sa nu fiu dezamagit cand le cumpar.

Sa nu realizez ca singurul plus il reprezinta estetica :twoup:.

 

Pai sincer dupa ce a zis mai toata lumea, cam asta o sa fie singurul avantaj "estetica", si poate o sa mai castigi la stabilitatea in curbe.

Eu am diferente foarte mici intre dimensiunile jantelor de iarna(16/55/205) si a celor de vara (pe 17/45/225) ambele de aliaj, si pe autostrada ai fi uimit cat de mult se simte la demaraj. Ma rog, la mine ar mai fi si cauciucurile runflat pe cele de vara care sunt mai grele dar oricum mi se pare ca se simte mult prea mult.

Link to comment
Share on other sites

pai da...0-200....dar iti dai seama ce inseamna 7 secunde ? ENORM

am scris clar:

0-250km/h

N-ai tu de unde stii de viteze de alea, ca masina ta, abia trece de 210, asadar vorbesti din auzite

 

Stii cam cat ii ia la o masina de 230 de cai 200-250km/h? Ai vreo idee?

Am video filmat in paralel cu masina mea, 100-240km/h si cu jantele pe 16, cand ajung la 240km/h, cu jantele pe 17 sunt la 220km/h, cam poti sa realizezi cam cat ii ia la o masina ca a mea de la 220km/h la 240km/h? iti spun eu, undeva la 10-11 secunde.

100-200km/h imi ia 17.4 cu jante 16(205/55/16), si 20.1 cu jante 17 (225/45/17---245/40/17) CRONOMETRAT, nu din gusa.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

pai da...0-200....dar iti dai seama ce inseamna 7 secunde ? ENORM

am scris clar:

0-250km/h

N-ai tu de unde stii de viteze de alea, ca masina ta, abia trece de 210, asadar vorbesti din auzite

 

Stii cam cat ii ia la o masina de 230 de cai 200-250km/h? Ai vreo idee?

Am video filmat in paralel cu masina mea, 100-240km/h si cu jantele pe 16, cand ajung la 240km/h, cu jantele pe 17 sunt la 220km/h, cam poti sa realizezi cam cat ii ia la o masina ca a mea de la 220km/h la 240km/h? iti spun eu, undeva la 10-11 secunde.

100-200km/h imi ia 17.4 cu jante 16(205/55/16), si 20.1 cu jante 17 (225/45/17---245/40/17) CRONOMETRAT, nu din gusa.

 

mai dute ma draq ma ....cu ranciul tau de masina cu vechitura ta ma...atata te lauzi cu ea...si in leg cu a mea a trecut si peste 230 ...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa cer unuia ca tine, insa iti ofer un sfat, sa nu iei pauza fara voie in viitor:

 

Ataca ideea, nu persoana.

 

P.S

Ranciul meu, cat e el de vechi, te face de miru lumii cand e pusa fata-n fata la o comparatie a starii tehnice cu putoarea aia ta de 320i , cu bijuteria ta mai noua cu 2-3 ani.

Edited by roco123
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se vor uita pe stâlp.

 

Dacã dimensiunea nu este trecutã ºi pe stâlp, ÎÞi pot face probleme.

 

Teoretic, daca ai talon de tip nou, dimensiunile rotilor care pot fi puse pe masina trebuiesc trecute in cartea de identitate.

Daca nu sunt trecute acolo , degeaba le ai trecute pe stalpul masinii, daca gaborul e al dracu are dreptul sa-ti ia talonul.

si daca eu dezlipesc eticheta de pe stalp sau o vopsesc?

ce face gaborul?

Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa cer unuia ca tine, insa iti ofer un sfat, sa nu iei pauza fara voie in viitor:

 

Ataca ideea, nu persoana.

 

P.S

Ranciul meu, cat e el de vechi, te face de miru lumii cand e pusa fata-n fata la o comparatie a starii tehnice cu putoarea aia ta de 320i , cu bijuteria ta mai noua cu 2-3 ani.

 

da pe al meu 320i il faci...dar la un 530d care este al parintilor ce ii mai faci ....in afara de faptul ca ii vezi doar stopurile ? :twoup:

 

datorita unora ca tine....ti se face sa numai intrii niciodata pe bmwclub.ro...bine ca exista majoritatea...care te pot ajuta cu orice fel de problema ai avea...

Edited by SilviuSLV
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

si daca eu dezlipesc eticheta de pe stalp sau o vopsesc?

ce face gaborul?

 

Nu inteleg exact ce ma intrebi.

Din ce am scris eu reiese un singur lucru, daca dimensiunile jantelor (rotilor) nu sunt trecute in cartea de identitate (in cazurile cu talon vechi , in talon) politia iti ridica talonul.

Nu conteaza daca ai tu trecut pe stalp sau nu ceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg exact ce ma intrebi.

Din ce am scris eu reiese un singur lucru, daca dimensiunile jantelor (rotilor) nu sunt trecute in cartea de identitate (in cazurile cu talon vechi , in talon) politia iti ridica talonul.

Nu conteaza daca ai tu trecut pe stalp sau nu ceva.

 

 

Dar cine tine cartea de identitate a masinii cu el? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa cer unuia ca tine, insa iti ofer un sfat, sa nu iei pauza fara voie in viitor:

 

Ataca ideea, nu persoana.

 

P.S

Ranciul meu, cat e el de vechi, te face de miru lumii cand e pusa fata-n fata la o comparatie a starii tehnice cu putoarea aia ta de 320i , cu bijuteria ta mai noua cu 2-3 ani.

 

da pe al meu 320i il faci...dar la un 530d care este al parintilor ce ii mai faci ....in afara de faptul ca ii vezi doar stopurile ? :twoup:

 

datorita unora ca tine....ti se face sa numai intrii niciodata pe bmwclub.ro...bine ca exista majoritatea...care te pot ajuta cu orice fel de problema ai avea...

Invata sa citesti ce scrie lumea, nu citi printre randuri, ma rog, poate asa esti tu invatat.

Cat despre visele tale, nici in cele mai umede, nu-mi fac probleme in fata unui 530d, mai ales e39.

Dar hai, ma retrag, ca si tu te-ai retras... fara voie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.