Jump to content

Greutate Jante


cristian_ntz

Recommended Posts

Dar este foarte sesizabila diferenta de putere?

sa fi sigur.

eu am avut de fabrica jante de aliaj 225/50 r16

am trecut la fata 225/45r17 si spate 255/40r17<astea conteaza>.consumul a crescut dar nu stiu sa spun cu cat,nu foarte mult.in schimb nu o sa mai auzi tu scartait de roti cum era cu cele mai subtiri.este un lucru bun asta ca vei avea o foarte buna aderenta,dar demarajul este simtitor mai mic.

in schimb in curbe :twoup: .

eu oricat de tare m-as chinui mai mult de un chitanit scurt de o sec cu a 2-a nu mai pot acum.cu celelalte si a 3-a le scrataiam.

 

aaaaaaaaaaaa....sa vezi daca vrei sa dai jos roata pe spate.de dat o dai jos,dar cand trebuie sa o pui la loc trebuie sa treci inati pe la sala :))

Link to comment
Share on other sites

Acestea sunt doar cateva din efectele inlocuirii rotilor cu altele necorespunzatoare. Realele efecte sunt legate comportarea suspensiilor, directiei si articulatiilor. Functionarea suspensiilor tine cont in principal de masa masinii, constanta de elasticitae a arcului, de coeficientul de frecare vascoasa al amortizorului si de masa rotii, acestea fiin practic elementele esentilae ce intra in modelarea unei suspensii auto. Deci shimband masa rotii modul de functionare al suspensiei se schimba in mod esential, cu atat mai mult cu cat se ajunge la dublul masei originale.

Cat despre directie, toate eforturile ce se exercita intre cauciuc si sol pot fi reduse la un punct. Acest punct trebuie sa fie intr-o astfel de pozitie incat efortul rezultant sa actioneze pe directia elementele de sustinere a rotii (brate, amortizor, caseta de directie). In cazul instalarii unor roti necorespunzatoare (mai late dar in special cu alt ET) acest punct se deplaseaza la o anumita distanta de pozitia normala. Astfel nu numai ca eforturile nu se mai exercita pe directia elementelor de sustinere dar prin intermediul acestei distante eforturele exercitate in acel punct produc momente (cupluri) ceea ce inseamna tendinte de torsionare a ansamblului rotii. Toate acestea duc la intarirea directiei si uzura crescuta a elenetelor acesteia, deasemenea uzura crescuta a elementelor articulate.

 

Sper ca nu am exagerat cu fizica si ca se intelege ce am vrut sa spun...

Edited by dextercos320d
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acestea sunt doar cateva din efectele inlocuirii rotilor cu altele necorespunzatoare. Realele efecte sunt legate comportarea suspensiilor, directiei si articulatiilor. Functionarea suspensiilor tine cont in principal de masa masinii, constanta de elasticitae a arcului, de coeficientul de frecare vascoasa al amortizorului si de masa rotii, acestea fiin practic elementele esentilae ce intra in modelarea unei suspensii auto. Deci shimband masa rotii modul de functionare al suspensiei se schimba in mod esential, cu atat mai mult cu cat se ajunge la dublul masei originale.

Cat despre directie, toate eforturile ce se exercita intre cauciuc si sol pot fi reduse la un punct. Acest punct trebuie sa fie intr-o astfel de pozitie incat efortul rezultant sa actioneze pe directia elementele de sustinere a rotii (brate, amortizor, caseta de directie). In cazul instalarii unor roti necorespunzatoare (mai late dar in special cu alt ET) acest punct se deplaseaza la o anumita distanta de pozitia normala. Astfel nu numai ca eforturile nu se mai exercita pe directia elementelor de sustinere dar prin intermediul acestei distante eforturele exercitate in acel punct procuc momente (cupluri) ceea ce inseamna tendinte de torsionare a ansamblului rotii. Toate acestea duc la intarirea directiei si uzura crescuta a elenetelor acesteia, deasemenea uzura crescuta a elementelor articulate.

 

+1.cade caseta de directie mult mai usor,la fel si bucsele sau amortizoarele.avantajul este ca masina arata mult mai bine si sta mai bine pe sosea.tu alegi daca merita

Link to comment
Share on other sites

Pai daca janta de tabla are 16 kg ... k greutate ies in minus tinand cont ca janta de 255-35 r18 are 13 kg.

Dar esti sigur ca o janta de tabla are 16 kg?.... pare putin cam mult

 

Sau te referi cu tot cu anvelopa? :twoup:

Janta tabla 16+ anvelopa 205/55/16

Nu asta ai intrebat? :)

 

Si ca sa fiu la subiectul topicului:

 

Jante cu gume mai mari, mai late= demaraj scazut, consum marit, acestea doua depind de felul si tipul, marimea noilor jante si anvelope.

Indiferent de masina, cine spune ca masina lui nu simte trecerea de la jante pe 15 la jante pe 17, sau de la jante pe 17 la jante pe 19, minte, sau habar n-are.

 

Sa dau un exemplu clar:

Eu, cu jante 16, gume 205/55/16, fac 0-200 mai repede cu 2.5 secunde decat cu gume 225/45/17 fata si 245/40/17 spate, diferenta de greutate dintre jantele 16 si cele de 17 sunt cam 2kg/janta( jantele astea de 17 sunt foarte usoare, mai grele gumele decat ele), insa conteaza enorm suprafata de rulare.

Poate pentru altii nu conteaza cele 2.5 secunde, insa pentru mine e enorm.

Si am o masina de un pic peste 230 de cai si 330nm in acest moment.

Link to comment
Share on other sites

Acestea sunt doar cateva din efectele inlocuirii rotilor cu altele necorespunzatoare. Realele efecte sunt legate comportarea suspensiilor, directiei si articulatiilor. Functionarea suspensiilor tine cont in principal de masa masinii, constanta de elasticitae a arcului, de coeficientul de frecare vascoasa al amortizorului si de masa rotii, acestea fiin practic elementele esentilae ce intra in modelarea unei suspensii auto. Deci shimband masa rotii modul de functionare al suspensiei se schimba in mod esential, cu atat mai mult cu cat se ajunge la dublul masei originale.

Cat despre directie, toate eforturile ce se exercita intre cauciuc si sol pot fi reduse la un punct. Acest punct trebuie sa fie intr-o astfel de pozitie incat efortul rezultant sa actioneze pe directia elementele de sustinere a rotii (brate, amortizor, caseta de directie). In cazul instalarii unor roti necorespunzatoare (mai late dar in special cu alt ET) acest punct se deplaseaza la o anumita distanta de pozitia normala. Astfel nu numai ca eforturile nu se mai exercita pe directia elementelor de sustinere dar prin intermediul acestei distante eforturele exercitate in acel punct procuc momente (cupluri) ceea ce inseamna tendinte de torsionare a ansamblului rotii. Toate acestea duc la intarirea directiei si uzura crescuta a elenetelor acesteia, deasemenea uzura crescuta a elementelor articulate.

 

+1.cade caseta de directie mult mai usor,la fel si bucsele sau amortizoarele.avantajul este ca masina arata mult mai bine si sta mai bine pe sosea.tu alegi daca merita

 

 

Pai nu pun ceva exagerat pe ea.... din cate am vazut pe placuta de la portiera soferului, sunt trecute ca dimensiuni recomandate 225 pe fata si 255 pe spate.

Link to comment
Share on other sites

+1.cade caseta de directie mult mai usor,la fel si bucsele sau amortizoarele.avantajul este ca masina arata mult mai bine si sta mai bine pe sosea.tu alegi daca merita

daca ai et corect si caracteristicile date de producatorul masinii nu afecteaza cu nimic.doar drumurile te afecteaza

Link to comment
Share on other sites

hai sa iti dau exemplul meu.. am trecut de la 205/65/15(jante aliaj nu tabla) la 235/45/17 si tin sa spun ca sunt foaaarte grele astea pe 17 si masina trage evident mai greu si consumul a crescut cu 1L la 100. cam la asta trebuie sa te astepti

 

 

Dar este foarte sesizabila diferenta de putere?

dap.. diferenta sesizabila

plus ca la viteze mai mari devine si motorul mai zgomotos (cazul meu care este de 2000d si se cam forteaza cu rotile astea de la 160 in sus)

dar.. esteticul se pare ca primeaza

Link to comment
Share on other sites

Ia vedeti ce cauciucuri subtiri are asta. De ce oare?

 

http://www.gradientmagazine.com/design/bmw...ncept-revealed/

asta ce a vrut sa insemne??!?!?!

:twoup:

 

Probabil se refera la faptul ca rotile mai late nu ajuta la consum. Fiind vorba despre acea masina normal ca au pus si niste cauciucuri foarte inguste ca sa fie rezistenta la inaintare cat mai mica si automat sa micsoreze consumul cat mai mult.

Link to comment
Share on other sites

participi la ceva competitii ? scuze ca te intreb ... mi se pare nasol topicul rau de tot ... parca vad ca e ceva 320d cu performante absolute ... dece crezi ca se echipeaza jante pe 17 si 18 eventual 19 pe modele 330i sau 330d in sus ...
Link to comment
Share on other sites

:twoup: Asta e deja un moft ........ parerea mea , mai bine pui ceva sa fie bun decat sa arate super bine si sa bagi bani dupaia in directie si multe altele , sunt Jante de firma calumea care sunt usoare , 17 eu zic ca e arhisuficient pt o seria 3 cu maxim 215/45/17 spate si 205/45/17 fata , eu asa o sa pun in viitoru apropiat :)
Link to comment
Share on other sites

:twoup: Asta e deja un moft ........ parerea mea , mai bine pui ceva sa fie bun decat sa arate super bine si sa bagi bani dupaia in directie si multe altele , sunt Jante de firma calumea care sunt usoare , 17 eu zic ca e arhisuficient pt o seria 3 cu maxim 215/45/17 spate si 205/45/17 fata , eu asa o sa pun in viitoru apropiat :)

 

Eu le am alea din pachetu ///M si sunt 245/40/17 si 225/45/17 dar in cartea masinii scrie clar ca astea se echipeaza pe 330i si 330d eventual pe 328i nici macar pe 325i. Oricum consider ca 17 e suficient pt seria 3 cum zice colegu ... exceptii sunt tot timpul. Iar restul bratelor suspensie etc nu e identica de la 320 sau 318 la 330 ...

Link to comment
Share on other sites

participi la ceva competitii ? scuze ca te intreb ... mi se pare nasol topicul rau de tot ... parca vad ca e ceva 320d cu performante absolute ... dece crezi ca se echipeaza jante pe 17 si 18 eventual 19 pe modele 330i sau 330d in sus ...

 

 

Nu inteleg ce ti se pare asa nasol topicul? Daca nu particip la competitii nu pot sa imi pun jante pe 18? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

:twoup: Asta e deja un moft ........ parerea mea , mai bine pui ceva sa fie bun decat sa arate super bine si sa bagi bani dupaia in directie si multe altele , sunt Jante de firma calumea care sunt usoare , 17 eu zic ca e arhisuficient pt o seria 3 cu maxim 215/45/17 spate si 205/45/17 fata , eu asa o sa pun in viitoru apropiat :)

pai tu ai o [pisica si dai dimensiunile alea,dar initiatorul topicului vorbea de un E90.2 masini total diferite din punctul asta de vedere,cel putin.

atata timp cat pe usa scrie dimensiunea maxima:fata 225/35r19 si spate 255/30r19 cu un et de 34 de ce e vrajeala?datele astea sunt luate de pe modelul 320d nu 330i.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de tabla insa o janta de aliaj pe 16 OEM de E90 are 7,6kg la liber,cu anvelopa cu tot are vreo 11kg deci de la 11 la 26 e mai mult decat dublu si se va simti atat la performantele masinii cat si la consum.

 

Uite aici catalogul complet cu jantele de bmw: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

sunt putin sceptic in ceea ce ai spus tu aici, nu contest insa stiu ca o janta race forjata are 6-7-8 kg in fuctie de dimensiune, m-as mira ca o janta oem sa aibe doar 7,6kg, bine nici 13-14 ca una chinezeasca dar oricum are in jur de 9-10kg. o roata cu totul are 18-20kg poate si mai mult.

 

 

participi la ceva competitii ? scuze ca te intreb ... mi se pare nasol topicul rau de tot ... parca vad ca e ceva 320d cu performante absolute ... dece crezi ca se echipeaza jante pe 17 si 18 eventual 19 pe modele 330i sau 330d in sus ...
pt ca nu intra sub 17 de aia! :twoup: Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Se mai Întâmplã ºi asta În cazul celor care au jante foarte mari faÞã de ceea ce se monteazã din fabricã.

 

pai eu din fabrica am 205-55 r16.... presupun ca la 225-40 r18 et 35 fata/ 255-35 r18 et 18 spate se cam observa o diferenta :twoup:

Edited by cristian_ntz
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de tabla insa o janta de aliaj pe 16 OEM de E90 are 7,6kg la liber,cu anvelopa cu tot are vreo 11kg deci de la 11 la 26 e mai mult decat dublu si se va simti atat la performantele masinii cat si la consum.

 

Uite aici catalogul complet cu jantele de bmw: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

sunt putin sceptic in ceea ce ai spus tu aici, nu contest insa stiu ca o janta race forjata are 6-7-8 kg in fuctie de dimensiune, m-as mira ca o janta oem sa aibe doar 7,6kg, bine nici 13-14 ca una chinezeasca dar oricum are in jur de 9-10kg. o roata cu totul are 18-20kg poate si mai mult.

 

O janta de tabla de 16 originala are exact 8.000 kg / 17.637 lb. Cel putin www.bmwfans.info spune asta

Sunt si jante de 17 usoare, de exemplu M cross spoke, threaded (styling 29) ale mele, 8.780 kg / 19.357 lb.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.