Jump to content

Intrebari E34


shiftfan

Recommended Posts

Multumesc DOMI pentru raspuns. Cu vanosul "intrasem in panica " ca stiu ca e pacatos la M5 E39, e cam mare diferenta intre 520 si M5 stiu dar ca idee.

M-am uitat la lonjeroane, pareau OK nu ar fi avut accident....sau a fost foarte bine mascat

Prietenu meu are un e34 din 91 , poate sa aibe servotronic ? sau se poate monta dupa ?

Ce alte probleme mai grave ar putea cauza oprirea motorului (in situatia prezentata ) ?

Bazandu-ma pe ce am descris cred ca ar trebui schimbate urmatoarele :

1.kit ambriaj (cat este manopera si cat timp dureaza ? )

2.filtre ca sa fiu sigur

3.ulei servo

4.ulei sistem franare(+aerisire)

5.ulei motor

6. vopsit aripa

7.vopsit capota

8.bara spate

 

Ulterior si : oglinzile,toba spate,nuca schimbator ca nu e cea originala , imbracaminte de la nuca ca a la el era rupta, as prefera si un interior de piele , geamuri electrice fata,display km (stiu ca e des intalnita problema dar as vrea unu care sa functioneze ), placute frana fata spate; amortizoare fata ( el a spus ca le-a schimbat si ca a pus SACHS , si ca ar fi dat pe unu 150 ron , imi vine cam greu de crezut asta ,dar nu stiu ce pret au la dezmembrari ) asa ca ramne cu semn de intrebare daca sa le schimb sau nu....Facusem un calcul orientativ si ar fi cam 900 E, ceea ce nu mi se pare chiar asa de rau daca as lua masina la 1700E :-? .

Scuze ca scriu mult dar as vrea sa rezolv cat mai multe.

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai adauga urmatoarele : curele auxiliare si si role presoare, toate. Cred ca te costa si alea cateva milioane, rolele sunt un pic mai scumpe, curelele sunt chiar ieftine, cred ca 2-300 de mii amandoua.

Vad ca ai inclus acolo cam tot ce inseamna consumabile. Ai mai uitat bujiile, sunt destul de ieftine si merita schimbate si ele.

Oricum iti mai trebuie ceva bani sa tii pentru neprevazut....

NU stiu daca ai probat AC. ..

Marotrul de ABS.. ce culoare avea ? poate fi potential o problema si acolo...

Nu are rost sa montezi servotronic, te legi la cap fara sa te doara.

La problema cu opritul motorului: daca merge rotund nu cred ca e o problema grava, inseamna ca partea electrica a aprinderii merge bine. Asta inseamna o problema de alimentare cu benzina. Daca masina a stat mult pe bara si cu rezervorul gol sau aproape gol se poate intampla treaba asta. O mai poti testa sa vezi daca mai face. Sincer de pompe de injectie picate la benzina e34 nu am auzit.

Interior in stare buna de piele nu vei gasi usor. Daca masina e toata pe textil iti trebuie absolut tot, scaune, bancheta, fete de portiera, trim-uri..etc..Costa destul de mult daca gasesti printr-o minune chiar si la dezmembrari. (eu pentru e34 nu am vazut interior complet si in stare buna sub 700 de euro, si asta in germania unde e mai ieftin ) In schimb cu 3-400 de euro poti pune interior textil nou.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Asa ma gandeam si eu ca ar fi fost de la benzina ,cand a muirt.Da si bujiile vreau sa le schimb chiar daca par sa nu aibe nimic, uitasem de ele.

Am gresit si am uitat sa mai corectez da martorul de airbag era aprins si era rosu.

Am probat AC mergea destul de bine.Am vazut cateva interioare la 200-300 E pe forumuir dar nu stiu cat de complete erau sau cat de bune era, si daca un textil nou e asa de "ieftin" probabil ca ma voi axa cate acesta.

Nu reusesc sa ajung deloc cu proprietarul la intelgere acesta se incapataneaza sa nu mai scada mai jos de 1900 in conditiile in care i-am explicat ca eu treubie sa schimb minim: kit ambriaj , uleiuri si consumabile , proabil ca trebuie sa fac si capota si aripa.

Legat de vopsea , am sunat la RAR si era o tanti cam frustrata (banuiesc ca asa sunt toti de pe acolo...cel putin asa am auzit) care mi-a spus ca nu imi da avizul pentru inmatriculare daca masina ar fi zgariata sau vopseaua deteriorata , desi eu nu vad absolut nici o legatura intre : "zgarieturi " si seriile stantate pe caroserie.

La RAR ce se face mai exact , se verifica doar seriile sau se mai uita si cum suna toba (ca in cazul de fata e gaurita) si la vopsea si la alte chestii... ?

Nu am un buget prea grozav ,si anume 2300,care include si actele + alte cheltuieli. Merita sa o iau la 1900 ? Ce imi recomandati ?

Cum imi dau seama daca volanta are probleme ?

Din ce am mai vazut pe forum pretul unui kit ambriaj ar fi aproximativ 400 ron , si manopera cred ca tot cam atat nu ?

Imi puteti recomanda un mecanic in bucuresti ?

 

Multumesc !

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

Ai putea pune ca una din conditiile de vanzare sa nu o cumperi fara ITP valabil, in felul acesta scapi de o grija. MAi ales daca proprietarul e catar si se bate cu carmida in piept ce masina buna are, ITP nu ar trebui sa fie o problema pentru el, doar taxa aia de 1 mil sau cat e...

Daca in Romania costa 800 de euro sa refaci un interior complet cu piele.. cat poate costa unul textil.. cam 3-400 .. materialul costa 2 lei, dar tot iti trebuie cineva priceput sa il fac. Asta mai poate astepta cred.

Daca ai indoieli.. fugi.. e plina balta de peste... sunt masini destule pe piata...

Eu oricum nu as lua 520i, pentru ca in afara de impozit si asigurare, nu are nici un vantaj fata de 525i, tot atat consuma si satisfactii mai mici.(poate in oras o idee mai putin, dar foarte mica diferenta oricum).

Link to comment
Share on other sites

Salut, mi-am luat si eu un E34 luniile trecute,.... sunt masini bune raport calitate pret (a mea e diesel 525 TDS si sunt relativ multumit si de consum). Am citit aici ca papagalita de la RAR a comentat de vopsea. Banuiesc ca o cumperi gata inmatriculata si nu trebuie sa o inmatriculezi tu. A mea are mici urme de rugina pe ea (in afara de asta si de un radiator de clima masina nu prea a avut probleme decand am luat-o, i-am reparat mai mult mofturi de ale mele), dar la RAR Tg-Mures nu au zis nimic de rugina,... a fost taicami-o cu ea eu neavand cand sa ma duc, a platit taxele pe acolo, s-au uitat baietii cu lumina pe la masina s-au uitat la serii si cam atat. Eu am luat-o cu 2400E e din 1993 (a lasat de la 2500 si omul mi-a zis clar ca nu mai lasa nici un leu mai jos). Nu stiu daca te-ai uitat la bucsele de la bara de torsiune si brate uita-te pe sub masina ca pe drumurile noastre se duc si la Hummer nu la BMW. Cureaua cea mare (cureaua de transmisie) am schimbat-o si eu cu tot cu intinzator intinzatorul m-a costat 160 ron si cureaua 60 (noi amandoua) cureaua mica nu stiu exact cat costa la mine e in stare ok.

 

P.S. si eu iti recomand motor de 525 dar daca vrei sa iesi mai ok si cu consumul (nu iti trebuie chiar asa sprint mare) ia-ti 525 TDS are suficienta putere cat sa nu iti fie frica sa intri intr-o depasire cu ea si nici nu mergi din peco in peco de TD simplu am auzit ca e umpic mai slabuta nu stiu ce sa iti zic poate iti zice vre-un proprietar de pe forum

Link to comment
Share on other sites

Un 520i (m50b20) detin eu.(cutie manuala)

Are 150 de cai si 190 nm cuplu. Am luat masina in special pt drumuri lungi. Pana acuma nu am avut probleme in depasire.Nu am mers pana acuma cu 2,5 dar indradevar altceva o fi cu 525 care are 192 de cai si 245 nm cuplu. Asa zic si eu , ai ocazia sa gasesti cu 2,5 ,da clar 525 ,daca nu , si cu 2,0 'nu te faci de ras'

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Un 520i (m50b20) detin eu.(cutie manuala)

Are 150 de cai si 190 nm cuplu. Am luat masina in special pt drumuri lungi. Pana acuma nu am avut probleme in depasire.Nu am mers pana acuma cu 2,5 dar indradevar altceva o fi cu 525 care are 192 de cai si 245 nm cuplu. Asa zic si eu , ai ocazia sa gasesti cu 2,5 ,da clar 525 ,daca nu , si cu 2,0 'nu te faci de ras'

:twoup:

 

Consumul e acelasi ca si la un 525 ? Tie cat iti ia la un drum intins mers constat cu 120-130 km/h sa zic?

Edited by Ehknaton
Link to comment
Share on other sites

Legat de consum din ce stiu eu , da . La fel cum zicea si Domi mai sus, ff mica diferenta ca sa poti zice clar ca subiectul consum e ingrijorator. (mai ales avand in vedere lbonusul de putere de la 525) . Normal ,in ambele masini daca bagi piciorul consuma ..mergi cu bun simt in oras e ok. Daca vrei cifre de la mine , de ex in oras la 60 km/h in treapta a 3 @ 2500 rpm..acul de consum indica 9-10... la 150 km/h in treapta a 4...parca 4000 rpm..acul indica 10 ..11 cu AC pornit. Eu unul sunt super multumit de consum. Iar urban 13-14-15 .

 

Uite cifrele oficiale de cand era noua Fuel consumption 6.9 /8.3 /11.6 l/100km - 90 km/h / 120 km/h / urban

 

Asta la masina mea ,520.

Repet asa stiu si eu ca la 525 e cam la fel. Daca ne ajuta si cineva care are 525 ar fi super :twoup:

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

Ai putea pune ca una din conditiile de vanzare sa nu o cumperi fara ITP valabil, in felul acesta scapi de o grija. MAi ales daca proprietarul e catar si se bate cu carmida in piept ce masina buna are, ITP nu ar trebui sa fie o problema pentru el, doar taxa aia de 1 mil sau cat e...

Daca in Romania costa 800 de euro sa refaci un interior complet cu piele.. cat poate costa unul textil.. cam 3-400 .. materialul costa 2 lei, dar tot iti trebuie cineva priceput sa il fac. Asta mai poate astepta cred.

Daca ai indoieli.. fugi.. e plina balta de peste... sunt masini destule pe piata...

Eu oricum nu as lua 520i, pentru ca in afara de impozit si asigurare, nu are nici un vantaj fata de 525i, tot atat consuma si satisfactii mai mici.(poate in oras o idee mai putin, dar foarte mica diferenta oricum).

 

Chiar asta am vorbit ultima data cu proprietarul, sa faca itp si vedem dupa.Initial ne intelesesm la un pret, in condt in care nu trebuia sa schimb absolut nimic la masina, ci doar uleiuri , filtre, geamuri si interior.

In legatura cu interiorul o sa mai cercetez subiectul sa vad daca se gaseste ceva bun, daca nu asta e...Nu vreau neaparat un 520 , daca gasesc un 525 care sa merite si ca masina si ca bani atunci il iau pe acela.

 

 

Asta este , mai caut...

Va multumesc tuturor pentru ajutor.

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

Legat de consum din ce stiu eu , da . La fel cum zicea si Domi mai sus, ff mica diferenta ca sa poti zice clar ca subiectul consum e ingrijorator. (mai ales avand in vedere lbonusul de putere de la 525) . Normal ,in ambele masini daca bagi piciorul consuma ..mergi cu bun simt in oras e ok. Daca vrei cifre de la mine , de ex in oras la 60 km/h in treapta a 3 @ 2500 rpm..acul de consum indica 9-10... la 150 km/h in treapta a 4...parca 4000 rpm..acul indica 10 ..11 cu AC pornit. Eu unul sunt super multumit de consum. Iar urban 13-14-15 .

 

Uite cifrele oficiale de cand era noua Fuel consumption 6.9 /8.3 /11.6 l/100km - 90 km/h / 120 km/h / urban

 

Asta la masina mea ,520.

Repet asa stiu si eu ca la 525 e cam la fel. Daca ne ajuta si cineva care are 525 ar fi super :)

Asta e si la 525, consumul e in functie de cum mergi si de conditii de trafic. Cel mai putin am reusit un 6,2, mers in spatele tirurilor in coloana. :twoup: In rest, 12-15 in oras (merg cel mai des pe distante scurte, motorul e rece, nu prea apuca sa ajunga la temp. optima) si in jur de 7,5-9 afara, mers normal, dar nu incet, unde se poate pana in 150. Am obcIV, iar consumurile afisate sunt destul de exacte, diferenta de max. 0,2 litri fata de consumul la pompa. In medie, de la plin la plin, 11-11,5, dar daca merg mai mult in afara, am iesit mediu si cu 9,4.

Link to comment
Share on other sites

Sunt interesat sa cumpar masina asta : http://autovit.ro/bmw-520-C12980927.html. O stie cineva ? M-am uitat la codul de pe caroserie si scria M520B20 S2 este cumva euro 2 ? e posibil ca in 91 sa fie euro 2 ?

Am mers cu masina parea ok, nu ar fi probleme la motor ,suspensii, frane din ce mi-am putut da eu seama, nu pare sa fi avut accidnete , ce am gasit in neregula ar fi ceva la aripa dreapta unde pare ca a fost reparata cu chit , si acum se ridicase.

-vopseaua parea ok in rest , chiar prea bine avand in vedere varsta

-masina intretinuta asa la prima vedere, nu avea rugina la usi , la prauri parea sa aibe cateva locuri , dar in rest parea ca era chituita totusi :-?

-ce nu prea mi-a placut era ca intra cam greu in viteze dar nu din cauza ambriajului ( parea ok) , ci din cauza cutiei de viteze, fata de ce stiam eu, unde intra foarte usor, si la marsarieir a treubit sa trag foarte tare de maneta ca sa intre; e cumva vreun arc pe acolo ceva , care sa ingreuneze, schimabtul vitezelor daca e prea tare?

-mi se paruse ca erau putin cam scurta cursa vitezelor in sensul ca ma asteptam sa parcurg o distanta mai mare ca sa o bag in viteze; stiu ca se poate schimba o tija ceva care micsoreze cursa, asa este ? sau confund cu altceva ?

-am verifcat la toba si nu erau urma de ulei, nu era nimic uleios , era doar negru si foarte uscat

-proprietraul zicea ceva de genu ca ar pune 1 l de ulei la 1000-1500km....nu e cam mult ? foloseste 10w40 mobil1 super 2000

-cand m-am uitat pe sub masina s-a vazut uleiu depus+praf pe baia de ulei, dar din ce am inteles de la un prietem care are tot e34 din 91 ar putea fi din alta parte nu neaprat de la motor , asa este ?

-servodirectia mergea foarte usor, nu mi s-a parut sa aibe ceva ; franele erau eficiente, nu cred ca era aer ceva prin instalatie

-propretarul mai zicea ca are un conusm de 14-15-16 in oras , si 10 afara, se afla in limitelenormale sau e prea mult ?

-m-am uitat si la bord, nu erau probleme , ce mi s-a parut ciudat e ca mergea fara probleme dispalyul de km (stiu ca e o problema foarte des intalnita la e34 ....sunt si excepetii :twoup:)) ? )

 

Ce pare aveti? cat merita ?

 

Multumesc!

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

consuma cam mult ulei, trebuie verificata atent. Dar se rezolva cred. Trebuie sa vezi de la ce e..Arata bine in poze altfel.

 

Nu poate sa fie garnitura dintre baia de ulei si motor,intrucat toata baia era murdara de ulei ?

 

Cu clima cum e , ca am vazut ca e mia coomlicata treaba putin , mia intai dai pe maxim si ulterior poti micsora viteza ventilatorului, si am stat cu AC si compresorul pornit vreo 20 de min si tot nu baga aer rece, ci frt frt putin , adica atunci cand am oprit compresorul s-a vazut o mica diferenta , spre deosebire de alte masini undei bagi AC si imediat se simte diferenta, are vreo problema ceva ? sau e doar de la filtul de polen de vina?

Cu, cutia cum este ?

 

Multumesc!

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

e greu de spus. Ca sa fii sigur pe unde scapa se spala motorul, mergi putin si apoi inapoi in service, inspectata pe rampa sa vezi pe unde se scurge. La mine a fost garnitura capcacului de chiulasa.Nu se vedea foarte clar, decat niste ulei pe compresorul de clima, ca motorul e inclinat putin.Mai are niste semerincuri pe unde mai scapa cateodata, a fost boala la e34. Daca e garnitura de la baie scapi ieftin.. Numai spaland motorul am vazut pe unde scapa.

Daca compresorul cupleaza si nu e zgomotos, e in regula. Se poate incarca cu freon, schimba filtru, apoi sa verifici toate servomotoarele alea sa mearga...Sunt vreo 12 sau 16 :twoup:, nu mai stiu exact cum e la modelul cu clima.

Link to comment
Share on other sites

Mai e ceva ce mi s-a parut dubios, omu nu avea protectia aia din spatele raditorului ,din fata ventilatorului si normal ca lipsea un furtun destul de gros care venea din ea, dar motorul nu se incalzea.Facea cumva parte din cadrul sistmului de racire , e grav daca lipseste ?

am atasat o poza ca sa se vada exact la ce furtun ma refer

post-30227-1273305834_thumb.jpg

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

Masina are consola ca in poza dar cu ceas in loc de obc.Din ce am inteles del la proprietar treubie data pe maxim vnetilatorul si dupa cateva minute poti sa il dai mai incet.Aceasta este cumva varianta cu cilma? asa functioneaza ?

-am vrut sa probez daca merge AC, am stat la relantai vreao 10 min , si nu simteam sa bage ceva aer rece consistent, daca o opream AC se simtea o dif de 0.5-1-2 grade fata de aerul care il baga fara sa fie apasat butonul de AC si compresorul, care este problema ? prorietarul a zis ca are freon nu e prob dar ca nu l-a m-ai pornit de mult, apare problema asta daca nu il folosesti?trebuie schimbat filtrul de polen cumva ?

-motorul nu troncane,nu bate , suna ceva de

e ok? sau are ceva ?

-din ce am vazut evacuarea ar fi ceva after market, are vreo importanta la cum suna motoru (adica atunci cand stai langa el) ?

 

(masina este un 520i 24v, 1991)

post-30227-1273377253_thumb.jpg

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

e defecta rezistenta de la ventilator(sword-ul),din cauza asta trebuie dat pe maxim ventilatorul.

 

E greu de schimbat ?cat costa piesa ?

scoti torpedoul si mocheta din stanga torpedoului,apoi ai sa vezi o mufa verde cu vreo 5 fire.piesa in care intrea mufa trebuie schimbata,are doua suruburi.referitor la pret nu stiu.

Link to comment
Share on other sites

piesa aia e prezenta si la AC. Pica destul de rar la e34. Daca schimbi cu AC, o vei lua SH si vei mosteni un alt set de probleme. Daca e cum spune narcis, doar o rezistenta, probabil se poate inlocui doar aia.

Uite aici un link destul de explicit.

http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/...rical/Sword.htm

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu se poate schimba dublu climatronic cu ..AC siimplu ca sa evit orice problema pe tema climei?

 

Multumesc!

nu merita munca,e destul de simplu de reparat acea rezistenta.am avut aceeasi problema acum vreo 3 ani,am cumparat de pe Maica Domnului (Lizeanu) piesele respective(cca 2 lei bucata) le-am dus unui electronist,nu am rabdare la lipituri,si asta a fost.Inainte sa o repar pe a mea am cumparat una din dezmembrari cu 50 ron si afunctionat fix 20 zile.

Edited by narcis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.