Jump to content

test INPA - ce reprezinta valorile peste limita?


Recommended Posts

Prima valoare arata ca motorul merge inecat. A doua valoare arata ca regulatorul de ralanti incearca sa compenseze asta si baga mai mult aer.

 

Indicatiile astea cred ca trebuie coroborate si cu altele pentru a putea trage o concluzie asupra defectului.

Link to comment
Share on other sites

regulator presiune carburant - vacuum..

lambda cum arata? in sarcina cum se comporta?

 

p.s. am impresia ca valorile sunt corecte, scala este incorecta si te induce in eroare, din ce vad eu e normal ca aerul citit de debitmetru sa treaca in totalitate prin ICV la relanti, iar valoarea debitului de carburant tin minte ca e in jurul a 75mg/st. incearca cu alte versiuni de inpa..

deasemea vad ca si pragul maxim la turatie este aiurea 2500..!?

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

mie mi se pare ok ca engine loadul sa fie de 75 miligrame per stroke la relanti. presupun ca plaja de la engine load e eronata de acolo si semnu exclamarii de depasire.

eram de fatza la test si am vazut ca in rest nu mai sunt alte erori la masina. sondele lambda functionau corect.

bavaria : nu are probleme. era un test de rutina.

Link to comment
Share on other sites

Ce probleme are masina?

nu are... era un control de rutina. si poate sper eu sa gasesc un senzor ceva defect, sa-l schimb, si sa scada consumul in mod miraculos :) Consuma cam 13 si un pic in perioadele cand se circula mai lejer in oras (medie de viteza pe la 20km/h pe BC) si ajunge pe la 15, 15 si ceva, cand e mai aglomerat (medie de viteza 15 - 17km/h). cred, totusi, ca e un consum normal intr-un oras aglomerat. Eu prind tot ore de varf, si daca am 100m liberi in fata ii dau talpa...

 

regulator presiune carburant - vacuum..

lambda cum arata? in sarcina cum se comporta?

masina trage bine, daca asta e intrebarea...

 

p.s. am impresia ca valorile sunt corecte, scala este incorecta si te induce in eroare, din ce vad eu e normal ca aerul citit de debitmetru sa treaca in totalitate prin ICV la relanti, iar valoarea debitului de carburant tin minte ca e in jurul a 75mg/st. incearca cu alte versiuni de inpa..

deasemea vad ca si pragul maxim la turatie este aiurea 2500..!?

sper sa ai dreptate. acum vad si eu scara de turatie pana la 2500.... ce aiurea. Deci acea valoare de 75mg/st este cantitatea de combustibil pe care-o consuma la fiecare aprindere?!?! cum dracu stiu astia asa detalii marunte?! :twoup:

si a doua-a valoare zici ca e aerul care trece prin ICV. Si fiind la relanti practic tot aerul trece pe-acolo... E logic ce spui. multumesc :)

 

mie mi se pare ok ca engine loadul sa fie de 75 miligrame per stroke la relanti. presupun ca plaja de la engine load e eronata de acolo si semnu exclamarii de depasire.

am mai gasit pe youtube un filmulet cu aceeasi pagina de test si cele doua valori aratau exact la fel! Trebuie sa fie ceva cu versiunea de inpa... sper! oricum m-au linistit explicatiile voastre :(

 

mai era chestia cu injectoarele, robytza. poate ne lamuresc colegii: deci din 6 cilindrii doar 3 aveau valori la relanti. abia cand o calcam un pic vedeam valori si la celelalte injectoare. noi am tras concluzia ca poate e ceva management al consumului prin care ecu nu alimenteaza toate injectoarele daca nu are nevoie de putere?

Link to comment
Share on other sites

confirm chestia cu cilindri de la motorul tau L6. la relanti doar 3 functioneaza, si in functie de incarcare in sarcina pornesc si restul. asa e managmentul motorului. interesanta chestie :twoup:

 

Este interesant intr-adevar dar implica ceva probleme. Cum sunt facuti cei 3 cilindrii care nu lucreaza sa NU mai faca compresie degeaba?

Link to comment
Share on other sites

Oarecum off topic tot pe Inpa la relanti am in sectiunea Rough un cilindru cu incarcare mai mare,ce vrea sa insemne asta?M54 2,5 motorul

de fapt nu imi dau seama ce inseamna rough ala :twoup:

 

edit:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=57558

 

ceva in genul valorii de aici chiar un pic mai mare la mine

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

consumul este normal la acea medie de Km.

 

:twoup: merge in 3 la relanti? care din ei? cei din portbagaj sau de la masina vecinului?

 

merg toti 6 de acolo si mersul lin la relanti pentru L6 in comparatie cu L4 , scoate mufa la un injector si ai sa stii despre ce vorbesc! daca ati citit valori de la rough in relanti si apare 0 este perfect asta nu inseamna ca nu injecteaza.. rough se folosesc doar in relanti nu si in sarcina sau in tranzitie din rel in sarcina.

 

p.s. au aparut ceva mai tarziu tehnologiile astea cu oprirea anumitor injectoare la relanti mai ales pe motoare mai si f mari cu multi cilindrii :) si s-a finalizat cu STOP and GO :(

 

Oarecum off topic tot pe Inpa la relanti am in sectiunea Rough un cilindru cu incarcare mai mare,ce vrea sa insemne asta?M54 2,5 motorul

de fapt nu imi dau seama ce inseamna rough ala :)

 

edit:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=57558

 

ceva in genul valorii de aici chiar un pic mai mare la mine

 

ai o acceleratie putin necontrolata pe unul din pistoane, cauze: injector, bujie, compresie, daca face pe unul mult ar trebui sa mai vezi si pe urmatorul cilindru la scanteie (in functie de ordinea de aprindere), dar o valoare mai mica. in principiu trebuie sa te ocupi de cel cu valoare mare si sa faci testul din nou.

 

practic rough iti spune cat de constanta este viteza unghiulara a volantei in timpul si dupa scanteia data cilindrului respectiv. aceasta viteza o vede cu captorul de PMH.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

in ture nu mai face figuri adica merg toti egal :twoup: am facut asta dupa ce am avut un missfire cred ca fix pe cilindrul 5,bujiile sunt noi,o sa verific daca sunt stranse ok,sau bobina

PS:o sa pun mai pe seara un screen shot cu valorile

 

edit:acum am vazut ca rough se foloseste doar la relanti :)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

:twoup: merge in 3 la relanti? care din ei? cei din portbagaj sau de la masina vecinului?

 

merg toti 6 de acolo si mersul lin la relanti pentru L6 in comparatie cu L4 , scoate mufa la un injector si ai sa stii despre ce vorbesc! daca ati citit valori de la rough in relanti si apare 0 este perfect asta nu inseamna ca nu injecteaza.. rough se folosesc doar in relanti nu si in sarcina sau in tranzitie din rel in sarcina.

 

na, nu stiu... :) Pacat ca nu am poza si la aia sa ma lamuresti. Ai vreun link ceva cu explicatii la datele din INPA ca sa stiu data viitoare la ce-mi crucesc ochii? merci!

Link to comment
Share on other sites

in ture nu mai face figuri adica merg toti egal :) am facut asta dupa ce am avut un missfire cred ca fix pe cilindrul 5,bujiile sunt noi,o sa verific daca sunt stranse ok,sau bobina

PS:o sa pun mai pe seara un screen shot cu valorile

 

in ture se blocheaza valorile de rough din cate stiu eu.. deci nu mai vezi nimic. in relanti este controlat cel mai bine motorul ca si timp de injectie, corectii, deschidere ICV, bucla lambda samd fara interventie externa.+ in relanti ai o valoare impusa de turatie, in sarcina asta depinde de factori externi..

 

:twoup: merge in 3 la relanti? care din ei? cei din portbagaj sau de la masina vecinului?

 

merg toti 6 de acolo si mersul lin la relanti pentru L6 in comparatie cu L4 , scoate mufa la un injector si ai sa stii despre ce vorbesc! daca ati citit valori de la rough in relanti si apare 0 este perfect asta nu inseamna ca nu injecteaza.. rough se folosesc doar in relanti nu si in sarcina sau in tranzitie din rel in sarcina.

 

na, nu stiu... :( Pacat ca nu am poza si la aia sa ma lamuresti. Ai vreun link ceva cu explicatii la datele din INPA ca sa stiu data viitoare la ce-mi crucesc ochii? merci!

 

toti invatam, problema este cand vine cineva si confirma si apoi inca unul si tot asa, si incepi sa-ti pui intrebari de genul de ce consuma 17% daca merge doar in 3 la relanti..

:) studiu+experienta te invata si daca nu ma crezi ia-o babeste, scoate mufa la un injector si ne spui cum merge atunci, scoti mufa la unul din cei la care zici ca nu ai injectie. sau pui o pensa ampermetrica pe unul din firele acelui injector si ai sa vezi ca ai semnal de injectie.. sunt o gramada de posibilitati, pentru asta se iau bani cand faci o diagnoza profi, mai mult pentru cunostinte decat pentru aparatura folosita, ma rog, asta in cazul in care si rezolva problema, sa citeasca valori pe un ecran cred ca pot sa o faca multi..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

da posibil in turatie sa nu citeasca ,am atasat si valorile

 

http://img714.imageshack.us/img714/15/rough2.jpg

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=57558 aici Paul zice ceva de o resetare a corectiilor,ar rezolva problema oare asa ceva??(desi eu tin minte ca nu trebuie umblat acolo)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

deocamdata arata binisor valorile nu te agita pana nu depaseste vreunul valoarea 1. de la 1 in sus incepe sa se simta o trepidatie la relanti si o mica instabilitate de turatie.

ce poate fi, am spus mai sus..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

bavaria : nu are probleme. era un test de rutina.

 

 

Pai chiar eram curios deoarece valorile respective nu sunt reale, sunt eronate.Eu le-as ignora.

 

da posibil in turatie sa nu citeasca ,am atasat si valorile

 

http://img714.imageshack.us/img714/15/rough2.jpg

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=57558 aici Paul zice ceva de o resetare a corectiilor,ar rezolva problema oare asa ceva??(desi eu tin minte ca nu trebuie umblat acolo)

 

 

Doar daca este o problema permanenta iti faci o idee urmarind acele valori.In general erorile de misfire nu sunt prezente permanent si apar la diverse turatii.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

confirm chestia cu cilindri de la motorul tau L6. la relanti doar 3 functioneaza, si in functie de incarcare in sarcina pornesc si restul. asa e managmentul motorului. interesanta chestie :twoup:

 

Este interesant intr-adevar dar implica ceva probleme. Cum sunt facuti cei 3 cilindrii care nu lucreaza sa NU mai faca compresie degeaba?

.

M20 si M30 folosea injectie semisecventiala si paralela deoarece erau activate 3 cate 3 injectoare, daca nu ma insel M52 are numai injectie secventiala, fiecare injector este activat separat.Nu cred ca la ralanti nu functioneaza toti cilindrii.

Motoarele HEMI de la Dodge mai folosesc sistemul asta, se numeste MDS si dezactiveaza 4 cilindri la viteza constanta sau cand clapeta de acceleratie este inchisa.

Link to comment
Share on other sites

bavaria poti sa ne detaliezi un pic cum injecteaza benzina in 3 cilindrii in acelasi moment si care ar fi consecintele la un motor l6? pentru mine unul toate sistemele de injectie pe benzina multipunct sunt secventiale

 

paralela din cate stiu eu nu poate fi decat aprinderea care poate fi data pe 3 cu 3 la L6 sau 2 cu 2 la L4, practic cu 2 bobine de inductie, depinde de stelajul arborelui cotit si de ordinea de aprindere pentru aranjarea fiselor, dar la M30 este de tipul 1 bobina-ruptor-distribuitor.. este un sistem oarecum intermediar intre modul ruptor-distribuitor si bobina pe fiecare bujie, banuiesc ca din considerente economice cu rezultate practice destul de bune.. cazul motoarelor de logan de 1.4 si 1.6 90 cai, la bmw nu am vazut, dar nu inseamna ca nu exista :twoup:

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

bavaria : nu are probleme. era un test de rutina.

 

 

Pai chiar eram curios deoarece valorile respective nu sunt reale, sunt eronate.Eu le-as ignora.

 

da posibil in turatie sa nu citeasca ,am atasat si valorile

 

http://img714.imageshack.us/img714/15/rough2.jpg

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=57558 aici Paul zice ceva de o resetare a corectiilor,ar rezolva problema oare asa ceva??(desi eu tin minte ca nu trebuie umblat acolo)

 

 

Doar daca este o problema permanenta iti faci o idee urmarind acele valori.In general erorile de misfire nu sunt prezente permanent si apar la diverse turatii.

pai am avut missfire(de fapt mergea in 5) la pornire,l-am lasat sa se incalzeasca si apoi nu a mai facut figuri.O sa urmaresc valorile la pornire(parca la rece primele 30 secunde merge mai uratel asa sta la 1000rpm,apoi isi revine si scade catre 700)

Link to comment
Share on other sites

La primele sisteme de injectie se deschideau toate injectoarele simultan. Era ceva de genul carburatorului, benzina exista tot timpul in galeria de admisie si ajungea in cilindrii in timpul aspiratiei.

La primele sisteme de injectie instalate pe Dacie exista un singur injector.

Abia la versiunile ulterioare, cand electronica a avansat, s-a trecut la injectia independenta.

 

Principala deficienta la Jetronic este ca toate injectoarele se deschid simultan si ca urmare nu se poate realiza un control precis al injectiei.

 

Jetronicul a avut mai multe versiuni. D-jetronic, K-jetronic si L-jetronic. Primele 2 sunt prea vechi pentru a mai trezi vreun interes.

La L-jetronic toate injectoarele se deschid simultan, nu sunt comandate individual. ECU este simplu, nu contine efectiv un microprocesor. Este de fapt analogic. Tine cont de un numar relativ mic de parametri de intrare : volum si temperatura aer, turatie motor, temperatura lichidului de racire, pozitia pedalei de accelaratie (doar repaus si apasare maxima), sonda lambda unde e cazul. Controlul ralantiului si comanda valvei de ralanti e facuta de un modul separat de ECU. Exista un injector de pornire la rece. ECU nu controleaza unghiul de aprindere.

post-787-1259138926_thumb.jpg

 

Motronic este primul ECU digital, fiind controlat de microprocesor. Acum absolut toate functiile motorului sunt controlate de ECU : injectia, aprinderea, ralantiul. ECU tine cont de mai multi senzori.

post-787-1259138949_thumb.jpg

 

Injectoarele pot fi controlate individual ( desi la primele versiuni E34 M20 cu Motronic 1.3 erau controlate cate 2 simultan, fiind impartite in 3 grupuri ). Ca urmare injectia poate fi controlata mult mai precis.

Link to comment
Share on other sites

bavaria poti sa ne detaliezi un pic cum injecteaza benzina in 3 cilindrii in acelasi moment si care ar fi consecintele la un motor l6? pentru mine unul toate sistemele de injectie pe benzina multipunct sunt secventiale

 

Nu toate sistemele de la BMW au avut de la inceput injectie secventiala, dupa cum am spus mai sus.

De exemplu la motorul M20 sau M30 injectoarele sunt activate in doua grupuri, 1+3+5 si 2+4+6.Daca senzorul montat pe fisa cilindrului 6 functioneaza corect si trimite semnal computerului de injectie, atunci injectia este semisecventiala.Daca senzorul este defect, atunci injectia este paralela, adica toate injectoarele functioneaza simultan.

Exista multe modele de injectie pe benzina multipunct care nu sunt secventiale.Ma rog, existau in urma cu cativa ani.

 

pai am avut missfire(de fapt mergea in 5) la pornire,l-am lasat sa se incalzeasca si apoi nu a mai facut figuri.O sa urmaresc valorile la pornire(parca la rece primele 30 secunde merge mai uratel asa sta la 1000rpm,apoi isi revine si scade catre 700)

 

Da, in general apar erori de misifre la pornire si sunt intermitente.Cauzele pot fi multiple insa, benzina proasta, aprindere, probleme mecanice, etc.

Link to comment
Share on other sites

paul noi vorbeam pe aici despre injectie multipunct - fiecare cilindru cu injectorul lui, nu despre monopunct cazul daciei de care amintesti! este o diferenta majora intre monopunct si multipunct, pe langa faptul ca fiecare cilindru are injectorul lui la multipunct dar si prin amplasarea injectoarelor.

 

bavaria in cazul asta eu zic ca apar niste probleme mai ales in poarta supapelor cilindrilor care nu sunt in aspiratie pentru ca benzina la un moment dat condenseaza si nu este un lucru prea bun + amestecul care nu stiu cat de omogen se face + ruprea peliculei de ulei in cilindru daca amestecul este plimbat prea mult pe acolo + ceva riscuri de detonatie.., nu exclud dar voi cauta mai multe informatii, am si un motor M30, cel de 3.5l

 

p.s. eu unul vorbesc despre motor in functionare relanti sau sarcina, nu despre strategia de pornire care intradevar poate sa fie cum ai spus mai sus, asta ca sa vorbim despre acelasi lucru :twoup:

Link to comment
Share on other sites

intradevar l-jetronic asa se pare ca functioneaza, toate injectoarele sunt deschise simultan, deci nu este o injectie secventiala cu toate ca este multipunct, bine ca ma scapat si de astea :twoup: http://bama.ua.edu/~darren/bosch/Page11.html

 

si pentru M30-ul din semnatura functioneaza 3 cu 3, injectia fiind motronic 1.1/3, http://www.opel-scanner.com/files/DME_1.1_1.3.pdf

 

bavaria si paul ati avut dreptate in ceea ce privesc sistemele de injectie mai vechi, in cazul de fata este secventiala cu siguranta, pe langa faptul ca oameni spuneau ca functioneaza doar 3, nu 3 cu 3.. ca de fapt de aici a plecat totul..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.