Jump to content

Verificare BMW 320D


Marius_B

Recommended Posts

Va salut. Sunt nou pe acest forum si as avea si eu nevoie de cateva informatii daca se poate.

 

Vreau sa-mi iau un BMW 320D din 2007 si nu prea stiu cum sa procedez. Cum pot verifica masina , ca sa fiu sigur ca totul este in ordine cu ea?(km reali , fara probleme tehnice , sa nu fie revopsita , etc.) Si cam cat ar costa aceasta verificare? Unde ar fi cel mai bine sa fac aceasta verificare? La reprezentanta BMW ? Cu toate ca am inteles ca sunt cam piperati la astfel de verificari. Va rog sa ma lamuriti si pe mine. Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

nu m-am decis inca , am fost la autovit in vitan duminica trecuta , si acum o saptamana si am vazut mai multe. cert e ca vreau BMW 320D din 2006 cel putin. eu as vrea sa stiu unde ar trebui sa o duc la tester , gen sa o verifice , daca stiti locatii prin bucuresti , sau daca e mai bine sa merg cu ea direct la reprezentanta BMW.
Link to comment
Share on other sites

E loterie ce vrei sa faci tu.

 

In principiu daca te hotarasti asupra unei masini iti place anul, dotarile, motorizarea, pret - mergi la o reprezentanta BMW impreuna cu proprietarul si ceri un istoric service la zi dupa seria de sasiu - o masina din 2006-2007 ar trebui sa aiba facute in garantie reviziile. Ar trebui sa il primesti gratis.

 

Apoi poti cere o diagnoza completa pentru masina caroserie, motor, transmisie etc. - asta costa dar va intelegeti voi cumva - daca masina este ok cum sustine el platesti tu daca este "varza" plateste el. In cazul in care are o masina cu probleme si ii pui conditiile astea cred ca deja ii este frica de test in reprezentanta.

 

Daca procedezi asa e un pic mai scump decat la renumitele testere din Vitan dar ai cat de cat certitudinea ca iti cumperi masina intreaga nu una facuta din bucati.

 

P.S. Tine minte o masina cu bani putini nu inseamna neaparat o afacere buna.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Cred ca o sa gasesti tu un service unde sa o duci.

 

DAR daca vanzatorul stie sa ascunda bine un defect/problema la masina e greu sa o descoperi fugitiv.

Uneori mergi cu masina cativa zeci de km pana sa apara o problema, sau apare ceva la motor DOAR daca treci de 3600rpm si mergi asa 3 minute.

Un rulment pe spate sau un turbo pe duca nu e asa de usor de descoperit cu masina ridicata intr-un service.

 

In service iti verifica discurile de frana, elementele de directie, elementele de suspensie, scurgeri de ulei, eventuale piese schimbate, etc.

NIMENI nu se sperie de ce zice la sfarsit mecanicul. Ce conteaza daca el descopera un joc la nu stiu ce pivot ? iti mai lasa 50e din pret. Sau 200e din pret daca sunt duse discurile pe spate. ASTEA sa fie problemele !!! :twoup:

 

Un test complet la o masina cred ca dureaza 3h :) si costa 200e. Poate primesti si garantie.

 

 

P.S. Cauta un 320i

Link to comment
Share on other sites

La Autotest in vitan se pune masina pe dinamometru - daca scoate cati CP declara producatorul, atunci slabe sanse sa aiba ceva probleme la motor. Un rulment sau un pivot sunt maruntisuri la o masina sh, iar discurile ... sunt consumabile :twoup:
Link to comment
Share on other sites

E loterie ce vrei sa faci tu.

 

In principiu daca te hotarasti asupra unei masini iti place anul, dotarile, motorizarea, pret - mergi la o reprezentanta BMW impreuna cu proprietarul si ceri un istoric service la zi dupa seria de sasiu - o masina din 2006-2007 ar trebui sa aiba facute in garantie reviziile. Ar trebui sa il primesti gratis.

 

Apoi poti cere o diagnoza completa pentru masina caroserie, motor, transmisie etc. - asta costa dar va intelegeti voi cumva - daca masina este ok cum sustine el platesti tu daca este "varza" plateste el. In cazul in care are o masina cu probleme si ii pui conditiile astea cred ca deja ii este frica de test in reprezentanta.

 

Daca procedezi asa e un pic mai scump decat la renumitele testere din Vitan dar ai cat de cat certitudinea ca iti cumperi masina intreaga nu una facuta din bucati.

 

P.S. Tine minte o masina cu bani putini nu inseamna neaparat o afacere buna.

 

multumesc pt sfaturi , asa o sa procedez .

 

 

La reprezentanta, cu cheia si VIN-ul + test complet la Autotest2000 in Vitan, ar trebui sa fie suficient.

Ai grija ca in targ in Vitan sunt numai tepe! Acolo ar fi ultimul loc unde mi-as cauta masina...

 

Pai si din alta parte de unde sa-mi iau? De pe internet , din anunturi sunt cam tot alea. Imi poti recomanda un loc mai sigur? Oricum dupa ce ma decid asupra masinii o sa merg la reprezentanta cu ea si o sa fac toate testele pe care mi le-a recomandat ionatan. ms

Edited by Marius_B
Link to comment
Share on other sites

Nu accepta sa mergi la service-ul pe care il propune vanzatorul - se subintelege de ce.

 

Exista un tester de adancime a vopselei, incearca sa verifici si asa caroseria, te poate scuti de cumparatul unei masini cu dauna totala.

 

Sa ai pe langa tine un coleg, amic, mecanic, priceput la BMW. Chiar doi sau mai multi. Cu cati mai multi ochi cu atat mai bine.

 

Ca pret cred ca in Romania sunt oferte mai bune dar foarte putine masini ingrijite ca in Germania.

 

Daca ai bani(in plus) si timp recomand un drum in Germania si achizitionarea masinii de la un handler BMW. O sa fii multumit.

Link to comment
Share on other sites

Marius_b, ce spune Ionatan este doar in teorie si un vis frumos...

 

Ai spus ca vrei masina din Autovit, acolo cred ca doar 1 masina din 10 este cumparata din Romania, de noua....

 

La BMW nu poti sa vezi km reali, in cazul in care au fost dati inapoi, nici macar cei de la reprezentanta nu o pot face. (sunt alte masini unde se poate ex" grupul VAG)

Mai spunea cineva de verificat numarul de ore de functionare si asa calculezi numarul de KM...dar asta nu se prea aplica in cazul in care faci 4 ore pe zi dus-intors de la munca si parcurgi 20 de km in total...

 

Sa te duci la reprezentanta sa-ti dea istoricul masinii???? Asta poti sa o faci daca il gasesti pe vreounul in toane bune pe acolo, asta in primul rand...si in al-2 lea rand cei de la reprezentanta pot sa vada in sistem doar intrarile in service facute in garantie SI ATAT, daca au existat! Nu pot sa vada ce revizii au fost facute si unde, si ce piese au fost schimbate, chiar daca toate aceste operatii au fost efectuate in Reprezentanta. Deci BMW are baza comuna de date doar pentru partea de garantie, dar doar pentru reparatii in garantie, nu si revizii.

 

Ca sa explic: poti sa vezi istoricul masinii doar daca masina a fost intretinuta la Bavaria si tu te duci la Bavaria sa verifici masina, dar daca masina a fost intretinuta la Auto Baptist din Germania, sau Reisacher din Germania sau Auto Lux din Italia, etc... toate fiind reprezentante BMW, cu diferite sedii din tarile respective, iar tu mergi la Bavaria sa verifici istoricul..nu or sa vada feciorii astia nimic (o sa-ti spuna ca nu este in baza lor de date, deci..masina fara istoric). Daca eu am facut o interventie la Bavaria Constanta, cei de la MHS nu pot sa vada asta in sistem.

 

Iar daca tie iti plac 10 masini..te duci cu toate la reprezentanta? Costa 100 - 200 de ron (depinde de baiatul de la mecanica) verificarea de care ai tu nevoie, si o sa-ti spuna sa schimbi curele, intinzatoare, telescoape, brate...cam tot ce inseamna consumabile la o masina...si asta poti sa ti-o spui singur in gand, fara sa mai mergi la service. Iar la o masina din 2006 -2007, nu ai ce sa vezi pe dedesupt, doar daca nu curge ulei din ea ca din stropitoare.

 

Daca mergi la un service de cartier, m-as mira sa-ti spuna sincer aia de acolo ce si cum despre masina cat timp este geambasul de masini acolo, pentru ca le este frica, de ce se poate intampla dupa.

 

Ca sa cumperi masina SH iti trebuiesc urmatoarele...

- una bucata mecanic pe care il cunosti tu si indiferent de situatie iti da un sfat ca unui frate (asta daca nu te pricepi deloc la masini, macar sa-ti spuna cum se aude motorul, daca mai are viata ambreajul etc),

-vmasina sa aiba carte service, te uiti si iti notez numele reprezentantelor pe unde se presupune ca a ajuns masina, si dai un mail acolo, chiar si in engleza, si intrebi de masina (te asigur ca o sa-ti raspunda dar nu cu detalii, dar macar sa-ti confirme ca a fost masina acolo),

- dai o tura cu masina si vezi sa traga liniar pe toata plaja de turatii fara sa intrerupa sau sa se plafoneze (adica sa nu mai traga), asta valabil doar pentru BMW

- dupa ce te plimbi un pic cu ea, schimbi treptele 1 si 2 normal si la a 3-a bagi acceleratia la podea pana se duce peste 3500 de ture si daca e problema la turbina ai sa simti ca masina pierde putere dintr-odata, sau scoate fum negru mult.

- dai cu degetul pe la imbinari sa vezi daca distantele intre elementele de carosesie sunt la fel stanga dreapta, de sus pana jos.

- deschizi portiere, portbagaj, capota si pe buza fiecarui element (usor spre interior) dat cu degetul si daca simti ca un fel de coaja de portocala (daca te zgarie ceva) inseamna ca elementul respectiv a fost revopsit, implicit chituit (mai mult sau mai putin)

- te uiti sa vezi daca barile vin in linie cu aripile, daca farurile/stopruile au exact aceeasi culoare

 

Cand descoperi orica dintre aceste diferenta intrebi scurt si la obiect (a avut masina ceva aici?) si omul o sa-ti raspunda sincer, da a fost zgariata, sau ce s-a intamplat, sau iti spune..aaaa nu stiu..nu are nimic masina, asa era...

 

Pe urma..daca vanzatorul se apropie de tine cu mainile in buzunare, sau frecandu-si mainile, daca te ia cu "e perfecta masina" etc..pleaca de acolo!

Un vanzator cinstit tine mainile pe langa corp sau iti spune din ce an este masina, de ce o vinde, si iti da detalii despre masina cu entuziasm, ca despre propria copilarie...

 

si mai sunt multe... dar...

Edited by B46ROS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Marius_b, ce spune Ionatan este doar in teorie si un vis frumos...

 

Ms pt un replay asa detaliat. Ce am vazut prin autovit si mi-a placut au fost cateva bmwuri aduse din strainatate de altii care se ocupa cu asa ceva. Adica ei aduc masini din Germania/alte tari si le vand aici in RO pt profit. Sa inteleg ca trebuie sa ma feresc de astfel de oameni si sa cumpar o masina care e din RO , unic proprietar?

 

Daca merg cu ea la autotest2000 ar putea cei de acolo sa imi dea informatii gresite , in urma unei intelegeri cu vanzatorul?

Unde pot verifica mai exact daca kilometrajul a fost dat inapoi?

Link to comment
Share on other sites

Marius_B cauta la firmele de leasing. Cred ca o sa gasesti la ei una care sa iti placa. Cei care nu mai pot plati si aduc masinile inapoi sigur au facut service la timp si nu au dat km inapoi.

Si...discutand de o masina din 2008 99% ii gasesti istoria de service.

Link to comment
Share on other sites

@B46ROS- prietene la o masina de 3 ani istoricul service se gaseste obligatoriu un ireprezentanta daca s-a facut reviziile acolo indiferent de tara, cum se face ca eu la o masina din 2004 mi-am luat istoricul in 2010? Masina rulata in Germania pana in 2008. Am vazut tot ce s-a schimbat pe ea in perioada 2004-2008.

 

Cred ca tu stii ceva "samsareala" si acum pe forum vrei sa-l ajuti pe baiat dar eu cred ca in targuri masinile in cea mai mare proportie sunt de la samsari si in ei nu prea poti avea mare incredere.

 

Sunt masini dauna totala care se vand si cu ochiul librer s-ar putea sa nu-ti dai seama de nimic.

 

Ce spui tu e un fel de loterie.

 

Baiatulul nu o sa-i placa 10 masini cand e hotarat asupra uneia care crede ca indeplineste toate conditiile-aspect exterior, pret, dotari o verifica. Daca corespunde si tehnic va fi a lui daca nu mai incearca. Sigur nu va ajunge sa verifice 10 masini.

 

Pentru tine la o masina din 2007 e mult 200lei sa dai pentru o verificare? Cine viseaza si cine e realiist. S-ar putea sa fie si mai mult. Dar tu il satuiesti pe om sa faca o economie de 200 de lei la achizitie ca sa poata cheltui cu varf si indesat dupa cumparare.

 

Te ocupi cu vanzari de masini? Vad ca ai studiat atent comportamentul samsarilor, stii ce pozitie trebuie sa adopte cand discuta cu clientul, mie imi place sa stau cu mainile in buzunar si nu am vandut nici o masina in targ, dar probabil daca as face-o poate as adopta si pozitia asta.

 

 

Si faza cu vanzatorul care povesteste despre masina ca despre propria lui copilarie......nu cred ca toti vanzatorii sunt Ion Creanga sau cine stie ce nostalgici.

 

Poti sa fii proprietar sa ai o problema grava la masina si sa vrei sa o schimbi, de ex. chiulasa fisurata sau turbina cu probleme. Ceva unghiuri duse in urma unui mic incident care e probabilitatea sa le descoperi fara test?

 

Chiar si proprietar daca e crezi implicit ca trebuie sa vanda o masina buna?

 

 

Mai gandeste cum sta treaba cu teoria si cu visatul...

Link to comment
Share on other sites

la o reprezentanta bmw se pot face testele care se fac si la autotest2000?(caroserie , motor , transmisie , etc) Dau cu cea mai mare placere 200-300 euro in plus pt un asemenea test doar ca sa ma conving ca masina este in regula si nu am de cheltuit cu ea dupa , mai mult.
Link to comment
Share on other sites

Cu scuzele de rigoare fata de Marius_B, pentru ca fac off topic pe topicul lui, dar simt nevoia sa ii raspund lui Ionatan.

 

Asadar Domunle Ionatan, si nu prieten, am spus ca ceea ce sustii tu este un vis frumos, nu ca sa te atac, ci sa spun ca ar fi extraordinar daca lucrurile ar functiona cum sustii tu. Departe de mine gandul sa atac pe cineva pe un forum, din spatele unor taste.

 

Nu sunt samsar, desi poate am aliura, dar doar am putina experienta de vanzari de de oameni in general si stiu ce se intampla intr-un targ auto, intr-o reprezentanta (fie ea BMW, VW, Mercedes, Rover cand erau etc) experienta pe care am acumulat-o cu propriile masini.

 

Am cumparat diferite masini din Germania atat pentru mine cat si pentru prietena mea, dar nu ca sa le vand mai departe.

 

O sa-ti detaliez un pic experienta mea cu BMW:

 

Am fost la reprezentanta in Germania si am testat mai multe masini, si am decis ca 2 erau aproace de ce vroiam eu (erau identice, dar in locatii diferite)

M-am urcat in prima masina si l-am intrebat pe vanzatorul de la BMW "A Avut probleme masina?" si el a spus NU!, am plecat la plimbare cu masina si la viteza vajaia pe la parbriz +altele. M-am intors i-am spus, si zice "pai a fost schimbat parbrizul si masina a fost lovita pe ambele laterale din fata pana in spate". Masina avea 3 ani si 40 de mii de km, la vanzare la reprezentanta BMW Germana (nu turci sau ce stiu eu ce alte natii).

 

Am hotarat sa o cumpar pe cea de a 2-a, era si este in regula masina, desi au trecut 2 ai de atunci, dar masina are carte service cu stampile de revizii de la alta reprezentanta BMW decat cea de la care am cumparat-o eu.

 

Bun...am trimis un e-mail la reprezentanta care apare in cartea service si respectivii mi-au spus ca ei nu au vazut masina asta in viata lor si ca nu o au in sistem, desi eu am stampila lor pe carte.

Am vorbit cu cei de la reprezentanta de unde am cumparat-o si mi-au spus ca ei sunt parte dintr-un mare lant de reprezentante BMW din Germania (ceea ce este adevarat) si ca ei au verificat masina si este in regula, tocmai de aceea masina era Premium Selection si au oferit garantie la ea...etc.

 

Am fost la BMW Romania MHS/ Bavaria Baneasa/Bavaria Constanta/ BMW Italia...etc si mi-au spus ca masina nu are istoric si ca nu vad decat 2 piese care au fost schimate pe garantie, desi eu am facut toate reviziile la BMW si tot ce a trebuit sa schimb la masina...nici macar respectivele interventii nu se vad in sistem, decat in reprezentantele unde au fost efectuate.

 

Repet, eu am schimbat ceva la Bavaria Constanta si cei de la Baneasa nu au putut sa vada asta in sistem....sau poate masina mea exista intr-o lume paralela.

 

In ceea ce priveste verificarea unei masini, pentru cumparare, in reprezentanta, sunt sigur ca mai mult decat am enumerat eu in postul de mai sus, nu or sa spuna.

 

Da merita sa dai si 20 de milioane pentru verificari, cand cumperi o masina, dar alea nu sunt concludente, am motivele mele sa cred asta. Eu am facut astefel de inspectii la reprezentanta si mi-au spus ca trebuie sa schimb niste piese, am fost in alt sediu si mi-au spus ca respectivele piese nu au nimic si ca trebuie sa schimb cu totul si cu totul altceva. Deci aceasta verificare, platita de cel interesat, este afectata de nivelul de cunostinte si subiectivism al mecanicului care verifica.

 

Pana acum, ori de cate ori am cumparat o masina, in cazul in care nu era noua, doar m-am plimbat cu ea si am decis daca merita sau nu, fara verificare in service sau ce stiu eu ce altceva. Poate doar am eu un al 6-lea simt in ceea ce priveste autoturismul, sau poate e doar o pasiune, ca domeniul meu de activitate nu are nicio legatura cu autoturismele.

 

In ceea ce priveste atitudinea si gesturile vanzatorului, starea masinii este reflectata in aceasta..sunt anumite gesturi ce nu pot fi controlate, cand se pun intrebari directe...dar asta este alta poveste...

 

Multumesc pentru timpul acordat in citirea acestui post.

Link to comment
Share on other sites

OK sa fie cum zici, se poate si asa cum zici tu te-am vazut mi-ai placut...... dar atat timp cat sustii ca ti-ai ales masinile bazat pe "al 6-lea simt" nu crezi ca e cam riscant sa dai sfaturi altora care poate nu au acest simt?

 

 

Parerea ta e despre verificari si teste e subiectiva, e ca si cum ai aifirma ca medicina, doctorii, spitalele sunt niste notiuni mult prea indepartate de scopul lor tocmai din cauza ca ai avut un incident neplacut intr-o anumita situatie vizvi de aceste lucruri.

 

 

De profesie sunt inginer automobilist as putea sa zic ca ma pricep la masini dar mi-e frica sa cumpar o masina secondhand din targ sau de la proprietar fara o verificare tehnica temenica care implica si studierea istoricului service la reprezentanta nu dupa hartii prezentate de proprietar. In secolul XXI e posibil lucrul asta. Daca masina nu il are atunci eu renunti la ea.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Ionatan, Imi place de tine, gandesti bine, dar comparatiile alese nu se potrivesc...ce fel de oameni se dedica medicinei si ce fel de oameni se dedica macanicii auto?

 

Un test in service nu ti-l face un inginer cu experienta, ti-l face un gigi care stie cum se desface s cum se strange un surub (schimbatori de piese).

 

Imi cer scuze daca cineva se simte jignit de afirmatiile mele, dar vreau doar sa subliniez diferanta intre categoriile de oameni, conceptii si interes fata de ceea ce fac.

 

Ca sa concluzionez, nu sunt contra verificarilor in service, dar o masina daca nu stii sa o simti, poti sa-i faci si 10 verificari in service-uri ca tot aia e.

De asta am spus in primul meu post ca, daca nu te pricepi la masini, oricine ar fi cumparatorul, sa ia cu el un mecanic care sa dea un sfat ca unui frate (daca se intelege genul de relatie pe care il sugerez).

 

Am spus, si ma repet, intr-un service de cartier sunt mult prea multi factori care influenteaza o diagnoza, si multi dintre acesti factori sunt intalniti si in reprezentante.

 

Cel mai bine pentru cumparator,sa nu se arunce sa cumpere o masina, sa stea sa citeasca cateva saptamani pe forum, sa afle despre problem, despre cum trebuie sa functioneze o masina, despre simptome, si atunci o sa stie singur ce trebuie sa vada si sa auda la o masina.

 

Sau iei cu tine persoane care sa-si dea cu parerea, dar nu persoane care spun "ia-o pe asta ca uite cati cai are", sau "asta are piele, aia nu are", ma refer la persoane care chiar sa aiba habar.

 

In ceea ce priveste experienta mea...am dat doar un exemplu, dar eu am fost si sunt expus la o gama larga de service-uri, din diferite orase. Adica nu merg intr-un singur service si inghit ce-mi spui aia. de cele mai multe ori, cand am o problema, stau nopti intregi si citesc despre, consult diferite service-uri fie ele reprezentante sau nu..etc.

 

PS: Tot inginer sunt si eu, dar in alt domeniu. Practic altceva decat am invatat.

Link to comment
Share on other sites

Hai ca ai inceput sa intelegi.... au atat vreau sa zic nu se cumpara o masina dupa "simturi" sau diverse abilitati paranormale se testeaza si se verifica.

 

L.E. Ai bagat toti mecanicii in aceeasi oala deci iar esti subiectiv.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

eu sunt de acord 100% cu 46ROS in privinta mecanicilor. asta e motivul pt care sunt pe acest forum, sa ma informez si sa informez.

dupa cum spunea colegul , daca nu ai un al 6-lea ''simt'' va fi o loterie indiferent de ce teste ai sa faci(loterie e si cand o iei noua). avantajul e ca tu o sa iei o masina aproape noua care ar trebuii sa fie la primul proprietar, iar pe om il poti ''citii'' mai usor. verificarile le poti face si singur sau cu ajutor daca nu te pricepi.

testul vizual si la drum mi se par cele mai importante: o masina care arata si functioneaza bine e ok.

Un test in service nu ti-l face un inginer cu experienta, ti-l face un gigi care stie cum se desface si cum se strange un surub (schimbatori de piese).

nici asta nu sunt in stare sa o faca corect... de multe ori nu le reuseste sa puna la loc ca inainte :twoup:

Edited by freeone
Link to comment
Share on other sites

Aici nu se discuta despre mecanicii care nu isi fac treaba ci despre cum sa isi verifice mai bine masina un potential cumparator.

 

Daca voi intelegeti ca verificatul unei masini tine doar de aspectul vizual inseamna ca aveti puteri paranormale.

 

Prefer sa studiez o masina cu al 7-lea simt, chiar al al 10-lea prin testeri obiective pe rampa, diagnoza, istoric etc.

 

Nu are rost sa mai insist, cred ca as fi off-topic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.