Jump to content

Spania 2010


ionatan

Recommended Posts

Spania va fi startul unei lupte frumoase

 

Revenirea pe Batranul Continent inseamna startul propriu-zis in lupta pentru cele doua titluri dupa parerea pilotului Ferrari, Fernando Alonso

 

Alonso: Spania va fi startul unei lupte frumoase Prezent la un eveniment promotional in tara sa natala, spaniolul si-a aratat increderea in sansele pe care le are in lupta suprema din acest sezon alaturi de Ferrari si a declarat ca la Barcelona se va vedea intr-adevar care dintre echipe detine un material de concurs suficient de competitiv pentru a se inscrie in batalia pentru titluri.

 

"Campionatul incepe, desigur, odata cu prima etapa, dar este adevarat ca acea prima cursa este pentru a confirma forma avuta in testele din presezon. In Europa este timpul sa vedem cine va lupta pentru Campionat si cine nu." a spus Alonso si a continuat referindu-se, de asemenea, la conditiile putin speciale la care au trebuit sa faca fata echipele in acest debut de sezon: "Primele cateva curse pot fi atipice, cu vreme schimbatoare, asa ca acum, in Europa, vom avea momentul adevarului si vom vedea cine va fi in lupta suprema sau ce echipa va avea cel cel mai rapid ritm de imbunatatire. Este startul unei lupte frumoase."

 

Dublul Campion Mondial se declara multumit de felul in care a debutat sezonul 2010 in ciuda faptului ca Ferrari au castigat doar o singura etapa din cele patru disputate deja: "Duminica dupa-amiaza este mereu frustrant sa nu castigi acele puncte pe care ai fi putut sa le castigi, dar in perspectiva, dupa o saptamana patrecuta acasa, aceste patru curse au fost foarte bune. Locul trei in clasamentul pilotilor, la foarte putine puncte fata de lider, cred ca este o situatie buna."

 

Alonso a atins de asemenea si subiectul fiabilitatii, capitol la care se poate spune ca Ferrari sunt destul de sensibili in acest an; spaniolul nu este insa de acord: "Masina este in regula. Dintr-un motiv sau altul n-am reusit sa adunam atat de multe puncte pe cat ne-am fi dorit, dar cred ca la Barcelona vom avea din nou o masina buna. Nu sunt ingrijorat."

 

"Cat priveste motoarele, am identificat problemele pe care le-am avut. Stiu ca s-au scris lucruri despre supape, dar sunt complet neadevarate, asa cum se intampla de obicei. Asa ca suntem linistiti pentru ca am gasit problemele si vom incerca sa avem un motor 100% fiabil pentru tot restul sezonului."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spania F1 GP: video preview

 

 

 

Preview Spania GP: Mercedes

 

 

Michael Schumacher si Nico Rosberg isi pun sperantele in update-urile Mercedes pentru rezultate mai bune incepand cu prima etapa din Europa.

 

Preview Spania GP: Mercedes

 

Asa cum au anuntat, Mercedes vor aduce la Barcelona nu doar un pachet aerodinamic nou, ci si un ampatament marit care sa aduca plusuri in ceea ce priveste manevrabilitatea monopostului MGP W01. De asemenea, Michael va schimba sasiul cu care a debutat in primele etape ale sezonului si va reveni la cel cu care echipa a inceput testele din presezon.

 

In primele patru etape ale anului Rosberg a reusit sa stea in fata mult mai titratului sau coechipier de fiecare data atat in calificari cat si in curse, iar acum isi pune mari sperante in upgrade-ul pe care-l vor aduce cei de la Mercedes in Barcelona: "Este foarte placut sa incepi sezonul european de pe pozitia a doua in clasamentul general al Pilotilor si cu un upgrade semnificativ pe care-l vom utiliza in weekend-ul urmator la Barcelona."

 

"Barcelona este un circuit foarte familiar, caci am testat aici extrem de des de-a lungul anilor, astfel ca ar trebui sa ne putem concentra pe durata antrenamentelor asupra eficientizarii noului pachet. Vorbind cu cei de la fabrica, stiu ca s-a muncit foarte mult pentru a finaliza totul la timp si va fi intresant de vazut care va fi efectul noilor dezvoltari asupra masinii." a incheiat Rosberg.

 

Michael Schumacher stie foarte bine ca toate echipele se vor prezenta la Barcelona cu noutati, la fel cum va face si noul sau team. Schumi se asteapta de asemenea la un pas mare inainte si vorbeste despre domeniile asupra carora au insistat cei de la Mercedes GP: "Am lucrat in general la imbunatatirea masinii, ca si la dezvoltari specifice cum ar fi apasarea si eficienta aero, si cred ca vom putea face pasi inainte si dupa aceasta cursa. In Barcelona vom vedea un pas mai mare decat putem face cursa de cursa, dar n-ar fi realist sa ne asteptam sa luptam la varf dintr-o data."

 

"Sper la o cursa mai buna in Barcelona decat cea avuta in China si bineinteles ca nu mi-ar fi displacut sa fi obtinut pana acum rezultate mai bune" a incheiat septoplul Campion Mondial.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Preview Spania GP: Ferrari

 

 

Prima cursa din Europa inseamna si cursa de casa pentru Fernando Alonso in culorile Scuderiei. Italienii vor veni aici cu propriul sistem F-duct, dar si cu o imbunatatire adusa motorului la capitolul fiabilitate.

 

Preview Spania GP: Ferrari

 

Sezonul 2010 n-a inceput deloc rau pentru Ferrari, iar la Barcelona echipa ar trebui sa continue macar in aceeasi nota ca si pana acum; una dintre principalele probleme in tabara italienilor a fost aceea a fiabilitatii destul de precare, insa echipa a primit acordul FIA de a remedia defectele propulsorului si in Spania motoarele Ferrari vor fi deja revizuite. Evident, F10-ul va avea un nou pachet aero care include si sistemul F-duct, dar si modificari la suspensia spate.

 

Fernando Alonso: "In mod normal, la Barcelona, ai nevoie de o masina care sa fie foarte bine reglata; aici sunt multe viraje foarte lungi in care aerodinamica este extrem de importanta si, de asemenea, traditia arata ca trebuie sa pleci de pe un loc cat mai apropiat de varful grilei de start. Pole position-ul iti ofera o sansa foarte buna la castigarea cursei, asa ca vom incerca sa ne situam cat mai bine pe grila."

 

Aflat pe pozitia a treia la general si la 11 puncte in spatele liderului provizoriu, Fernando Alonso crede ca balanta primelor patru etape este una favorabila: "Am facut cateva greseli si am pierdut cateva puncte in primele curse, dar per total suntem intr-o pozitie buna pentru Campionat; cel mai important lucru este acela ca am confirmat F10-ul si am aratat ca monopostul este foarte competitiv si poate lupta pentru titlu. Asa ca acum este timpul sa aratam tuturor ca ne dorim mai mult decat oricine acest Campionat."

 

Intrebat despre noutatile pe care le vor introduce cei de la Ferrari odata cu prima etapa din Europa, Felipe Massa a spus: "Sigur, exista noua versiune a apripii spate [cu sistemul F-duct], pe care o vom incerca in antrenamentele de vineri si sper ca totul sa functioneze bine pentru a putea folosi acest sistem sambata si duminica; exista noi detalii in ceea ce priveste pachetul aero, importante pentru imbunatatirea masinii si am testat aici la Maranello, pe simulator, toate aceste noutati."

 

"Barcelona este un circuit pe care depasesti foarte greu, asa ca sesiunea de calificari este importanta; trebuie sa ai o masina buna pe virajele de mare viteza, caci sunt doua astfel de viraje - 3 si 9 - foarte importante, dar ai nevoie de asemenea de o masina

care sa se comporte bine si in virajele lente, cu multa apasare - mai ales in ultima parte a turului. Trebuie sa imbinam cele doua componente - si nu e usor, din aceasta cauza muncim atat de mult pentru a reusi cel mai bun weekend posibil la Barcelona" a incheiat brazilianul.

 

 

Urmeaza Spania GP: Bine ati venit in Europa!

 

 

Circuit de Catalunya este favorit in randul echipelor cand vine vorba de teste si se spune ca cine castiga aici are toate sansele din lume sa castige pe majoritatea circuitelor din restul calendarului. Prima cursa din Europa inseamna masini aproape noi si ne ofera o directie destul de clara in ceea ce priveste favoritii in lupta pentru cele doua titluri.

 

 

 

Debutul sezonului 2010 nu a dezamagit si deja avem mai multe echipe care si-au anuntat intentiile de a duce batalia pana la capat; toata lumea si, mai important, rivalii, afirma ca Red Bull au proiectat o masinarie fantastica pentru acest sezon, iar Vettel si Webber vor dori sa-si mentina suprematia clara din calificari - mai ales ca pista de langa Barcelona nu ofera prea multe oportunitati de a face depasiri. Cei doi piloti ai Red Bull au castigat toate cele patru sesiuni de calificari de pana acum si pleaca asadar din postura de favoriti in prima etapa din Europa.

 

Desigur, toate echipele se vor prezenta cu imbunatatiri serioase la Barcelona, dar cu siguranta Red Bull nu vor face nota discordanta, asa ca tot RB6-ul ramane etalon; macar pana duminica. Cunoscand importanta aerodinamicii pe circuitul spaniol si rezultatele reusite aici de un anumit Adrian Newey in zilele McLaren sau Williams, atunci putem miza cu destul de multa siguranta pe un nou rezultat bun pentru Vettel si Webber. Daca Red Bull nu vor castiga aici, atunci vom putea spune fara dar si poate ca alta echipa a facut un pas extrem de mare inainte.

 

 

Ferrari, McLaren si Mercedes sunt echipele aflate in urmarirea Red Bull, iar daca am aduna noutatile anuntate de cele trei echipe, am vedea cat de importanta este etapa urmatoarea a Campionatului. Insa nu doar echipele fruntase anunta sisteme proprii F-duct sau cine stie ce aripi imbunatatite, caci si debuntatele au intrat in aceasta hora; Lotus anunta pasi inainte egali cu doua secunde pe turul cronometrat, Virgin, mai modesti, sapte zecimi de secunda.

Circuitul si strategia

Desi in video-ul de prezentare de mai jos Mark Webber arata cu degetul doua zone in care se pot face depasiri, Circuit de Catalunya ne va oferi cel mai probabil o buna bucata din actiune in primul viraj, imediat dupa start; avand in vedere si slabele sanse de ploaie, ne putem astepta la o cursa destul de asemanatoare cu cea din Bahrain - va amintiti prima etapa a sezonului? Totusi, faptul ca avem multe viraje de mare viteza inseamna si o uzura destul de semnificativa a pneurilor, iar asta poate duce fara dar si poate la o oprire suplimentara pentru pilotii mai 'duri' - inca o data un stil de pilotaj precum cel al lui Button sau Alonso se poate dovedi crucial in economia cursei, iar un astfel de stil poate duce la incheierea celor 66 de tururi cu doar un singur pit stop.

 

 

 

Prima cursa: 1991

Mari Premii: 19

Tururi: 66

Lungimea unui tur: 4,655 km

Distanta cursei: 307,104 km

Viraje: 16 (9 la dreapta, 7 la stanga)

Pneuri disponibile: Soft / Hard

 

 

Viteza medie: 209 km/h

Viteza medie in viraje: 144 km/h

Acceleratie la podea: 58% [dintr-un tur]

Uzura franelor: scazuta

Zone de franare: 8

Timp petrecut pe franare: 13 % [dintr-un tur]

Uzura pneurilor: ridicata

Nivel de apasare aero: ridicat [8/10]

Probabilitate Safety Car: medie de 0,6 per cursa [scazuta]

Cursa din urma cu un an

Cat de importanta este masina pe acest circuit? Numitorul comun al datelor de mai jos raspunde acestei intrebari:

 

2009 pole: Jenson Button (Brawn-Mercedes)

2009 cel mai rapid tur din calificari: Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)

2009 castigator: Jenson Button (Brawn-Mercedes)

2009 cel mai rapid tur din cursa: Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)

 

 

In 2009, primele patru etape ale sezonului bulversasera serios lumea F1, iar Brawn GP erau clar echipa de invins; povestea frumoasa a echipei lui Ross Brawn avea sa continue si la Barcelona - pole si dubla in cursa, insa nu fara ceva peripetii. Plecat al treilea de pe grila, Rubens Barrichello urca pe prima pozitie dupa virajul numarul 1, depasindu-si coechipierul si liderul de la general, Jenson Button. Mai in spate urma haosul: Trulli este impins afara de Rosberg si revine pe suprafata asfaltica destul de neinpsirat, fiind lovit din plin de Sutil, cei doi laund cu ei si ambele monoposturi Toro Rosso.

 

Barrichello era pe prima pozitie, insa echipa modifica strategia lui Jenson de la trei opriri la doar doua, iar Barrichello avea sa-si acuze team-ul de favoritism la adresa viitorului Campion al sezonului 2009. Nici Massa n-a fost mai norocos in ceea ce priveste strategia, caci echipa l-a indemnat sa-i lase pe rand pe Vettel si Alonso sa-l depaseasca din cauza de prea putin combustibil in rezervorul monopostului sau Ferrari; brazilianul a auzit in casti propozitia 'trebuie sa economisim combustibil' cat pentru intreg sezonul.

 

Button castiga a patra cursa din cinci disputate in 2009, Barrichello termina al doilea, iar Webber si Vettel urmau pentru Red Bull pe locurile trei, respectiv patru. Alonso a fost al cincilea, urmat de Massa, Heidfeld si Rosberg.

Statistici

- Michael Schumacher detine recordul victoriilor de aici cu sase astfel de reusite

- singurii piloti care vor lua startul in acest weekend si au urcat [o singura data chiar] pe prima treapta a podiumului sunt Alonso, Massa si Button (2006, 2007, 2009)

- situatia este aproape indentica in ceea ce priveste pole position-urile, cu diferenta ca Michael a reusit sapte astfel de rezultate

- din 2001 pana anul trecut cursa a fost castigata fara exceptie de pilotul care a plecat din pole position

 

 

 

 

 

Orarul weekend-ului

Vineri, 07 mai

11:00 - 12:30 antrenamente libere 1

15:00 - 16:30 antrenamente libere 2

 

Sambata, 08 mai

12:00 - 13:00 antrenamente libere 3

15:00 Calificari

 

Duminica, 09 mai

15:00 Cursa

Link to comment
Share on other sites

Spania GP: Rezultat antrenamente libere

 

 

Red Bull si McLaren au dominat cele doua sesiuni de antrenamente libere din Spania, Mercedes GP aratand o imbunatatire clara a ritmului general, mai ales in ceea ce-l priveste pe Michael Schumacher.

 

Daca prima sesiune a fost 'adjudecata' de cei de la McLaren Mercedes, iar cea de-a doua de Red Bull, numitorul comun al zilei s-a numit Michael Schumacher, caci neamtul a pus de fiecare data Mercedes GP pe pozitia a treia. Turul reusit de Hamilton in prima sesiune n-a fost unul rau, insa rezultatele obtinute de pilotii Red Bull in cea de-a doua ar putea sa ingrijoreze orice fan al unei echipe rivale - pe un circuit care de obicei ingramadea macar 10 piloti intr-o secunda, Red Bull au fost cam la opt zecimi de al treilea clasat.

 

Asa cum era de asteptat, echipele s-au prezentat la primul Mare Premiu din Europa cu foarte multe noutati la capitolul aero si au folosit aceasta zi pentru a definitiva solutiile nou adoptate, astfel ca, cel mai probabil, in calificarile de maine timpii vor fi mult mai apropiati decat ceea ce s-a vazut astazi pe Circuit de Catalunya.

 

Dupa rezultatele din cele doua sesiuni, chiar daca nimeni nu stie ce program au avut echipele fruntase, s-ar parea ca Red Bull raman in continuare echipa etalon in ceea ce priveste performanta pura; cel mai semnificativ pas inainte par sa-l fi facut cei de la Mercedes GP, dar mai ales Michael Schumacher; ramane de vazut daca septuplul Campion Mondial va confirma aceasta forma si in calificari si cursa.

Barcelona, Spania - antrenamente libere 2 - 07.05.2010

 

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

1 Sebastian Vettel Red Bull 1:19.965 24

2 Mark Webber Red Bull 1:20.175 0.210 35

3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:20.757 0.792 28

4 Fernando Alonso Ferrari 1:20.819 0.854 30

5 Lewis Hamilton McLaren 1:21.191 1.226 23

6 Robert Kubica Renault 1:21.202 1.237 36

7 Nico Rosberg Mercedes GP 1:21.271 1.306 27

8 Felipe Massa Ferrari 1:21.302 1.337 25

9 Jenson Button McLaren 1:21.364 1.399 26

10 Adrian Sutil Force India 1:21.518 1.553 32

11 Pedro de la Rosa Sauber 1:21.672 1.707 37

12 Vitantonio Liuzzi Force India 1:21.904 1.939 32

13 Kamui Kobayashi Sauber 1:21.931 1.966 29

14 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:22.184 2.219 37

15 Rubens Barrichello Williams 1:22.192 2.227 33

16 Vitaly Petrov Renault 1:22.435 2.470 35

17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:22.449 2.484 34

18 Nico Hulkenberg Williams 1:23.765 3.800 7

19 Jarno Trulli Lotus 1:24.209 4.244 26

20 Heikki Kovalainen Lotus 1:24.894 4.929 22

21 Lucas di Grassi Virgin 1:25.066 5.101 30

22 Karun Chandhok HRT 1:25.972 6.007 23

23 Bruno Senna HRT 1:26.152 6.187 25

24 Timo Glock Virgin 1:26.596 6.631 21

 

Barcelona, Spania - antrenamente libere 1 - 07.05.2010

 

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

1 Lewis Hamilton McLaren 1:21.134 21

2 Jenson Button McLaren 1:21.672 0.538 14

3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:21.716 0.582 12

4 Mark Webber Red Bull 1:22.011 0.877 27

5 Sebastian Vettel Red Bull 1:22.026 0.892 22

6 Nico Rosberg Mercedes GP 1:22.070 0.936 19

7 Robert Kubica Renault 1:22.202 1.068 22

8 Fernando Alonso Ferrari 1:22.258 1.124 19

9 Vitaly Petrov Renault 1:22.397 1.263 23

10 Kamui Kobayashi Sauber 1:22.492 1.358 26

11 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:22.588 1.454 24

12 Felipe Massa Ferrari 1:22.975 1.841 22

13 Paul di Resta Force India 1:23.030 1.896 21

14 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:23.110 1.976 31

15 Vitantonio Liuzzi Force India 1:23.284 2.150 19

16 Rubens Barrichello Williams 1:23.312 2.178 22

17 Nico Hulkenberg Williams 1:23.471 2.337 20

18 Heikki Kovalainen Lotus 1:25.329 4.195 17

19 Jarno Trulli Lotus 1:26.244 5.110 20

20 Timo Glock Virgin 1:26.340 5.206 23

21 Lucas di Grassi Virgin 1:26.694 5.560 24

22 Christian Klien HRT 1:27.250 6.116 26

23 Bruno Senna HRT 1:27.752 6.618 27

24 Pedro de la Rosa Sauber fara timp - 3

 

 

P.S. De remarcat evolutia lui Michael Schumacher locul 3 in ambele sesiuni. Pentru prima data este peste coechipierul sau Nico Rosberg. Acest lucru cred ca ii va aduce un plus de incredere, ramaine doar ca maine sa dovedeasca in calificari ca e mai rapid.

 

 

 

Mercedes GP: Programe diferite in antrenamente

 

(Dupa cum comentam se pare ca Schumacher este incantat de revenirea in Europa si de timpii mai buni decat ai coechipierului)

 

Michael Schumacher a reusit sa-si surclaseze clar coechipierul in primele antrenamente libere contand pentru Marele Premiu al Spaniei si se declara multumit de noutatile aduse de echipa, in timp ce Nico Rosberg declara ca a gresit oarecum reglajele.

 

Mercedes GP: Programe diferite in antrenamente "Astazi m-am simtit mult mai bine in masina. In ceea ce ma priveste pot confirma ca am facut un pas inainte, dar trebuie sa asteptam pentru a vedea cat de mare este acest pas, caci este evident faptul ca si celelalte echipe si-au imbunatatit ritmul. Trebuie sa analizam cu atentie datele culese pentru a intelege situatia actuala in anasamblu" a spus Michael dupa cele doua sesiuni de antrenamente.

 

Septuplul Campion Mondial se asteapta la o revenire de forma, insa spune ca abia dupa calificari se va vedea adevaratul ritm al monopostului MGP W01: "Este dificil sa estimam unde ne situam in raport cu rivalii. Vom avea imaginea corecta abia dupa calificarile de maine.'

 

De cealalta parte, Nico Rosberg nu este atat de multumit de locurile obtinute la finalul celor doua sesiuni de antrenamente de astazi: "A fost o zi dificila in ceea ce ma priveste, si n-am fost acolo unde ne situam de obicei intr-o zi de vineri. Nu sunt probleme evidente cu pachetul aero, dar am gresit set-up-ul incercand ceva nou. Sunt increzator in faptul ca vom progresa si maine vom reusi sa folosim monopostul la intregul potential."

 

Ross Brawn a confirmat faptul ca cei doi piloti au urmat programe diferite, dar si faptul ca Mercedes-ul MPG W01 nu poate lupta inca, in mod constant, pentru prima treapta a podiumului: "Noile dezvoltari au performat mai mult s-au mai putin asa cum ne asteptam, insa toate echipele au facut pasi inainte si tintele noastre se afla intr-o continua miscare. S-ar parea ca am tinut pasul, dar mai trebuie sa imbunatatim ritmul pentru a lupta la varf. Michael si Nico au urmat programe diferite, asa ca in aceasta seara trebuie sa confruntam datele si sa decidem cum vom rula maine."

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Alonso: Red Bull sunt extrem de rapizi

 

 

Dupa cele doua sesiuni de antrenamente libere din Spania, eroul local Fernando Alonso se teme ca Red Bull se vor dovedi si in acest weekend de neatins.

 

Alonso: Red Bull sunt extrem de rapizi Intrebat daca Red Bull reprezinta din nou etalonul in cel de-al cincilea weekend de Formula 1 din acest sezon, pilotul Ferrari a spus: "Ei bine, avand in vedere ceea ce au aratat astazi in a doua sesiune, da."

 

"Au fost foarte, foarte rapizi si este foarte dificil pentru noi toti sa tintim timpii reusiti de ei. Dar uneori se mai intampla ca vinerea sa vedem timpi foarte buni pentru anumite echipe, iar sambata sa aiba ceva mai multe probleme. Asa ca sa speram ca vom putea gasi ceva in ritmul nostru pentru a ne apropia si sa speram ca vor face o greseala in set-up sau orice fel de greseala pentru ca noi sa ne putem apropia."

 

Spaniolul a concluzionat in ceea ce-i priveste pe cei de la Red Bull astfel: "In conditii normale stim ca va fi foarte greu sa-i invingem in acest weekend."

 

Cu privire la noutatile aduse de propria echipa la Barcelona, Alonso se declara multumit: "A fost o zi in care doar am incercat sa vedem daca totul functioneaza. Sunt multumit de evolutiile aduse, multumit de update-urile aparute pe masina. Maine vom vedea cum functioneaza acestea si cat de aproape vom putea fi de cei de la Red Bull."

Link to comment
Share on other sites

Spania GP: Rezultat antrenamente libere 3

 

 

Sambata, 08 Mai 2010, ora 13:19, de Alin Neacsu

 

Red Bull continua dominatia si par sa se indrepte inspre un nou pole position ca si sigur; McLaren cei mai apropiati rivali.

 

Spania GP: Rezultat antrenamente libere 3

 

Ultima sesiune de antrenamente a Marelui Premiu al Spaniei s-a incheiat cu Sebastian Vettel pe prima pozitie, la nu mai putin de sapte zecimi de secunda de coechipierul sau Mark Webber; australianul ar fi putut inregistra un timp mai bun spre final, insa a preferat sa abandoneze ultimul tur cronometrat dupa ce reusise sa stabileaca cel mai bun timp in primul sector.

 

Sesiunea a fost intrerupta cu steag rosu la 20 de minute de la start din cauza a doua accidente petrecute in acelasi loc si la o distanta de doar cateva secunde; Kamuy Kobayashi si Vitaly Petrov au iesit in decor in virajul 4 dupa ce au pierdut spatele ca urmare a incalecarii unui vibrator pe care baltea apa - azi-noapte a plouat mult la Barcelona si chiar daca suprafata asfaltica s-a uscat, organizatorii nu s-au gandit sa curete si vibratoarele.

 

Pilotul Sauber a reusit sa evite orice impact, insa Renault-ul lui Petrov le va manca din nou pauza de pranz mecanicilor care vor trebui sa repare monopostul la timp pentru calificari - rusul i-a suspus aceluiasi tratament si acum trei saptamani, in China.

 

Michael Schumacher a continuat sa arate o forma mult imbunatatita si s-a clasat imediat in spatele celor de la Red Bull si McLaren; au urmat Massa, Rosbert si Alonso, in timp ce Kubica si Sutil au incheiat topul 10 - ultimul in ciuda faptului ca a lasat masina pe pista cand mai erau circa cinci minute pana la final, din cauza, s-ar parea, unor probleme electronice.

 

Sesiunea de calificari in care Red Bull pleaca de departe cu prima sansa va incepe la orele 15.00 si va fi transmisa pe TVR1.

 

Barcelona, Spania - antrenamente libere 3 - 08.05.2010

 

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

 

1 Sebastian Vettel Red Bull 1:20.528 15

2 Mark Webber Red Bull 1:21.232 0.704 11

3 Lewis Hamilton McLaren 1:21.348 0.820 14

4 Jenson Button McLaren 1:21.376 0.848 16

5 Michael Schumacher Mercedes GP 1:21.583 1.055 14

6 Felipe Massa Ferrari 1:21.749 1.221 16

7 Nico Rosberg Mercedes GP 1:22.013 1.485 14

8 Fernando Alonso Ferrari 1:22.091 1.563 15

9 Robert Kubica Renault 1:22.242 1.714 20

10 Adrian Sutil Force India 1:22.377 1.849 12

11 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:22.400 1.872 18

12 Kamui Kobayashi Sauber 1:22.412 1.884 11

13 Pedro de la Rosa Sauber 1:22.527 1.999 20

14 Nico Hulkenberg Williams 1:22.634 2.106 16

15 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:22.926 2.398 20

16 Rubens Barrichello Williams 1:22.953 2.425 16

17 Vitantonio Liuzzi Force India 1:23.597 3.069 12

18 Vitaly Petrov Renault 1:23.896 3.368 5

19 Jarno Trulli Lotus 1:24.610 4.082 14

20 Heikki Kovalainen Lotus 1:24.745 4.217 11

21 Timo Glock Virgin 1:25.722 5.194 15

22 Lucas di Grassi Virgin 1:25.855 5.327 14

23 Karun Chandhok HRT 1:26.611 6.083 18

24 Bruno Senna HRT 1:30.246 9.718 6

Link to comment
Share on other sites

F1: Noutati inainte de calificari

 

 

Vitaly Petrov penalizat; cinci piloti, printre care si Vettel, sunt investigati pentru neincetinirea sub steag galben; pilotii Virgin penalizati cu cinci pozitii pe grila de start; Michelin au scazut dramatic pretul pentru furnizarea pneurilor incepand cu 2011

 

Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Nico Hulkenberg, Buemi si Alguersuari se afla sub investigatia conducerii cursei pentru ca n-au incetinit sub steag galben pe durata ultimei sesiuni de antrenamente. Masina lui Adrian Sutil s-a oprit pe circuit in ultimele cinci minute ale sesiunii si, evident, comisarii de cursa au afisat imediat steagul galben; totusi, cei cinci piloti au reusit chiar sub acele steaguri sa-si imbunatatesca timpii, fapt care arata ignorarea semnalizarii; cu totii risca sa fie penalizati. [in ceea ce priveste problema avuta de Sutil, echipa a anuntat ca masina poate rula fara probleme in calificari dupa ce a gasit defectul - o piesa electronica].

 

Pilotii Virgin Racing, ca si Karun Chandhoc, au fost deja penalizati cu o retrodradare de cinci pozitii pe grila de start din cauza unor probleme de natura tehnica - echipele lor n-au anuntat FIA care sunt rapoartele cutiei de viteze pe care le vor folosi in acest weekend, incalcand astfel regulamentul.

 

Michelin, Pirelli si Avon se afla in cursa pentru furnizarea pneurilor incepand cu 2011, aceasta fiind ultimul sezon in care Bridgestone vor mai lua parte la acest Campionat. Dupa ce Michelin cerusera initial 5 milioane de euro per echipa, se zvoneste ca francezii au redus dramatic pretul si au ofertat un cost de doar 1,5 milioane per echipa pentru sezonul 2010 - in condiile in care acum, Brigestone ofera gratuit pneurile pentru echipele noi; team-urile sunt pregatite sa ia o decizie cu privire la viitorul furnizor chiar saptamana viitoare, la Monte Carlo.

 

Vitaly Petrov a fost si el penalizat cu cinci pozitii pe grila de start - mecanicii au fost nevoiti sa schimbe cutia de viteze a monopostului sau Renautl dupa accidentul avut in antrenamente libere de astazi.

Link to comment
Share on other sites

Spania GP: Rezultat calificari

 

Asa cum anuntau rezultatele din antrenamentele libere, Red Bull au reusit al cincilea pole position din tot atatea posibile in acest an. Mark Webber l-a invins pe Vettel in lupta pentru pole.

 

Lewis Hamilton s-a clasat in imediata apropiere a celor de la Red Bull, urmat de Fernando Alonso pentru Ferrari si coechipierul sau, Jenson Button.

 

Michael Schumacher a fost al saselea cu primul Mercedes de pe grila; top 10-ul calificarilor a fost incheiat de Kubica, Rosberg, Massa si Kobayashi.

 

 

Barcelona, Spania - Calificari - 08.05.2010

Pilot Echipa Q1 Q2 Q3

1 Mark Webber Red Bull 1:21.412 1:20.655 1:19.995

2 Sebastian Vettel Red Bull 1:21.680 1:20.772 1:20.101

3 Lewis Hamilton McLaren 1:21.723 1:21.415 1:20.829

4 Fernando Alonso Ferrari 1:21.957 1:21.549 1:20.937

5 Jenson Button McLaren 1:21.915 1:21.168 1:20.991

6 Michael Schumacher Mercedes GP 1:22.528 1:21.557 1:21.294

7 Robert Kubica Renault 1:22.488 1:21.599 1:21.353

8 Nico Rosberg Mercedes GP 1:22.419 1:21.867 1:21.408

9 Felipe Massa Ferrari 1:22.564 1:21.841 1:21.585

10 Kamui Kobayashi Sauber 1:22.577 1:21.725 1:21.984

11 Adrian Sutil Force India 1:22.628 1:21.985

12 Pedro de la Rosa Sauber 1:22.211 1:22.026

13 Nico Hulkenberg Williams 1:22.857 1:22.131

14 Vitaly Petrov Renault 1:22.976 1:22.139

15 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:22.699 1:22.191

16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:22.593 1:22.207

17 Vitantonio Liuzzi Force India 1:23.084 1:22.854

18 Rubens Barrichello Williams 1:23.125

19 Jarno Trulli Lotus 1:24.674

20 Heikki Kovalainen Lotus 1:24.748

21 Timo Glock Virgin 1:25.475

22 Lucas di Grassi Virgin 1:25.556

23 Karun Chandhok HRT 1:26.750

24 Bruno Senna HRT 1:27.122

 

 

P.S. Calificarile din Europa poarta amprenta inceputului de sezon, RedBull in frunte si dupa plutonul.

 

Doar Kubica a reusit sa se infiltreze printre cei 8 piloti ai echipelor favorite.

 

M. Schumacher nu reuseste sa surprinda dar macar si-a surclasat coechipierul cum a facut-o si in antrenamente.

Link to comment
Share on other sites

Afacere interna Red Bull, Webber il invinge pe Vettel

 

 

Chiar daca Formula 1 a ajuns in Europa, situatia din calificari nu s-a schimbat cu nimic fata de primele patru etape: Red Bull n-au niciun rival in calificari si au obtinut astazi al cincilea pole din tot atatea posibile si a treia dubla in calificari.

 

Cu toate noutatile si update-urile aduse de fiecare echipa in parte la Barcelona, Circuit de Catalunya trebuia sa ne ofere o imagine macar putin schimbata a ordinii din 2010; si s-a schimbat, caci Red Bull au aratat o forma de-a dreptul formidabila - pana acum fusesera doar foarte rapizi in raport cu rivalii... Cum altfel s-ar putea traduce diferenta de 0.834 secunde dintre Webber, castigatorul pole-ului, si Hamilton, al treilea clasat? Sa nu uitam ca vorbim despre calificari, deci diferenta pe un singur tur cronometrat, si despre un circuit pe care toate echipele il cunosc precum propriul buzunar [mai mult sau mai putin adanc]...

 

Cea mai simpla comparatie din lume: 0.875 secunde au acoperit anul trecut in Q2 [cantitate egala de combustibil ca si acum] locul intai si locul... 15.

 

Partea intai

Dupa ce ii lasa pe cei de la McLaren, Ferrari sau chiar si Renault [Kubica] sa cocheteze cu prima pozitie provizorie, Webber si Vettel incep lupta care avea sa se dovedeasca a fi una interna si termina Q1 in aceasta ordine. Suprinza printre pilotii eliminati inca din prima parte avea sa se numeasca Rubens Barrichello astazi, o lovitura grea pentru Sir Frank aflat la circuit - noutatile aduse de echipa si montate doar pe masina brazilianului n-au functionat, astfel ca s-a trecut la vechea configuratie chiar si pentru Barrichello, insa prea tarziu pentru a scoate maximum posibil; brazilianul a acuzat insa la final echipele foarte lente pentru acest rezultat.

Partea a doua

In timp ce rivalii ies in pista doar cu pneurile Soft, Webber si Vettel prefera sa mai faca o tura pe varianta Hard - si, deloc surprinzator, urca pe primele doua pozitii chiar si cu aceasta alegere; pana la finalul Q2 vor folosi totusi si pneurile marcate si din nou vor distruge concurenta - Webber este iarasi primul. Nico Rosberg trece mai departe in extremis in timp ce coechipierul sau isi permite luxul de a astepta la boxe scurgerea timpului, iar Kamuy Kobayashi il scoate pe Sutil in afara top 10-ului reusind sa aduca Sauber pentru a doua oara in acest an in Q3.

Partea a treia

Kubica iese primul in pista, insa subiectul principal al minisesiunii este iesirea lui Alonso din garajul echipei, moment in care este foarte aproape de a-l lovi pe Rosberg - cei doi vor fi probabil audiati de conducerea cursei. Cele doua monoposturi Red Bull asteapta din nou cuminti la boxe, insa odata ce ies in pista restabilesc ordinea cu o usurinta ingrijoratoare.

 

Lupta pentru pole era deja antamata si mai ramanea de vazut cine va ocupa urmatoarele linii ale grilei de start. Hamilton reuseste al treilea timp, iar Alonso este al patrulea; linia a treia a grilei de start va fi ocupata de Button si Schumacher - ceea ce inseamna ca maine vom avea patru Campioni Mondiali inghesuiti pe liniile 2 si 3 ale grilei de start.

 

Este lesne de inteles ca, in conditii normale, Red Bull n-au cum sa piarda victoria in cursa de maine, insa destul de greu de imaginat unde ar fi fost rivalii acestora fara multimea de update-uri aduse aici, la Barcelona; Alonso merge fara maini pe volan in speranta de a castiga un metru de pista [sistemul F-duct este operat cu mana stanga, iar balansul franelor cu cea dreapta, in acelasi timp], Schumi cu capul aproape descoperit pentru aceleasi zecimi de secunda deosebit de importante, iar Webber si Vettel le dau aproape o secunda pe distanta unui singur tur cronometrat. Ar fi bine ca macar in regim de cursa team-urile 'cu renume' sa fie mai rapize - daca nu vor sa fie de-a dreptul ridicole.

 

DĂŠjà vu in F1: Norul de cenusa inchide aeroportul din Barcelona

 

Prezente la Barcelona pentru Marele Premiu al Spaniei, echipe urmaresc cu emotie stirile despre norul de cenusa. Aeroportul din Barcelona este oficial inchis.

 

Norul de cenusa inchide aeroportul din Barcelona Cu trei saptamani in urma Formula 1 avea norocul unei pauze neobisnuite in calendar pentru aceasta perioada, iar echipele au reusit sa ajunga la timp inapoi in Europa dupa cursa din China.

 

Iata insa ca situatia incepe sa se repete, iar problema cea mai mare in acest moment consta in faptul ca urmatoarea etapa este programata chiar in weekend-ul viitor, la Monte Carlo; mai mult, in mod traditional, antrenamentele libere au loc in ziua de joi aici, lucru care scurteaza si mai mult timpul pe care-l au team-urile la dispozitie, chiar daca distanta dintre Barcelona si Monte Carlo nu este foarte mare si poate fi acoperita pe asfalt (aproape 700 de kilometri).

 

In cazul in care avioanele nu vor putea zbura, echipele pot apela si la transportul maritim.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Uluiti de viteza Red Bull

 

Chiar si dupa antrenamentele de ieri rivalii isi exprimau ingrijorarea cu privire la ritmul aratat de monopostul Red Bull RB6, iar calificarile n-au facut decat sa le alimenteze temerile.

 

Uluiti de viteza Red Bull Webber si Vettel au stiut practic inca de la inceputul calificarilor ca doar intre ei vor da lupta pentru pole position-ul de astazi, caci monopostul RB6 si-a dovedit din plin calitatile pe un circuit unde apasarea aerodinamica este extrem de importanta; se spune despre Circuit de Catalunya ca scoate in evidenta foarte usor deficientele unui monopost F1, fapt care face din el alegerea perfecta pentru organizarea testelor din presezon.

 

Dupa felul in care au fost dominati pana acum in acest weekend, rivalii spera doar sa recupereze pe circuite diferite, caci este mai mult decat evident avantajul pe care-l au cei de la Red Bull cand vine vorba de apasarea aerodinamica.

 

"Nu cred ca s-a asteptat cineva sa fie atat de rapizi in acest weekend" a spus Hamilton dupa calificari. "Sunt extrem de rapizi pe circuitele de mare viteza si in virajele rapide. Par ridicol de rapizi si au mai multa apasare si eficienta aerodinamica decat orice alta echipa; chiar au adus imbunatatiri [fata de etapele anterioare], iar asta i-a facut sa fie si mai in fata."

 

"Sunt destul de departe de restul plutonului, dar speram ca pe alte circuite unde e nevoie de mai putina apasare aero vom putea sa profitam si sa fim mai aproape de ei" a incheiat Hamilton, ocupantul locului trei in calificarile de astazi.

 

Urmatorul pe grila a fost Fernando Alonso; iata ce a declarat eroul local in ceea ce priveste lupta cu Red Bull: "Daca esti la doua sau trei zecimi in spate, poti spera la lupta pentru victorie, insa daca ai o secunda te astepti doar sa nu termini prea mult in urma. In conditii normale Red Bull sunt favoriti pentru maine."

Link to comment
Share on other sites

FINAL

 

Ordinea primilor 6: Webber, Alonso, Vettel, Schumacher, Button, Massa

 

 

 

Rezultat Cursa

 

Mark Webber a castigat pentru Red Bull plecand din pole si dominant autoritar Marele Premiu al Spaniei.

 

Dupa o cursa nu foarte spectaculoasa dar cu destul de mult dramatism mai ales spre final, australianul a inregistrat prima victorie din 2010; Fernando Alonso a fost al doilea pentru Ferrari, iar Sebastian Vettel a ocupat ultima treapta a podiumului de premiere dupa ce a fost nevoit sa ruleze aproape fara frane spre final.

 

Michael Schumacher a fost al patrulea, neamtul fiind urmat de Jenson Button pentru McLaren; Hamilton a abadonat cu doua tururi inainte de final din cauza unei probleme tehnice - suspensia rotii stanga fata a cedat.

 

Barcelona, Spania - rezultat cursa - 09.05.2010

1 M. Webber Red Bull

2 F. Alonso Ferrari +0:24.065

3 S. Vettel Red Bull +0:51.338

4 M. Schumacher Mercedes +1:02.195

5 J. Button McLaren +1:03.728

6 F. Massa Ferrari +1:05.767

7 A. Sutil Force India +1:12.941

8 R. Kubica Renault +1:13.677

9 R. Barrichello Williams +1 tur

10 J. Alguersuari Toro Rosso +1 tur

11 V. Petrov Renault +1 tur

12 K. Kobayashi Sauber +1 tur

13 N. Rosberg Mercedes +1 tur

14 L. Hamilton McLaren +2 tururi

15 V. Liuzzi Force India +2 tururi

16 N. HĂźlkenberg Williams +2 tururi

17 J. Trulli Lotus +3 tururi

18 T. Glock Virgin +3 tururi

19 L. di Grassi Virgin +4 tururi

20 S. Buemi Toro Rosso +24 tururi

21 K. Chandhok HRT +39 tururi

22 P. de la Rosa Sauber +48 tururi

23 B. Senna HRT +66 tururi

24 H. Kovalainen Lotus +66 tururi

Link to comment
Share on other sites

De asta imi place F1, chiar daca a fost o oarecare monotonie totusi lupta intre echipe se simte ca este intr-o incordare maxima.

 

Problemele tehnice si greselile de strategie isi fac aparitia tocmai pe fondul acestor eforturi disperate ale tehnicienilor de a bate "etalonul" din acest sezon, RedBull.

 

Weber a confirmat regula ultimlor curse din Spania- castiga cine pleaca primul.

 

Alonso cred ca este multumit, un loc 2 acasa este mai mult decat ce si-ar fi putut dori, a plecat din pozitia a 4-a pe o pista unde e greu sa faci minuni de unul singur.

 

Clasamentul general incepe sa arte cat mai compact si este inca greu sa dai un verdict asupra favoritului.

 

Invicibilitatea (din calificari) a celor de la RedBull poate fi oarecum intoarsa impotriva lor daca "nervii" pilotilor si fiabilitatea masinilor nu vor fi la aceeasi masura.

 

Speram un loc mai bun pt. Kubica...

 

Sutil-Force India- cred ca vom auzi multe lucruri bune despre el.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Clasament general F1 - dupa Spania

 

 

Pilot Pct

1 Jenson Button 70

2 Fernando Alonso 67

3 Sebastian Vettel 60

4 Mark Webber 53

5 Nico Rosberg 50

6 Lewis Hamilton 49

7 Felipe Massa 49

8 Robert Kubica 44

9 Michael Schumacher 22

10 Adrian Sutil 16

11 Vitantonio Liuzzi 8

12 Rubens Barrichello 7

13 Vitaly Petrov 6

14 Jaime Alguersuari 3

15 Nico HĂźlkenberg 1

16 SĂŠbastien Buemi 0

17 Pedro de la Rosa 0

18 Kamui Kobayashi 0

19 Heikki Kovalainen 0

20 Karun Chandhok 0

21 Lucas Di Grassi 0

22 Bruno Senna 0

23 Jarno Trulli 0

24 Timo Glock 0

 

Constructor Pct

1 McLaren/Mercedes 119

2 Ferrari 116

3 Red Bull/Renault 113

4 Mercedes 72

5 Renault 50

6 Force India/Mercedes 24

7 Williams/Cosworth 8

8 Toro Rosso/Ferrari 3

9 BMW Sauber/Ferrari 0

10 Lotus/Cosworth 0

11 HRT/Cosworth 0

12 Virgin/Cosworth 0

Link to comment
Share on other sites

Janta a provocat abandonul lui Hamilton

 

 

McLaren Mercedes au confirmat marti ca abandonul inregistrat de Lewis Hamilton in Marele Premiu al Spaniei a fost cauzat de janta rotii stanga-fata.

 

Janta a provocat abandonul lui Hamilton Lewis Hamilton a pierdut weekend-ul trecut cele 18 puncte acordate ocupantului locului secund ca urmare a abadonului tehnic cand mai erau doar tururi pana la steagul in patratele; imaginile on-board cu accidentul britanicului sugerau doua ipoteze: o banala pana de cauciuc sau o problema la suspensia rotii respective.

 

McLaren au confirmat astazi ca problema a fost janta rotii-stanga fata, janta care pur si simplu a cedat: "Analiza piesei a venit ieri [luni]... I-am avut pe cei de la Bridgestone aici" a spus Martin Whitmarsh. "Asa cum am declarat si imediat dupa, nu credeam ca dezumflarea rotii a survenit dintr-o simpla pana si dovezile ne-au condus catre o problema la janta. Aceasta este investigata. Debriurile ar putea fi cauza sau o prindere imperfecta a jentii care a dus la un joc nepermis."

 

"Tot ce stim este ca janta a cedat, posibil din cauza unei erori umane in procesul de productie."

 

Jantele monopostului MP4-25 sunt furnizate de Enkei.

Link to comment
Share on other sites

Fernando Alonso - echilibristica locului 2

 

 

Aflat pe locul 2 ĂŽn clasamentul piloĂžilor dupĂŁ Jenson Button (McLaren), Fernando Alonso, al cĂŁrui monoplas Ferrari nu este maÂşina cea mai performantĂŁ a paddock-ului, pare sĂŁ facĂŁ o veritabilĂŁ echilibristicĂŁ la mare ĂŽnĂŁlĂžime pentru a se menĂžine ĂŽn avanposturile Campionatului mondial de Formula 1.

 

Fernando Alonso - echilibristica locului 2 Spaniolul datoreazã aceastã foarte onorabilã poziþie regularitãþii sale, în ofida unui abandon, cauzat de spargerea motorului, în Malayezia. Învingãtor al primului Mare Premiu, pe circuitul Sakhir (Bahrein), al patrulea la Melbourne ºi Shanghai, al doilea duminicã, la Barcelona, dublul campion al lumii (2005 ºi 2006) este conºtient cã a fãcut mai mult decât mijloacele de care dispune.

 

"M-am confruntat de 2 ori cu probleme de motor, o datã cu necazuri la cutia de viteze, am comis un start fals, mai multe curse au fost haotice... ºi cu toate acestea sunt la 3 puncte în spatele lui Button. Sunt mulþumit", a spus Alonso dupã cursa de la Barcelona. Întrucât cu un Ferrari evident mai slab faþî de cele 2 Red Bull, cele mai bune maºini ale plutonului, ºi faþã de cele 2 McLaren, Alonso se gândea cu timiditate la podiumul de la Barcelona. "Un loc 4 era tot ceea ce puteam viza", a spus el duminicã, dupã ce reuºise acest loc în calificãrile de sâmbãtã. Dar o ieºire de pe pistã asortatã cu o problemã de frâne a lui Sebastian Vettel (Red Bull) la sfârºitul cursei i-a permis sã câºtige un loc. Apoi, Lewis Hamilton (McLaren), în mod evident victimã a unei probleme de suspensie, ºi-a distrus monoplasul de zidul de protecþie, fãrã probleme pentru el, în penultimul tur.

 

"Este o senzaÞie super sã câºtigi câteva poziÞii În ultimele tururi, de o manierã neaºteptatã. Pentru mine, satisfacÞia este mai mare decât la o depãºire", a comentat el, reamintind cã a obÞinut "mai mult decât gândeam".

 

Spaniolul conchide: "Campionatul este Încã lung. Cred cã avem echipa, maºina pentru a câºtiga titlul. Acesta rãmâne obiectivul".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.