Jump to content

Sufla pe langa turbo undeva


Recommended Posts

Salut baieti. Am un 525 tds, si am fost cu ea la un drum la lung de vro 2000 km, si cam la jumatate de drum am inceput sa aud turboul mai tare decat ar trebui. Daca mergem cu geamul deschis, auzeam cum sufla, si incet incet a inceput sa scoate fum negru cand acceleram, si nu mai avea puterea lui. Ieri am dus-o la groapa, m-am bagat sub ea, si am inceput sa caut pe unde scoate el presiune, dar nu am gasit nimica. Dar undeva scoate la motor, se aude tare ca pierde presiune undeva. Aveti vro idee pe unde sa ma uit ca eu am tot cautat si nu am gasit. :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Poate fi si intercoolerul, e cam greu de depistat, doar cu motorul ceva mai abmalat. Cauta sa plimbi o hirtie legata de o sirma prin diferite zone ale traseului de dupa compresor. Cred ca nu e vorba de gaze scapate pe la colectorul de esapament, aste le depistezi pe loc daca miroase a esapament in zona de deasupra turbinei.
Link to comment
Share on other sites

M-am bagat iarasi sub masina. E plin de ulei in jurul toboului, am gasit niste coliere destul de slabite, le-am strans, dar aceeasi situatie. Si tot nu dau de gaura respectiva. Un coleg satea la volan si tura motorul, eu stateam sub masina si tot nu gasit. Il duc la service ca trebuie demontat mai multe acolo ca sa vezi mai clar partile, si asa sigur se gaseste. O intrebare, daca intercoolerul e crapat pe undeva, se poate repara? dupa cum stiu e din aluminiu mare parte din ea. Ala se poate face, sau necesita ilocuire?
Link to comment
Share on other sites

In principiu se poate, insa eu nu as face-o. e ceva presiune acolo si nu stii cat tine lipitura. Ulei in zona turbinei si a furtunului care pleaca de la ea va fi mereu. Se aduna in zona cea mai joasa si imprastiat spre intercooler si admisie in mers. Nu e bai, aproape toate au.

O verificare grosolana sa vezi daca nu scapa aer pe admisie e sa pui mana pe furtunul de dinainte de admisie, cel de dupa intercooler. Ar trebui, cand accelerezi puternic, sa se umfle, se simte la mana cum lucreaza furtunul. Poti incerca o demontare a componentelor de dupa turbina: furtunuri, intercooler, poate chiar admisie. Le vezi daca sunt ciupite, sparte, crapate. Asa vezi si intercoolerul daca are pete de ulei pe suprafata. Apoi schimbi colierele si vezi daca mai face asa.

Link to comment
Share on other sites

va multumesc pentru raspunsuri. Treaba rezolvata. Furtunul de dinaintea intercoolerului era spart, prima data avea o crapatura mica, si cu timpul crapa si mai tare. Azi ma duc sa comand furtunul original. Stie cineva cam cati bani sa iau la mine? :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.