Jump to content

modificare e46 1998-2001 din 316i in 318i


Aditza

Recommended Posts

E diferenta de 2 sec. la demaraj, as zice ca se merita. :twoup:

Mi se pare prea mult 2 secunde pentru 10 cai.

 

 

316i-1895cmc 105cp la 5300rot/min 165NM la 2500rot/min 0-100 in 12,2s

318i-1895cmc 118cp la 5500rot/min 180NM la 3900rot/min 0-100 in 10,4s

 

Mare diferenta intre cele 2 nu vei simti,mai bine pui N42-ul de 143cp de pe facelift.

Link to comment
Share on other sites

este o cheltuiala inutila...

diferentele intre 316i si 318i sunt foarte mici

te tenteaza diferenta de cai putere? :twoup: citeste si la ce turatii beneficiezii de cuplu maxim, atat la 316i cat si la 318i

la 316i cuplu maxim il ai de undeva de la 2500 rot/min, pe cand la 318i trebuie sa mai calci pedala pana pe la 3800 rot/min pt a beneficia de cuplu maxim

diferentele dintre 316i si 318i se cunosc la viteze de peste 160 - 170 km/h (testat)

316i are 165NM la 2500rot/min iar 318i are 180NM la 3900rot/min, desi nu am gasit curbele de cuplu, am o banuiala ca oricum 318i are la 2500rot/min cel putin 165NM, pentru ca in cartea tehnica apare la consumul urban o valoare mai buna ca la 316i(11,3L are 316i si 11,00L are 318i, deci consuma mai putin 318i).

Alte date din cartea tehnica(316i, 318i, 320i nFL):

0-50kmh - 4,1s - 3,4s - 3,2s

0-80kmh - 8,4s - 7,2s - 6,7s

0-100kmh - 12,4s - 10,4s - 9,9s

0-120kmh - 17,4s - 14,7s - 13,5

Reprize in tr a IV-a , 80-120kmh: - 12,2s - 10,2s -9,7s

Sprint pe 1000 de m cu start de pe loc: - 33,6s - 31,0s - 30,7s.

Concluzii:

1. este o diferenta surprinzatoare si destul de mare intre 316i si 318i, desi este vorba doar de 13CP diferenta intre motoare;

2. nu este o mare diferenta intre 318i si 320i desi exista o diferenta destul de mare de 32CP intre motoare, desi toti entuziastii marcii ridica in slavi motoarele 6L

3. diferentele intre masini(cele enumerate mai sus) se simt strict daca stai cu ochii pe cronometru sau daca faci liniute, altfel in conditii normale de trafic nu se simt mari diferente intre ele.

Link to comment
Share on other sites

316i are 165NM la 2500rot/min iar 318i are 180NM la 3900rot/min, desi nu am gasit curbele de cuplu, am o banuiala ca oricum 318i are la 2500rot/min cel putin 165NM, pentru ca in cartea tehnica apare la consumul urban o valoare mai buna ca la 316i(11,3L are 316i si 11,00L are 318i, deci consuma mai putin 318i).

Alte date din cartea tehnica(316i, 318i, 320i nFL):

0-50kmh - 4,1s - 3,4s - 3,2s

0-80kmh - 8,4s - 7,2s - 6,7s

0-100kmh - 12,4s - 10,4s - 9,9s

0-120kmh - 17,4s - 14,7s - 13,5

Reprize in tr a IV-a , 80-120kmh: - 12,2s - 10,2s -9,7s

Sprint pe 1000 de m cu start de pe loc: - 33,6s - 31,0s - 30,7s.

Concluzii:

1. este o diferenta surprinzatoare si destul de mare intre 316i si 318i, desi este vorba doar de 13CP diferenta intre motoare;

2. nu este o mare diferenta intre 318i si 320i desi exista o diferenta destul de mare de 32CP intre motoare, desi toti entuziastii marcii ridica in slavi motoarele 6L

3. diferentele intre masini(cele enumerate mai sus) se simt strict daca stai cu ochii pe cronometru sau daca faci liniute, altfel in conditii normale de trafic nu se simt mari diferente intre ele.

 

+1

O descriere completĂŁ Âşi concluzii reale.

Link to comment
Share on other sites

Inca o data se vede ca multi vorbesc din ceea ce cred. Imi placeau discutiile de genul diferenta de 0,2 sec. intre 320 si 318is e semnificativa, se cunoaste clar diferenta de cuplu, ca si secunda intre 328 si 325 etc. Acolo toti simt acele zecimi de secunda, e ceva real, adevarat. Frate, merita si chip-ul, e jale cum trage dupa, iei aproape o secunda mai repede suta. :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Eu am 316i si nu ma bate gandul sa-i fac ceva sa-i mai creasca puterea, nici macar un chip. Ce ma intereseaza pe mine este sa am o masina sigura si sa fie cat mai aproape de starea in care a iesit pe poarta fabricii in 1999. Probabil ca daca as face ceva modificari, gen remapare, filtru sport, mai stiu eu ce evacuare as castiga 1s si poate putin de la 0-100kmh. Ceea ce ar fi putin si nesatisfacator pentru ca nu mi-am luat 316i sa fac liniute pe 400 de m, pe de alta parte probabil ca efectul Placebo m-ar face sa ma simt totusi mai bine, sa simt cum masina are cuplu mai bun, cum urca in ture mai repede sa simt cum pe esapamentul meu sport iese un sunet frumos si care exprima putere sporita(ca doar am upgradat masina). Probabil ca la semafoare as ambala putin motorul si m-as simti minunat. Parerea mea, cum se spune, eu cred ca cineva care este la primul BMW de exemplu, nu face nicio diferenta intre un 320i si un 318i, ambele nFL. Ba mai mult daca se mai si cronometreaza de mai multe ori, s-ar putea sa scoata un timp mai slab cu 320i-ul, care are un motor clasic BMW cu 6 cilindri in linie si mai are si 32 de Cp in plus. In realitate nimeni nu a mai incercat asa ceva, pe cand la liniute au fost "toti". Edited by cmres80
Link to comment
Share on other sites

Daca din 316i fac 318i este pentru ca din punctul meu de vedere raportul costuri/rezultate este foarte bun.Si ca sa le raspund celor ce au facut mai sus diverse afirmatii contra, subliniez ca bineinteles nu voi simti diferenta din semafor in semafor,bineinteles ca nu m-am gandit ca pot sa ma duc la liniute dupa ce o "tunez" dar in mod clar la un drum la munte,la mare si la un mers mai sportiv se va simti diferenta .

 

Am observat ca cineva a scris mai sus o lista cu piesele care difera, nu am inteles insa de ce e nevoie de schimbarea instalatiei electrice, de asemenea acea supapa sau valva in plus pe care o are 318i-le unde se gaseste

 

P.S. Nu vad cum cineva care stie cu autoturismele si nu a mai condus BMW nu ar putea face diferenta de 32 cp

 

Inca o data se vede ca multi vorbesc din ceea ce cred. Imi placeau discutiile de genul diferenta de 0,2 sec. intre 320 si 318is e semnificativa, se cunoaste clar diferenta de cuplu, ca si secunda intre 328 si 325 etc. Acolo toti simt acele zecimi de secunda, e ceva real, adevarat. Frate, merita si chip-ul, e jale cum trage dupa, iei aproape o secunda mai repede suta. :twoup:

 

ce chip se poate monta pe 316i care este un motor pe benzina si la ce costuri?

Link to comment
Share on other sites

E diferenta de 2 sec. la demaraj, as zice ca se merita. :twoup:

Mi se pare prea mult 2 secunde pentru 10 cai.

 

 

316i-1895cmc 105cp la 5300rot/min 165NM la 2500rot/min 0-100 in 12,2s

318i-1895cmc 118cp la 5500rot/min 180NM la 3900rot/min 0-100 in 10,4s

 

Mare diferenta intre cele 2 nu vei simti,mai bine pui N42-ul de 143cp de pe facelift.

 

 

Deci degeaba visez eu la un 330ci, de la un 320ci(2.2)...

330ci 0-100=6.5s

320ci 0-100=8.2s

 

 

 

Chip se poate pune, costa vreo 250E si iti da in plus cam 10% din puterea initiala.

Ia legatura cu user 320i e36, are un anunt cu oferta chip tuning.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

P.S. Nu vad cum cineva care stie cu autoturismele si nu a mai condus BMW nu ar putea face diferenta de 32 cp

Eu nu stiu cat de bine "stiu" cu autoturismele, poate nu stiu prea bine, insa eu nu reusesc sa fac diferenta conducand propria masina daca ea este mai rapida sau mai lenta cu 0,5s(decat daca ma cronometreaza cineva). Si atunci cand exersezi, nu cu 1-2-3 sau mai multe masini ci doar cu una(proprie), o sa vezi ca in timpii obtinuti exista o variatie a acestora care depinde de mai multi factori(principalul il constituie experienta).Poti sa faci singur un test din asta(de la 0-100kmh), mai mult ca sigur nu obtii 3 timpi consecutivi indentici(sa ai un cronometru bun si sa te cronometreze altcineva). Mi s-a intamplat de mai multe ori sa am impresia ca am obtinut un timp foarte bun, insa rezultatul real era altul, si masina era aceeasi, o masina cunoscuta, masina proprie. Din aceste ratiuni consider ca afirmatiile mele sunt fezabile cu privire la cele de mai sus, pentru ca 0,5s reprezinta diferenta celor 32 de CP in plus.

 

Mi-am amintit ca avusesem si eu dilema asta: :twoup:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...268&hl=axul

Si cum s-a rezolvat dilema in real life?

Link to comment
Share on other sites

Deci degeaba visez eu la un 330ci, de la un 320ci(2.2)...

330ci 0-100=6.5s

320ci 0-100=8.2s

 

Diferenta dintre 6.5s si 8.2 e mult mai mare decat diferenta dintre 12,2 si 10,4.Cu cat scazi mai mult cu atat diferenta este mai mare si mai sesizabila.Ia gandeste-te la un 330ci(6.5s) pe langa un M6(4.6s),tot vreo 2 secunde diferenta :twoup: ..numai ca M6 dispare din peisaj.

Link to comment
Share on other sites

Asa este, acolo unde deja au trecut 10s, 1-2s in plus(10-20% timp in plus) nu prea se mai simt. Cand vorbim de 4s, 2s in plus inseamna 50%mai mult timp.

Radical si ipotetic vorbind, daca am avea 2 masini, una care face suta in 1s si alta in 2s, diferenta dintre ele in timp este infima(doar 1s), insa prima masina este de 2 ori mai rapida.Si tot ipotetic si radical, daca am urca pe cineva pentru prima data la volanul celei care face suta intr-o secunda...s-ar putea sa obtina 3s :twoup: .

Link to comment
Share on other sites

IarĂŁÂşi a luat-o pe arĂŁturĂŁ Âşi topicul ĂŁsta. Cool...

 

Owner-ul a ĂŽntrebat foarte clar:

.......

Cunoaste cineva exact daca in afara de chiulasa si calculator mai este nevoie si de schimbarea altei piese pentru transformare?

 

Deja discutând de diferenÞe la sprint/linuÞe, este o chestiune neimportantã pentru Aditza.

Ăn general vorbind, liniuĂžele astea nu ajutĂŁ la nimic Âşi pe nimeni. Sunt doar niÂşte cifre date de producĂŁtori pentru a informa clienĂžii cu privire la performanĂžele maÂşinii.

Sigur cĂŁ aceste cifre au un rol foarte important pentru fiecare dintre noi, ca de exemplu:

- aaa, eu am modelul X care are cu 25 CP mai mult decat modelul Y a lu' ĂŁsta, ĂŽl fac de nu se vede... :twoup:

 

De aici ºi pânã la un eveniment neplãcut, este doar un pas...

 

 

Deci Âşi prin urmare, dacĂŁ Âştie cineva exact care sunt modificĂŁrile pentru upgrade to 318i M43, este binevenit sĂŁ posteze!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 years later...

Salut,

 

Cum este posibil ca 316i(e46) facelift sa fie cu 1 secunda mai lent decat 116i(e87) ?

 

316i fl are 1320kg , 116cp, cuplu 175NM

116i are 1350kg , 120cp, cuplu 160 NM

 

 

116i

http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=9799

 

316i facelift

http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=9976

Edited by cristisad
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Cum este posibil ca 316i(e46) facelift sa fie cu 1 secunda mai lent decat 116i(e87) ?

 

316i fl are 1320kg , 116cp, cuplu 175NM

116i are 1350kg , 120cp, cuplu 160 NM

 

 

116i

http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=9799

 

316i facelift

http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=9976

depinde de turatia de cuplu maxim si etajarea cutiei de viteze, dimensiune anvelope, aerodinamica; oricum in viata de zi cu zi nu conteaza secundele respective

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.