Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

E36 coupe - 3 intrebari


Orvo

Recommended Posts

Salut tuturor !

 

Cele 3 intrebari ale mele:

 

1. Ce tip de ulei imi trebuie pentru cutie si diferential, pentru ca urmeaza sa le schimb, nu stiu cand si daca au fost schimbate vreodata.

Nedumerirea mea se trage din faptul ca TecDoc-ul nu-mi filtreaza complet, ci imi arata asta:

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/Diverse/9dc37c83.jpg

Conform RealOem am urmatoarele variante:

01 Rmfd-5 speed gearbox S5D 250G - TAKU 1 23001222338

01 Rmfd-5 speed gearbox S5D 250G - TAJR 1 23001434415

01 Rmfd-5 speed gearbox S5D 250G - TBDH 1 23007505600

Din asta deduc ca pentru 250G am nevoie de 1 litru. Dar ce specificatie ? Peste tot gasesc normele pentru automate, la manuale nu. Si ce ulei recomandati voi la cutie / diferential ?

 

Acelasi lucru si la diferential. TecDoc-ul imi arata 1,10 sau 1,70 litrii, si imi da varianta 75W-90 sau 75W-140.

Asadar va rog un sfat in acest sens daca se poate. Masina este E36 316i COUPE / prima inmatriculare Mai 1995.

 

2. In poza de mai jos, in centru se vede un stutz. Lipseste oare ceva acolo ? Vreun furtun ?

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/Diverse/a5bdda0d.jpg

 

3. In ultima vreme a inceput sa transpire tot mai mult la motor, jos:

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/Diverse/fdfd1bc9.jpg

Pot schimba garnitura fara sa am treaba cu chiloasa ? E o interventie complicata ?

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/Diverse/637eddf8.png

Banuiesc ca vinovata e garnitura nr.17 din poza. Corect ?

In rest, motorul e uscat:

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/pisicuta/3e71dc23.jpg

 

Multumesc pentru raspunsuri !

Edited by Orvo
Link to comment
Share on other sites

PEntru cutie vezi ca trebuie sa ai un stiker lipit pe ea ... de o anumita culoara, portocaliu galben sau verde parca sa zic.. mai cauta p-aici pe forum ca au postat baietiii...

 

Si in functie de alea trebuie sa bagi.. ATF, MTF LL01 parca sau 75w90 ... in functie de ce culoare iti da pe stickerul de pe cutie...

 

La diferential e posibil sa ai 80w90 sau 75w90 eu am avut 75w90 si am avut 1.2 litri cutie si 1.2 diferential.

 

I-am bagat mobil 1 si colo si colo ca pe castrol nu aveau pentru diferential 75w90 si am zis sa pun acelasi tip sa nu fac tziganeala.

Link to comment
Share on other sites

Pentru cutie , asa cum ti-a spus si colegul verifici stikerul de pe ea, daca e portocaliu bagi ATF, daca e verde pui ulei sintetic mobil sch630, daca e galbena pui mtf-lt-1, daca e fara eticheta pui SAE 80.Asa zice autodata, de obicei insa, pe eticheta scrie si ce tip de ulei sa pui.

Cat despre diferential, daca e open pui 75w90, iar daca e autoblocant pui 75w140.

Cantitatea de ulei pentru diferential, depinde de tipul acestuia, daca este carcasa mica pui 1.1 l, daca este carcasa mare pui 1.7l.

De obicei, carcasa mica au 316,318i, 318is si 320i.

Recomandat e fie ulei original BMW, fie Castrol.

 

Spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

1. Ce tip de ulei imi trebuie pentru cutie si diferential

 

ti-au raspuns colegii

2. In poza de mai jos, in centru se vede un stutz.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...t=0#entry965388

 

 

3. Pot schimba garnitura fara sa am treaba cu chiloasa ? E o interventie complicata ?

Banuiesc ca vinovata e garnitura nr.17 din poza.In rest, motorul e uscat:

 

nu poti!!!tre sa dai chiulasa jos

post-24010-1272910537_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

PEntru cutie vezi ca trebuie sa ai un stiker lipit pe ea ... de o anumita culoara, portocaliu galben sau verde parca sa zic.

Ok, merci de sfat, pacat ca n-am stiut de asta ultima data cand am urcat-o pe cric.

 

Cat despre diferential, daca e open pui 75w90, iar daca e autoblocant pui 75w140.

Cantitatea de ulei pentru diferential, depinde de tipul acestuia, daca este carcasa mica pui 1.1 l, daca este carcasa mare pui 1.7l.

De obicei, carcasa mica au 316,318i, 318is si 320i.

Recomandat e fie ulei original BMW, fie Castrol.

Multumesc de raspuns, aceste variante mi le dadea si mie programul: w90 sau w140. Acum ramane intrebarea daca am autoblocant sau nu ... dar tind sa cred ca nu. 316i coupe din '95 - stock, totul OEM. Sau cum imi dau seama cel mai sigur ? Sper sa nu fie intrebari foarte penibile, dar BMW-ul nu e punctul meu forte :twoup:

 

2. In poza de mai jos, in centru se vede un stutz.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...t=0#entry965388

3. Pot schimba garnitura fara sa am treaba cu chiloasa ? E o interventie complicata ?

Banuiesc ca vinovata e garnitura nr.17 din poza.In rest, motorul e uscat:

nu poti!!!tre sa dai chiulasa jos

post-24010-1272910537_thumb.jpg

Foarte util link-ul tau, mai ramane sa-mi dau seama exact care e treaba acolo. Merci !

Daca trebe si chulasa jos, inseamna ca mai ramane asa o vreme, nu deranjeaza foarte tare.

 

la m42 merge schimbata desfacand decat capacul de la distributie fara _chiulasa_ si din ce se vede din poza respectiva la fel e si la tine dar daca ingineru' stie sigur ca nu merge nu il contrazic

Motorul e M43, deci inseamna ca e cum zice ingineru.

 

Toate cele bune si multumesc de sfaturi.

Am vrut sa-mi iau saboti de frana dar nu am cum pana nu desfac tamburii, cica sunt mai multe modele si trebuie vazut concret cod de pe ei ...

Link to comment
Share on other sites

hai sa-ti spun cum e cu graniturile si cu chiulasa. Am tot m43 tot 1.8

Acum 2 luni am facut operatiunea asta pt ca pica ulei, IN 8000 de km s-a dus cam jumatate din curs dintre min si max pe joja. Problemele erau impartite, scapa ulei prin mai multe locuri. Ideea e ca nu trebuie desfacuta chiloasa, pt ca schimbi decat garnitura 17 nu si 16.

Se desface capacu de la motor, iti trebuie odata garnitura de la capacu de la motor. Se desface capacul de la distriibutie, sunt doua piese, cele din fata. Aici iti trebuie garnitura de metal 25(26 e jumatatea superioara a lui 25) , e una intreaga care se rupe in doua. Foarte important, sa schimbi si simeringu 11. Schimbi oringu 22, mai e o garnitura de la conducta aia de apa , cod 11531437149. Eu am luat si oringu 11511714519 de la pompa de apa da nu mi l-a schimbat ca nu a scos pompa de apa.

Se trece apoi la demontatul corpului filtrului de ulei. Eu am un model diferit de al tau la filtru de ulei, este cel mai inalt si ingust dar corpu filtrului pare la fel principial. Ai acolo o garnitura , 11421709800, si urmatoarea 11421709513, atentie la oringu anterior ca sunt doua identice, iti trebuie amandoua. Din toate garniturile schimbate astea erau carbonizate, tari, fara pic de elasticitate. Cam 250 de lei garnituri, inca atat manopera si o sa fii mandru proprietar al unui bmw care nu mai pierde ulei. De doua luni deschid capota de drag, sa vad ce frumos, curat si uscat e motoru :twoup:.

Codurile pe care le-am scris sunt de la a mea, fabricata in decembrie 95, posibil s anu corespunda toate la fix, dar macar iti faci o idee.

Succes.

P.S. Fuliile ies mai greu, sau f greu. Stai pe langa mecanic cand face operatiunea, sa nu cumva s apuna ciocanu pe ele fara simt de raspundere.

Link to comment
Share on other sites

hai sa-ti spun cum e cu graniturile si cu chiulasa. Am tot m43 tot 1.8

 

Multumesc frumos pentru explicatia detaliata. Mentionez doar ca eu am M43 dar 1.6, nu 1.8 ca tine. Mai e valabil ce-ai scris mai sus ? Daca da, imi fac frumos lista de cumparaturi conform celor scrise de tine si ma apuc de treaba.

 

Toate cele bune !

Link to comment
Share on other sites

hai sa-ti spun cum e cu graniturile si cu chiulasa. Am tot m43 tot 1.8

 

Multumesc frumos pentru explicatia detaliata. Mentionez doar ca eu am M43 dar 1.6, nu 1.8 ca tine. Mai e valabil ce-ai scris mai sus ? Daca da, imi fac frumos lista de cumparaturi conform celor scrise de tine si ma apuc de treaba.

 

Toate cele bune !

e aceeasi chestie si daca e 1.6

Eu am facut operatiunea dupa indicatiile unui prieten cu un 316 care a facut aceeasi chestie. El pierdea ulei pe la simering. Probabil si eu pierdeam pe acolo, masina in mers il arunca peste tot si ai impresia ca e din alta parte. Iti recomand sa iei piesele pe original, nu se merita altceva. Din ce am luat eu, doar garnitura d ela capacul motor este cu sigla BMW pe ea, celelalte sunt facute de Elring si Victor Reinz.

Apropo. Cand iti da filtru d eulei jos iti da jos si cutia cu filtru de aer si alternatorul. La mine au observat mecanici ca rola intinzatoare d ela alternator are un zgomot si am schimbat-o si pe aia, asa ca daca te apuci , sa ai un back-up in portofel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.