Jump to content

schimb cutie de la 4 la 5


Recommended Posts

Interceptor, in general, la BMW-urile cu motor M30, treapta a 5a de viteza iti ofera confort (datorita nivelului de zgomot mai mic) la drum intins si un consum de combustibil mai redus. Motorul M30 are un cuplu foarte bun si se comporta destul de elastic in treapta a 5a. Totusi, de regula, viteza maxima este obtinuta tot in treapta a 4a.

Am spus "in general" si "de regula" pentru ca totul depinde de rapoartele cutiei si diferentialului. De exemplu, la cutiile sport Getrag 262 (cele care au treapta 1 jos, apoi imperecheate 2 cu 3 si 4 cu 5), treapta a 5a este de priza directa si ca urmare viteza maxima se obtine in treapta a 5a. Getrag 265 si 260 au treapta 4 de priza directa si treapta 5 subunitara.

 

Cred ca trebuie sa incepi prin a lamuri urmatoarele aspecte:

 

1. Unde folosesti in mod preponderent masina?

Daca o folosesti in cea mai mare parte in oras, plus ceva deplasari in afara orasului (pe distante relativ scurte, sub 150..200 Km), si doar ocazional (de cateva ori pe an) drumuri lungi, nu cred ca merita conversia de la 4 trepte la 5 trepte.

Daca insa faci frecvent drumuri lungi, de peste 200 Km, in afara orasului, o cutie cu 5 trepte ar merita efortul.

 

2. Nu apar probleme tehnice colaterale?

Nu am pus niciodata una langa alta o cutie BMW de 4 trepte cu una de 5 trepte, dar este foarte posibil ca cea de 5 trepte sa fie mai lunga. Daca asa este, vei avea nevoie de un arbore cardanic mai scurt. Ai de unde sa faci rost?

 

3. Cat de mult tii la pastrarea configuratiei originale a masinii?

Datorita varstei respectabile pe care o are, Seria 5 E12 este foarte aproape de momentul in care devine oldtimer si incepe sa fie cautata de colectionari. Daca acum valoreaza mai nimic (raportat la o masina noua), ma astept ca, peste vreo 5 ani, exemplarele bine intretinute sa inceapa sa valoreze o groaza de bani. De regula, cu cat o astfel de masina este mai apropiata de configuratia originala (asa cum a iesit din fabrica), cu atat e mai valoroasa.

 

4. Compara rapoartele cutiei cu 4 trepte cu cele ale cutiei cu 5 trepte si trage o concluzie tehnica privind impactul conversiei.

Pentru cazul tau, daca te decizi sa faci schimbarea, cred ca de preferat este o cutie sport cu 5 trepte Getrag 262 (cea cu treapta 1 jos), care este insa greu de gasit (a fost instalata, spre exemplu, pe M535i E28, se pare ca si pe E30 M3, etc.). Mai putin sportive sunt cutiile Getrag 260/6 (are carcasa ambreiajului nedemontabila) sau Getrag 265 (carcasa ambreiasului demontabila). Evita insa Getrag 260/5 - o recunosti dupa carcasa ambreiajului nedemontabila si lipsa aripioarelor longitudinale de racire sub cutie (aripioare care sunt prezente la 260/6).

Link to comment
Share on other sites

2. Nu apar probleme tehnice colaterale?
O alta problema ar putea fi semnalul pentru vitezometru.

Mi se pare ca la unele E12 vitezometrul este mecanic, printr-un cablu intre cutia de viteze si bord. Daca esti in aceasta situatie, fie trebuie sa cauti o cutie de 5 trepte care are iesire pentru cablu de kilometraj, fie va trebui sa gasesti o soultie pentru vitezometru.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

O alta problema ar putea fi semnalul pentru vitezometru.

Mi se pare ca la unele E12 vitezometrul este mecanic, printr-un cablu intre cutia de viteze si bord. Daca esti in aceasta situatie, fie trebuie sa cauti o cutie de 5 trepte care are iesire pentru cablu de kilometraj, fie va trebui sa gasesti o soultie pentru vitezometru.

 

asta este problema mea. nu imi merge kilometrajul pt ca cutia pe care o am este luata de pe un ursulet care avea kilometraj pe diferential. sau la abs

Link to comment
Share on other sites

Acum imi dau doar cu presupusul, ca n-am timp sa mai studiez problema:

- e posibil sa pierzi la viteza maxima pentru ca masinile astea patrate ale noastre ating viteza maxima intr-a 4-a, nu a 5-a, dupa cum ti-am explicat aseara. Poate ca a patra ta e putin mai lunga decat a mea, in cutie de 5.

- de ce sa scoti o cutie care are 66.000 km, pusa de la mama ei cu alta, probabil frecata in ultimul hal? Plus ca nu stiu cat de bine se pupa cu cardanul.

- ar mai fi farmecul componentelor originale pastrate pe masina.

Link to comment
Share on other sites

gata va multumesc.ramane cu 4 desi sa se inteleaga odata pt totdeauna NU AM E 12 AM 3.0 S I DIN 1972 :Pp am avut e 12.deci masina este e3 este aproape de cei 35 de ani are 33.:Pmultumesc ramane cu 4 ca si asa merg f rar cu ea.la mare si la munte atata .si cu 1 jos stiu ca pierd mult la vit maxima.pe mine ma interesa sa ma duc peste 220 cat merge asta cu 4.mersi oricum
Link to comment
Share on other sites

gata va multumesc.ramane cu 4 desi sa se inteleaga odata pt totdeauna NU AM E 12 AM 3.0 S I DIN 1972 :Pp am avut e 12.deci masina este e3 este aproape de cei 35 de ani are 33.:Pmultumesc ramane cu 4 ca si asa merg f rar cu ea.la mare si la munte atata .si cu 1 jos stiu ca pierd mult la vit maxima.pe mine ma interesa sa ma duc peste 220 cat merge asta cu 4.mersi oricum

9873[/snapback]

nu cred ca poti sa prinzi 220 cu ea.da niste poze.cum ai bagato in tara tinanad cont ca in 1980 avea 8ani.

Link to comment
Share on other sites

draga putina ironie de lord seba nu o lua in nume de rau dar scuteste ma cu ironiile ca sunt satul daca nu exista respect pe site u asta atunci pe mine sa ma scoateti de aici .ca de figurati si impresari sunt satul.deci ori daca ai ceva de zis zici normal fara sa ma iei la misto asa printr e randuri.deci nu stiu ce mare experienta de mecanic sau ce mare bmw ist esti.dar eu unu stau prin motoare de la 14 ani .deci am deja 134 cu ghinion care il vars pe tine:PPP glumeam .deci despre masina ......are motor de 3000 motorul a fost introdus prin 1971 pe masina asta si a fost si cu 2 carburatoare .eu din fericire am partea cea mai sportiva.de 200 de cp la 5500. 277 de nm la 4300 de rpm are 67 de cai pe litru are 2985de cmc raport compresia 9.5 la 1 la piston 80/89 face 14.66m pe sec la 5500 .0 100 in 7.8 sec.din fabrica se duce la 211 cu filtru k/n si avans mai mare merge 220 in 4 VITEZE. din autoblocant servo frana servo directie frane ventilate fata/spate fata 4 pistonase.spate 2.sistemul de injectie este D-jectronic.pe MPI.daca stii ce e mpi sa mi zici daca nu iti zic eu .MAINFOLD PRESURRE INTAKE .adica admisia este asistata de un singur senzor care spune ce presiune am in admisie si cat se deschide clapeta de acolo fuga la calculator prin instalatie si ala imi zice ce si cum cu injectoarele.cel mai mic motor pe caroseria mea care este codata E 9.A FOST DE 2500.CEL MAI MARE DE 3300.dar motorul meu era cel mai puternic si decat cel de 3.3.in fine sa nu ma laud prea mult.masina are 4700mm lungime.1450/1750l. 1400 de kg 2692 distanta intre roti .1870 plina si motorul de m30 ca sa stii si tu ca bmw ist ce esti sa pus pe urmatoarele masini. 525 528 530 535 .725 729 730 733 735 745(turbo) 628 630 633 635 csi .a fost pe e24 e24 e 12 e3 pe e 28 pe e32 am cam obosit mai vrei s aflii ceva intreaba nu mai fii ironic.si apropo nu fumez trabuc si nu eram in cuba.masina alba este un 2000 tilux iar cea rosie 3.0 si.sper sa inveti .sa recunosti bmw urile si sa nu le mai confunzi apropo sa nu uit sa pus si pe 3.0 csi si csl daca stii cum arata masina
Link to comment
Share on other sites

fata 4 pistonase.spate 2.sistemul de injectie este D-jectronic.pe MPI.daca stii ce e mpi sa mi zici daca nu iti zic eu .MAINFOLD PRESURRE INTAKE .adica admisia este asistata de un singur senzor care spune ce presiune am in admisie si cat se

 

 

In general MPI vine de la multi point injection iar MAP de la manifold absolute pressure.

Link to comment
Share on other sites

draga putina ironie de lord seba nu o lua in nume de rau dar scuteste ma cu ironiile ca sunt satul daca nu exista respect pe site u asta atunci pe mine sa ma scoateti de aici .ca de figurati si impresari sunt satul.deci ori daca ai ceva de zis zici normal fara sa ma iei la misto asa printr e randuri.deci nu stiu ce mare experienta de mecanic sau ce mare bmw ist esti.dar eu unu stau prin motoare de la 14 ani .deci am deja 134 cu ghinion care il vars pe tine:PPP glumeam .deci despre masina ......are motor de 3000 motorul a fost introdus prin 1971 pe masina asta si a fost si cu 2 carburatoare .eu din fericire am partea cea mai sportiva.de 200 de cp la 5500. 277 de nm la 4300 de rpm are 67 de cai pe litru are 2985de cmc raport compresia 9.5 la 1 la piston 80/89 face 14.66m pe sec la 5500 .0 100 in 7.8 sec.din fabrica se duce la 211 cu filtru k/n si avans mai mare  merge 220 in 4 VITEZE. din autoblocant servo frana servo directie frane ventilate fata/spate fata 4 pistonase.spate 2.sistemul de injectie este D-jectronic.pe MPI.daca stii ce e mpi sa mi zici daca nu iti zic eu .MAINFOLD PRESURRE INTAKE .adica admisia este asistata de un singur senzor care spune ce presiune am in admisie si cat se deschide clapeta de acolo fuga la calculator prin instalatie si ala imi zice ce si cum cu injectoarele.cel mai mic motor pe caroseria mea care este codata E 9.A FOST DE 2500.CEL MAI MARE DE 3300.dar motorul meu era cel mai puternic si decat cel de 3.3.in fine sa nu ma laud prea mult.masina are 4700mm lungime.1450/1750l. 1400 de kg 2692 distanta intre roti .1870 plina si motorul de m30 ca sa stii si tu ca bmw ist ce esti sa pus pe urmatoarele masini. 525 528 530 535 .725 729 730 733 735 745(turbo) 628 630 633 635  csi  .a fost pe e24 e24 e 12 e3 pe e 28 pe e32  am cam obosit mai vrei s aflii ceva intreaba nu mai fii ironic.si apropo nu fumez trabuc si nu eram in cuba.masina alba este un 2000 tilux iar cea rosie 3.0 si.sper sa inveti .sa recunosti bmw urile si sa nu le mai confunzi apropo sa nu uit sa pus si pe 3.0 csi si csl daca stii cum arata masina

9911[/snapback]

nu am vazut pozele cu masini decat din avatar.nu te ironizam.scuze pt tot ce am spus si tea suparat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.