Jump to content

Tremura volanul la franare


jonn07hlt

Recommended Posts

Am un e 39 din 2000 si am schimbat recent bratele fata, bieletele antiruliu si bucshile de la bara stabilizatoare toate sunt lemforder si am probleme la franare. Pun frana sa incetinesc si imi tremura volanul, in schimb daca pun frana brusc nu mai tremura (discurile sunt noi adica de doi ani si nu am mai mult de 24000 de km. cu ele marca ATF.) Ma poate ajuta cineva ? :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Am un e 39 din 2000 si am schimbat recent bratele fata, bieletele antiruliu si bucshile de la bara stabilizatoare toate sunt lemforder si am probleme la franare. Pun frana sa incetinesc si imi tremura volanul, in schimb daca pun frana brusc nu mai tremura (discurile sunt noi adica de doi ani si nu am mai mult de 24000 de km. cu ele marca ATF.) Ma poate ajuta cineva ? :twoup:

 

 

discurile sunt noi la 2 ani? :)

s-au ovalizat

Link to comment
Share on other sites

Mai mult ca sigur ca e de la discuri. Cu siguranta nu sunt de calitate.

ClaudiuBWR totusi un disc la 24k km e cam ca nou, unul de calitate trebuie sa tina cam 100k - bineinteles depinde de stilul de condus dar oricum nu il schimbi cam la 20k odata cu placutele de frana.

Link to comment
Share on other sites

Mai mult ca sigur ca e de la discuri. Cu siguranta nu sunt de calitate.

ClaudiuBWR totusi un disc la 24k km e cam ca nou, unul de calitate trebuie sa tina cam 100k - bineinteles depinde de stilul de condus dar oricum nu il schimbi cam la 20k odata cu placutele de frana.

 

 

nu depinde de stilul de condus neaparat

conteaza ce placute ai pus pe discurile noi, daca le-ai schimbat cand ai pus discurile noi , cat de incinse au fost cand ai intrat intr-o spalatorie, etc.

Link to comment
Share on other sites

1. Vezi daca sunt bine prinse rotile

2. Daca aveai distantiere la jante, vezi daca le mai ai.

3. Daca nu ai facut geometria, fa-o si vezi cum se comporta.

4. Verifica discurile fata cu un ceas comparator, poate s-au ovalizat sau daca au fost scoase nu au fost montate bine.

Link to comment
Share on other sites

Geometria am facuta in aceasi zii pt.ca am schimbat si telescoapele fata ,spate inclusiv si cadera ,jantele au fost duse la indreptat ,cauciucurile sunt noi.Placutele de frana au fost schimbate deodata cu discurile .

Azi nu a mai facut decat de doua trei ori la franare deci nu e tot timpul :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Boala de BMW :twoup:)

 

Eu nu am mai intalnit o marca de masina la fel de predispusa la vibratii, fie la rulare (echilibrat roata) sau la franare (discuri frana). Eu am luat discuri noi, am umblat cu ele 2000 km si le-am schimbat. Iar la echilibrat umblu o data la 2 luni, deja am abonament si am schimbat 4 centre de echilibrat.

 

Nu e neaparat relevant cati km s-au facut cu discurile de frana, adica:

 

franare puternica (incalzire puternica discuri) + intrat intr-o balta (udat discul brusc) = deformare disc (racit brusc)

 

Si cu cat sunt mai de slaba calitate discurile (materialul) cu atat se deformeaza mai usor.

Link to comment
Share on other sites

Discurile sunt cu siguranta. Asa se intampla si la mine, cu toate ca sunt aproape noi...n-are importanta. Daca ai luat o balta sau ai bagat masina in spalatorie cand erau incinse, s-au dus.

Daca sunt noi si nu vrei sa le schimbi, mai ai o alternativa : un strungar bun care poate sa ti le indrepte... Eu nu-ti recomand, dar asta depinde de tine.

Au fost cazuri cand a mers si cu strungul.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru sfaturi o sa schimb din nou discurile ca nu am in cotro asta e . Recomandatimi o alta marca ca ATF AM PUS SI UI CE S-A INTAMPLAT

:twoup: In doi ani !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! e ceva de nedescris

Stai linistit ca nu-s de vina discurile ca sunt ATF. Poti sa patesti acelasi lucru cu orice marca si dupa 2 zile dupa ce le-ai pus.

E bine ca ai mers 2 ani cu ele :)

Link to comment
Share on other sites

Ieri am fost la mecanic si am ridicat masina pe elevator ,pentru o ferificare mai amanuntita dar nimic.In schimb cand am iesit din service nu am mai avut probleme cu bataia la franare pana dupa-masa e un fenomen ciudat :twoup: .Sunt blocat. A mai intalnit cineva asa ceva
Link to comment
Share on other sites

Oricum e greu de crezut ca geometria poate provoca vibratii

 

Eu stiu daca e greu de crezut...inainte de a face geometria nu aveam nici un fel de tremurat ,in schimb dupa ce am executat manevra (imediat-in drum spre casa de la "mesteru manole") am crezut ca-mi trage cineva de volan stanga dreapta asa de tare-mi tremura volanul la franare (jantele erau proaspat indreptate ,rotile proaspat echilibrate, cauciucuri noi,articulatii directie proaspat schimbate)...deci se poate sa fie si de la o proasta reglare o unghiurilor respective (de fuga si de cadere) pentru ca inainte de a merge la "prietenul" respectiv, adica in drum spre service-ul lui, masina nu facea asa...mai simplu m-am dus la el fara tremuraturi si m-am intors de la el cu....bafta

Edited by Cosminas
Link to comment
Share on other sites

Buna azi de exemplu am bobinat orasul cam 60 de km si foarte rar am avut problema sa imi mai tremure, nu stiu ce sa zic incepea sa faca figuri dupa viraje stranse , nu stiu ma dispera . Daca erau dela discuri facea tot timplul nu?.Uni zic ca e de la bucsile de pe spate ( am schimbat cele mari de la trapezul de jos dinspre roata ,alceva nu a batut au fost verificate),alti de la bratele fata (dar sunt noi ce sa mai schimb) telescoapele( fata ,spate ) sunt noi arcuri spate noi doar arcurile fata sunt vechi , in schimb am permutat arcul de pe stanga pe dreapta ,din cate stiu nu ar avea nimic .Nu cred ca la bmw e arc de stanga sau de dreapta . Schimbul intre ele au fost facute pt. ca pe dreapta statea masina mai coborata si momentan nu am gasit arcuri ce cautam ( semi-intarite) .Dar urmeaza sa le schimb ca iar se lasa pe dreapta , din cate am inteles e o boala la bmw. Va multumesc la toti de sfaturi si pareri sper sa le pot rezolva Edited by jonn07hlt
Link to comment
Share on other sites

Buna azi de exemplu am bobinat orasul cam 60 de km si foarte rar am avut problema sa imi mai tremure, nu stiu ce sa zic incepea sa faca figuri dupa viraje stranse , nu stiu ma dispera . Daca erau dela discuri facea tot timplul nu?.Uni zic ca e de la bucsile de pe spate ( am schimbat cele mari de la trapezul de jos dinspre roata ,alceva nu a batut au fost verificate),alti de la bratele fata (dar sunt noi ce sa mai schimb) telescoapele( fata ,spate ) sunt noi arcuri spate noi doar arcurile fata sunt vechi , in schimb am permutat arcul de pe stanga pe dreapta ,din cate stiu nu ar avea nimic .Nu cred ca la bmw e arc de stanga sau de dreapta . Schimbul intre ele au fost facute pt. ca pe dreapta statea masina mai coborata si momentan nu am gasit arcuri ce cautam ( semi-intarite) .Dar urmeaza sa le schimb ca iar se lasa pe dreapta , din cate am inteles e o boala la bmw. Va multumesc la toti de sfaturi si pareri sper sa le pot rezolva

 

Nu dispera absolut de loc pot sa fie cauciucurile.

Am sa-ti povestesc cazul meu: in momentul frinarii, frina moderata, batea usor volanul si simteam si o vibratie usoara in suspensie.

Ce am gasit: anvelopa stinga fata nu era uzata uniform, era perfect echilibrata dar nu era perfect cilindrica. Montata pe masina de echilibrat anvelopa batea cam 4 mm. Janta era dreapta, roata echilibrata dar nu stiu exact ce s-a intimplat cu cauciucul ca numai era cilindric. (Eu am cauciucuri 245*40 R18). In momentul frinarii cind o parte din greutatea masinii trece pe puntea fata aceasta bataie a cauciucului se transmitea in volan si suspensie.

Am inlocuit anvelopa deformata si a disparut fenomenul.

 

Daca ai inlocuit discurile si placutele de frinare si sunt inca noi exista o procedura sa-i spunem de rodare a ansamblului discuri placute - se numeste pe englezeste "Bedding" daca dai un search pe Google despre "bedding brakes" vei gasi material interesant. Un prim articol este la: http://www.braketechnology.com/brakepadbedding.html.

 

Eu am aplicat la un E39 procedura de "bedding brakes" si am fost foarte multumit de rezultate. Citeste faoarte bine ce ai de facut, fa-ti un program, gaseste un drum pe care poti aplica procedura si vezi ce iese. Foarte important este sa nu opresti cu frinele incinse - deci sa ai un drum adecvat gen autostrada si la o ora cu circulatie redusa. Eu am incercat pe autostrada Soarelui, am adus discurile la temperatura de transfer a meterialului de pe placute (cam 600 grade C), am aplicat frinele finale de tranfer a materialului placutelor pe discuri si apoi racire. Dupa aceasta procedura masina frina mult mai bine si discurile aratau excelent.

 

BEDDING BRAKES - o procedura care ar trebui aplicata dupa schimbarea discurilor si placutelor si uneori atunci cind simtiti ca frinele nu mai au eficienta. Informatii amanuntite gasiti pe internet.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.